Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...
@mf113 – sorry za pomyłkę. Pomyliłem Cię z @m29. Poprawiłem w swoim poście.
PS. Ja też po regulacji xenonów jestem zadowolony, stąd moje zaskoczenie dot. xenonów z Superba.
@waxain – serio zauważasz różnicę między włączonymi przednimi przeciwmgłowymi a wyłączonymi? Masz xenony?
PS. Ja też po regulacji xenonów jestem zadowolony, stąd moje zaskoczenie dot. xenonów z Superba.
@waxain – serio zauważasz różnicę między włączonymi przednimi przeciwmgłowymi a wyłączonymi? Masz xenony?
M29, zaraz posypia sie żądania przedstawienia zdjęc tej kierownicy bo tu nikt nie wierzy na slowo ze Mazda moze tak wygladac po 2 latach ekspolatacji. Ja już zostałem uznany za czlowieka z konkurencji ktory ma za zadanie obrzydzac marke i psuć przyjemnosc z codziennej jazdy tym cudem techniki.
Pociesze Cie ja po 2 latach i 20 tys.km mam wymienione jakieś odboje w przednich kolumnach zawieszenia, uszczelniany silnik (pokrywa zaworów i rozrzad) bo olej lal sie jak w starym Jelczu. Kierownica wytarta na godz 11 czyli tam gdzie najczesciej trzymam ja reka, fotel kierowcy wyglada jak by mial z 200tys km w dodatku w sobote zauważyłem kolejne pekniecie skóry na laczeniu sidziska i "boczka"
Wizyta w ASO – kierownica do wymiany a siedzenie demontuja i oddaja tapicerowi do ponownego szycia i łatania.. Podziekowalem za taka "profesionalna" naprawe gwarancyjna w stylu ASO. To sie nie mieści w glowie, auto za prawie 100tys, full opcja w skorze ktora rwie sie na szyciu po 20tys km i ASO zamiast wymienic poszycie siedziska na nowe to oddaje je tapicerowi? To ja sam w domu moge sobie zdjąc poszycie i oddac do tapicera, nie musza tego robic w ASO..
Kwestie wyciszenia, jakości lakieru, plastików w srodku nawet nie komentuje..
Co do swiatel przeciwmgielnych to już bylo to poruszone na forum – jesli mamy ksenony to ich swiatlo jest na tyle mocne ze wlaczenie we mgle "halogenów" nie powoduje zadnej roznicy w oswietleniu drogi. Swieca one bardzo slabo i widac je tylko kiedy mamy je zapalone same z postojówkami – inaczej sa tylko ozdoba.
Creet ma racje, oceniajac M3 powinnismy podawac informacje czym jezdzilismy do tej pory bo jesli ktoś jezdzil autem średniej/wyższej klasy to po przesiadce do Mazdy wiele kwestii jakosciowo-wykonczeniowych bedzie dla niego szokiem.
Pociesze Cie ja po 2 latach i 20 tys.km mam wymienione jakieś odboje w przednich kolumnach zawieszenia, uszczelniany silnik (pokrywa zaworów i rozrzad) bo olej lal sie jak w starym Jelczu. Kierownica wytarta na godz 11 czyli tam gdzie najczesciej trzymam ja reka, fotel kierowcy wyglada jak by mial z 200tys km w dodatku w sobote zauważyłem kolejne pekniecie skóry na laczeniu sidziska i "boczka"
Wizyta w ASO – kierownica do wymiany a siedzenie demontuja i oddaja tapicerowi do ponownego szycia i łatania.. Podziekowalem za taka "profesionalna" naprawe gwarancyjna w stylu ASO. To sie nie mieści w glowie, auto za prawie 100tys, full opcja w skorze ktora rwie sie na szyciu po 20tys km i ASO zamiast wymienic poszycie siedziska na nowe to oddaje je tapicerowi? To ja sam w domu moge sobie zdjąc poszycie i oddac do tapicera, nie musza tego robic w ASO..
Kwestie wyciszenia, jakości lakieru, plastików w srodku nawet nie komentuje..
Co do swiatel przeciwmgielnych to już bylo to poruszone na forum – jesli mamy ksenony to ich swiatlo jest na tyle mocne ze wlaczenie we mgle "halogenów" nie powoduje zadnej roznicy w oswietleniu drogi. Swieca one bardzo slabo i widac je tylko kiedy mamy je zapalone same z postojówkami – inaczej sa tylko ozdoba.
Creet ma racje, oceniajac M3 powinnismy podawac informacje czym jezdzilismy do tej pory bo jesli ktoś jezdzil autem średniej/wyższej klasy to po przesiadce do Mazdy wiele kwestii jakosciowo-wykonczeniowych bedzie dla niego szokiem.
Floyd – panien;) Od pewnego czasu siedzę i tam. Jakby mniej obrońców czeskich plastików – może z sentymentu do sąsiadów. Może dlatego, że nikt tam nie mydli oczu klientom o niebiańskich technologiach (SkyActive), a może po prostu cenzura większa. Jeszcze nie wiem Jak już punktujemy, to jestem też na forum Hondy (Civic, z sentymentu) – tam jakby większa demokracja. Na pewno na zgłoszony problem nie odpowiada się tak jak tutaj: "bredzisz, w moim egzemplarzu nie występuje, więc i w twoim nie może. podrzuć fotki potwierdzone notarialnie, albo giń". Jestem też na alfaholikach – tam słowa jakiejkolwiek krytyki są kastrowane w zarodkach, a każda zgłaszana wada przekuwana jest w zaletę albo konstatowana stwierdzeniami typu: "nie czujesz ducha marki". Brzmi znajomo?
Kończę offtop i zmykam. Rozważcie, czy moja sugestia o informacjach dot. poprzedniego samochodu wniesie coś do tego tematu.
Kończę offtop i zmykam. Rozważcie, czy moja sugestia o informacjach dot. poprzedniego samochodu wniesie coś do tego tematu.
Creet. Dzięki Może w skodzie więcej jest ,,floty'' to i ludzie mniej się wczuwają. Nie zmienia to faktu, że są marki mniej i bardziej hermetyczne. Masz Giuliettę – spróbuj napisać ja ichniejszym forum że auto jest do d... Gwarantuje, że z miejsca dostaniesz stos zarzutów, że nie rozumiesz idei cuore sportivo (nota bene taki sam marketingowy bełkot jak skyactive, tylko trochę starszy )
Dopisano 29 sie 2016, 21:16:
Creet. Dzięki Może w skodzie więcej jest ,,floty'' to i ludzie mniej się wczuwają. Nie zmienia to faktu, że są marki mniej i bardziej hermetyczne. Masz Giuliettę – spróbuj napisać ja ichniejszym forum że auto jest do d... Gwarantuje, że z miejsca dostaniesz stos zarzutów, że nie rozumiesz idei cuore sportivo (nota bene taki sam marketingowy bełkot jak skyactive, tylko trochę starszy )
Dopisano 29 sie 2016, 21:16:
Creet. Dzięki Może w skodzie więcej jest ,,floty'' to i ludzie mniej się wczuwają. Nie zmienia to faktu, że są marki mniej i bardziej hermetyczne. Masz Giuliettę – spróbuj napisać ja ichniejszym forum że auto jest do d... Gwarantuje, że z miejsca dostaniesz stos zarzutów, że nie rozumiesz idei cuore sportivo (nota bene taki sam marketingowy bełkot jak skyactive, tylko trochę starszy )
Floyd84 napisał(a):Masz Giuliettę – spróbuj napisać ja ichniejszym forum że auto jest do d... Gwarantuje, że z miejsca dostaniesz stos zarzutów, że nie rozumiesz idei cuore sportivo (nota bene taki sam marketingowy bełkot jak skyactive, tylko trochę starszy )
100% zgoda
@waxain – przy xenonach, przeciwmgłowe przednie są wspomnianymi ozdóbkami i nic nie dają.
