Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
jeśli tak jest (bn na full led robiłem ostatnio ze 2 lata temu i tego nie zauważyłem Po prostu trzeba usiąść nad instalacja zobaczyć jak idą sygnały we wtyce od reflektora – może wystarczy proste przerobienie wiązki reflektora.
Teraz pytanie
Hałasuje mi chyba łożysko koła lewy tył bo tam dostało. Czy jest takie same jak aut europa 2.0?
Hałasuje mi chyba łożysko koła lewy tył bo tam dostało. Czy jest takie same jak aut europa 2.0?
Witam, czy da się w M3 2016 z USA wyłączyć system keyless aby otwierać auto tylko z centralnego zamka?
da sie na pewno w forscanie wykodowac tylko trzeba wiedzic ktore segmenty wykodwoac aczkolwiek na walizkę auta z usa / kanady raczej ci nie ukradną.
99,9% zlodziei w PL ma walizki na 433Mhz a usa ma 315mhz
99,9% zlodziei w PL ma walizki na 433Mhz a usa ma 315mhz
Dziękuję za odpowiedź @ demonpredkosci.
Dobrze trafiłeś, najbardziej obawiam się w PL złodziei stąd pomysł na wyłączenie systemu keyless, zamontowanie mechanicznej blokady oraz zakupu OC AC
Z tego co się orientują to właśnie auta z USA są łatwym kąskiem dla złodziei, przynajmniej tak da się wyczytać z "internetu". Keyless nie jest mi jakoś potrzebny do życia więc chciałbym go na stałe wyłączyć.
Dobrze trafiłeś, najbardziej obawiam się w PL złodziei stąd pomysł na wyłączenie systemu keyless, zamontowanie mechanicznej blokady oraz zakupu OC AC
Z tego co się orientują to właśnie auta z USA są łatwym kąskiem dla złodziei, przynajmniej tak da się wyczytać z "internetu". Keyless nie jest mi jakoś potrzebny do życia więc chciałbym go na stałe wyłączyć.
demonpredkosci napisał(a):[..]
99,9% zlodziei w PL ma walizki na 433Mhz a usa ma 315mhz
Witam,
w usa na 315MHZ działa tylko pilot zdalnego sterowania (czyli "guziki") Sam system bez kluczykowy (czyli samo odpalanie) jak i zaawansowany (z otwieraniem przyciskiem w klamce) to inny system niezależny i niestety działa na tej samej częstotliwości i zasadzie do EU. Poza tym myślę ze dla ewentualnego złodzieja odpalanie mazdy na walizkę jest upierdliwe i lepiej wyłamać zamek i przyuczyć kluczyk (co w maździe jest dość proste) i tak można przyuczyć kluczyk z EU do US i odwrotnie auto odpali (będzie błąd na desce ale auto będzie jeżdżące) i i odjedzie ale nie uda się go zamknąć przyciskiem na pilocie.
Podsumowując jedyne zabezpieczenie mazdy to założenie jakiegoś odcięcia na np pompę paliwa i ewentualnie blokada skrzyni biegów no i oczywiście polisa AC. Wyłączenie systemu bez kluczykowego w żadnym razie nie powstrzyma amatora cudzej własności za to skutecznie uprzykrzy życie właścicielowi.
W takim razie nie ma sensu wyłączać keylessa tylko kupić etui/boxa do trzymania kluczyków, polisę AC oraz coś mechanicznego np zeder.
Dziękuję za pomoc.
Dziękuję za pomoc.
a co ogolnie sadzicie o takim bryloczku do kluczyka którego jesli nie ma w aucie to nie odpali?
producent twierdzi ze auto mozna ukrasc tylko na lawecie
producent twierdzi ze auto mozna ukrasc tylko na lawecie
ja w m3 z 15r mam coś takiego założone ale to chyba ma mnie uspokoić (na allegro kupiłem kd 2006 czy kd 2004 niby działa ale jak zawsze wszystko można obejść – mam tylko nadzieje ze ewentualny jegomość zniechęci się i pójdzie do jakiejś łatwiejszej sztuki. Niemniej uznałem ze skoro auto ma system bez kluczykowy to nie po to żeby wyciągać teraz dodatkowe klucze itp :d. Jeszcze muszę kiedyś sprawdzić jak zachowuje się immo jak jest przyuczone 6 kluczyków (mazda tyle może mieć przypisanych) i czy umożliwia dopisanie następnego jeśli nie to byłoby super (procedura usunięcia wszystkich i przyuczenia teoretycznie wymaga minimum 2 kluczyków ale znów można przyuczyć jeden i odpalić z błędem na desce czym się raczej potencjalny złodziej specjalnie nie przejmie.
A jak sprawuje Ci się to kd2006? Nie jest jakoś kłopotliwe przy użytkowaniu?
bezkluczyk napisał(a):A jak sprawuje Ci się to kd2006? Nie jest jakoś kłopotliwe przy użytkowaniu?
W sumie to mam go jakieś 2 tyg. jedyne co zauważyłem to ze w tej blokadzie obwód jak się uruchamia silnik (nawet jak jest uzbrojona) to jest zamknięty i po chwili dopiero przerywa – ma to pewnie związek z homologacja niemniej przez to wyklucza stosowanie np na obwodzie rozrusznika bo tam impuls zapłonu i impuls rozrusznika idą praktycznie jeden za drugim wiec jakby przerwać obwód rozrusznika to auto zdąży zapalić i dopiero ten obwód rozłączy.
Prócz tego instrukcja jest dramatyczna (nie chodzi o schemat bo ten jest banalny ale o programowanie funkcji i w ogóle opis działania:).
No i na oryginalnej antenie zasięg był takie ze pomimo ze pilot był już w domu (jakieś 50m ) to blokada była rozbrojona po skróceniu anteny jest ok łapie jakiś metr od auta no i w środku.
Czyli też do złamania.
A może lepiej zamontować coś mechanicznego? Są przypadki złamania na przykład bear locka?
A może lepiej zamontować coś mechanicznego? Są przypadki złamania na przykład bear locka?
bezkluczyk napisał(a):Czyli też do złamania.
A może lepiej zamontować coś mechanicznego? Są przypadki złamania na przykład bear locka?
no cóż wszystko można złamać jak mają czas. Ta moja blokada jeszcze ma taka w sumie fajna funkcje ze pilota można wyłączyć. Bear locka podejrzewam ze tez można obejsc – np ja mam automat wiec co za problem np uciąć linkę i przełączyć bieg D ręcznie? poza tym blokada skrzyni jest upierdliwa dla uzytkownika – nie po to auto oferuje system key less żeby teraz machać jeszcze pękiem kluczy jeden od blokady skrzyni drugi do blokady kierownicy trzeci pedałów itp. najskuteczniej byłoby zdejmować dwa koła i przypinać wahacz do słupa ale nie przesadzajmy. Ja założyłem taką blokadę a nie inna żeby w zasadzie zniechęcić tylko jakiegoś dzieciaka który przyjdzie z urządzeniem z aliexpress i będzie chciał przyuczyć kluczyk na profesjonalistę to niestety trzeba mieć AC
myslisz ze ktos OBDSTARem bedzie kradl auto??
Używanie dodatkowych kluczy nie jest dla mnie problemem. Interesuje mnie ochrona przed złodziejami niskiego i średniego szczebla, zdaję sobie sprawę że AC oraz etui/faraday box są obowiązkowe ale chciałbym dołożyć coś jeszcze żeby chociaż w jakimś stopniu utrudnić potencjalną kradzież.
demonpredkosci napisał(a):myslisz ze ktos OBDSTARem bedzie kradl auto??
Wcale bym się nie zdziwił jak się szybko w menu człowiek po porusza to przed liftowa m3 lub m6 dodasz kluczyk w pewnie niecała minute Wiadomo ze profesjonalista ma dedykowany sprzęt gdzie nie łazi po menu wybierając modele tylko leci z automatu ale powiedzmy sobie ze w nocy minuta czy 30 sec to nie jest dużo czasu... Wszystkie zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne da się obejść – kwestia czasu i oczywiście umiejętności danego typa. Dlatego tez fabryczny immo i np alarm dla złodzieja nie jest przeszkoda bo oni doskonale są na takie coś przygotowani.
Hej dokladałem przeciwgielne z manetki – jest to bardzo proste podeslij albo wklej tutaj swoja konfiguracje RBCM to ci dołoże przeciwmgilene tylne do RBCM w M3 trzeba podłączyc do niebieskiej wtyczki przewód i doprowadzić do lampy. pin 4Q w pozostałym mazdach z RBCM (m6 CX-5) trzeba jeszcze dodac zalilanie na 2 wtyczce pin 2K. Jak juz koledzy pisali sygnalizacji na desce nie bedzie ale bedzie działało z manetki tak jak nalezy: czyli po wyłączeniu zaplonu i włączeniu nie bedzie sie palilo tylne przeciwmgielne.
Ogolnie do mazdy mozna wiele zeczy przyuczyc zeby nie powiedziec ze wszystko – sam przyuczaLEM np SBCS, zawansowany system bezkluczykowy, rvm CZY TEZ bsm, klimatronika dwustrefowego itp system rozpoznawania lini na drodze LDWS czy jakos tak Mysle z mozna smiało powiedziec ze mozna zrobic dowolna konfiguracje tego auta – kwestia spedzenia sporej ilosci czasu na porownywaniu konfiguracji i wyposazenia w roznych autach.
Pozdrawiam
Czy samo zaprogramowanie RBCM oraz manetka wystarczą aby poprawnie działało światło przeciwmgielne ?
Czy do tego niezbędny jest też licznik i przerobienie regionu ?
Moja aktualna konfiguracja RBCM:
https://photos.app.goo.gl/UrmLn87JdfpZ2ydd8
Czy ktoś wyliczy mi poprawną wartość do wpisania ?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Karbonowy80 napisał(a):
Czy samo zaprogramowanie RBCM oraz manetka wystarczą aby poprawnie działało światło przeciwmgielne ?
Czy do tego niezbędny jest też licznik i przerobienie regionu ?
Moja aktualna konfiguracja RBCM:
https://photos.app.goo.gl/UrmLn87JdfpZ2ydd8
Czy ktoś wyliczy mi poprawną wartość do wpisania ?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Cześć,
w pierwszej linii 7b70101 69d0 0005 7f7d
zanim na 7b70101 65d0 0005 7f79
Tego ostatniego d na 9 nie chce mi się liczyć ale ogólnie jak zmienisz tylko tą 9 na 5 to forscan sobie ogarnie (po prostu trzeba kontynuować jak napisze ze zła suma kontrolna)
Żeby poprawnie działało przeciwmgielne to wystarczy manetka + lampka tylna ALE w zegarach USA nie ma sygnalizacji włączenia – jeśli ktoś tego potrzebuje to trzeba wymienić licznik i wgrać w niego starą konfiguracje auta i zmienić. Dodam ze licznik powinien być z tej generacji co auto bo inaczej czeka nas przepisywanie konfiguracji (w procesie produkcji trochę zmieniali i dodawali np kolejny blok w konfiguracji i ten zawierający CCC nie jest 3 a 4.
Słowem wymiana licznika nie jest obowiązkowa ale będzie ta jedna niedogodność.
Pozdrawiam
ja zrobilem na zewnetrznym przycisku z sygnalizacja
moze nie jest jak oryginal ale po co sie bawic. przeciwgmielne w miejscu tylnych odblaskow
moze nie jest jak oryginal ale po co sie bawic. przeciwgmielne w miejscu tylnych odblaskow
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości