Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez karolkus » 3 cze 2020, 13:46

jeśli tak jest (bn na full led robiłem ostatnio ze 2 lata temu i tego nie zauważyłem :) Po prostu trzeba usiąść nad instalacja zobaczyć jak idą sygnały we wtyce od reflektora – może wystarczy proste przerobienie wiązki reflektora.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez demonpredkosci » 4 cze 2020, 16:28

Teraz pytanie

Hałasuje mi chyba łożysko koła lewy tył bo tam dostało. Czy jest takie same jak aut europa 2.0?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez karolkus » 4 cze 2020, 19:25

Łożysko tylnego koła jest takie samo -przed zamówieniem sprawdź czy uda się odkręcić czujnik ABS.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez bezkluczyk » 18 cze 2020, 07:30

Witam, czy da się w M3 2016 z USA wyłączyć system keyless aby otwierać auto tylko z centralnego zamka?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez demonpredkosci » 18 cze 2020, 07:39

da sie na pewno w forscanie wykodowac tylko trzeba wiedzic ktore segmenty wykodwoac aczkolwiek na walizkę auta z usa / kanady raczej ci nie ukradną.

99,9% zlodziei w PL ma walizki na 433Mhz a usa ma 315mhz
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez bezkluczyk » 18 cze 2020, 08:17

Dziękuję za odpowiedź @ demonpredkosci.

Dobrze trafiłeś, najbardziej obawiam się w PL złodziei stąd pomysł na wyłączenie systemu keyless, zamontowanie mechanicznej blokady oraz zakupu OC AC ;)

Z tego co się orientują to właśnie auta z USA są łatwym kąskiem dla złodziei, przynajmniej tak da się wyczytać z "internetu". Keyless nie jest mi jakoś potrzebny do życia więc chciałbym go na stałe wyłączyć.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez karolkus » 18 cze 2020, 08:38

demonpredkosci napisał(a):[..]
99,9% zlodziei w PL ma walizki na 433Mhz a usa ma 315mhz

Witam,
w usa na 315MHZ działa tylko pilot zdalnego sterowania (czyli "guziki") Sam system bez kluczykowy (czyli samo odpalanie) jak i zaawansowany (z otwieraniem przyciskiem w klamce) to inny system niezależny i niestety działa na tej samej częstotliwości i zasadzie do EU. Poza tym myślę ze dla ewentualnego złodzieja odpalanie mazdy na walizkę jest upierdliwe i lepiej wyłamać zamek i przyuczyć kluczyk (co w maździe jest dość proste) i tak można przyuczyć kluczyk z EU do US i odwrotnie auto odpali (będzie błąd na desce ale auto będzie jeżdżące) i i odjedzie ale nie uda się go zamknąć przyciskiem na pilocie.
Podsumowując jedyne zabezpieczenie mazdy to założenie jakiegoś odcięcia na np pompę paliwa i ewentualnie blokada skrzyni biegów no i oczywiście polisa AC. Wyłączenie systemu bez kluczykowego w żadnym razie nie powstrzyma amatora cudzej własności za to skutecznie uprzykrzy życie właścicielowi.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez bezkluczyk » 18 cze 2020, 09:13

W takim razie nie ma sensu wyłączać keylessa tylko kupić etui/boxa do trzymania kluczyków, polisę AC oraz coś mechanicznego np zeder.

Dziękuję za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez demonpredkosci » 18 cze 2020, 09:56

a co ogolnie sadzicie o takim bryloczku do kluczyka którego jesli nie ma w aucie to nie odpali?

producent twierdzi ze auto mozna ukrasc tylko na lawecie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez karolkus » 18 cze 2020, 10:05

ja w m3 z 15r mam coś takiego założone ale to chyba ma mnie uspokoić :D (na allegro kupiłem kd 2006 czy kd 2004 :) niby działa ale jak zawsze wszystko można obejść – mam tylko nadzieje ze ewentualny jegomość zniechęci się i pójdzie do jakiejś łatwiejszej sztuki. Niemniej uznałem ze skoro auto ma system bez kluczykowy to nie po to żeby wyciągać teraz dodatkowe klucze itp :d. Jeszcze muszę kiedyś sprawdzić jak zachowuje się immo jak jest przyuczone 6 kluczyków (mazda tyle może mieć przypisanych) i czy umożliwia dopisanie następnego jeśli nie to byłoby super :D (procedura usunięcia wszystkich i przyuczenia teoretycznie wymaga minimum 2 kluczyków ale znów można przyuczyć jeden i odpalić z błędem na desce czym się raczej potencjalny złodziej specjalnie nie przejmie.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez bezkluczyk » 18 cze 2020, 11:12

A jak sprawuje Ci się to kd2006? Nie jest jakoś kłopotliwe przy użytkowaniu?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez karolkus » 18 cze 2020, 15:35

bezkluczyk napisał(a):A jak sprawuje Ci się to kd2006? Nie jest jakoś kłopotliwe przy użytkowaniu?


W sumie to mam go jakieś 2 tyg. jedyne co zauważyłem to ze w tej blokadzie obwód jak się uruchamia silnik (nawet jak jest uzbrojona) to jest zamknięty i po chwili dopiero przerywa – ma to pewnie związek z homologacja niemniej przez to wyklucza stosowanie np na obwodzie rozrusznika bo tam impuls zapłonu i impuls rozrusznika idą praktycznie jeden za drugim wiec jakby przerwać obwód rozrusznika to auto zdąży zapalić i dopiero ten obwód rozłączy.
Prócz tego instrukcja jest dramatyczna (nie chodzi o schemat bo ten jest banalny ale o programowanie funkcji i w ogóle opis działania:).
No i na oryginalnej antenie zasięg był takie ze pomimo ze pilot był już w domu (jakieś 50m :D) to blokada była rozbrojona :) po skróceniu anteny jest ok łapie jakiś metr od auta :) no i w środku.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez bezkluczyk » 18 cze 2020, 22:20

Czyli też do złamania.

A może lepiej zamontować coś mechanicznego? Są przypadki złamania na przykład bear locka?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez karolkus » 19 cze 2020, 08:38

bezkluczyk napisał(a):Czyli też do złamania.

A może lepiej zamontować coś mechanicznego? Są przypadki złamania na przykład bear locka?


no cóż wszystko można złamać jak mają czas. Ta moja blokada jeszcze ma taka w sumie fajna funkcje ze pilota można wyłączyć. Bear locka podejrzewam ze tez można obejsc – np ja mam automat wiec co za problem np uciąć linkę i przełączyć bieg D ręcznie? poza tym blokada skrzyni jest upierdliwa dla uzytkownika – nie po to auto oferuje system key less żeby teraz machać jeszcze pękiem kluczy jeden od blokady skrzyni drugi do blokady kierownicy trzeci pedałów itp. najskuteczniej byłoby zdejmować dwa koła i przypinać wahacz do słupa ale nie przesadzajmy. Ja założyłem taką blokadę a nie inna żeby w zasadzie zniechęcić tylko jakiegoś dzieciaka który przyjdzie z urządzeniem z aliexpress i będzie chciał przyuczyć kluczyk :D na profesjonalistę to niestety trzeba mieć AC :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez demonpredkosci » 19 cze 2020, 13:08

myslisz ze ktos OBDSTARem bedzie kradl auto?? hahaha
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez bezkluczyk » 19 cze 2020, 13:39

Używanie dodatkowych kluczy nie jest dla mnie problemem. Interesuje mnie ochrona przed złodziejami niskiego i średniego szczebla, zdaję sobie sprawę że AC oraz etui/faraday box są obowiązkowe ale chciałbym dołożyć coś jeszcze żeby chociaż w jakimś stopniu utrudnić potencjalną kradzież.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez karolkus » 19 cze 2020, 14:29

demonpredkosci napisał(a):myslisz ze ktos OBDSTARem bedzie kradl auto?? hahaha


Wcale bym się nie zdziwił jak się szybko w menu człowiek po porusza to przed liftowa m3 lub m6 dodasz kluczyk w pewnie niecała minute :) Wiadomo ze profesjonalista ma dedykowany sprzęt gdzie nie łazi po menu wybierając modele tylko leci z automatu ale powiedzmy sobie ze w nocy minuta czy 30 sec to nie jest dużo czasu... Wszystkie zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne da się obejść – kwestia czasu i oczywiście umiejętności danego typa. Dlatego tez fabryczny immo i np alarm dla złodzieja nie jest przeszkoda bo oni doskonale są na takie coś przygotowani.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez Karbonowy80 » 25 cze 2020, 14:27