@Creet, nie przesadzaj. Nikogo tutaj nie zagryziemy, na początek chłosta wystarczy Niektórych problemów @m29 mógł uniknąć, wystarczyło dokładnie sprawdzić co się kupuje. Mazda sukcesywnie ogranicza liczbę "bajerów", i/lub nawet nie myśli o wprowadzeniu nowych, które od lat są standardem u konkurencji. Inne, to standardowe problemy wieku dziecięcego, ASO powinno je usunąć po zgłoszeniu. Ostatnie z nich to przykłady takie lekko na siłę, aby były. Aczkolwiek każdy może mieć swoje zdanie i trzeba je uszanować. Na tym powinniśmy zakończyć dyskusję lub przenieść do "co nas boli, niepokoi"
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
creet napisał(a):@waxain – przy xenonach, przeciwmgłowe przednie są wspomnianymi ozdóbkami i nic nie dają.
Ok, wierzę na słowo
Generalnie jakąkolwiek markę nie weźmie się pod lupę to zawsze znajdą się osoby niezadowolone z zakupu, a to trafiły na felerny model albo po prostu auto nie spełniło ich oczekiwań. Sam obecnie jestem zadowolony (nie zachwycony) z zakupu, mimo kilku drażniących wad i wizyt naprawczych w ASO mazda spełnia moje oczekiwania a eksploatuję ją codziennie w mocno miejskich warunkach. Czy za parę miesięcy/lat będę nadal zadowolony to zależy głównie od jej dalszej niezawodności (czyt. brak poważnych/kosztownych awarii)
ellipsis napisał(a):Creet ma racje, oceniajac M3 powinnismy podawac informacje czym jezdzilismy do tej pory bo jesli ktoś jezdzil autem średniej/wyższej klasy to po przesiadce do Mazdy wiele kwestii jakosciowo-wykonczeniowych bedzie dla niego szokiem.
Jeśli chodzi o usterki to chyba nie ma znaczenia jakim kto autem jeździł...czy to jest merc za 400 tys czy dacia za 30 tys, wycieki oleju w nowym aucie tak samo bolą. Co do wykończenia to jasne jest, że w takim superb, audi czy volvo powinno być lepsze (w końcu za to się płaci). Jeśli ktoś przesiada się z klasy wyższej do mazdy 3 to chyba zdaje sobie z tego sprawę.
creet napisał(a): Jestem też na alfaholikach – tam słowa jakiejkolwiek krytyki są kastrowane w zarodkach, a każda zgłaszana wada przekuwana jest w zaletę albo konstatowana stwierdzeniami typu: "nie czujesz ducha marki". Brzmi znajomo?
Kończę offtop i zmykam. Rozważcie, czy moja sugestia o informacjach dot. poprzedniego samochodu wniesie coś do tego tematu.
Czyli jednak od mojego romansu z Julka nic się na forum AR nie zmieniło
Jednym zdaniem.
M3 ma swoje wady ale jezdzi sie nią bardzoo fajnie.
M3 ma swoje wady ale jezdzi sie nią bardzoo fajnie.
- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
A jest jakieś auto które ich nie ma?marcin7913 napisał(a):M3 ma swoje wady
Dobre podsumowaniemarcin7913 napisał(a):ale jezdzi sie nią bardzoo fajnie.
Nie powiem że moja jest boska i nic jej nie dolega, ale nie schizuje jak niektórzy, to tylko kompakt, dość dobrze wykonany i wykończony. Co roku odwiedzam autosalon w Brukseli, przypatruje się innym jak są wykończone, z jakich materiałów i moim zdaniem Mazda jest w czołówce kompaktów. Lepiej wykonany w podobnej cenie jest tylko DS4.
