Serwisowanie Mazdy – Pytania
Pierwszy przegląd kosztował mnie 970 plnów. Wszystkie części/oleje były od ASO. Za rok zajadę z własnym olejem i filtrami.
W niecały rok nastukałem 20 tys. km z lekką górką. Filtr kabinowy po niecałym roku był niesamowicie usyfiony – będę wymieniał co 6 miesięcy. Silnik został zalany mazdowskim 0W20. Przed przeglądem zgłosiłem korozję zawiasów klapy bagażnika – korozja została usunięta, czyt. może oczyszczono zawiasy i zapaćkano zaprawką ( tak przynajmniej to wygląda). W następnym tygodniu jestem umówiony na naprawę przedniego zawieszenia ( likwidacja słynnego stukania ). Przy okazji wejdę pod autko i zobaczę jak wygląda podwozie po rocznym użytkowaniu tego japońsko-meksykańskiego wynalazku, może porobię zdjęcia i wrzucę na forum.
Auto zostało umyte ( a było co myć) , dość dokładnie odkurzone w środku ( a było co odkurzać – samochód wstawiałem bezpośrednio po powrocie z długiej trasy ).
Na koniec chciałbym pochwalić obsługę pewnego ASO ze ściany północno-wschodniej Polski, w którym był robiony przegląd. Panowie byli naprawdę mili i wyrozumiali ( termin przekładałem kilka razy ). Niby jest to rzecz, za którą się płaci ciężką kasę w przeglądach, ale nie we wszystkich serwisach takie podejście do klienta ( nawet takiego, który jeszcze o nic się nie wykłócał ) jest czymś normalnym. Więc tak – chwalę ASO za normalne podejście do klienta
W niecały rok nastukałem 20 tys. km z lekką górką. Filtr kabinowy po niecałym roku był niesamowicie usyfiony – będę wymieniał co 6 miesięcy. Silnik został zalany mazdowskim 0W20. Przed przeglądem zgłosiłem korozję zawiasów klapy bagażnika – korozja została usunięta, czyt. może oczyszczono zawiasy i zapaćkano zaprawką ( tak przynajmniej to wygląda). W następnym tygodniu jestem umówiony na naprawę przedniego zawieszenia ( likwidacja słynnego stukania ). Przy okazji wejdę pod autko i zobaczę jak wygląda podwozie po rocznym użytkowaniu tego japońsko-meksykańskiego wynalazku, może porobię zdjęcia i wrzucę na forum.
Auto zostało umyte ( a było co myć) , dość dokładnie odkurzone w środku ( a było co odkurzać – samochód wstawiałem bezpośrednio po powrocie z długiej trasy ).
Na koniec chciałbym pochwalić obsługę pewnego ASO ze ściany północno-wschodniej Polski, w którym był robiony przegląd. Panowie byli naprawdę mili i wyrozumiali ( termin przekładałem kilka razy ). Niby jest to rzecz, za którą się płaci ciężką kasę w przeglądach, ale nie we wszystkich serwisach takie podejście do klienta ( nawet takiego, który jeszcze o nic się nie wykłócał ) jest czymś normalnym. Więc tak – chwalę ASO za normalne podejście do klienta
Pankracy napisał(a):Pierwszy przegląd kosztował mnie 970 plnów. Wszystkie części/oleje były od ASO. Za rok zajadę z własnym olejem i filtrami.
...
Właśnie jestem przed przeglądem. To że własny olej – to dla mnie zawsze było jasne (nie lubię beczkowych produktów). Ale jak dzisiaj kształtują się ceny filtrów (powietrza i oleju) oraz płynu hamulcowego ?
filtr powietrza dobry i tani niemiecki SCT kosztuje ok 25zł (w ASO koło stówki)
na filtrze oleju bym nie oszczędzał. Polecam MANN (za ok 25zł) lub Bosch (ok 22zł). W ASO wydasz myślę około 50-60
Płyn hamulcowy, najlepiej DOT 4. Za wystarczający firmy Bosch zapłacisz 20zł za litr. Jak masz fazę na coś mocniejszego to można wziąć motul RBF660 za ok 45zł za pół litry (ale to bez sensu).
