Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez demonpredkosci » 21 paź 2020, 22:08

Qoobs napisał(a):Witam ponownie!
Mam pytanie odnośnie podłączania przewodu do światła przeciwmgielnego do modułu RBCM. Mianowicie w moim pinie 4Q już coś jest... Co z tym fantem zrobić?

EDIT:
Wygląda na to że od RBCM mam pociągnięty przewód w pobliże lewego tylnego światła cofania! Jest zakończony wtyczką która jest podłączona do plastikowej części przymocowanej do ramy, z której nie wychodzą już żadne kable. Co to może być?


to jest wtyczka do podpiecia glosniczka od czujnikow parkowania – gdybys mial fabryczne
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez karolkus » 21 paź 2020, 22:25

Qoobs napisał(a):Witam ponownie!
Mam pytanie odnośnie podłączania przewodu do światła przeciwmgielnego do modułu RBCM. Mianowicie w moim pinie 4Q już coś jest... Co z tym fantem zrobić?

EDIT:
Wygląda na to że od RBCM mam pociągnięty przewód w pobliże lewego tylnego światła cofania! Jest zakończony wtyczką która jest podłączona do plastikowej części przymocowanej do ramy, z której nie wychodzą już żadne kable. Co to może być?


Weź najprostszy miernik ze sprawdzaniem ciągłości (brzeczący) lub zwykły omomierz i sprawdź czy to ten sam przewód.
W sedanie ten przewód może być doprowadzony na tylny pas z lewej strony (p. mgielne jest w zderzaku) w hb jak już to będzie gdzieś w okolice przewodu od klapy a może przy odrobinie szczęścia do klapy – oczywiście sprawdzaj tylko te same kolory (mazda raczej nie zmienia kolorów po drodze chociaż zdarzają się wyjątki :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez Qoobs » 22 paź 2020, 12:36

Dobra, mylilem sie. Faktycznie nie do tego ten przewod idzie.
Uzywalem szukacza kabli i brzeczalo z powodu innego kabla.

Uzywam nazwy 4Q, bo tak przeczytalem w innych postach w tym temacie... Numer PINu to 9.
Zalaczam zdjecia ktorymi sie kierowalem (pierwsze dwa). U mnie nie ma pustego miejsca tylko taki blado-zoltawy kabelek.
Udalo mi sie tez zlokalizowac dokad idzie – do duzej bialej zlaczki powyzej szyby na tylnej klapie (mam HB).
Wchodzi do niej, ale po drugiej stronie nie ma odpowiadajacego mu kabla.

Sprawdzilem jeszcze miernikiem, i na tym kablu zawsze jest napiecie 12V – nawet po wylaczeniu samochodu.

W konfiguracji RBCM odczytanej forscanem mam '0' dla swiatel tylnych przeciwmgielnych.
Załączniki
4q.jpg
Rbcm1.jpg
4q_2.jpg
wtyczka.jpg
kabel.jpg
kabel2.jpg
bez_kabla.jpg
forscan.png
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez mso » 23 paź 2020, 12:25

@Qoobs A jest jakaś zmiana zachowania po ustawieniu bitu odpowiadającego za światła przeciwmgielne? Tzn. Domyślnie stan niski i 12V po włączeniu świateł przeciwmgielnych na manetce?

Mam Mazde 3 HB z 2018, też jestem na etapie dokładania światła przeciwmgielnego i tak samo jak u Ciebie mam ten blado-żółty przewód w wiązce, która idzie do klapy. Niestety nie mam jeszcze manetki, żeby sprawdzić jak to się zachowuje po przekonfigurowani RBCMa.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 23 paź 2020, 22:57

Nic się nie zmieniło po przekonfigurowaniu RBCMa i zmianie manetki. Nadal 12V, włączanie świateł przeciwmgielnych nic nie dało... Tylko nie dam głowy że on faktycznie chciał te światła włączyć, czy nie potrzebuje najpierw się toczyć...
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

PostTen post został usunięty przez darrecki 28 paź 2020, 23:02.

Postprzez mso » 27 paź 2020, 20:12

U mnie sytuacja jest trochę inna – mam na tym pinie stan niski. Było tak przed rekonfiguracją i po rekonfiguracji RBCMa, bez znaczenia czy światło przeciwmgielne jest włączone czy też nie.

Może jeszcze w przypadku Mazdy 3 2018 jest tak ze trzeba dodatkowo podać 12V na pin 2K w RBCM tak jak w maździe 6 (było to gdzieś opisywane tutaj na forum).

Jeszczę jedno pytanie @Qoobs, czy jak badałeś miernikiem połączenie na końcach tego blado-żółtego przewodu to odłączyłeś wiązke po obu końcach albo odłączyłeś masę akumulatora?
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 27 paź 2020, 20:30

mso napisał(a):U mnie sytuacja jest trochę inna – mam na tym pinie stan niski. Było tak przed rekonfiguracją i po rekonfiguracji RBCMa, bez znaczenia czy światło przeciwmgielne jest włączone czy też nie.

Pytanie czym sie Twoj samochod rozni od mojego... Moze jakiejs opcji nie ma, co powoduje ze to jest nieaktywne? Gdyby tak udalo sie okreslic do czego ten przewod mialby byc, to moze by sie dalo wylaczyc to cos w RBCM, i przestawic ten pin na swiatla przeciwmgielne?
Mozesz podac swoja konfiguracje RBCM?

mso napisał(a):Może jeszcze w przypadku Mazdy 3 2018 jest tak ze trzeba dodatkowo podać 12V na pin 2K w RBCM tak jak w maździe 6 (było to gdzieś opisywane tutaj na forum).

Mysle ze warto sprawdzic, moze tego brakuje by wlaczanie swiatel powodowalo pojawienie sie napiecia na 4Q u Ciebie?

mso napisał(a):Jeszczę jedno pytanie @Qoobs, czy jak badałeś miernikiem połączenie na końcach tego blado-żółtego przewodu to odłączyłeś wiązke po obu końcach albo odłączyłeś masę akumulatora?

Akumulatora nie odlaczalem. Pytasz o mierzenie oporu miedzy poczatkiem a koncem tej zoltawej wiazki? Nie pamietam czy robilem to przy odlaczonej wtyczce od RBCM – jesli o to pytasz...
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez mso » 27 paź 2020, 20:44

Moja konfiguracja RBCM:
;Block 1
7B7G1G1 6C D0 00 06 7F 81
7B7G1G2 E5 0A 03 08 20 DB
7B7G1G3 00 28 92 10 8C
;Block 2
7B7G2G1 30 28 50 98 50 51
;Block 3
7B7G3G1 00 C2

Qoobs napisał(a):Akumulatora nie odlaczalem. Pytasz o mierzenie oporu miedzy poczatkiem a koncem tej zoltawej wiazki? Nie pamietam czy robilem to przy odlaczonej wtyczce od RBCM – jesli o to pytasz...

Pytam bo może ten blado-żółty kolor izolacji to jedynie zbieżność, a przez to, że było napięcie na jednym z końców to miernik "piknął" wskazując na niską rezystancję.

EDIT:
Porównałem nasze konfigurację i nie widzę jakiś istotnych różnić związanych z oświetlniem.

Znalazłem jeszcze wypowiedź z subforum mazdy CX-5:

jozef01 napisał(a):Niestety,
Nie poradziłem sobie z tym światłem przeciwmgielnym.
Zleciłem przeprogramowanie człowiekowi, niestety też "poległ".
Do rzeczy:
Montaż światła przeprowadzona. Piny 4Q + masa doprowadzone do instalacji lampy.
Manetka UE przełożona.
Licznik przeprogramowany na EU. RCBM teoretycznie też...

Efekt jest taki, że nie pojawia się napięcie na pinie 4Q. Laptop pokazuje, że instalacja reaguje na przełącznik – manetkę (po kliknięciu na zmianę OFF i ON) jednak zgłasza przerwę w obwodzie.
Próbowałem podać napięcie 12V na pin 2K, tak jak sugerował jeden z forumowiczów, że zadziałało w "6", niestety bez skutku.


W wolnej chwili sprawdze jeszcze jak to się zachowa z podpięta żarówką skoro RBCM jest w stanie wykryć przerwę w obwodzie.

EDIT2:
Pełen sukces. :) Podpiąłem się prowizorycznie z żarówką do kostki w klapie (tej wychodzącej z uszczelki – latwiej tam zapewnić połączenie z konektorem, którym zarobiony jest przewód) i zadziałało. Włączyłem Ignition na ON, światła ustawiłem na mijania i po prostu włączyłem przeciwmgielne tylne.

Co do 12V na kostce u Ciebie, jest szansa, że RBCM po wykryciu przerwy w obwodzie swiatla przeciwmgielnego przekonfigurowuje ten pin jako wejście lub w stan wysokiej impedancji i z jakiegos powodu u Ciebie pojawia sie tam 12V(u mnie było 50-100mV) ale nie popłynie z tego pinu prąd, który zaświeci żarówkę. Myślę, że u Ciebie też to ruszy bez problemu. Dzięki za info o tym przewodzie i powodzenia :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 27 paź 2020, 22:50

Dzięki za info!!! Spróbuję jutro...

Mam jeszcze pytanie – docelowo jakiego typu przewód należy zastosować? Te które teraz idą do żarówki wyglądają na bardzo cienkie...
Czy to jakieś specjalne przewody, czy praktycznie cokolwiek mogę dać? Na przykład pojedynczy drut z komputerowej skrętki (Ethernet) – tego mam pod dostatkiem ;–)
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez mso » 28 paź 2020, 08:43

Skrętka elektrycznie powinna być ok, ale mechanicznie może być gorzej, ciężko powiedzieć jak zniesie drgania i niskie temperatury. Ja u siebie użyje przewodu LGY 0,75 albo 1mm2 bo taki akurat mam.

Sprawdze jeszcze po poludniu czy lewe swiatlo cofania nie ma w kostce w klapie osobnego przewodu – wtedy wystarczylo by przepiąć przewód w miejsce przecimgielnego i gotowe.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 28 paź 2020, 19:43

Działa! Działa!

Faktycznie, podłączenie żarówki powoduje zniknięcie napięcia na tym kablu.

Przeprogramowane RBCM i zmiana manetki i wszystko działa!
Czyli w HB z rocznika 2018 nawet nie trzeba do RBCM się dobierać, tylko wpiąć w kostkę pod klapą!

Działa super!
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez mso » 28 paź 2020, 21:33

Super.
Dodam jeszcze od siebie, że światła cofania mają wspólny przewód w kostce, który rozgałęzia się dopiero w wiązce, więc trzeba zarobić przewód męskim konektorem albo uciąć przewód od strony wiązki z uszczelki i dolutować przewód poprowadzony z żarówki. Nie miałem akurat takiego konektora, wiec wybrałem drugą opcje i też działa jak należy.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 28 paź 2020, 22:09

mso napisał(a):Super.
Dodam jeszcze od siebie, że światła cofania mają wspólny przewód w kostce, który rozgałęzia się dopiero w wiązce, więc trzeba zarobić przewód męskim konektorem albo uciąć przewód od strony wiązki z uszczelki i dolutować przewód poprowadzony z żarówki. Nie miałem akurat takiego konektora, wiec wybrałem drugą opcje i też działa jak należy.

Ja tez poprowadzilem przewod od kostki (wetkniety z metalowym pinem na koncu do kostki w miejscu gdzie brakowalo pina odpowiadajacego zoltawemu przewodowi od RBCM) pod samo gniazdo i dolutowalem do ucietego kabelka od wtyczki do zarowki.

Dzieki serdeczne za info o zachowaniu RBCM!!!

Swoja droga ciekawe dlaczego u mnie jest to napiecie gdy nie ma zarowki, a u Ciebie nie ma...
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez mso » 28 paź 2020, 22:31

Qoobs napisał(a):Swoja droga ciekawe dlaczego u mnie jest to napiecie gdy nie ma zarowki, a u Ciebie nie ma...


Może mamy różne wersje softwaru na RBCMie albo rożnią sie hardwarowo, np użyto innych driverów do sterowania wyjściami.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2019, 10:20
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.5 2018

Postprzez Qoobs » 4 lis 2020, 21:59

Witam!

Mam kolejne pytanie...
Po przelaczeniu regionu w IC na Europe zaczyna mi mrygac ikonka poduszki powietrznej.
W DTC w module RCM jest kod B1202:01-8A.
Znalazlem na forum, ze nalezy przestawic region na Australie albo Chiny.
Niestety w obu tych przypadkach rowniez mryga mi ta ikonka,
a z kolei w DTC/RCM (bo wyczyszczeniu poprzedniego) pojawia sie blad B00D5:29-08.
Ktos moze ma pomysl co z tym fantem zrobic?

Po przestawieniu z powrotem na Kanade i wyczyszczeniu bledow wszystko wraca do normy...

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez garcia » 4 lis 2020, 22:23

Trzeba wymienić ten panel na europejski. Opisywałem to w tym wątku.
Załączniki
IMG_20181201_135556.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez Qoobs » 4 lis 2020, 23:07

garcia napisał(a):Trzeba wymienić ten panel na europejski. Opisywałem to w tym wątku.

W moim panelu ten przycisk obok kontroli podgrzewania fotela kierowcy steruje podgrzewaniem kierownicy. Czy w tej wersji tez jest przycisk, tylko bez oznaczen, czy to tylko zaslepka?
A moze wiesz czym one sie roznia, zeby powodowac te bledy? Da sie to jakos zrobic bez wymiany panelu?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez demonpredkosci » 5 lis 2020, 00:03

tylko po co zmieniac region w IC na europe?

nic to nie daje
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Qoobs » 5 lis 2020, 00:08

demonpredkosci napisał(a):tylko po co zmieniac region w IC na europe?
nic to nie daje

Zmienia wyglad znakow ograniczenia predkosci wyswietlanych na HUDzie.

Przy okazji, w arkuszu Excela z konfiguracja dla ForScana znalazlem, w sekcji IC 720-04-11, cos co sie nazywa "Destination" (z opcjami NA, NA 4WD, EU, EU 4WD, ...).
Czy ktos wie na co to wplywa?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 22:53
Posty: 26 (3/0)
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323