Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Marek_B » 17 lut 2020, 19:51

Panowie szybki temat,
Mazda 3 BN 2018r 2.0 at. Auto przypłynęło z przebiegiem 3500km. Po naprawie auta świecił się żółty kluczyk (inspekcja olejowa) pomimo że ustawiony interwał 6000km jeszcze nie nastąpił. Ponieważ auto dla siebie zakupiłem ori olej 0w20+ori wkład filtra i zrobiłem wymianę (polecam bo jednak mimo niewielkiego przebiegu jest różnica w czystości oleju). Po przejechaniu niecałego tysiąca km żółty kluczyk znowu się zapalił. Tym razem kasowanie inspekcji a także zmiany oleju nie przynosi rezultatu w postaci wygaszenia ikonki jak to miało miejsce po zmianie oleju. Otwieranie maski, wyjmowanie bagnetu nic nie zmienia. Poziom oleju ok. Nic nie grzebane jeszcze w oprogramowaniu. Ktoś się może spotkał z tematem? Co jeszcze może się kryć pod tym kluczykiem? Z góry dziękuję.

Nieaktualne, udało się skasować 2 przyciskami.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2019, 17:37
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 AT 155KM

Postprzez demonpredkosci » 18 lut 2020, 23:38

Raptor77 napisał(a):do 3 2.0 USDM pasują więc pewnie do 2.5 też – chyba nie jest dużo cięższy.



Pytanie czy konstrukcyjnie nie jest inne zawieszenie. Wg internetowego katalogu części niby sprężyny do HB 2.5 produkcja Meksyk są inne natomiast do 2.5 HB japan takie same jak do 2.0
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Hadesiak » 21 lut 2020, 22:58

Hej co potrzebuje kupić aby posiadać halogeny przeciwmgielne przednie ? Halogeny już zakupione – wiązkę też już znalazłem za zderzkaiem. Potrzebna jest manetka świateł i forscan ?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2020, 20:06
Posty: 13
Skąd: OPOLE
Auto: Mazda 3 2.0 155
2015 Kanada

Postprzez garcia » 22 lut 2020, 16:32

U mnie wystarczyła wymiana manetki. Prąd na kostkach instalacji się pojawił i zielona kontrolka na desce też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez demonpredkosci » 25 lut 2020, 11:22

czy to są poprawne numery oryginału dla tarcz hamulcowych oraz wmiary?

MAZDA 3 BN POLIFT 2018 2.5 HATCHBACK produkcja MEKSYK

przód: BJT233251A
295mm
grubość 25mm

tył: BJS726251B
265mm
grubość 9mm
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez demonpredkosci » 27 lut 2020, 15:51

dzieki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez czajkol » 8 mar 2020, 14:00

Witam, tak jak kilku przedmówców planuję zakup Mazdy 3 sedan z USA, czytając ten wątek wiele rzeczy mi się rozjaśniło, ukłon w stronę forumowiczów którzy opisali jak pewne kwestie rozwiązać na różne sposoby. Chciałbym żeby wszystko po ściągnięciu samochodu przerobić na Europę i najbardziej trapi mnie kwestia przekładki licznika. Jak w świetle obecnego prawa to wygląda? Zmieniam licznik na europejski, wykonuję te wszystkie procedury u diagnosty, w starostwie itd. tak jak to wygląda po normalnej zmianie np. po awarii? Czy w jakimś serwisie muszę zmienić przebieg na taki jaki był w milach na kilometry? W tych tematach jestem zielony i byłbym wdzięczny za podpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2020, 13:10
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez darrecki » 8 mar 2020, 14:13

Jak nie kupisz totalnego golasa, czyli takiego bez systemu MZD (czyli tabletu), to licznik możesz ale nie musisz zmieniać. W ustawieniach przełączasz z mil na km i wszystko masz "normalne" z wyjątkiem analogowego prędkościomierza. Jeśli bierzesz najwyższą wersję z cyfrowym prędkościomierzem, to wówczas wszystko jest w km i żadna zmiana nie jest konieczna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez demonpredkosci » 8 mar 2020, 19:25

Niestety mylisz się

SEDAN w najbogatszej wersji GRAND TOURING ma nadal analogowy licznik w BM/BN

tylko grand touring i sport w heczebku czyli 2.5 ma cyfrowy
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez czajkol » 9 mar 2020, 16:27

Właśnie skłaniałbym się do zmiany licznika, żeby mieć te kontrolki europejskie. Wtedy trzeba przechodzić przez te wszystkie ostatnio wymyślone procedury jak to jest przy zmianie licznika w razie awarii? <co?>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2020, 13:10
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez demonpredkosci » 9 mar 2020, 17:13

Sęk w tym ze w mazdzie jak wymienisz licznik i go przypiszesz do auta to nje ma błędów itd
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Glowka96 » 29 mar 2020, 14:01

Panie szukam klocków na przód do swojej mazdy 3 2.0 2015r z meksyki. Tylne klocki mam identyczne z mazdy 6 i pasują. Nie mogę znaleźć przodu. Może ktoś już rozszyfrował jakie pasują?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2020, 13:59
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2015 2.0

Postprzez Raptor77 » 29 mar 2020, 15:48

z tego co szukałem to na przód powinny pasować EBC DP43033 lub UD1759 ale chyba sciągać je na zamówienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez demonpredkosci » 29 mar 2020, 22:05

ja ciagnalem z usa – tarcze europa
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez mmisiek22 » 1 maja 2020, 11:06

witam,
mazda 2015 Grand Touring USA. Zabieram się za zmianę języka i map.
Czy można wgrać softa EU do wersji USA ? Różne opinie można znaleźć ntt, niektórzy twierdzą, że mzd connect padnie, a inni, że tak zrobili i wszystko działa.
Jeśli nie wgram softa EU, tylko zaktualizuję NA do najnowszej wersji, to wystarczy wykupić mapy EU w mazdzie + zmiana regionu na EU forscanem + zmiana modułu DXX i wszystko powinno działać ?
thank you from the mountain ! ;)
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2020, 15:19
Posty: 1
Auto: CX-3

Postprzez gregwit » 3 maja 2020, 20:28

Ja robiłem z wersji USA na EU i poszło bez problemu. Tylko trzymaj się instrukcji. Ja zmieniałem na podłączonym prostowniku (nie wiedziałem jaki jest stan akumulatora). A kartę z mapą kupiłem na allegro i też działa i aktualizuje się.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 19:08
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 3 BN 2017 r. 2.0 AT 155 KM Sedan

Postprzez demonpredkosci » 10 maja 2020, 20:13

tez tak macie ze jak kierownica skrecona na maxa w prawo lub lewo to jest mega opor i jak puscisz to nawet o pol obrotu sama wraca?

kolega w salon PL tak nie ma ale pomyslalem ze to przypadlosc amerykanow
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Greg2359 » 14 maja 2020, 19:49

witam, potrzebuje informacji jak pozmieniac ustawienia w forscanie aby uaktywnic tylne swiatlo przeciwmglowe
Załączniki
20200514_192949.jpg
to moj zrzut z ekranu
Początkujący
 
Od: 14 maja 2020, 07:26
Posty: 2
Auto: Mazda 3 Sport
2016 Sedan
Kanada

Postprzez garcia » 17 maja 2020, 21:30

Spróbuj tych ustawień
7B7-01-01 2DD6 0004 6D34
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez jacekb » 18 maja 2020, 20:18

Cześć!
Mam mazdę 3 BN z 2018 roku, 2.0 benzyna 165 KM sprowadzoną z Kanady.
Chciałbym spolszczyć MZD i mieć mapy Europy. Opcjonalnie może i Android Auto.
Zanim zacznę coś grzebać, chciałbym się upewnić, co po kolei zrobić, żeby wszystko działało jak trzeba, bo na forach jest tyle informacji, że dostaję mętliku w głowie <glupek2>

Najpierw napiszę, co już zdążyłem się dowiedzieć :)
1. Mam firmware 59.0.502 NA, więc pierwszy z tych, w których nie można wgrać zmian przez złącze USB, tylko trzeba rozebrać trochę tapicerki, żeby wprowadzić zmiany jak tu opisano https://mazdatweaks.com/serial/

2. Na tym forum https://www.mazda3revolution.com/threads/firmware-from-usa-to-eu.208858/ piszą, że wystarczy tylko zmienić kod kraju z pliku /jci/settings/configurations/maz_cmu-root.xml
Tylko gdzie ja mam tego pliku szukać? Czy mam połączyć się szeregowo z radiem i tam jakoś to zmianiać?
Na tym samym forum piszą, żeby po prostu wgrać firmware w wersji EU. Jeśli ta opcja jest prostsza, to czy można to zrobić przez USB, pomijając pkt. 1? No i którą wersję firmware najlepiej wgrać i skąd ją pobrać?

3. Czy muszę jakoś przestrajać radio? Aktualnie gra, ale często łapie szumy :) Czy po zmianie języka na polski, zmienią się również obsługiwane częstotliwości? Na niektórych forach piszą, że to też zależy od modułu radia, ale nie wiem, czy coś fizycznie trzeba jeszcze wymianiać?

4. Znalazłem w sieci obrazy map – czy wystarczy, jeśli obraz po prostu wgram na kartę SD, czy muszę kupować mapy np. na alledrogo? O serwisie Mazdy i ich cenach nie wspominam :P

5. Jak już będę miał wszystko powyżej, to rozumiem, że mogę wtedy wgrać Android Auto, czy to wymaga jakiegoś dodatkowego sprzętu do zamontowania w samochodzie?

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 3 maja 2020, 16:27
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BN, 2.0 benzyna 165 KM, 2018r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323