Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez rafik85 » 10 gru 2020, 08:15

Tak, skonfigurować.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez AdamEm » 11 gru 2020, 19:42

Jak myślicie, po zastosowaniu w reflektorach USA żarówki LED z tego linku będą działały światła długie i do jazdy dziennej ?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2019, 20:01
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 SD Touring
2.0/155 HP/2017

Postprzez mso » 12 gru 2020, 18:52

Jeśli pisząc o światłach do jazdy dziennej masz na myśli DRL to wydaje mi się, że nie zadziałają. W M3 w reflektorach halogenowych DRL zrobione są tak, że z 12V zasilane są szeregowo obie żarówki od świateł długich, co daje po 6V na żarowkę. Te LEDy z aukcji minimalne napięcie zasilania mają podane jako 9V.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez AdamEm » 12 gru 2020, 19:49

Tak, chodzi mi o DRL. W taki razie jeżeli znajdę żarówki z minimalnym napięciem 6V, to jest szansa, że zadziałają.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2019, 20:01
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 SD Touring
2.0/155 HP/2017

Postprzez mso » 13 gru 2020, 11:34

Tutaj by trzeba było znaleźć takie żarowki, żeby przy tych 6V świeciły z niedużym natężeniem, tak aby nie oślepiać innych.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez makomako91 » 15 gru 2020, 11:30

Należy przy okazji pamiętać, że żarówki LED nie mają homologacji.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2020, 16:55
Posty: 5
Auto: Mazda CX-3

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 4 lut 2021, 17:16.
Powód: Zapraszamy do odpowiedniego działu

Postprzez bumper » 16 mar 2021, 12:45

Czy jest ktoś na forum kto pomógłby mi z pełną konwersją auta z USA na EU, fale radiowe nawigacja i światła tył. Oczywiście nie za free :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2021, 12:37
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez bezkluczyk » 16 mar 2021, 16:05

Czy można instalować aktualizację MZD Connect, posiadając system 55.00.753 NA na soft 70.00.100 EU?
Jest możliwość takiej aktualizacji?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez ophca4 » 18 kwi 2021, 16:16

Witam szanowne grono, mam pytanie odnośnie mazdy 3 z silnikiem 2.5 L sprowadzonej z Kanady, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda dostępność części do tego modelu? Czy pasują nasze europejskie skoro w kanadzie jest normalna miara w KM i Celsjusze, czy części trzeba będzie sprowadzać bo na rynek EU trójki wychodziły tylko w silnikach 2.0 ? Nie chciałbym wtopić i później czekać za częściami nie wiadomo ile.

A zaraz mam 2 pytanie, czy wersje 2.0 120 km wystarczy podnieść do 165 km żeby ja odmulić czy trzeba jeszcze jakieś inne operacje przeprowadzać ?
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2021, 16:08
Posty: 3
Auto: Mazda 3

Postprzez Adoz » 18 kwi 2021, 22:40

Wydaje mi się że zły dział wątku.

Silniki w trójce 2.5 są identyczne jak w 6 gj także części wszystkie dostępne normalnie.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez ophca4 » 19 kwi 2021, 08:58

Wybaczcie za pomyłkę wątku, ale nie wiedziałem gdzie dokładnie to umieścić, a co z resztą części jak klocki tarcze itp. Czy gwinty są nasze CEU czy znów mogą nie pasować bo w USA mają metryczny gwint lecz on różni się średnicą
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2021, 16:08
Posty: 3
Auto: Mazda 3

Postprzez Kalimazda » 19 kwi 2021, 13:57

Witam mam szybkie pytanie czy w Mazdzie 3 BN jest w podsufitce kostka,żeby założyć lusterko wsteczne z pilotem (USA)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 18:55
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 6 2.5 193 KM automat
Mazda 3 2.0 165 KM automat

Postprzez Silo » 28 kwi 2021, 11:03

Hej,

Co prawda wątek o M3, ale zadam pytanie.
Odnośnie tylnych przeciwmgielnych.

Mam model z 2015 roku z USA, wersja GT (pełny pakiet)
Przełożyłem już manetkę z wersji EU, przeprogramowałem układ zgodnie z kalkulatorem https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C

Zmieniłem wpisy RBCM – 7B7-01-01 B0 oraz IC – 720-01-01 B0

Mam już Europejskie "menu" na liczniku (informacje o spalaniu itp.)
Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Rozebrałem nawet obudowę na RBCM-ie, żeby mieć pewność, że odpowiedni pin mierzę i niestety bez skutecznie.
Mam pewność, że zmieniłem odpowiednio wpisy w RBCM, bo na monitoringu RBCM w forscanie widzę, że włączam i wyłączam "REAR FOG".
Dodatkowo pojawił mi się błąd DTC, co sugeruje, że jestem bardzo blisko rozwiązania problemu:

===R_BCM DTC B1A79:13-0A===
Code: B1A79 – Rear Fog Lamp

Additional Fault Symptom:
– Circuit Open

Status:
– DTC Present at Time of Request
– Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Rear Body Control Module

