Serwisowanie Mazdy – Pytania

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Kritik » 16 wrz 2019, 09:51

popi2009 napisał(a):620zł i półtorej godziny to dużo ja płace 40zł za wymiane oleju – reszte robie sam


gwarancja.... nie mam wyjscia...

popi2009 napisał(a):gdzie wyrwałeś olej za 120zł?

w marcu zamowilem 6L zamiast 5L bo bylo w tej samej cenie <lol>
to tym razem domowilem tylko 4L <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Raptor77 » 16 wrz 2019, 09:54

ja ostatnio zapłaciłem 148zł (+ przesyłka za 5l) – jak będzie gdzieś promocja to kupie z 20l od razu – wymieniam co 3 mc :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez popi2009 » 16 wrz 2019, 10:26

na allegro widze tylko w litrówkach mają

Dopisano 16 wrz 2019, 10:12:

czy są jakies serwisy mazda NIEZALEŻNE czyli nieASO, które robią wpisy do systemu mazda po wymianie oleju np.?

160 netto za usluge wymiany oleju w Boltowiczu to smiech na sali (w Toyocie biorą 60zł brutto a w lexusie 130 brutto)

Dopisano 17 wrz 2019, 08:57:

golembiewscy rzucili 123 brutto za wymiane oleju (samego oleju)

boltowicz 186 brutto za to samo

gdzies w aso w wawie zmienie taniej? ewentualnie jest jakiś niezależny serwis który robi wpisy do bazy mazdy?
popi2009
 

Postprzez czarmi » 20 wrz 2019, 11:53

Piąty przegląd z badaniem technicznym poprzez ASO (99zł), przeglądem klimatyzacji i uzupełnieniem czynnika (180zł) – koszt 630zł. Do tego własny olej 0W20 – 180zł, filtr oleju – 40zł, wkład filtra powietrza – 44zł, filtr kabinowy węglowy – 75zł. Razem – 970zł (w tym jak pisałem wyżej badanie techniczne oraz przegląd klimatyzacji).
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez popi2009 » 20 wrz 2019, 12:52

u mnie z M3 czyli aucie zony od zakończenia gwarancji auto nie było nigdy na przeglądzie

– olej zmienany jest co roku (czyli co średnio 3-4 tys km)
– plyn hamulcowy zmieniany raz na dwa lata
– klocki tarcze wedle zużycia
– klimatyzacja jest ozonowana 2x w roku
– filtr kabinowy jest zmieniany 2x w roku
– filtr powietrza zmieniany jest wraz z wymianą oleju


auto jeździ i ma się dobrze a roczne koszty o charakterze przeglądowym nie przekraczają 300zł.
popi2009
 

PostTen post został usunięty przez czarmi 20 wrz 2019, 14:29.
Powód: rozmyśliłem się

Postprzez child » 20 wrz 2019, 21:06

popi2009 napisał(a):– klimatyzacja jest ozonowana 2x w roku
– filtr kabinowy jest zmieniany 2x w roku
– filtr powietrza zmieniany jest wraz z wymianą oleju


Czyli co 1.5-2 tys. km zmieniasz te filtry i ozonujesz klimę? Jakby to delikatnie powiedzieć – nie uważasz, że to lekka przesada?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 22 wrz 2019, 10:07

child napisał(a):
popi2009 napisał(a):– klimatyzacja jest ozonowana 2x w roku
– filtr kabinowy jest zmieniany 2x w roku
– filtr powietrza zmieniany jest wraz z wymianą oleju


Czyli co 1.5-2 tys. km zmieniasz te filtry i ozonujesz klimę? Jakby to delikatnie powiedzieć – nie uważasz, że to lekka przesada?


ja uważam że nie
zdrowie jest droższe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Imbeer » 22 wrz 2019, 10:47

Oczywiście każdy wydaje pieniądze na co chce, ale nigdy nie widziałem filtra którego charakterystyka efektywności spadłaby w tak krótkim czasie użytkowania, nawet w złych warunkach x)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Kritik » 23 wrz 2019, 07:27

Imbeer napisał(a):Oczywiście każdy wydaje pieniądze na co chce, ale nigdy nie widziałem filtra którego charakterystyka efektywności spadłaby w tak krótkim czasie użytkowania, nawet w złych warunkach x)


ale znowu wracamy do przebieg / czas
jaka różnica czy auto przejechało 2000km za rok, czy 20000
olej sie starzeje, w filtrach rozmnażają się bakterie i t.d...
czy jeżeli auto jeździ 2000 km rocznie to olej i filtry można wymieniać raz na 10 lat?