Przywołana Skoda, tylko Octavia może być stawiana na równi z Mazdą i nie będzie już różowo, zwłaszcza z typem zawieszenia jak i materiałami wykończenia, fakt może będzie ciszej. SuperB to niech startuje ale do 6 , tak samo Accord i inne modele.
Dodam jeszcze że kolegi Gulia (podoba mi się jej wygląd, itd ) właśnie zalicza zgon silnika 1.6 diesel , zaczęło się od układu chłodzenia. Czy patrząc tylko na jego auto mam stwierdzić że Alfa to szrot?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):kolegi Gulia (podoba mi się jej wygląd, itd ) właśnie zalicza zgon silnika 1.6 diesel... Czy patrząc tylko na jego auto mam stwierdzić że Alfa to szrot?
Jako zadowolony właściciel Giulietty (1.4 benzyna), mógłbym CI napisać – cytując/parafrazując klasyków tego forum – "Twój kolega bredzi, u mnie wszystko z silnikiem jest ekstra". Ale z oczywistych (logicznych) względów tego nie zrobię.
A teraz tak na serio. Twojemu koledze sypnął się silnik. To chyba oczywiste, że drugi raz już Fiata nie kupi, bo raz nadział się na szrot. Tak jak Ty (Twój kolega) może krytykować Fiata ile wlezie – bo się należy, tak inni powinni mieć prawo pomarudzić np na Mazdę. Np tutaj.
Wg mnie o problemach warto pisać (zwłaszcza w działach technicznych forów poświeconych danemu modelowi – bo gdzie indziej?), a nie je a'priori cenzurować bo mogą zaburzyć uśredniony odbiór/ocenę danego modelu.
@creet Pełna zgoda – o problemach należy pisać. Tylko to powinna być konstruktywna krytyka bo każda inna to biadolenie i szukanie problemów na siłę w stylu braku automatycznego domykania wszystkich szyb czy zbyt cienkiej przedniej szyby (fakty – ile mm ma w porównaniu do innych przednich szyb w samochodach) gdyż pękła po uderzeniu kamieniem.
creet napisał(a):A teraz tak na serio. Twojemu koledze sypnął się silnik. To chyba oczywiste, że drugi raz już Fiata nie kupi, bo raz nadział się na szrot. Tak jak Ty (Twój kolega) może krytykować Fiata ile wlezie – bo się należy, tak inni powinni mieć prawo pomarudzić np na Mazdę. Np tutaj.
No tak, tylko że tutaj mamy już przypadki osób, którym wszystko się nie podoba, od wykonania wnętrza ( wycierająca się skóra, kierownica, plastiki, kiepskie spasowanie ) przez słaby lakier ( odpryski, łatwość zdrapania ), tłukące się szyby od kamieni, wyciszenie ( wiadomo że jest kiepskie ), elektronikę ( działa jak chce ), zawieszenie ( też znane i serwisowane ), kiepskie światła (say whaaat?), ozdobne przeciwmgielne, po wysokie spalanie i fatalną skrzynię biegów. Nie wiem ile trzeba mieć pecha, żeby choć połowę z tych rzeczy wymienić z czystym sumieniem wobec zakupionej M3 ale jak się to czyta to po prostu trudno, naprawdę trudno uwierzyć. Moim zdaniem jedna czy dwie niechciane niespodzianki powodują, że taki użytkownik wszystko co nie jest wykonane lub nie działa jak w aucie premium wrzuca do worka z wadami w afekcie rozgoryczenia.
Ja miałem problem z zawieszeniem ( nota serwisowa), mam odpryski na lakierze ( wypadek przy koszeniu trawy ), mam odpryski na przedniej szybie, a i tak jeździ mi się tym autem bajecznie i jedyne czego bym sobie życzył to więcej koni pod maską i lepsze wyciszenie.
