Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez garcia » 20 maja 2019, 20:57

Opisałem jak rozwiązać problem poduszki po zmianie regionu na eu w tym wątku w poście z 1.12.18r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez Zbyszek7 » 20 maja 2019, 22:26

Chodzi pewnie o wymianę panela z przyciskami do podgrzewania foteli. A czy po wymianie nie ma problemu z poduszka pasażera? Chodzi mi o to że w USA jest waga w fotelu która aktywuje poduszkę a w EU montuje przełącznik do ręcznego wyłączania. Panel będzie EU, nie ma z tym problemu?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez garcia » 21 maja 2019, 07:14

U mnie po wymianie na eu wszystko działa poprawnie, czyli pasażer siedzi poduszka się aktywuje i informacja na panelu jest wyświetlana, gdy pasażera brak poduszka jest automatycznie wyłączana i również info pojawia się na wyświetlaczu.
Region ustawiony na eu i błędy już się nie pojawiają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez Zbyszek7 » 21 maja 2019, 15:54

Ok dzięki za odpowiedź. Muszę u siebie też ten panel wymienić. A z wymianą taczki w liczniku nie ma problemu? Łatwo się rozbiera licznik żeby się dostać do taczki?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez rafik85 » 22 maja 2019, 07:52

Rozebranie licznika to pikuś,zdjąć wskazówkę żeby nie uszkodzić potencjometru to już trudniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez popi2009 » 22 maja 2019, 08:33

a nie lepiej kupic licznik europe? od razu z headupem
popi2009
 

Postprzez Zbyszek7 » 22 maja 2019, 10:33

No właśnie o tą wskazówkę się obawiałem najbardziej. Masz jakiś patent na to? Wymiana całego licznika odpada bo trzeba by znaleźć z podobnym przebiegiem i może jakos dopisać, wolałbym się w to nie pchać.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez popi2009 » 22 maja 2019, 14:51

bardzo prosto się to robi – przypisanie licznika do auta + przebieg

musze sprawdzić bo może europejski bez headupa mam nawet w garażu jakbys chciAL
popi2009
 

Postprzez Zbyszek7 » 22 maja 2019, 16:00

Chciałbym tylko że ja mam M6 a Ty pewnie będziesz miał do M3.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez darrecki » 22 maja 2019, 17:44

Zdjęcie wskazówek to żaden problem, także nie masz się czego w tym przypadku obawiać. I zawsze możesz założyć jakąś tarczę robioną na zamówienie. Miałem taką w Seicento <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Zbyszek7 » 22 maja 2019, 18:03

A żeby licznik wyciągnąć wystarczy tylko obudowę wyszarpnac i odkręcić śruby i już wyjdzie? Wolę mieć tarczke jak w oryginale EU:)
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez darrecki » 22 maja 2019, 20:24

Nie mam pojęcia. Do 6 jest "ogólnodostępny" manual USA dla rocznika 2012, więc proponował bym od tego zacząć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Zbyszek7 » 22 maja 2019, 20:42

Przejrzę ten manual i pewnie jakoś sobie z tym poradzę. A zapytam jeszcze o jedną rzecz z którą walczę od dawna. Czy wiesz jak dołożyć czujniki parkowania? Najbardziej zależy mi na przednich bo z tyłu mam kamerę. Tylko chodzi mi o zrobienie tego na oryginalnych częściach Mazdy.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 21:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez darrecki » 22 maja 2019, 22:38

Odpisałem w GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dedmike » 26 maja 2019, 13:04

Zbyszek7 napisał(a):A żeby licznik wyciągnąć wystarczy tylko obudowę wyszarpnac i odkręcić śruby i już wyjdzie? Wolę mieć tarczke jak w oryginale EU:)


dokładnie tak, szarpiesz za daszek i odkręcasz licznik na 4 śruby

Dopisano 26 May 2019, 12:06:

Tomekk560 napisał(a):Ktoś z was może wie czy są jakieś problemy przy wymianie lamp przednich soczewkowych USA na FULL LED EU? Wystarczy wymienić wiązki do podłączenia lamp i będzie wszystko działać czy wymaga to większego nakładu pracy i umiejętności?


nie ma żadnych problemów, trzeba połączyć wiązkę starych lamp do nowych i dodać przekaźnik na dzienne, wszystko działa bez błędów
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2019, 10:50
Posty: 40 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.0 2016r
Mazda 6 2.5 2016r

Postprzez popi2009 » 27 maja 2019, 08:41

polaczyc masz na myśli pasuje plug and play czy trzeba rzezbic we wtyczce
popi2009
 

Postprzez cache » 1 cze 2019, 21:33

dzis spotkala mnie pewna ciekawostka z ktora sobie nie moge poradzic.

mialem wgrane oprogramowanie eu (auto z kanady), pelen zakres czestotliwosci radia. dzis okazalo sie ze mechanik nie dokrecil jakis czas temu klemy. jako sie obruszyla po tym jak podjechalem pod sklep, pozniej nie moglem odpalic zanim odkrylem ze to klema, ale nie to jest najwazniejsze....
tak jakby stracilem czestotliwosci 100MHz+

wgralem soft jeszcze raz. i dupa nadal nie mam.... jak to w ogole mozliwe...

errata jak manualnie nastawie np 105MHz zetka gra. ale puszcze skanowanie to tylko do 101,7 MHz a dalej tylko ponizej 99 wylapuje. pokazyje oczywicie skale az do 108MHz


EDIT:
Moduł zmieniłem na wersję EU. Śmiga aż miło.
Zostało ostatnie pytanie. Jak działa DAB tzn gdzie ma antenę? Czy to tylko kwestia zmiany kawałka wiązki z wtyczkami bo takie widziałem i korzysta z tej samej płetwy dachowej?
Ostatnio edytowano 11 cze 2019, 19:56 przez cache, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 mar 2019, 11:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactiv 2014 Canada

Postprzez Creativ95 » 4 cze 2019, 20:29

To jak to jest z tymi silnikami? Czy te z usa 155km roznią się czymś z eu 165km czy tylko stopień sprężania? Jak z naprawami w przyszłości u mechanika? Części te same?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 12:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez darrecki » 4 cze 2019, 23:42

No w jakiś sposób ten "tylko" inny stopień sprężania musi być osiągnięty. Zapewne skok tłoka jest inny, więc to nie są te same silniki.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cache » 20 cze 2019, 20:13

nie moge poradzic sobie z pilotem zamka centralnego. nie mam keyless. i po ostatniej wizycie u mechanika, przestaje mi dzialac pilot, a czasami mam martwy guzik start/stop i kompletnie nie moge nic zrobic. wystarczy odpiac keme – i znow dziala, czasami kilka odpalen auta a czasami zgasze i d... znow klema... resetowalem bledy nic ciekawego nie bylo, forscan przechodzi testy wszystkich modulów bez problemu jednak czasmi po ssu mam martwe auto i musze ponowic to zadziala....

czy to wszystko jest w module ECM ECU zapisane?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2019, 11:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactiv 2014 Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323