ja też wymieniam olej i wszystkie filtry 2 razy na rok, u mnie to jest co 8000km-10000km
po sezonie grzewczym nie chce mi się cale lato oddychać w salonie smogiem który został w filtrze kabinowym
a po lecie, nie chce cala zimę oddychać gnijącym pyłkiem pozostałym z lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Imbeer » 23 wrz 2019, 10:04

Dlatego pisałem o efektywności w funkcji czasu i zanieczyszczenia środowiska w którym samochód się porusza. Uważasz że jak auto stoi to do filtra kabinowego dostają się te pyłki z lata? I że po pół roku zaczyna je przepuszczać?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Kritik » 23 wrz 2019, 10:21

Imbeer napisał(a):Dlatego pisałem o efektywności w funkcji czasu i zanieczyszczenia środowiska w którym samochód się porusza. Uważasz że jak auto stoi to do filtra kabinowego dostają się te pyłki z lata? I że po pół roku zaczyna je przepuszczać?

zalezy gdzie stoi auto i jak jezdzi
jak stoi po drzewem to nam nie tylko pylki a i robaki i wiele czego może byc

a nawet jak stoi w garażu, to po przejeździe, nawet krótkim, z włączana klima, kiedy na osuszaczu zbiera się wilgoć która później gnije i t.d.

a jeszcze mam kolegę który jest pulmonologiem

i on mi kiedyś powiedział ze tyle chorób ile teraz jest przez klimę i bakterie w tym systemie to jeszcze świat nie widział, i zapytał co jest dla mnie ważniejsze zdrowie silnika czy moje i mojej rodziny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 24 wrz 2019, 08:05

czytałem gdzies opinę że filtr węglowy zachowuje w zasmogowanej warszawie swoje właściwości przez miesiąc.

nie wiem nie znam się

wiem jednak ze jak wymieniam kabinowy raz na pol roku to porownujac go z nowym jest roznica i widać brud na starym wiec jednak chyba warto
popi2009
 

Postprzez Kritik » 24 wrz 2019, 10:40

Filtr kabinowy po 12k km latem

Obrazek

a co mówic o zimie i smogu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Imbeer » 24 wrz 2019, 11:18

To że jest brudny nie znaczy że nie spełnia swojej roli (tak jak oleje itp) filtry zachowują swoją wymaganą wydajność przez resurs (zależnie od środowiska i warunków w których pracują). Oczywiście zabrudzenie powoduje zmniejszenie jego wydajności – ale to że filtr jest widocznie brudny nie znaczy że jest już zużyty/ nie filtruje wystarczająco.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez popi2009 » 24 wrz 2019, 11:41

polemizowałbym
popi2009
 

Postprzez child » 24 wrz 2019, 21:31

popi2009 napisał(a):polemizowałbym


A konkretnie? Jak pojawi się jakikolwiek brud, to do wyrzucenia?

Żeby było jasne – nie chodzi mi o to, żeby udowodnić, że ktokolwiek się myli, tylko żeby znaleźć jakiś przemyślany i uzasadniony cykl wymiany filtrów (coś podobnego do informacji w wątku o oleju). Na razie za dużo dla mnie "wrażeń" i "odczuć".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 25 wrz 2019, 08:23

uważam że jeżeli filtr kabinowy (np. węglowy bo tylko takie używam który wygląda tak ze de facto jest czarno biały) ma brązowy nalot (tj. to białe jest brązowe) to w mojej ocenie jest on do wymiany

za każdym razem jak wymieniam co pół roku to właśnie tak filtr wygląda

także nie chodzi mi o jakieś syfy które są wciągane z zewnątrz które w teorii można z filtra strzepać ale chodzi mi właśnie o ten brud który wchodzi w strukturę filtra
popi2009
 

Postprzez child » 26 wrz 2019, 19:19

Mój po roku i 22 tys. km nie ma brązowego nalotu, za to sporo kawałków liści itp. Wymieniłem go właśnie na Mann FreciousPlus – zobaczymy, czy jest lepszy od dotychczasowych (bo na pewno droższy). Ciekawostka – na opakowaniu jest napisane, żeby wymieniać co roku albo po 15 tys. km. Czyżby producent też uważał, że nie ma co przesadzać z częstotliwością?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 27 wrz 2019, 07:36

child napisał(a):Czyżby producent też uważał, że nie ma co przesadzać z częstotliwością?

olej tez wymieniasz co 20 000 km?
Producent tez tak napisal <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323