Filtr kabinowy z węglem aktywnym – CORTECO – ok 60zł
na filtrze oleju bym nie oszczędzał. Polecam MANN (za ok 25zł) lub Bosch (ok 22zł). W ASO wydasz myślę około 50-60
Płyn hamulcowy, najlepiej DOT 4. Za wystarczający firmy Bosch zapłacisz 20zł za litr. Jak masz fazę na coś mocniejszego to można wziąć motul RBF660 za ok 45zł za pół litry (ale to bez sensu).
Filtr kabinowy z węglem aktywnym – CORTECO – ok 60zł
-
popi2009
Pankracy napisał(a):Pierwszy przegląd kosztował mnie 970 plnów. Wszystkie części/oleje były od ASO. Za rok zajadę z własnym olejem i filtrami.
W niecały rok nastukałem 20 tys. km z lekką górką. Filtr kabinowy po niecałym roku był niesamowicie usyfiony – będę wymieniał co 6 miesięcy. Silnik został zalany mazdowskim 0W20. Przed przeglądem zgłosiłem korozję zawiasów klapy bagażnika – korozja została usunięta, czyt. może oczyszczono zawiasy i zapaćkano zaprawką ( tak przynajmniej to wygląda). W następnym tygodniu jestem umówiony na naprawę przedniego zawieszenia ( likwidacja słynnego stukania ). Przy okazji wejdę pod autko i zobaczę jak wygląda podwozie po rocznym użytkowaniu tego japońsko-meksykańskiego wynalazku, może porobię zdjęcia i wrzucę na forum.
Auto zostało umyte ( a było co myć) , dość dokładnie odkurzone w środku ( a było co odkurzać – samochód wstawiałem bezpośrednio po powrocie z długiej trasy ).
Na koniec chciałbym pochwalić obsługę pewnego ASO ze ściany północno-wschodniej Polski, w którym był robiony przegląd. Panowie byli naprawdę mili i wyrozumiali ( termin przekładałem kilka razy ). Niby jest to rzecz, za którą się płaci ciężką kasę w przeglądach, ale nie we wszystkich serwisach takie podejście do klienta ( nawet takiego, który jeszcze o nic się nie wykłócał ) jest czymś normalnym. Więc tak – chwalę ASO za normalne podejście do klienta
Ale kolego powiedz o który serwis chodzi , czy to jakaś tajemnica ? Domyślam się ze auto idea pytanie czy Białystok czy olsztyn
popi2009 napisał(a):filtr powietrza dobry i tani niemiecki SCT kosztuje ok 25zł (w ASO koło stówki)
na filtrze oleju bym nie oszczędzał. Polecam MANN (za ok 25zł) lub Bosch (ok 22zł). W ASO wydasz myślę około 50-60
Płyn hamulcowy, najlepiej DOT 4. Za wystarczający firmy Bosch zapłacisz 20zł za litr. Jak masz fazę na coś mocniejszego to można wziąć motul RBF660 za ok 45zł za pół litry (ale to bez sensu).
Filtr kabinowy z węglem aktywnym – CORTECO – ok 60zł
Ok. Jaka jest tolerancja wykonania przeglądu gwarancyjnego (rocznego)? 12 miesięcy mija mi z końcem miesiąca ale mam tylko 4kkm przebiegu. Może być coś jeszcze dokręcił
Przeczytałem gwarancję ale nie znalazłem stosownego zapisu.
P.S. W Mercedesie jest 90 dni.
ale az tak Ci szkoda pieniędzy czy co...
olej po otwaciu opakowania zachowuje swoje właściwości do roku czasu – innymi słowy wlewając roczny (otwarty) nieużywany olej działa podobnie do tego jakbyś go nie zmieniał
zatem umów się na przegląd – ew. zrób poza aso
olej po otwaciu opakowania zachowuje swoje właściwości do roku czasu – innymi słowy wlewając roczny (otwarty) nieużywany olej działa podobnie do tego jakbyś go nie zmieniał
zatem umów się na przegląd – ew. zrób poza aso
-
popi2009
popi2009 napisał(a):ale az tak Ci szkoda pieniędzy czy co...
olej po otwaciu opakowania zachowuje swoje właściwości do roku czasu – innymi słowy wlewając roczny (otwarty) nieużywany olej działa podobnie do tego jakbyś go nie zmieniał
zatem umów się na przegląd – ew. zrób poza aso
Nie o to chodzi. Jaka jest tolerancja wykonania przeglądu? 2 tygodnie, 3 tygodnie, miesiąc? Wiesz coś pewnego czy nie?
