Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Kliszek M3 » 4 sty 2016, 22:03

No zobaczymy jak to będzie jak mrozy trochę zelżeją... bo jak to wina 5W30... <killer> <killer>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez michal55yh » 5 sty 2016, 10:30

Pomierzyłem akumulator i ładowanie. Akumulator po jeździe ma 12,53V, ładowanie 14,34V. Po postoju ok 12 godzin na mrozie akumulator ma 12,07V. Auto już słabiej kręci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 16:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez creet » 5 sty 2016, 18:42

Ja ostatnio odpalałem swoje auto po dniu parkowania na 25 stopniowym mrozie (Bieszczady). Dzień wcześniej zrobiłem z 350km, więc akumulator miał szansę się doładować. Silnik ruszył po sekundzie, dwóch kręcenia (miał wyraźny problem). Auto przez pierwsze 50km po odpaleniu sprawiało wrażenie jakby miało co najmniej 50 koni mniej, później mu przeszło. i-stop zaczął być gotowy do działania dopiero po przejechaniu 400 km.

@michal55yh – mógłbyś pomierzyć aku jak mrozy zelżeją? Może coś (np alarm) cały czas ciągnie prąd, a na mrozie zjawisko zaczęło być po prostu bardziej widać. Chłopaki z sąsiedniego forum M6 zgłaszają dość częste problemy z aku... i jego ceną w wypadku wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez michal55yh » 5 sty 2016, 20:15

Zmierzę na pewno dla porównania. W aucie alarmu nie mam, żadnych innych odbiorników. Tylko to, co fabryczne i oryginalne w tym modelu.
Nagrałem także odpalanie
https://www.youtube.com/watch?v=aVuIXhgxNeM
Gdy jest ciepło odpala od kopa. Czasami potrafi dłużej kręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 16:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez creet » 5 sty 2016, 20:56

Tak samo palił mój na mrozie -25. Widzę, że miałeś dokładnie te same obroty na ssaniu co ja, 1.8k rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez michal55yh » 5 sty 2016, 21:01

W tamtym roku przy dużych mrozach paliła od strzała, w tym wystarczy -1 aby już było jej ciężko zapalić. Ciekawe co będzie przy większych mrozach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 16:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez creet » 5 sty 2016, 22:25

Mam takie same obserwacje. U mnie nawet przy +10 w garażu przy używaniu auta tylko w mieście, w dodatku rzadko, auto nie startuje jak kiedyś. Wyraźnie rozrusznik słabiej kręci. Męczenie się przy -25 oczywiście wybaczam. Dziś przy -5 (po półtora dnia stania na takim mrozie) było już zdecydowanie lepiej. Wg mnie aku słabnie pojemność. Nie mam miernika, żeby sprawdzić jak bardzo. Choć z drugiej strony, mamy w końcu nowe auta z assistance przez 3 pierwsze lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez michal55yh » 5 sty 2016, 23:13

Niby jest assistance ale pewnie gdy będzie potrzeba użycia ich pomocy mi będzie się piekielnie spieszyć xD

Dzwoniłem jeszcze do ASO. Twierdzą abym sprawdził ilość wody demineralizowanej oraz zmierzył gęstość elektrolitu. Jeśli p<1,17 to akumulator może być już do nie uratowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 16:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez loloxm1 » 6 sty 2016, 14:52

w instrukcji jest wyraźnie napisane aby sprawdzać poziom elektrolitu raz w tygodniu :)
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez kyo » 6 sty 2016, 23:35

Może głupie pytanie, dopiero czekam na swoją trójeczkę – na Mazdowym aku jest jakiś wskaźnik poziomu elektrolitu?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 20:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez ZOOMik » 7 sty 2016, 14:09

To ten „specjalista” polecił Ci 10W40 do BM-ki? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez michal55yh » 9 sty 2016, 10:51

loloxm1 napisał(a):ukcji jest wyraźnie napisane aby sprawdzać poziom elektrolitu raz w tygodn


Sorry ale ktoś, kto to pisał jest niepoważny <lol>

Dla ciekawości sprawdziłem stan elektrolitu, wszędzie jest tak samo pełno. Szukałem urządzenia do mierzenia gęstości elektrolitu ale nie znalazłem. Wyszukałem maszynkę do sprawdzania akumulatorów to wskaźnik był blisko czerwonego pola jednak nadal na zielonym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 16:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez ellipsis » 20 sty 2016, 21:26

Ja co prawda nauczylem się za kazdym razem wylaczac Istopa, który napewno przyczynia sie do szybszego zuzywania akumulatora ale wydaje mi sie, że teraz jak mróz to auto rano jakby delikatnie slabiej kreci. Moze mi sie wydaje ale jakby bateria miala poleciec po 2 latach to kolejna rzecz, która z wytrzymalościa w tym aucie ma nie wiele wspolnego. W hondzie dieslu baterie mialem oryginalna od nowości 7 lat, Corse mam 6 lat kupiona uzywana i teraz dopiero baterie kupilem.