Zaraz ktoś powie, że jestem fanem marki i uprzedzę przypominając, że to moja pierwsza Mazda, a przesiadłem się z 12 letniego peugeota 307 z sypiącym się silnikiem diesla 2.0 TDI. Może to ma wpływ na moją tolerancję wobec drobiazgów, ale też bez przesady – jeszcze trzy lata będę spłacał to auto i to nie jest tak, że mam gdzieś moje wydane pieniądze. Uważam, że zainwestowane zostały póki co bardzo dobrze. Jak mi się auto rozpadnie przed końcem leasingu/gwarancji lub przed sprzedaniem to chętnie dołączę do batalionu niezadowolonych Co by się nie stało to nie cofnę wypowiedzianych słów, jedynie dołożę kolejne pozytywne lub negatywne w zależności od tego jak auto będzie się sprawować.
mf113 napisał(a):Nie mów, że masz np. tryb "auto" we wszystkich szybach i się same domykają przy zamknięciu auta? Co to za wersja?
Oczywiście że nie wszystkie – tylko kierowcy -dlatego twierdzę że to feler.
Dopisano 31 sie 2016, 01:04:
krabdul napisał(a):Masz sporo racji, ale...
1. Zmieniłeś auto na klasę niższą, więc nie porównuj do superb, bo nawet octawia z podobnymi opcjami jest droższa.
2. Widziałeś co kupujesz a działanie szyb mogłeś sprawdzić w moment. Swoją drogą można dołożyć i moduł automatycznego domykania okien i moduł składania lusterek.
PS: Radia też przed kupnem nie włączałeś? Na co wymieniałeś bose? Znalazłeś jakieś ciekawe głośniki 2 Ohm? Pochwal się tym modem.
No cóż za te same pieniądze można dostać już Superba w podstawie. A co do klasy -teoretycznie wyższa.
I fakt wiedziałem doskonale co brałem i teraz wiem doskonale co mam ale jak brałem to nie wiedziałem że tak będzie bo bym nie brał. Moduł lusterek składanych właśnie sobie dołożyłem i po 1,5 roku jedno było już do wymiany. O module szyb nie słyszałem -m jakaś nowość?
Dopisano 31 sie 2016, 01:23:
waxain napisał(a):Z większością przypadłości @m29 nie mogę się zgodzić.
Nie sądzę by przednia szyba była cieńsza, sam dostałem 2x kamieniem i wytrzymała – to raczej kwestia pecha, jeden będzie jeździł 10 lat bez zmiany szyby, drugi po roku wymieni.
Plastyki u mnie nadal w bardzo dobrym stanie.
Tylna kanapa składana w zasadzie do kąta prostego co miałem już okazję niejednokrotnie wykorzystać.
Skóra kierownicy/biegów u mnie jak nowa, praktycznie żadnych wytarć póki co (czerwone szwy też całe).m29 napisał(a):. Brak możliwości domknięcia z pilota. W ogóle brak możliwości zrobienia czegokolwiek po wyłączeniu silnika(???!!).
U mnie można zamknąć lusterka przez kilkanaście sekund po wyłączeniu silnikam29 napisał(a):Radio włącza się kiedy chce (najczęściej przy wrzuceniu biegu wstecznego).
No to jakiś kosmos...mi przy starej wersji oprogramowania zdarzyły się 2-3 przypadki samoistnego wyłączenia radia. Po aktualizacji całe multimedia chodzą bez zarzutów. Jakość dźwięku oceniam na dobry.m29 napisał(a):Przeciwmgielne to chyba dla ozdoby – nic nie dają. Tylne światło cofania toteż chyba ozdoba.
Nie dla ozdoby, naprawdę działają, co również miałem okazję zweryfikować.m29 napisał(a):Biegi haczą, przy otwartym oknie słychać tak jak bym jechał starym wojskowym Starem66.