Imbeer napisał(a):Byłem po ponad miesiącu od wskazanej daty i nie robili problemu, ale obstawiam że lepiej sie zapowiedzieć
Na tym etapie nie musieli robić problemu – wszystko przed tobą (oby nie).
Tolerancja jest zawsze. Mazda: 1kkm, 1 miesiąc.
Dopisano 12 paź 2018, 10:22:
popi2009 napisał(a):filtr powietrza dobry i tani niemiecki SCT kosztuje ok 25zł (w ASO koło stówki)
...
Czy dobrze doczytałem, że filtr powietrza wymieniamy co 3 lata lub 60kkm
0,5l płynu hamulcowego na wymianę wystarczy
W $4, pkt.1, a) Ogólnych warunków ubezpieczenia RM14AA (podpisanych przeze z mnie i Dealera) pisze iż przekroczenie 1 miesiąca lub 1kkm z przeglądem okresowym pozbawia mnie ochrony ubezpieczeniowej. Potwierdza to powszechnie dostępną wiedzę o tolerancji +/– 1miesiąc lub 1kkm.
wojtix napisał(a):No właśnie jakby było to bym się nie pytał na forum. Na temat pojemności układu hamulcowego brak danych.
I doszedłeś ile potrzeba na wymianę na przeglądzie gwarancyjnym ? 1/2 litra wystarczy
w sklepie CZĘŚCIARNIA na jagiellońskiej w warszawie (są też na allegro) – jak nie maja od reki to będzie z dnia na dzień
-
popi2009
popi2009 napisał(a):...
olej po otwarciu opakowania zachowuje swoje właściwości do roku czasu – innymi słowy wlewając roczny (otwarty) nieużywany olej działa podobnie do tego jakbyś go nie zmieniał
...
Bo to jest tak jak z gorzałą: Jak otworzysz – to do rana musisz wypić. Inaczej do utylizacji (do zlewu). Nawet jak szczelnie zakręcisz i wstawisz do lodówki – to i tak nie nadaje się już do spożycia.
Pierwszy przeglad po 19kkm i prawie 1 roku
Swoje czesci (olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabinowy z weglem) – 283zl
Serwis + przeglad nadwozia + uszczelka – 429zl
Filtr powietrza i kabinowy wymienilem sam – 5 minut roboty.
W sumie 712zl
Na przegladzie wyszla dziwna sprawa jedna tylna tarcza jest mocno skorodowana i klocki zjechane do 4mm! Klocki z przodu ponad 7 mm.
Czy ktos z Was mial podobnie? Mam wersje po lifcie z elektrycznym hamulcem recznym.
W ASO powiedzieli ze musial sie kiedys zapiec zacisk i stad takie duze zuzycie. Mam obserwowac i jak sie to powtorzy to beda wymianiac na gwarancji...
Swoje czesci (olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabinowy z weglem) – 283zl
Serwis + przeglad nadwozia + uszczelka – 429zl
Filtr powietrza i kabinowy wymienilem sam – 5 minut roboty.
W sumie 712zl
Na przegladzie wyszla dziwna sprawa jedna tylna tarcza jest mocno skorodowana i klocki zjechane do 4mm! Klocki z przodu ponad 7 mm.
Czy ktos z Was mial podobnie? Mam wersje po lifcie z elektrycznym hamulcem recznym.
W ASO powiedzieli ze musial sie kiedys zapiec zacisk i stad takie duze zuzycie. Mam obserwowac i jak sie to powtorzy to beda wymianiac na gwarancji...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość