Strona 42 z 48

PostNapisane: 5 lis 2020, 17:56
przez demonpredkosci
Qoobs napisał(a):
demonpredkosci napisał(a):tylko po co zmieniac region w IC na europe?
nic to nie daje

Zmienia wyglad znakow ograniczenia predkosci wyswietlanych na HUDzie.

Przy okazji, w arkuszu Excela z konfiguracja dla ForScana znalazlem, w sekcji IC 720-04-11, cos co sie nazywa "Destination" (z opcjami NA, NA 4WD, EU, EU 4WD, ...).
Czy ktos wie na co to wplywa?


tylko ze bez przekodowania i tak znaki czyta poprawnie – jedyne co to ze pokazuje kwadratowe

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 13 lis 2020, 21:41
przez kkamo84
Panie i Panowie dorabiał ktoś już może światło przeciwmgielne tylko do Mazdy 6 sedan po 2018 roku? Tam są w pełni ledowe swiatla. Czy może ktoś z Was wie w którym miejscu w lampie europejskiej umieszczone jest światło przeciwmgielne?
Jakieś zdjęcie?;)

PostNapisane: 19 lis 2020, 13:41
przez Qoobs
kkamo84 napisał(a):Panie i Panowie dorabiał ktoś już może światło przeciwmgielne tylko do Mazdy 6 sedan po 2018 roku?

Ja tutaj za eksperta absolutnie nie robie, ale moze wiecej szczescia bedziesz mial w dziale dotyczacym Mazdy 6?

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 19 lis 2020, 18:51
przez kkamo84
Nie chciałem otwierać następnego tematu dotyczącego Mazd
USA

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 20 lis 2020, 09:42
przez makomako91
Witam was serdecznie!
Przejrzałem rzetelnie ten temat i wciąż nie znajduję satysfakcjonującej odpowiedzi.
Posiadam Mazdę CX-3 z Kanady (2016). Kupiłem ją zarejestrowaną na polskich numerach i przystosowaną do polskich przepisów (światła i przeciwmgielne tylne). Sprzedający mówił, że wymieniał lampy przednie na FULL LED, bo wcześniej były zwykłe. Nie wchodziłem w temat. Otóż ostatnio pojechałem do diagnosty, bo widziałem, że są ustawione za wysoko. To był ten moment, kiedy zobaczyłem, że nie ma ręcznej regulacji świateł z poziomu kierowcy ani z komputera. Mam wrażanie, że tam, gdzie być powinno jest wstawiony włącznik do przeciwmgielnych. Stacja diagnostyczna uchodzi za bardzo rygorystyczną i, jak to mówią, zawsze do czegoś się przyczepią. Zastanowił mnie fakt, że według diagnosty, światła (choć świecą asymetrycznie), to nie tak dokładnie, jak jest linia w urządzeniu diagnostycznym do świateł. Pojechałem do znajomego mechanika. Obniżył mi światła śrubokrętem do właściwego poziomu, bo rzeczywiście były za wysoko i kazał jeździć. Rzeczywiście, są obecnie nisko. Jest zauważalna różnica. Nie daje mi to jednak spokoju. Zobaczyliśmy również samochód od spodu i nie widział instalacji do samopoziomowania (ja się nie znam, ale podejrzewam, że nie da się tego nie zauważyć). Teraz mam problem. Jeżeli załaduje samochód na full (osoby + bagaże), to będę miał problem ze światłami. Niby te lampy, jak widać z poziomu otwartej maski mają silniczek z którego wychodzi jakiś kabel, ale dokąd zmierzają? Któż to wie :) Moje pytanie jest następujące: co mam zrobić z tym fantem? Czy zmienić światła na zwykłe halogenowe? Jeśli tak, to jaki to może być koszt? Jeśli będę musiał wymienić na halogenowe, to czy dołożą mi regulację świateł ręczną z poziomu kierowcy? Proszę o pomoc i będę wdzięczny.

PostNapisane: 21 lis 2020, 22:02
przez child
Ja przechodziłem drogę bardziej w drugą stronę i mogę się w niektórych kwestiach mylić, ale może uda się ci pomóc. Ja zmieniałem halogeny na ksenony w Mazdzie 3 BM. Musiałem dołożyć (między innymi) czujnik poziomowania świateł. Dla Mazdy 3 wygląda mniej więcej tak (to jest wprawdzie BL, ale w BM jest podobny):
https://allegro.pl/oferta/czujnik-pozio ... 9790447402
natomiast w CX-3 tak:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-pozio ... 8652761290
Nie jestem mechanikiem, ale ten od 3 bym zauważył (bo montowałem i wiem, gdzie patrzeć), ale ten od CX-3 ma dużo plastiku, a mało metalu i być może tak się nie rzuca w oczy... Więc nie wiem, czy możesz mieć pewność, że go nie masz :)

Ustawianie świateł śrubokrętem to kwestia niezależna od poziomowania.

U mnie w switch cluster (czyli tym zestawie sześciu przycisków/zaślepek na lewo od kierownicy) przy halogenach miałem pokrętło do ustawiania wysokości (ręczne). Po zmianie na ksenony, prawdopodobnie w momencie włączenia systemu ALS (automatycznego poziomowania) Forscanem to pokrętło przestało działać. Teraz mam inny switch cluster bez tego pokrętła, ale pokrętło w niczym nie przeszkadzało – po prostu było bezużyteczne.

Co z tym zrobić – podłączyć interfejs OBD i sprawdzić Forscanem, czy masz moduł ALS i czy jest włączony w konfiguracji. Nie wiem, czy LEDy mogą być skrętne, bo jeśli tak, to może moduł nazywa się inaczej.

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 24 lis 2020, 11:15
przez bezkluczyk
Witam,

W M3 z USA mam taką wersję MZD Connect:

OS Version is 55.00.753 NA N
Music Database Version is 00.05.000
Fail-Safe Version is 55.00.753

Na jaką wersję nalezy to przeinstalowac żeby uzyskać polski język?

Pozdrawiam serdecznie,
bezkluczyk

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 24 lis 2020, 16:09
przez demonpredkosci
https://my.hidrive.com/share/hsodpqja.l ... 70.00.100A


70.00.100a failsafe i reinstall EU N

pozniej mozesz zainstalowac ten najnowszy co jet juz w jednym pliku

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 24 lis 2020, 18:00
przez bezkluczyk
Czyli rozumiem ze najpierw instaluje 70.00.100A-FAILSAFE.UP a pozniej 70.00.100A-REINSTALL.UP?

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 25 lis 2020, 13:52
przez demonpredkosci
instrukcja tam tez jest

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 4 gru 2020, 09:46
przez bezkluczyk
Witam serdecznie,

Ogarnąłem prawie wszystko w swojej M3 BM 2016 z USA, została mi jeszcze tylko jedna rzecz, mianowicie – klocki i tarcze hamulcowe. Czy taki zestaw będzie pasował pod wersję USA?

TRW TARCZE KLOCKI PRZÓD MAZDA 3 BM 295MM
https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-kl ... 9407671213

TRW TARCZE KLOCKI TYŁ MAZDA 3 BM 265MM
https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-kl ... 9407683668

Przeczytałem cały temat dotyczący tarcz i klocków lecz nie znalazłem informacji na temat wersji USA.

Pozdrawiam serdecznie.

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 5 gru 2020, 19:09
przez pdepka
Witam wszystkich !
Zgłaszam się do Was z zapytaniem czy może, ktoś tez spotkał się z takim problemem jak ja i poradzi jak się z nim rozprawić :)
Mianowicie posiadam Mazdę 3 BM 2014r 2.0 benzyna 165KM, która pochodzi z Kanady ( wyprodukowana w Japonii ). Problem polega na tym, ze na wyswietlaczu zaczynaja same przeskakiwać opcje, tzn. Jadę i np. Radio zaczyna samo się stroić wtedy nic nie mogę zrobić tablet nie reaguje na pokrętło. Tak jakby system wariował, i sam przeskakiwał między opcjami/zakładkami. Mam problem, który nie występuje zawsze tylko czasami i nie wiem od czego może być zależny. Po wyłączeniu zapłonu, odczekaniu chwili i kolejnemu uruchomieni silnika wszystko wraca do normy, mogę jechać godzinę, słuchać radia, rozmawiać przez tel używać nawigacji i wszystko jest ok, do czasu kolejnego „zacięcia”. Początkowo myślałem, że to wina oprogramowania, bo po zakupie była wgrana wersja 29, znalazłem serwis w pobliżu zajmujący się auto navi, zaktualizowali system do wersji 56 wgrali polski język, polskie mapy z polskim lektorem, wymienili radioodbiornik ( ten schowany za schowkiem pasażera ) a problem jak był tak jest. Zastanawia mnie czy może to nie problem związany z samym pokrętłem tylko, ze gdy mzd connect zaczyna mi wariować pokrętło do przeskakiwania między opcjami nie reaguje na moje ruchy a pokrętło od głośności działa bez problemu, dodatkowo po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu mzd connect na nowo wszystko wraca do normy wiec usterka mechaniczna pokrętła raczej to nie jest.

Jeżeli ktoś spotkał się z czymś takim lub wie co może być przyczyna, bardzo bym prosił o poradę.

Pozdrawiam.

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 7 gru 2020, 09:28
przez demonpredkosci
kupiles auto od handlarza bez wgranego jezyka polskiego?

gratuluję

widziales jak auto wygladalo przed naprawa (ale nie fotki od handalrza tylko real photo?0


dlategowlasnie ja sam sprowadzam sobie auta dla siebie z usa/kanady i nigdy nie mam problemow

Dopisano 7 Dec 2020, 16:06:

ktos podpowie czy RADAR od aktywnego tempomatu (ten w znaczku) DOPISUJE się jakos do auta czy wystarczy podpiac i zrobic te kalibracje odleglosciowa?

PostNapisane: 7 gru 2020, 19:29
przez pdepka
Witam, tak właśnie było, kupiłem auto od handlarza. Auto uderzone w tył. Sprawdzone przed zakupem w skp ale nie w miejscowości handlarza tylko mojej. Skoro nie miał nic przeciwko to chyba wiele do ukrycia nie miał. Samochod sprawuje się dobrze, ja jestem zadowolony, tylko jeden temat mam do rozwiązania dot. Poprzedniego postu, na który jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi.

Pozdrawiam

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 7 gru 2020, 22:44
przez demonpredkosci
podaj vin na priv zobaczymy czy faktycznie tyl

sprawdzanie na SKP – strata kasy

PostNapisane: 8 gru 2020, 11:39
przez makomako91
Mnie nie działało automatyczne ściemnianie ekranu. Światła włączały się zgodnie z porą dnia, ale wyświetlacz nie. Po odłączeniu klem przy okazji wymiany akumulatora "naprawiło się" samo. Może w ten sposób. Jak odłączysz klemy od akumulatora, to też zresetuje się komputer pokładowy i po zatankowaniu może lekko zwariować wyświetlanie zasięgu (np. 800/900 km) i wszystkie dane będą od początku się kształtowały. Po jakimś czasie i wielu tankowniach powinno wszystko wrócić do normy.

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 8 gru 2020, 15:15
przez andrep
W moim modelu automatyczne ściemnianie włącza się kręcąc tym guzikiem-patyczkiem do kasowania przebiegu km (instrukcja str.4-32) , może tam coś zrobiłeś a myślisz że odłączenie aku pomogło? <oczko>

Kolego pdepka sprawdź styki masy w , czy się gdzieś nie poluzowały?
Zerknij też pod linka czy nie podobne objawy?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1#p3431121

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 8 gru 2020, 16:28
przez demonpredkosci
ktos podpowie czy RADAR od aktywnego tempomatu (ten w znaczku) DOPISUJE się jakos do auta czy wystarczy podpiac i zrobic te kalibracje odleglosciowa?

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 8 gru 2020, 22:24
przez pdepka
Panowie, dziękuje za pomoc. Link, który wysłałeś do tematu faktycznie jakby opisywał mój problem, tyle ze u kolegi występuje tylko na postoju. Muszę obserwować, w jakich konkretnie sytuacjach zaczyna u mnie ekran wariować. W weekend zacznę od sprawdzenia aku i styków, jak to nie pomoże, wymienię wyświetlacz. W necie ceny nie są jakieś kolosalne można używkę kupić od 250zl tylko pytanie, skąd pewność czy „nowy” wyświetlacz nie będzie miał tej samej wady.
Jeszcze raz dzięki za pomoc !
Szerokości.

Re: Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

PostNapisane: 9 gru 2020, 23:16
przez demonpredkosci
po wymianie przedniego radaru w mazdzie 3 po wypadku jedyny blad jaki został od tempomatu aktywnego to

U2300:56 konfiguracja centralna (nieprawidłowa / niekompatybilna)

ktos ma pomysl co z tym zrobic?