Strona 1 z 48

Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 28 lis 2014, 21:02
przez mad-man
Przeszukałem forum i nie znalazłem kompleksowego wątku poświęconemu Mazdom 3 sprowadzonym z USA. Jeżeli jest to prośba o wskazanie i zamknięcie wątku. Jeżeli nie ma to proponuję, aby go zostawić dla potomnych i dopisywać swoje uwagi i spostrzeżenia.

Prośba o powstrzymanie się z offtopami w stylu "był bity, zalany..." itp. :) już kupiłem – teraz potrzebuję Waszych uwag.

W ostatnim czasie stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 s GT z silnikiem 2.5l benzyna automat.
W związku z tym szukam wszelkich możliwych informacji co i gdzie robiliście w swoich mazdach.

Przede wszystkim szukam ASO w Warszawie/okolicy lub sprawdzony warsztat, gdzie:
– wgram najnowsze oprogramowanie oraz w miarę pojawiania się aktualizacji będę mógł je wgrywać
– wgram polski język
– wgram polskie mapy

Wersje USA mają niższy stopień kompresji – 13:1 zamiast 14:1, co przekłada się na niższą moc. Np. w mojej wersji jest katalogowo 184 hp, zamiast 192 hp (ten sam silnik jest montowany w nowych 6kach). Czy ktoś z Was próbował podnieść stopień kompresji programowo? :)

Ciekaw jestem Waszych konstruktywnych uwag i liczę na pomoc.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 28 lis 2014, 21:39
przez usrobo
Temat ciekawy i mam nadzieje ze bedzie sie rozwijal. Ale nie ma fizycznej mozliwosci sprowadzic w rozsadnych pieniadzach nowa mazde 3 z usa. Fizyki sie nie oszuka.
Jesli tobie to nie przeszkadza i nie stwarza zagrozenia na drodze to witamy na forum.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 10 cze 2015, 11:06
przez Truskawka
Witam

Kupiłem miesiąc temu Mazdę 3 s Grand Tournig Sedan w automacie i próbuję dojść jaką tak naprawdę mam pojemność silnika – z jednej strony wszędzie ma wpisy, że to 2,0 litra 165 KW ale jakoś po jazdach nie chce m i się w to wierzyć.

Czy macie jakiś myk – gdzie na silniku lub w innym miejscu w aucie mogę to sprawdzić?
Sprawdzenie VIN – niewiele mi pomogło.

Może ktoś z Was również ma taką wersję?

Pozdrawiam
gs

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 24 lip 2016, 14:11
przez 21danielk
witam
Chce przerobić mazdę 3 2.0 automat 2014 sedan ( światła przednie , tylne halogenowe , radio , zegary)
pierwsze co chcę zrobić to przerobić tylne światła . Musze dokupić przełacznik zespolony lampy tylne . Pytanie o cześć mechaniczna . Po przełożeniu przełącznika i zamontowaniu lampy czy będę musiał puścić nową wiązkę ? Czy ona już jest? W przednim zderzaku znajduje się chyba instalacja pod halogeny . Jeśli będę musiał puścić nową wiązkę to czy mam starać się podpiąć ją pod puszkę bezpieczników i zamontować jakiś przekaźnik , czy pociągnąć przewody od razu od przełącznika do lamp? Po podłączeniu halogenów z tyłu po ich zapaleniu co trzeba zrobić żeby wyświetlało się to na zegarach ?

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 18 sie 2016, 19:19
przez stefan.augustyniak
Witam,

Jestem przed kupnem 3 z automatem i mam kilka pytań.
Będę bardzo zobowiązany za pomoc bo szukam już odpowiedzi od kilku dni i nic. <glupek2>
Jakie są różnice między mazdami z ameryki a z europy? Chodzi o kwestie techniczne.
Wiem, że samochód jest dosyć młody, ale czy są znane już jakieś typowe problemy automatów?
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 18 sie 2016, 20:46
przez darrecki
Główną różnicą jest stopień sprężenia, jest już o tym w 1 poście tego wątku. A z czym to się wiąże raczej nikt Ci tu nie powie, bo zwyczajnie tego nie wiemy. Więc oprócz prawdopodobnie różnic w budowie silnika reszta powinna pasować. Do przeróbki będzie oświetlenie zewnętrzne. Skrzynie automatyczne problemów nie sprawiają, przynajmniej na tym forum. Wg mnie branie 2.5l z USA ma jakiś sens, 2.0 chyba lepiej europejskie. Europejczyka zawsze łatwiej później sprzedać.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 21 sie 2016, 22:11
przez pete55
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 – duża zmiana – przez kilkanaście lat jeździłem różnymi Peugotami. Mam model z USA. Proszę o pomoc w znalezieniu możliwości aktualizacji oprogramowania na europejskie i możliwości wgrania nawigacji na MZD.
Obecny system zaczyna się 30...
Radio aktualnie łapie tylko stacje z nieparzystymi końcówkami częstotliwości.
Najlepiej okolice Białegostoku. Może być Warszawa, Lublin Olsztyn

Dzięki

PostNapisane: 21 sie 2016, 22:43
przez Wojtek
pete55 napisał(a):Radio aktualnie łapie tylko stacje z nieparzystymi końcówkami częstotliwości.

bo to radio z USA... To panujący standard w USA

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 21 sie 2016, 22:47
przez pete55
Dokładnie, ale czy zmiana oprogramowania na europejskie nie powinna tego zmienić? Tutaj szukam rozwiązania.

PostNapisane: 21 sie 2016, 23:19
przez darrecki
pete55 napisał(a):Dokładnie, ale czy zmiana oprogramowania na europejskie nie powinna tego zmienić? Tutaj szukam rozwiązania.


Na pewnym innym forum wgrywali oprogramowanie EU to aut USA z racji braku Wi-Fi i braku aktualizacji. Działało bez większych programów, aczkolwiek mieli problemy z radiem. Wiec w 2ga stronę tez powinno się dać, czyli zepsuć FM USA tak, żeby działało w Europie – sprzet w końcu jest ten sam. Zrobić to można samemu, patrz TUTAJ
Jak coś pisz na priv, udostępnię odpowiednie pliki.
Co do nawigacji, polecam Allegro.

PostNapisane: 21 sie 2016, 23:56
przez Wojtek
pete55 napisał(a):Mam model z USA.

darrecki napisał(a):...wgrywali oprogramowanie EU to aut USA i działało, aczkolwiek mieli problemy z radiem. Wiec w 2ga stronę tez powinno się dać...

ale tutaj nie ma drugiej strony... Auto z USA a soft EU... :P

pete55 opisz później tutaj sposób przeprogramowania... Powodzenia

PostNapisane: 22 sie 2016, 17:13
przez pete55
darrecki napisał(a):
pete55 napisał(a):Dokładnie, ale czy zmiana oprogramowania na europejskie nie powinna tego zmienić? Tutaj szukam rozwiązania.


Na pewnym innym forum wgrywali oprogramowanie EU to aut USA z racji braku Wi-Fi i braku aktualizacji. Działało bez większych programów, aczkolwiek mieli problemy z radiem. Wiec w 2ga stronę tez powinno się dać, czyli zepsuć FM USA tak, żeby działało w Europie – sprzet w końcu jest ten sam. Zrobić to można samemu, patrz TUTAJ
Jak coś pisz na priv, udostępnię odpowiednie pliki.
Co do nawigacji, polecam Allegro.


Dzięki przejrzę i będę kombinował. W razie pytań napiszę
Pozdrawiam

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 24 sie 2016, 19:59
przez pete55
Witam
darrecki wielkie dzieki za pomoc i poswiecenie czasu na wyjasnienie laikowi jak zrobic zmiane systemu. Wszystko zadziałało i jest wgrany system 56......513, bezproblemowo.
Radio działa już po europejsku z jednym zastrzeżeniem wyszukiwanie stacji kończy się na 100 Mhz a ja mam RMF-ke ktora slucham na 100,2 :( Jak czytałem na forum może być potrzebne trochę czasu na pełne przestrojenie na nowy system oby... chyba że inni użytkownicy mają podobne doświadczenia i rozwiązania to proszę o info
teraz jeszce wgranie navi pozostaje..

jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc darrecki

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 24 sie 2016, 20:56
przez darrecki
Cieszę się, że działa. Możesz przywrócić do ustawień domyślnych, może pomoże na problem z FM.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 24 sie 2016, 21:28
przez pete55
Będę testował ustawienia FM, dam znać... darrecki wiszę piwo :)

A tak jeszcze z innej beczki :) moja Mazda ma 165 koni AT (import USA) jeżdzę jeszcz Insignią 170 koni MT tez benzyna i odczucia odnośnie dynamiki preferują opla (chociaz wieksza masa). AT Mazdy nie jest chyba najlepszą skrzynią na rynku ale komfort i przyjemność jazdy rekompensują mniejszą dynamikę. A sama M3 nie ma konkurencji...

Dopisano 25 sie 2016, 18:05:

Dzisiaj trochę posprawdzałem i radio odnajduje stacje do częstotliwości 97,6, a dalej automatycznie cofa się na 88
darrecki napisał(a): Możesz przywrócić do ustawień domyślnych, może pomoże na problem z FM.


"przycisk" ustawień fabrycznych jest nieaktywny, czy np wgranie systemu 56.00.513 EU jeszcze raz (np z innego źródła) może pomóc?

Czy ktoś miał podobną sytuację?

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 4 paź 2016, 19:08
przez DocDamage91
Witam, kupiłem mazdę 3 ze stanów z przodu uderzoną. Muszę wymienić przednie lampy i tu pojawia się problem. Europejska wersja ma silniczek do poziomowania reflektorów i jedną inną żarówkę. Wtyczki się różnią, a chciałbym mieć elektryczne poziomowanie reflektorów. Ktoś miał taki problem i może się wypowiedzieć na ten temat jak sobie z tym poradzić jak najmniej inwazyjnie? proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 4 paź 2016, 21:07
przez Marianek
Jesli chodzi o Xenon, samopoziomowanie lamp to nie tylko lampa i jej silnik, jest jeszcze sporo części po za nią. Ekonomicznie nie opłacalne założenie.

PostNapisane: 5 paź 2016, 19:46
przez DocDamage91
Chce założyć zwykłą soczewkę, ale chciałbym mieć regulację elektryczną z poziomu przełączników w aucie, pytanie, czy są potrzebne jakieś specjalne moduły, czy tylko wymiana przełącznika, pociągnięcie kabli, czy coś jeszcze trzeba zrobić, bo kupiłem lampy i okazuje się, że nie założę ich od razu...

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 12 paź 2016, 15:56
przez wierciu
Jadę jutro oglądać Mazdę 3 z 2014. Znalazłem po VIN to jak wyglądał przed uderzeniem. Samochód jest z USA dlatego podpinam się pod ten temat.
Załączam plik. Czy może ktoś się wypowiedzieć czy to bardzo źle wygląda?
Z tego co rozmawiałem ze sprzedającym to powiedział mi o tym co było uszkodzone i podobno nie dostał w koło ani nic w silnik.
Bardzo proszę Was o opinie i pomoc :)
A i może ktoś wie gdzie w Warszawie go sprawdzę pod względem mechanicznym?

Re: Mazda3 BM USA

PostNapisane: 12 paź 2016, 19:36
przez Megas
Co do tego czy źle wygląda – tu bardziej zależy jak ktoś to naprawił, bo nawet głupie urwanie lusterka czy wgnieciony zderzak można nieźle spierniczyć jak robi się to najtańszym kosztem (żeby tylko sprzedać, a później co złego to nie ja). No i chyba kluczowe pytanie – jaka cena? Bo jak widać samochody z USA mogą przysporzyć kilku problemów i jeżeli cena nie jest odpowiednio atrakcyjna to raczej nie warto się w to bawić. A myślę, że mechanicznie chyba najlepiej sprawdzi to ASO i przy okazji powiedzą Ci, czy naprawa była dobrze wykonana.