U nas w mazdach pamietam ktoś na forum mierzył ladowanie i okazalo się, że na poczatku laduje malym napieciem, potem ono wzrasta. Moze to dobija baterie?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Floyd84 » 20 sty 2016, 22:01

Ellipsis piszesz o braku wytrzymałości – jakie konkretnie usterki miałeś?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 22:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez ellipsis » 21 sty 2016, 09:33

1.Naprawa przedniego zawieszenia – stukanie/pukanie z przednich kolumn. Rozbierali obie kolumny i wymieniali jakieś elementy.
2. Stuki prawego słupka – rozginali jakieś blachy.
3. Piszczace przednie klocki, widać też ze schodza w oczach. Jest na to jakas notka serwisowa. Mam 15 tys a na oko sporo już ubyło od nowości.
4. Lewe lusterku widać, że coraz ciężej sie sklada więc tylko patrzeć jak padnie.

Jak na nowe auto, które ma rok i jest made in Japan to moim zdaniem troche słabo. Poprzednie auta mimo, że kupowalem uzywane nie mialy takich bolączek. Generalnie Mazdy sa bardzo delikatne i sprawiaja wrazenie jak by byly stworzone do stania wypolerowane w salonie ;) Po lekturze dzialu mazdy3 i cx3 zwrocilem uwage na odksztalcanie się calego lewego boczka drzwi w momencie kiedy zamykamy szybe a ona dochodzi do pkt. granicznego i zaciska sie na ramce – gorna cześć boczka, ta pozioma przy szybie mocno się odksztalca.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ulmen » 21 sty 2016, 10:29

ellipsis napisał(a):który napewno przyczynia sie do szybszego zuzywania akumulatora


Nie zgodzę się z tym. Akumulator może pracować i zasilać instalację w momencie działania I-Stopa. Na pewno mu to nie szkodzi. Nie wiem jaką pojemność ma nasz akumulator, załóżmy 60Ah. Niech I-Stop działa przez 3 minuty. Aby pobrać z akumulatora 10% jego pojemności (6Ah) wymagany jest pobór prądu przez samochód w takim stanie na poziomie 120A, co daje ciągłą moc 1440W.
I-Stop zużywa inne podzespoły, ale na pewno nie akumulator.


ellipsis napisał(a):U nas w mazdach pamietam ktoś na forum mierzył ladowanie i okazalo się, że na poczatku laduje malym napieciem, potem ono wzrasta. Moze to dobija baterie?

Ja wykonałem te pomiary napięcia ładowania. Akumulator natomiast ładowany jest prądem, który przy danym napięciu płynie. Napięcie samo w sobie jest poprawne i na pewno jest uzależnione od temperatury.
To czego akumulatory VRLA nie lubią to:
1. Wysokich temperatur – producent podaje żywotność dla 25 st C. Wzrost temperatury akumulatora o 10st C zmniejsza jego żywotność o połowę (niskie temp zwiększają żywotność akumulatora).
2. Zbyt głębokie rozładowanie lub zbyt wysokie napięcie po naładowaniu (zasiarczanie elektrod i gazowanie).
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ellipsis » 21 sty 2016, 10:38

Mialem na mysli ciagle uruchamianie silnika. Podczas jazdy miejskiej z właczonym istopem swiatla mamy co 100m więc zanim dojade do pracy auto bedzie gaszone i uruchamiane z 10 razy. Kazdy rozruch silnika powoduje znaczne rozladowywanie akumulatora a przez ten krotki czas podrózy alternator nie doladuje baterii a w zwiazku z tym, bedzie ona notorycznie nie doladowana co przyczyni sie do jej szybszego zuzycia.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ulmen » 21 sty 2016, 10:48

ellipsis napisał(a):powoduje znaczne rozladowywanie akumulatora

Nie do końca jest to prawda. Rozruch to ile prądu ? 200A przez 0.5sek ? Zakładając prąd ładowania aku na poziomie 5A wystarczy 20 sekund jazdy aby ten ładunek zrównoważyć. To są oczywiście szacunki.


Gorzej gdy ktoś długotrwale używa I-Stopa co światła i stoi np. półtorej minuty i robi to codziennie. W ten sposób na pewno doprowadza do znacznego rozładowania akumulatora (które to blokuje kolejne działania I-Stopa).

Na pewno mechanicznie I-Stop wpływa na zużycie samochodu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ereste83 » 21 sty 2016, 11:02

Mi dealer mówił, że w Mazdach i-stop nie zużywa tyle akumulatora i części jak w innych autach. Tłumaczył to tym, że samochód gasząc silnik zostawia go w takim położeniu (tłoki czy coś), że do rozruchu jest potrzebna minimalna ilość prądu. Ile w tym prawdy a ile gadki nie wiem, nie znam się szczerze mówiąc na pracy silnika szczególnie.

A automacie i-stop akurat można kontrolować siłą trzymania hamulca. Jak nie chcę aby się włączył po zatrzymaniu wystarczy tylko lekko naciskać na hamulec.

Kolega z tą szybą to przegięcie. Nowe auto i od razu do naprawy i to za kilka miesięcy! Masakra. Swoją drogą te automatyczne wycieraczki mogły by trochę lepiej pracować.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 12:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Wojtek » 21 sty 2016, 11:16

ereste83 napisał(a):Tłumaczył to tym, że samochód gasząc silnik zostawia go w takim położeniu (tłoki czy coś), że do rozruchu jest potrzebna minimalna ilość prądu.

Każdego producenta i-stop tak działa... inaczej aku by był do wymiany po roku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323