Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Raptor77 napisał(a):Za krótko wertuje temat ale może ktoś zrobi podsumowanie różnic pomiędzy USDM (Meksyk) a EU.
Mazdy 3 produkowane w Japonii a w Meksyku niczym się nie różnią mówię o mazdach idących na USA.
spmat napisał(a):Czy ktoś wie czy różnią się wahacze pomiędzy wersją EU a USA?
Z tego co zaobserwowałem to niczym. Wymieniałem u siebie wahacze jak i łożyska. Także te obie części identyczne.
spmat napisał(a):Czy ktoś wie czy różnią się wahacze pomiędzy wersją EU a USA?
Z tego co zaobserwowałem to niczym. Wymieniałem u siebie wahacze jak i łożyska. Także te obie części identyczne.
ja mam do wymiany prawy wahacz przód. Na giełdzie dostałem od wersji poliftowej i się okazuje, że jest różnica jest 1,5cm. Możliwym jest, że wersja poliftowa zmieniła trochę zawieszenie?
edit:
sprawa się wyjaśniła – handlarz chyba wahacze pomylił i dał od mazdy 6
Ostatnio edytowano 17 sie 2018, 09:06 przez spmat, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 maja 2018, 21:15
- Posty: 11
Chcialem rozjasnic sytuacje klockow/tarcz z tylu.
Mam Japonczyka, wersja EU, 2014. O ile wiem co pasuje do przodu, to nie mam pojecia czego szukac na tyl. Interesuja mnie klocki Powerstop, na ich stronie w konfiguratorze sa 3 pozycje na rok 2014. 2.0/2.5 Japonia oraz Mexico. Japonia to Z23-1729, Meksyk to Z23-1679.
I teraz wracajac do starego tematu:
Wnioskowac mozna, ze mam brac Mexico. Ale to tak srednio mi pasuje...
Mam Japonczyka, wersja EU, 2014. O ile wiem co pasuje do przodu, to nie mam pojecia czego szukac na tyl. Interesuja mnie klocki Powerstop, na ich stronie w konfiguratorze sa 3 pozycje na rok 2014. 2.0/2.5 Japonia oraz Mexico. Japonia to Z23-1729, Meksyk to Z23-1679.
I teraz wracajac do starego tematu:
fabiomaster napisał(a):2.5 litra ma przód większy a tył taki sam jak nasze. Ale mówi tylko o tych z mexico.
Wnioskowac mozna, ze mam brac Mexico. Ale to tak srednio mi pasuje...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Moje auto ściągnięte z Kanady, wyprodukowane było w Meksyku. W instrukcji stoi, że: U.S.A., Canada, and Puerto Rico Use SAE 0W-20 engine oil., oraz (Mexico)
Use SAE 5W-30 engine oil.. Podejrzewam, że chodzi o kraj przeznaczenia. Ale co skoro jeździ teraz w Polsce?
Use SAE 5W-30 engine oil.. Podejrzewam, że chodzi o kraj przeznaczenia. Ale co skoro jeździ teraz w Polsce?
- Od: 1 wrz 2010, 18:48
- Posty: 57
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW
Na pewno chodzi o kraj przeznaczenia, bo przecież nie produkują ich w USA, Kanadzie i Portoryko Dyskusje nt. oleju możesz sobie poczytać tu: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=187879
Czytałem. I nic mi to nie dało
Zastanawiam się, dlaczego Kanada i Puerto Rico mają taki sam olej lać, a Meksyk inny? Przecież Portoryko bliżej klimatycznie do Meksyku niż Kanady.
Po ściągnięciu mechanik zalał 5W30 i zastanawiam się, czy nie trzeba tego zmienić?
Zastanawiam się, dlaczego Kanada i Puerto Rico mają taki sam olej lać, a Meksyk inny? Przecież Portoryko bliżej klimatycznie do Meksyku niż Kanady.
Po ściągnięciu mechanik zalał 5W30 i zastanawiam się, czy nie trzeba tego zmienić?
- Od: 1 wrz 2010, 18:48
- Posty: 57
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW
Witam panowie i panie, czy ktoś wie który bit w FBCM odpowiada za spryskiwacze lamp przednich? Jest to w sumie ostatnia rzecz, która zostala do zrobienia w kwesti założenia xenonow do auta nie wyposażonego w nie fabrycznie. Wszystko działa włącznie z automatycznym poziomowaniem, zostały spryskiwacze. Jakby ktoś miał jakieś informacje będę wdzięczny. Pozdrawiam
Maciek.Z napisał(a):Witam panowie i panie, czy ktoś wie który bit w FBCM odpowiada za spryskiwacze lamp przednich? Jest to w sumie ostatnia rzecz, która zostala do zrobienia w kwesti założenia xenonow do auta nie wyposażonego w nie fabrycznie. Wszystko działa włącznie z automatycznym poziomowaniem, zostały spryskiwacze. Jakby ktoś miał jakieś informacje będę wdzięczny. Pozdrawiam
@Darrecki chyba ma spryski, masz jego FCBM, testuj wszystkie jego 1.... max 20 min roboty.
Witam. A co zrobic jezeli mam manetke europejska i przednie przeciwmglowe świecia a tylne które jest dodane w zderzak działa jak trzymasz manetkę a jak puścisz to nie działa i oczywiście nie palą się kontrolki. Mazda 3 2014 r wersja USA.pozdrawiam
Może warto by było w RBCM ustawić bit 7B7-01-01 B0 b2 na wartość 1. Z opisu wynika, że ten bit odpowiada zarówno za obsługę samego światła, jak i kontrolkę.
Jeśli nie wiesz, o czym mówię, poczytaj ten temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
Jeśli nie wiesz, o czym mówię, poczytaj ten temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
Przedwczoraj fabiomaster ogarnął mi temat przeciwmgielnych z tyłu oraz nawigacji.
Rzeczy które zostały wykorzystane:.
1. manetka przełączenia świateł EU – 90 zł
2. żarówka w16w T15 czerwona z allegro – 4 zł (zwrócić uwagę przy kontakcie ze sprzedającym żeby była mocno czerwona a nie różowa)
Montaż zamiast lewego światła cofania. Dzięki wykorzystaniu tej żaróweczki nie potrzebujemy kabla opornikowego – nie ma żadnej sygnalizacji przepalonej żarówki. Aktualizacja softu oraz programowanie manetki poszło bez żadnych błędów i problemów.
Przegląd autka bez niespodzianek – nikt się nie czepiał braku sygnalizacji.
Dzięki fabiomaster
P.S.
z doświadczeń co musiałem zrobić to: alternator, sprężarka klimy, pasek klinowy są takie same jak w EU.
Rzeczy które zostały wykorzystane:.
1. manetka przełączenia świateł EU – 90 zł
2. żarówka w16w T15 czerwona z allegro – 4 zł (zwrócić uwagę przy kontakcie ze sprzedającym żeby była mocno czerwona a nie różowa)
Montaż zamiast lewego światła cofania. Dzięki wykorzystaniu tej żaróweczki nie potrzebujemy kabla opornikowego – nie ma żadnej sygnalizacji przepalonej żarówki. Aktualizacja softu oraz programowanie manetki poszło bez żadnych błędów i problemów.
Przegląd autka bez niespodzianek – nikt się nie czepiał braku sygnalizacji.
Dzięki fabiomaster
P.S.
z doświadczeń co musiałem zrobić to: alternator, sprężarka klimy, pasek klinowy są takie same jak w EU.
- Od: 12 maja 2018, 21:15
- Posty: 11
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości