Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)
PostTen post został usunięty przez AdamEm 16 mar 2022, 22:05.

Postprzez AdamEm » 16 mar 2022, 22:06

demonpredkosci napisał(a):z tego co ja wiem a duzo wiem to jak masz zwykla wiejska lampe w mazdzie z usa to ona recznej regulacji tez nie ma

w aucie z usa wtyczka na wiejskiej lampie jest inna niz w LED dlatego musisz [tiiit] te wtyczke i kable ktore masz włożyć do wtyczki z linka którego podalem i wtedy podpinasz plug and play do lampy led i po robocie


Czyli żeby wtyczki pasowały, wtyczkę od strony samochodu też musze wymienić, tak?
Kolory kabelków wpiąć w te same piny (obojętnie które?) w obu wtyczkach i będzie plug and play?
Może to śmieszne, ze tak dopytuję, ale nie jestem fachowcem <nauka> a chciałbym to sam ogarnąć.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2019, 20:01
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 SD Touring
2.0/155 HP/2017

Postprzez demonpredkosci » 17 mar 2022, 10:51

piszę maksymalnie prostym językiem prosciej się nie da i więcej nie mam zamiaru się wypowiadać bo nie rozumiesz najprostszego języka.

w lampie nowej nie zmieniasz nic

ucinasz wtyczke od strony auta i zmieniasz na wtyczkę z allegro

musisz wiedzieć który kabelek gdzie wpiąć

jak jesteś z Warszawy mogę ci taką usługę wykonać za 500zł.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez AdamEm » 17 mar 2022, 23:21

Widzisz i już wiem ocb, dzięki :)
Z oferty nie skorzystam <nie>

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2019, 20:01
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 SD Touring
2.0/155 HP/2017

Postprzez lucaso198511 » 20 mar 2022, 22:37

Witam mam 1 kluczyk do Mazdy z Kanady. Gdzie mogę zakupić i zakodować kluczyk by mieć jako drugi, Dolnośląskie powiat Zgorzelcki. I jaki koszt mniej więcej?. Dzięki i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez lucaso198511 » 4 kwi 2022, 16:45

Witam. Mam mazdę 3 2018 kupioną z Kanady. Po zakupie okazało się że ma zdalne odpalanie silnika z pilota OEM lub z pilota z tego zainstalowanego w aucie bajeru. Bajer nazywa się FORTIN EVO-ONE. Czy ktoś spotkał się z takim czymś ?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez demonpredkosci » 5 kwi 2022, 13:06

to jest nieoryginalne zdalne odpalanie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez lucaso198511 » 6 kwi 2022, 09:47

Ok to już ostatnio się dowiedziałem a może wiesz lub znasz kogoś kto to ma? Nawiązałem kontakt z gościem z Kanady z tej firmy Fortin poprzez maila. Trochę mi o tym napisał. Trochę ten bajer mam lipny.. Odpalam go z pilota silnik odpala, odblokowuje drzwi wsiadam i (powinienem auto przejąć naciskając 2 razy przycisk start stop czyli pojechać nim jak w instrukcji ) a u mnie nie mogę przejąć bo jak już się dowiedziałem mam zwykłą instalację założoną która tylko odpala silnik bez przejęcia auta. No szkoda. Naciskając pedał hamulca auto gaśnie i jeszcze raz trzeba go uruchomić. Ale gościu napisał i podał części które mógł bym wymienić to nowa wiązka którą podpinam pod start stop i aktualizator (Fortin flash link) by ładnie to zaktualizować. Całość widziałem na Amazon około ponad 4000 zł. Nie wiem czy się w to bawić filmików jest sporo jak to założyć i aktualizować. Może ktoś coś wie lub ma by podzielił się poradami.

Dopisano 6 kwi 2022, 08:49:

PRZEPRASZAM cena miała być 400 zł
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez MAISTER-PL- » 6 kwi 2022, 17:03

potrzebuje pomocy w przeprogramowaniu IC i RVBM do przeciwmgielnego
mam wszystko gotowe tylko programowo ogarnąć
tzn. programy lapka, to ustrojstwo obd
jestem z Katowic ,mogę na śląsku podjechać
no i nie za darmo oczywiście
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2019, 18:24
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BM
2,0 automat+podtlenek wstydu
2016
Mazda CX30 2021
2,5 benzyna AT

Postprzez lucaso198511 » 29 maja 2022, 11:09

Czy Mazdy 3 2018r z Kanady mają alarm? Jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez demonpredkosci » 30 maja 2022, 14:58

nie ma

Dopisano 30 May 2022, 13:58:

nie ma
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez lucaso198511 » 31 maja 2022, 12:02

Ok dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez lucaso198511 » 2 cze 2022, 15:38

Witam panowie. Jak zmienić region w liczniku Mazda 3 2018 Kanada? Forscan czy inny program? I jak to zrobić gdzie kliknąć co wpisać. Podobno to kodowanie odblokuje pełen zakres fal radiowych. Dzięki i pozdrawiam.

I jeszcze jedno. Przy odpaleniu silnika zimnego obroty 1.5 tys ale też słyszalne pod autem bliżej silnika bzyczenie dość słyszalne jakby dziurka w wydechu ale jak obroty się uspokoją to bzyczenie znika nawet przy przygazowaniu. Tak ma być czy coś się dzieje?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez demonpredkosci » 14 cze 2022, 15:12

soft europa wgrywasz i masz czestotliwosci i jezyk potem wymiana tuneru radia zeby gralo jak trzeba
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez rafakafa » 23 cze 2022, 23:24

Cześć, mam pytanie odnośnie REFLEKTORÓW do MAZDA 3 PREFERRE 2021 sedan USA.

W tej wersji Preferre USA lampy są zwykłe LED nieskrętne. Z tego co wiem to bez problemu europejskie LED pasują.

Natomiast czy jest jakiś problem żeby przejść na europejskie FULL LED ?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2022, 08:00
Posty: 7
Auto: Mazda 3

Postprzez demonpredkosci » 24 cze 2022, 10:02

nie ma

pasują. nie trzeba nic przerabiac
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez rafakafa » 28 cze 2022, 14:12

OK dzięki za odpowiedź.

Myślałem, że jakieś błędu przy przejściu z LED usa na FULL LED eu mogłby być.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2022, 08:00
Posty: 7
Auto: Mazda 3

Postprzez demonpredkosci » 28 cze 2022, 14:59

o dziw ko nie ma :)
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez rafakafa » 6 lip 2022, 14:52

Cześć, pytanie o KOLEKTOR SSĄCY do MAZDA 3 2.5 benzyna SEDAN USA.

Oryginalnie numer to bodajże PX0413100A.

Jakiś inny pasuje np. z 2.0 benzyny europejskiej ?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2022, 08:00
Posty: 7
Auto: Mazda 3

Postprzez DirtyHarry » 23 lip 2022, 15:24

Witam wszystkich posiadaczy aut USA/Kanada,

Miałem kupić żonie auto do pracy, bo obecne dogorywa. Miała to być najpierw używana Toyota Corolla lub Avensis, ew. Auris Hybrid. Jednak po przeanalizowaniu za i przeciw padło na Mazdę zza oceanu (USA). A jak wiadomo do nas trafiają rozbitki. Więc długo szukałem na naszym rynku takiego z całymi poduszkami, który najmniej ucierpiał. Udało się w końcu, niski przebieg, malowany z jednej strony, bo był tylko przerysowany z wgnieceniami (mam nadzieję :–)).

Tydzień temu zakupiłem dla żony Mazdę 3 2017 (model 2018) BN (Kanada) Sport GS Automat, zaczyna się więc zabawa ze światłami i innymi rzeczami. Temat aut USA znam, miałem już Focusa (USA), gdzie poza światłami, musiałem na wstępie dorobić także elektryczne podnoszenie szyb w drzwiach tylnych. Potem byłem przy naprawach bardzo zdziwiony, że w bardzo wielu częściach są różnice w stosunku do EU.

Ponieważ jestem z wykształcenia inż. automatykiem-elektronikiem oraz także częściowo programistą to bardzo lubię "grzebać" w elektronice (i nie tylko) gdzie się da. :–)

Tematyka aut USA i samej Mazdy jest mi znana z uwagi na posiadaną kiedyś 626.

Jestem na etapie zagłębiania się w temat M3 USA, to forum jest bardzo pomocne, przeczytałem sporo, ale na bieżąco czytam kolejne posty i mam ambitne plany doposażenia tej Mazdy (nie jest to SkyPassion) szczególnie więc dodatki "safety". Więc oczywiście radary, czujniki parkowania (przód), DRL, dodatkowy kluczyk, RVM, asystent pasa ruchu LAS, BSM, adaptacyjny automat. Także inne jak Android Auto. Ale to będzie proces, z uwagi na dostępność części i "dobrych" cen. Zajmę się też wygłuszeniem auta i nałożę powłokę ceramiczną. Muszę jednak dbać o budżet. :–)

A teraz pierwsze pytania do was:

1. Smart City Brake Support (SCBS)
W aucie są opcje można włączyć/ wyłączyć, zrobiłem testy na kartonach z różnymi prędkościami i du.., nie działa. Doczytałem, że może kalibracja kamery, a może potrzeba żywych ofiar, aby to przetestować, aby działało? :–)

2. Wspomaganie pod górkę HLA – Auto Hold brak przycisku
Wspomaganie podjazdu, widziałem specjalny przycisk "auto hold" w innych autach, w moim aucie go nie ma jest elektryczny hamulec ręczny. Podałem VIN, powinno to u mnie też działać, ale czy w polifcie coś zmienili i już tego nie potrzeba, bez wciskania przycisku, czy jednak jego brak oznacza brak funcji?

[Edit]
Pomimo, że po vin jest u mnie wymieniony HLA (bez przycisku Auto Hold), to wypada mi podjechać pod górkę i sprawdzić, czy tej opcji nie ma. Bo nie ma w tych wersjach (BN) USA także i-stop ( W Kanadzie wyłączyli fabrycznie po 2017), więc nie wiem na razie jak z tym HLA u mnie.

3. DRL
w standardzie powinny działać światła dzienne (w BN model 2018 po ruszeniu z miejsca nawet na OFF, (mniejsze napięcie na halogenach, mam zwykłe reflektory bez przełącznika auto w manetce), jednak dzienne nie świecą. Próbowałem zabawę 5x włącz/wyłącz światała i trójkąt, niestety bez zmian. Może w Kanadzie standardowo wyłączone (wyprogramowane)? Jeszcze nie dobierałem się do wiązek i nie robiłem pomiarów, bo nie chcę wyważać otwartych drzwi.

[Edit]
W Kanadzie są też dzienne, na OFF po ruszeniu nadal brak dziennych DRL, bezpieczniki i przekaźniki są.
Szukam nadal przyczyny, chyba, ze na OFF w mojej wersji nie działa i tyle.

4. Radary tył i przód
Zrobiłem mały przegląd radarów, jest ich sporo do CX3/5 czasem są wersje USA/Kanada (znacznie droższe). Czy muszą być konkretne wersje np. SRRR3-A, czy da się dopasować EU o różnych oznaczeniach np. KR82-67Y80A, KB8C-67Y30C. Od jakich wersji do naszych aut USA/Kanada (wersja BN) pasowałyby odpowiedniki EU?

[Edit]
Na przód do Mazda 3 (modele 2017-2018) BAEK67XA1E, BAEK67XA1C, BAEK67XA1B
Co najciekawsze przez grila zauważyłem, że jest zamocowana osłona radar, a nawet nie jestem pewien, czy nie ma tam nieaktywnego przedniego radaru. To byłoby prawdziwe odkrycie. :–)
Niestety osłona tylko.

5. Czy wersje USA i Kanada są takie same?
Oczywiście nie chodzi o wyposażenie, bo są różnice, ale czy bazują 100% na tej samej elektryce i częsciach, wiązkach, wtyczkach, bo nazwy aut i instrukcje są odrębne dla Kanady i USA?

6. HUD
chcę doposażyć od wersji EU, nie wiem jak z kablami i wtyczkami. Na rynku jest sporo od CX-3, tylko czy da można je użyć do wersji BN?

[Edit]
Mam klimę manual, więc z tego co wcześniej pisał @Darrecki, HUD raczej nie przejdzie. Ale czy na pewno w BN nie da się tego zrobić? Obczaję temat czego może brakować modułów.

7. Asystent pasa ruchu LAS/LDWS
Można go aktywować w Forscanie w BN bez żadnych zmian i części, nie mam jeszcze interefejsu.

Zerkam też na https://www.mazda3revolution.com/, aby znaleźć odpowiedzi.

Zamierzam kupić interfejs (ELS27) do Forscana w przyszłym tygodniu, na razie jestem na etapie wyboru cena/zysk (usb/bluetooth). W innym wątku popytam, co obecnie warto, bo są najnowsze wersje 2022 i nie wiem co jest szmelcem, a co warto.

Trochę się rozpisałem, ale już kiedyś byłem na tym forum z Mazdą 626 i myślę, że teraz będę tutaj aktywny i będę mógł się podzielić swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat M3 (USA/Kanada).
Ostatnio edytowano 27 lip 2022, 13:55 przez DirtyHarry, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 15:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323