Freeze Frame :
-TOTAL_TIME: 178514014 s – Total Time
-TOTAL_DIST: 124735.0 km – Total Distance
-IC_VPWR: 14.25 V – Instrument Cluster Power Supply
-AAT: 16 °C – Ambient Air Temperature
-PWR_MODE_KEY: Running (Position 2) – Power Mode Key State
-ECT_STATUS: 0 – Under 80 degrees C – Engine Coolant Temperature Status
-CFG_STATUS: Config Complete – Configuration Status
-APP_STATUS: Accelerator Pedal Off – Accelerator Pedal Position Status
-RPM_STATUS: Under 1500 rpm – Engine RPM Status
-SHIFT_STATUS: P/N – Shift Position Status
-VSPD_STATUS: Stop – Vehicle Speed Status
-IG-ON_TIMER: 35 s – Times Since Ignition Switch ON
===END R_BCM DTC B1A79:13-0A===

Czy miałby ktoś jakieś sugestie co jeszcze powinienem sprawdzić, aby aktywować te przeciwgmielne?

Dzięki za każda sugestię
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez Herc » 30 kwi 2021, 06:43

Cześć

Posiadam klocki oraz tarcze EBC do wersji USA mazdy 3. Nowe nigdy nie używane, wyjęte raz z pudełka.
Kolega przywiózł mi ze Stanów, ale okazało się, że wersja Europejska Mazdy 3 BN którą posiadam ma troszkę większe tarcze oraz klocki :( Musiałem zakupić kolejny komplet w Polsce. Zostałem z kompletem do wersji USA. Jeśli ktoś z Was byłby zainteresowany proszę o kontakt telefoniczny. Odsprzedam w dobrej cenie. Mój telefon to 797 018 792.

Tarcze GD7740 czarne, nawiercane i nacinane.
klocki DP33033C – czerwone z domieszką ceramiki
Załączniki
klocki.jpg
gd-brake-discs.jpg
kolcki_nr.jpg
Początkujący
 
Od: 25 sie 2016, 20:23
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2017 165HP

Postprzez Qoobs » 30 kwi 2021, 15:40

Silo napisał(a):Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.

Ja mialem odwrotny problem w wersji 2018 z Kanady, tez GT. Sprawdzalem miernikiem i mialem na tym pinie napiecie caly czas, przelaczanie swiatel nic nie zmienialo. Ale po podlaczeniu zarowki okazalo sie, ze wszystko dziala jak powinno. Wiec ja bym podlaczyl zarowke i zobaczyl co sie wtedy dzieje.

Z kolei jeden z kolegow (w 2018) mial chyba dokladnie to samo – brak 12V nawet przy wlaczonych swiatlach – ale sprawdzane miernikiem. Po podlaczeniu zarowki zaczelo dzialac poprawnie.
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez Michał123 » 31 maja 2021, 16:23

Witam, przerabiał ktoś temat montowania światła przeciwmgielnego z tyłu w mazdzie 3 bm 2015r hatchback? chciałbym się za to zabrać ale nie mam za bardzo pomysłu
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 maja 2021, 15:46
Posty: 1
Auto: Mazda 3 bm 2015r hatchback 2.0

Postprzez fabiomaster » 1 cze 2021, 08:51

Michał123 napisał(a):Witam, przerabiał ktoś temat montowania światła przeciwmgielnego z tyłu w mazdzie 3 bm 2015r hatchback? chciałbym się za to zabrać ale nie mam za bardzo pomysłu
pozdrawiam


poradnik jak to zrobić jest na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 12:00
Posty: 59 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Silo » 27 lip 2021, 12:46

Silo napisał(a):Hej,

Co prawda wątek o M3, ale zadam pytanie.
Odnośnie tylnych przeciwmgielnych.

Mam model z 2015 roku z USA, wersja GT (pełny pakiet)
Przełożyłem już manetkę z wersji EU, przeprogramowałem układ zgodnie z kalkulatorem https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C

Zmieniłem wpisy RBCM – 7B7-01-01 B0 oraz IC – 720-01-01 B0

Mam już Europejskie "menu" na liczniku (informacje o spalaniu itp.)
Próbowałem na pinie 4Q po włączeniu wolnych przeciwmgielnych zbadać miernikiem czy pojawia się +12, ale niestety nie.
Rozebrałem nawet obudowę na RBCM-ie, żeby mieć pewność, że odpowiedni pin mierzę i niestety bez skutecznie.
Mam pewność, że zmieniłem odpowiednio wpisy w RBCM, bo na monitoringu RBCM w forscanie widzę, że włączam i wyłączam "REAR FOG".
Dodatkowo pojawił mi się błąd DTC, co sugeruje, że jestem bardzo blisko rozwiązania problemu:

...


Ok, w końcu udało się
Potrzebne było doprowadzenie +12V na pin K2.
Teraz na Q4 po przekręceniu manetki przeciwmgielne działają.

Dzięki za pomoc i mam nadzieję, że to też pomoże następnym
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez jachu88 » 18 paź 2021, 12:50

Cześć przeczytałem cały wątek i znalazłem odpowiedź na mój problem, którym jest standardowo nie wyszukiwanie stacji radiowych w Mazdzie z USA. Niestety wszystkie linki i strony podane w odpowiedziach nie otwierają się. Mógłby ktoś podesłać link do pliku, aby zaktualizować oprogramowanie radia na PL.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 paź 2021, 21:40
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2017r 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323