Faktem jest, że mi też haczyły. Po akcji serwisowej biegi wchodzą jak w masło Potwierdzam, że dźwięk zmiany biegów jest słyszalny (co ciekawe, nie przy każdej zmianie) przy otwartym oknie.m29 napisał(a):Zawieszenie i hamulce: Przednie niemiłosiernie trzeszczy i skrzypi, tylne stuka i puka na każdej nierówności. Hamulce ok chociaż zaciski są "made in China".
I na to trzeszczenie zawieszenia też jest akcja serwisowa.
Co do lusterek ok można zmknąć ale tylko kierowcy, jak zapomnisz zamknąć pasażera to wracasz i odpalasz stacyjkę – trochę wkurzające szczególnie w lecie.
Co do szyby – ja dostałem raz a potem tylko patrzyłem jak powoli pęka. Oglądałem resztki i miałem wrażenie że są cieńsze od innych (nie na darmo Mazda się chwali że odchudziła auto). Co do kierownicy to zdjęć nie wyśle bo już serwis wymienił na nową (nawet nie marudzli).
Przeciwmgielne oczywiście działają ale spodziewałem sie lepszego działania (znajomy wstawił sobie diodowe no i te w porównaniu do Madziowych to jak wybuch nuklearny – skończy się gwarancja to pomyślę o takich).
Dopisano 31 sie 2016, 01:45:
Widzę że wsadziłem kij w mrowisko i jest tyleż zadowolonych co zawiedzionych użytkowników M3.
Ja opisuję i oceniam tylko swój egzemplarz i uważam, że albo mi sie trafił jakiś felerny egzemplarz albo ten model tak ma. Zdjęć kierownicy nie wyślę bu już serwis wymienił (nic nie marudzili).
Co jest z zawieszeniem tego nie wiem, zgłosiłem w serwisie i wstępne oględziny niewiele dały. Twierdzą że piasek dostał się do wahaczy, a mnie sie wydaje że skrzypią jakieś gumy. To się okaże po badaniu za tydzień w serwisie.
Ale żeby nie było, że coś wymyślam załączam zdjęcia – uszczelki drzwi kierowcy i felg (trochę brudne ale widać korozję) Zaznaczam, że auto ma 27tyś przebiegu, w październiku skończy 2 lata i w zimie jeżdżę na stalówkach.
Nie neguję Mazdy jako Mazdy ale tylko mój egzemplarz. Całe szczęście że serwis który mnie obsługuje jest fantastyczny taki naprawdę dla klienta. A właśnie – jeszcze jedno. Ostatnia moja wizyta w serwisie spowodowana była tym, że ubywało m i oleju. To że uzupełniłem za dużo to inna bajka ale okazało się, że korek spustowy miał uszkodzoną uszczelkę i olej faktycznie wyciekał.
Zamieniłem Skodę na Mazdę bo bałem się częstych wizyt w serwisie. Niestety na ostatnią nie zdążyłem bo mi sie silnik rozleciał (w skodzie superb 2.0 tdi). Okazuje się jednak że zamienił stryjek siekierkę na kijek.
a nie sądzicie, że czasem takie rdzewienie felg czy coś tam wytarte to może być zaniedbanie użytkownika auta? podkreślam CZASEM, żebyście mnie nie zjedli zaraz nie jest to auto bez wad, jak każde, kilka niskobudzetowych rozwiązań da się zauważyć, ale dlatego full kosztuje ok. 94 tys. zł, a nie grubo ponad 100... u mnie BM ma prawie 42 tys. km przebiegu i oprócz akcji serwisowej co do stukow w przednim zawieszeniu o których była tu mowa (jakieś odboje wstawiaja i już nie stuka) nic poza moim widzimisie nie było robione. Tylko na przeglądy, czy tam kamerkę dołożyć, czy springi wrzucić.
Kiedyś podkreślałem, to mało mnie nie zjedli, bo jak mogę Mazde porównywać do któregoś z Audi każdy widzi, a ja powiem tylko że nie czuję się skrzywdzony po tej przesiadce, a kto dba o auto, to ma z nim mniej problemów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości