Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez jachu88 » 20 paź 2021, 12:50

Cześć dzisiaj się dowiedziałem, ze problem z radiem, nie wyszukiwaniem polskich stacji (parzyste/nieparzyste) wiąże się nie ze zmiana oprogramowania lecz wymiana modułu radia. W załączniku przesyłam aktualna wersje oprogramowania. Nie chce mieć wersji CarPlay, zależy mi aby obecne radio wyszukiwalo wszystkie polskie stacje radiowe. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić i Ew podpowiedzieć jakiego sterownika szukać ?
54C41C17-73FB-4520-AA72-60511411BACB.jpeg
Początkujący
 
Od: 17 paź 2021, 21:40
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2017r 2,5

Postprzez RobertPi » 20 paź 2021, 14:23

Dla radia FM problem może być w głowicy radiowej, która na Amerykę jest zestrojona z przesunięciem o 0,05 MHZ i wtedy może wystąpić konieczność wymiany modułu WCZ lub całego radia.
DAB raczej nie powinien mieć z tym problemu.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez totalover » 30 paź 2021, 20:20

Witam, da się mazdę 3 2014 z Kanady dodać do my mazda ?
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez Qoobs » 2 lis 2021, 16:58

Hej :)

Mam Mazde 3 Sport BN z Kanady, z przerobionym swiatlem tylnym przeciwmgielnym i ze zmieniona manetka.
Wszystko dziala super, ale na stacji kontroli przyczepili sie ze nie ma wskaznika zapalenia tych swiatel przeciwmgielnych...
Z tego co wyczytalem, Kanadyjska wersja nie ma takiego wskaznika fizycznie w liczniku...
Czy ktos wie, jaki model czesci licznika nalezaloby tam wstawic? Mam wersje z head-up display.

Jako alternatywe sugerowali dolozenie gdzies diodek wskazujacych stan swiatel, kto moglby mi cos takiego ogarnac?


Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez jachu88 » 2 lis 2021, 22:52

Cześć ja kupiłem w kraju auto sprowadzone z USA i sprawa światła przeciwmgielnego z tyłu została rozwiązana w ten sposób, że mam dołożony niefabryczny przycisk, który sygnalizuje włączenie światła poprzez zapalenie diody w tym przycisku.
Myślę, że jest to na tzw sztukę, czyli zamontuj właśnie podświetlany przełącznik lub dodaj diodę która będzie się świecić gdy światło będzie włączone.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2021, 21:40
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2017r 2,5

Postprzez totalover » 5 lis 2021, 20:36

Rozbierał ktoś przednie lampy i przestawiał przesłonę soczewki ?
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez piotrekul » 2 gru 2021, 10:10

Cześć Koledzy i Koleżanki!

Przeczytałem 44 strony tego wątku i mam mętlik w głowie.
Czy ktoś z Was mógłby mi rozjaśnić kwestię nieszczęsnych klocków i tarcz do M3 BN 2.0 155 KM 2018 Mexico? Czy coś pasuje od M6 lub M3 europejskich? Mam na myśli komplet, przód i tył, klocki i tarcze.

Pytanie może bardzo głupie, ale jestem totalnym laikiem, proszę o pomoc.

Pozdrawiam serdecznie, Piotr Kulesza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2021, 09:44
Posty: 1
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 BN Sedan 2.0 155 KM 2018 USA (Mexico)

Postprzez darrecki » 2 gru 2021, 10:23

Zmierz średnicę tarcz, odpowiesz sobie sam...
Jak masz 280mm, to polecam zmienić zestaw tarcz/zacisków na większe z 6 (jeśli masz felgi nie mniejsze niż 16 cali)
Jak masz 300mm (+/-2mm) to będą pasować klocki/tarcze z europejskiej 3.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez demonpredkosci » 2 gru 2021, 11:50

kolego darecki mordeczko niestety nie masz racji


akurat kupilem niedawno mazde 3 2.5 z usa (made in mexico) hatchback i mam tarcze 300mm. Jako, że musiałem zmienić zawias lewy to kupiłem cały mcperson z europy i informacja jest taka.

tarcza usa i europa 300 taka sama
klocek jest inny (zacisk amerykanski jest sporo mniejszy niz zacisk europejski). Jarzmo pasuje.

wymienilem wiec oba zaciski na europa bez zmiany tarcz
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez sonictrip » 2 gru 2021, 20:36

Drodzy Koledzy i Koleżanki!

Na wstępie chciałem Was powitać i poinformować, że stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BN 2.5 Sedan w wersji Grand Touring z pakietem Premium z 2017 roku sprowadzonej z USA, wyprodukowanej w Meksyku. Auto było delikatnie uszkodzone od strony kierowcy z tyłu, tak jakby ktoś wjechał w drzwi pasażera skuterem/rowerem tj. do wymiany były całe tylne drzwi, prace blacharskie przy tylnym błotniku oraz wystrzelone kurtyna boczna, pas oraz poduszka fotela kierowcy. Plus oczywiście dostosowanie auta do norm europejskich.

Przeczytałem wszystkie strony tego wątku i auto poza pracami blacharsko-lakierniczymi naprawiłem we własnym zakresie pomimo, że nigdy nie miałem z tym styczności :D To wszystko dzięki Wam. Z całego serca dziękuję.

Podzielę się moimi spostrzeżeniami pomimo, że kilka z nich będzie powtórką.

1) Jeśli chodzi o zmianę jednostek na kilometry oraz stopnie Celsjusza wystarczyło zmienić je z poziomu systemu multimedialnego w ustawieniach

2) Światło przeciwmgielne dołożyłem zastępując lewe światło cofania, żarówkę kupiłem EinParts Automotive W16W LED na znanym portalu aukcyjnym (link: https://allegro.pl/oferta/zarowka-w16w- ... 7686688477), profilaktycznie żarówkę światła cofania również wymieniłem na tą samą tylko białą, aby zachować spójność i ryzyko wpadki przy ewentualnej kontroli. Wygłąda jak fabrycznie, żarówki świecą bardzo dobrze, bardzo jasnym, silnym światłem.
Manetkę wymieniłem na oryginalną europejską, mój przełącznik posiada tryb AUTO i obsługę tylnego oraz przedniego światła przeciwmgielnego. Kupowałem na oko i pewna rzecz mi umknęła, którą chcę się z Wami podzielić. Przy zakupie zwróćcie uwagę na "wybijak" kierunkowskazu, ja musiałem rozłożyć obie manetki i przełożyć element (na szczęście jest to możliwe, więc można mieć to na uwadze, gdyby manetka 1 do 1 nie była dostępna), ponieważ ten z wersji europejskiej, którą zakupiłem był krótszy i wcześniej zaczynał się spadek do przeskoku (zaznaczone na załączniku) co powodowało, że kierunkowskaz przeskakiwał, ale nie wybijał do pozycji startowej.
Kolejna niespodzianka, która mnie spotkała to przewód w pinie 4Q w kostce tylnego sterownika, którego według opisów miało nie być (widoczny na załączniku). Zastanawiałem się co z nim zrobić i ostatecznie przewód przeciąłem, stary zaizolowałem a jego końcówkę w kostce zlutowałem z nowo poprowadzonym od lampy. Pomyślałem sobie, że może auto posiada poprowadzoną wiązkę do [jakich?] świateł przeciwmgielnych, ale z tyłu zderzaka nic nie znalazłem.
Potem programowanie auta Forscanem korzystając z ogólnodostępnego kalkulatora w Excelu kablem z przełącznikiem MS CAN – HS CAN.
Wersja samochodu, którą zakupiłem po poświeceniu latarką zegarów posiada wycięte ikony przedniego oraz tylnego światła przeciwmgielnego, ale pomimo zmiany regionu ani jedna ani druga się nie pali.

3) Poduszkę fotela kierowcy zakupiłem nową europejską, kostka delikatnie się różni, próbowałem ją przełożyć, ale poległem na wyjmowaniu pinów :( Ostatecznie popularnym tapeciakiem z kostki europejskiej ściąłem elementy pozycjonujące złącze i kostka weszła bez problemu i siedzi bardzo mocno, bo jest minimalnie większa. Polecam tę metodę, bo jest dużo prostsza i szybsza – na pewno dla osoby, która nigdy nie rozbierała kostki i nie wie jak to poprawnie wykonać. Kurtynę powietrzną oraz pas kierowcy wraz z napinaczem oddałem do regeneracji, a fotel po montażu poduszki do zszycia przez tapicera. Sterownik systemu AIRBAG znajduje się w konsoli centralnej i konieczne jest wykasowanie z niego błędów, ale nie całkowite zresetowanie czy wymiana na sterownik pochodzący z innego samochodu bez błędów- słyszałem, że to może powodować późniejsze problemy.

4) Przednie światła u mnie to adaptacyjne Bi-LED'y z automatycznym pozycjonowaniem. Nie robiłem z nimi nic, diagnosta sprawdzając światła podczas przeglądu zadecydował, że są ok i na pewno nie będą nikogo oślepiać a obrysówki mogą zostać pozostawione (świecą bardzo delikatnie i w bok, co jest zgodne z europejskimi przepisami i wiele modeli aut je posiada).

Tak czy inaczej pewne kwestie pozostały bez odpowiedzi, stąd mam do Was kilka pytań:

1) Chciałbym zaktualizować oprogramowanie na takie z językiem polskim, nie będę na chwilę obecną a raczej w ogóle zakupywał modułu do Android Auto, w związku z czym chciałem się Was poradzić jaki soft wgrać i gdzie go znaleźć wraz z instrukcją. Dodam również, że nie będę wymieniał tunera radia na europejski, ponieważ sporadycznie słucham jednej stacji, która akurat odbiera.

2) Kierunkowskazy jak i światła awaryjne nie tykają, szukałem poradników, znalazłem nawet film na YouTube gdzie zmienić głośność kierunkowskazów, ale w moim oprogramowaniu tej opcji nie ma. Czy po aktualizacji jest szanse, że się pojawi czy wersja z USA po prostu tak ma i trzeba się z tym pogodzić i przyzwyczaić? Zegary wydają inne dźwięki prawidłowo.

3) W instrukcji samochodu znalazłem informację, że w okolicach lewego słupka znajduje się czujnik zderzeniowy, który odpowiada za odpalenie odpowiednich poduszek w trakcie zdarzenia, chciałem go wymienić na nowy, ale nie mogłem znaleźć w związku z czym chciałem zapytać czy jeśli ze sterownika zostały wykasowane błędy to wymiana czujnika jest niezbędna, jeśli tak proszę o informację gdzie go mogę dostać.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Zbigniew
Załączniki
Image00002.jpg
Image00001.jpg
Początkujący
 
Od: 2 gru 2021, 19:35
Posty: 2 (0/1)
Auto: Mazda 3 GT 2.5 2017

Postprzez totalover » 3 gru 2021, 21:50

Zostawię kilka informacji dla potomnych:

Lamp nie da się przerobić poprzez przesłonę – dodatkowo żarówka jest pomarańczowa a w EU żółta (postojówki) – lampy z EU pasują po drobnych przeróbkach instalacji(wersja zwykła), wada to brak regulacji wysokości lamp – trzeba coś dociągać dodatkowo ALE da się je ustawić prawidłowo i tak zostawić

MyMazda nie działa, nie da się też dostać przebiegu ani historii z Kanady – ich dziwne RODO – ale carfax i inne mają informacje co do historii auta – W wypadku Kanady i aut z aukcji (tj. szrotów) –> https://autoastat.com

Z klockami w wersji z Meksyku chyba jest loteria bo mam normalne, czas oczekiwania w wypadku innej wersji to jakieś 2 tygodnie, warto mieć na zapas

Sworzeń poza nakrętką też pasuje z wersji EU

Auta z USA i Kanady często nie mają kluczyka –> jest szansa na wymieniony licznik i przebieg się może nie zgadzać.

Kluczyk w wersji USA jest dostępny, na ten moment koszt w Częstochowie 700-800zł, robią koło Filharmonii.

Światło przeciwmgłowe [jakie?] da się dorobić w odbłyśniku zderzaka, jest tam sporo miejsca, przycisk musi się zapalić po włączeniu, na alledrogo są takie nawet z ikonką, pasują całkiem nieźle.

I dodatkowe przemyślenie:

W sumie to chyba łatwej jest dołożyć kamerę cofania, niż czujniki
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez ToplessFront » 18 gru 2021, 14:30

Przeczytałem prawie cały wątek i nadal nie jestem pewien odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:

Mazda 3 2.0 155KM Kanada 2014

1. Lusterko zewnętrzne lewe (od strony kierowcy) – czy wkład lusterka pasuje od wersji europejskiej plug and play, czy mocowanie wkładu jest inne? Czy ktoś z Was wymieniał wkład na asferyczny i może się podzielić doświadczeniem będę wdzięczny.

2. Kluczyk – ponieważ mam tylko jeden chciałbym dorobić drugi i rozważam dwie opcje:

– kupno na aliexpress i zaprogramowanie nieco ponad 100 zł (kluczyk)
– kupno zamiennika na allegro i zaprogramowanie 300 zł (kluczyk)

Pytanie czy warto oszczędzać 200 zł na towarze z aliexpress ?:) czy da się zaprogramować i będzie działał.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 14:46
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3, 2014r 2.0 Skyactiv 155KM

Postprzez totalover » 18 gru 2021, 20:12

ToplessFront, ja za kluczyk z dorobieniem orginału (bez docięcia ale z grotem), płaciłem w tym tygodniu 600zł, jest gościu z warszawy który ma orginalne kluczyki do mazdy, używane, dojeżdża w całym kraju.
Co do zamienników – u mnie powiedzieli że może być tak że na zamienniku będzie odpalał tylko po przyłożeniu do przycisku, albo wcale się nie zakoduje, albo przestanie działać po pół roku a wtedy to już nie ich problem.
Tu małe info: w aucie masz 2 klucze, nawet jak masz 1 fizycznie, mazda wymaga 2 kluczy w komputerze.
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez demonpredkosci » 20 gru 2021, 11:21

totalover napisał(a):ToplessFront, ja za kluczyk z dorobieniem orginału (bez docięcia ale z grotem), płaciłem w tym tygodniu 600zł, jest gościu z warszawy który ma orginalne kluczyki do mazdy, używane, dojeżdża w całym kraju.
Co do zamienników – u mnie powiedzieli że może być tak że na zamienniku będzie odpalał tylko po przyłożeniu do przycisku, albo wcale się nie zakoduje, albo przestanie działać po pół roku a wtedy to już nie ich problem.
Tu małe info: w aucie masz 2 klucze, nawet jak masz 1 fizycznie, mazda wymaga 2 kluczy w komputerze.


sa po 30-50 dolarów na aliexpres uzywane oryginaly w nowej obudowie – działają bez zarzutu – mam uzywam

kodowanie jak kto woli – ja koduje sobie kluczyk sam – mam do tego sprzet bo nie bede przeplacał kluczykarzom – jakby ktos chcial za 200 moge forumowiczom dokodowac plus koszt klucza. Czyli w 350 sie zmiescisz calosciowo
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez piolsm » 23 gru 2021, 00:31

Kupujesz czysty kluczyk jedziesz do ASO Mazda dajesz swój i ten nowy kluczyk płacisz 240pln i też bez problemu zakodują :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez bezkluczyk » 31 gru 2021, 10:06

A gdzie taki czysty kluczyk zakupić?

Koduje ktoś w Małopolskim albo Podkarpackim?

Dopisano 31 Dec 2021, 09:06:

A gdzie taki czysty kluczyk zakupić?

Koduje ktoś w Małopolskim albo Podkarpackim?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez demonpredkosci » 3 sty 2022, 11:59

jak bede u rodziców na podarpaciu moge ci zakodować
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

PostTen post został usunięty przez jachu88 8 sty 2022, 14:46.
Powód: blad

Postprzez jachu88 » 8 sty 2022, 14:48

Hej chciałbym potwierdzić ile wchodzi oleju do mazdy 3 2.5 benzyna z USA, 4,7 litra? Oczywiście wymiana oleju z filtrami. Jakiej firmy polecacie filtry ?
Pozdro
Początkujący
 
Od: 17 paź 2021, 21:40
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2017r 2,5

Postprzez demonpredkosci » 10 sty 2022, 11:46

shell ow20 teraz nowa wersja wyszla API SP (poprzednie nazwa SN PLUS)

kupisz 5tke banke i starczy:

https://allegro.pl/oferta/shell-helix-u ... 1480998170
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323