Witam wszystkich posiadaczy aut USA/Kanada,
Miałem kupić żonie auto do pracy, bo obecne dogorywa. Miała to być najpierw używana Toyota Corolla lub Avensis, ew. Auris Hybrid. Jednak po przeanalizowaniu za i przeciw padło na Mazdę zza oceanu (USA). A jak wiadomo do nas trafiają rozbitki. Więc długo szukałem na naszym rynku takiego z całymi poduszkami, który najmniej ucierpiał. Udało się w końcu, niski przebieg, malowany z jednej strony, bo był tylko przerysowany z wgnieceniami (mam nadzieję :–)).
Tydzień temu zakupiłem dla żony Mazdę 3 2017 (model 2018) BN (Kanada) Sport GS Automat, zaczyna się więc zabawa ze światłami i innymi rzeczami. Temat aut USA znam, miałem już Focusa (USA), gdzie poza światłami, musiałem na wstępie dorobić także elektryczne podnoszenie szyb w drzwiach tylnych. Potem byłem przy naprawach bardzo zdziwiony, że w bardzo wielu częściach są różnice w stosunku do EU.
Ponieważ jestem z wykształcenia inż. automatykiem-elektronikiem oraz także częściowo programistą to bardzo lubię "grzebać" w elektronice (i nie tylko) gdzie się da. :–)
Tematyka aut USA i samej Mazdy jest mi znana z uwagi na posiadaną kiedyś 626.
Jestem na etapie zagłębiania się w temat M3 USA, to forum jest bardzo pomocne, przeczytałem sporo, ale na bieżąco czytam kolejne posty i mam ambitne plany doposażenia tej Mazdy (nie jest to SkyPassion) szczególnie więc dodatki "safety". Więc oczywiście radary, czujniki parkowania (przód), DRL, dodatkowy kluczyk, RVM, asystent pasa ruchu LAS, BSM, adaptacyjny automat. Także inne jak Android Auto. Ale to będzie proces, z uwagi na dostępność części i "dobrych" cen. Zajmę się też wygłuszeniem auta i nałożę powłokę ceramiczną. Muszę jednak dbać o budżet. :–)
A teraz pierwsze pytania do was:
1. Smart City Brake Support (SCBS)W aucie są opcje można włączyć/ wyłączyć, zrobiłem testy na kartonach z różnymi prędkościami i du.., nie działa. Doczytałem, że może kalibracja kamery, a może potrzeba żywych ofiar, aby to przetestować, aby działało? :–)
2. Wspomaganie pod górkę HLA – Auto Hold brak przyciskuWspomaganie podjazdu, widziałem specjalny przycisk "auto hold" w innych autach, w moim aucie go nie ma jest elektryczny hamulec ręczny. Podałem VIN, powinno to u mnie też działać, ale czy w polifcie coś zmienili i już tego nie potrzeba, bez wciskania przycisku, czy jednak jego brak oznacza brak funcji?
[Edit]
Pomimo, że po vin jest u mnie wymieniony HLA (bez przycisku Auto Hold), to wypada mi podjechać pod górkę i sprawdzić, czy tej opcji nie ma. Bo nie ma w tych wersjach (BN) USA także i-stop ( W Kanadzie wyłączyli fabrycznie po 2017), więc nie wiem na razie jak z tym HLA u mnie.
3. DRLw standardzie powinny działać światła dzienne (w BN model 2018 po ruszeniu z miejsca nawet na OFF, (mniejsze napięcie na halogenach, mam zwykłe reflektory bez przełącznika auto w manetce), jednak dzienne nie świecą. Próbowałem zabawę 5x włącz/wyłącz światała i trójkąt, niestety bez zmian. Może w Kanadzie standardowo wyłączone (wyprogramowane)? Jeszcze nie dobierałem się do wiązek i nie robiłem pomiarów, bo nie chcę wyważać otwartych drzwi.
[Edit]
W Kanadzie są też dzienne, na OFF po ruszeniu nadal brak dziennych DRL, bezpieczniki i przekaźniki są.
Szukam nadal przyczyny, chyba, ze na OFF w mojej wersji nie działa i tyle.
4. Radary tył i przódZrobiłem mały przegląd radarów, jest ich sporo do CX3/5 czasem są wersje USA/Kanada (znacznie droższe). Czy muszą być konkretne wersje np. SRRR3-A, czy da się dopasować EU o różnych oznaczeniach np. KR82-67Y80A, KB8C-67Y30C. Od jakich wersji do naszych aut USA/Kanada (wersja BN) pasowałyby odpowiedniki EU?
[Edit]
Na przód do Mazda 3 (modele 2017-2018) BAEK67XA1E, BAEK67XA1C, BAEK67XA1B
Co najciekawsze przez grila zauważyłem, że jest zamocowana osłona radar, a nawet nie jestem pewien, czy nie ma tam nieaktywnego przedniego radaru. To byłoby prawdziwe odkrycie. :–)
Niestety osłona tylko.
5. Czy wersje USA i Kanada są takie same?Oczywiście nie chodzi o wyposażenie, bo są różnice, ale czy bazują 100% na tej samej elektryce i częsciach, wiązkach, wtyczkach, bo nazwy aut i instrukcje są odrębne dla Kanady i USA?
6. HUDchcę doposażyć od wersji EU, nie wiem jak z kablami i wtyczkami. Na rynku jest sporo od CX-3, tylko czy da można je użyć do wersji BN?
[Edit]
Mam klimę manual, więc z tego co wcześniej pisał @Darrecki, HUD raczej nie przejdzie. Ale czy na pewno w BN nie da się tego zrobić? Obczaję temat czego może brakować modułów.
7. Asystent pasa ruchu LAS/LDWSMożna go aktywować w Forscanie w BN bez żadnych zmian i części, nie mam jeszcze interefejsu.
Zerkam też na
https://www.mazda3revolution.com/, aby znaleźć odpowiedzi.
Zamierzam kupić interfejs (ELS27) do Forscana w przyszłym tygodniu, na razie jestem na etapie wyboru cena/zysk (usb/bluetooth). W innym wątku popytam, co obecnie warto, bo są najnowsze wersje 2022 i nie wiem co jest szmelcem, a co warto.
Trochę się rozpisałem, ale już kiedyś byłem na tym forum z Mazdą 626 i myślę, że teraz będę tutaj aktywny i będę mógł się podzielić swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat M3 (USA/Kanada).