Hej dokladałem przeciwgielne z manetki – jest to bardzo proste podeslij albo wklej tutaj swoja konfiguracje RBCM to ci dołoże przeciwmgilene tylne :) do RBCM w M3 trzeba podłączyc do niebieskiej wtyczki przewód i doprowadzić do lampy. pin 4Q w pozostałym mazdach z RBCM (m6 CX-5) trzeba jeszcze dodac zalilanie na 2 wtyczce pin 2K. Jak juz koledzy pisali sygnalizacji na desce nie bedzie ale bedzie działało z manetki tak jak nalezy: czyli po wyłączeniu zaplonu i włączeniu nie bedzie sie palilo tylne przeciwmgielne.
Ogolnie do mazdy mozna wiele zeczy przyuczyc zeby nie powiedziec ze wszystko – sam przyuczaLEM np SBCS, zawansowany system bezkluczykowy, rvm CZY TEZ bsm, klimatronika dwustrefowego itp system rozpoznawania lini na drodze LDWS czy jakos tak :) Mysle z mozna smiało powiedziec ze mozna zrobic dowolna konfiguracje tego auta – kwestia spedzenia sporej ilosci czasu na porownywaniu konfiguracji i wyposazenia w roznych autach.
Pozdrawiam


Czy samo zaprogramowanie RBCM oraz manetka wystarczą aby poprawnie działało światło przeciwmgielne ?
Czy do tego niezbędny jest też licznik i przerobienie regionu ?

Moja aktualna konfiguracja RBCM:
https://photos.app.goo.gl/UrmLn87JdfpZ2ydd8

Czy ktoś wyliczy mi poprawną wartość do wpisania ?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2018, 19:41
Posty: 1 (2/0)

Postprzez karolkus » 25 cze 2020, 23:48

Karbonowy80 napisał(a):
Czy samo zaprogramowanie RBCM oraz manetka wystarczą aby poprawnie działało światło przeciwmgielne ?
Czy do tego niezbędny jest też licznik i przerobienie regionu ?

Moja aktualna konfiguracja RBCM:
https://photos.app.goo.gl/UrmLn87JdfpZ2ydd8

Czy ktoś wyliczy mi poprawną wartość do wpisania ?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam


Cześć,
w pierwszej linii 7b70101 69d0 0005 7f7d
zanim na 7b70101 65d0 0005 7f79
Tego ostatniego d na 9 nie chce mi się liczyć ale ogólnie jak zmienisz tylko tą 9 na 5 to forscan sobie ogarnie (po prostu trzeba kontynuować jak napisze ze zła suma kontrolna)
Żeby poprawnie działało przeciwmgielne to wystarczy manetka + lampka tylna ALE w zegarach USA nie ma sygnalizacji włączenia – jeśli ktoś tego potrzebuje to trzeba wymienić licznik i wgrać w niego starą konfiguracje auta i zmienić. Dodam ze licznik powinien być z tej generacji co auto bo inaczej czeka nas przepisywanie konfiguracji (w procesie produkcji trochę zmieniali i dodawali np kolejny blok w konfiguracji i ten zawierający CCC nie jest 3 a 4.
Słowem wymiana licznika nie jest obowiązkowa ale będzie ta jedna niedogodność.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez demonpredkosci » 26 cze 2020, 22:41

ja zrobilem na zewnetrznym przycisku z sygnalizacja

moze nie jest jak oryginal ale po co sie bawic. przeciwgmielne w miejscu tylnych odblaskow
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323