System i-Stop – różne zagadnienia
Także była to pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy. Zmyliło mnie tylko to, że tydzień wcześniej byłem na przeglądzie po 100 tys. Wszystko było ok. Specjalnie pytałem się o akumulator. Dostałem odpowiedź, że mieści się jeszcze w normie. A tak na marginesie, czy można gdzieś kupić oryginalny akumulator poza serwisem lub jaki inny, trwały?
esem napisał(a):A tak a'propos: ile wytrzymują aku w madziach
Mój przejechał 120 tys. przez niecałe 5 lat i pokazuje 81% przy sprawdzaniu przez OBD.
Moje doświadczenia z poprzednią Mazdą 3 (BK) były takie, że akumulator działał elegancko do czasu, aż samochód miał dzwona i stał 2 tygodnie. Wtedy od razu pojawił się problem z zapalaniem i musiałem doładować.
Witam
Mam pytanie, niedawno zakupiona mazda 3 bm 2013
Przy zakupie byłem świadomy ze i-stop nie działa paliła się pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem oraz migała druga i-stop na pomarańczowo. Wszystko wskazywało na konieczność wymiany akumulatora, akumulator został wymieniony ... kontrolki zagrały i i-stop zadziałał ALE TYLKO jeden raz po czym znowu się problem pojawił ... komunikat usterka systemu sterowania akumulatorem oraz druga usterka systemu i-stop, na konsoli podświetla się na niebiesko akumulator oraz klimatyzacja, niestety silnik nie podświetla się na niebiesko (?) jaki może być powód? W ASO powiedzieli ze może jakaś wiązka padła no i jeszcze mówili ze może padł konwerter dcdc (?) już nie mam pomysłów
Mam pytanie, niedawno zakupiona mazda 3 bm 2013
Przy zakupie byłem świadomy ze i-stop nie działa paliła się pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem oraz migała druga i-stop na pomarańczowo. Wszystko wskazywało na konieczność wymiany akumulatora, akumulator został wymieniony ... kontrolki zagrały i i-stop zadziałał ALE TYLKO jeden raz po czym znowu się problem pojawił ... komunikat usterka systemu sterowania akumulatorem oraz druga usterka systemu i-stop, na konsoli podświetla się na niebiesko akumulator oraz klimatyzacja, niestety silnik nie podświetla się na niebiesko (?) jaki może być powód? W ASO powiedzieli ze może jakaś wiązka padła no i jeszcze mówili ze może padł konwerter dcdc (?) już nie mam pomysłów
- Od: 12 gru 2018, 15:58
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 2014 1.5 100 KM
Przyczyną problemu może być również sam akumulator, który z uwagi właśnie na system i-stop musi spełniać dod. wymagania (o ile dobrze kojarzę to m.in. powinien być wykonany w technologii AGM)
Oryginalny akumulator (Q-85) w moim aucie, to japoński Yuasa 12V/64Ah/620A, wykonany w technologii EFB. Z tego co się orientuję, to podczas wymiany akumulatora na nowy należy go "zaprogramować", bo system mówiąc oględnie pamięta parametry tego starego.
Koledzy a macie też tak że po dłuższej jeździe tj ponad 5 min powyżej 150-160 km/h, lub kilku biegach do odcinki ikonka silnika w wyświetlaczu i-stop Wam gaśnie i , pokazuje "nie gotowy"? Dopiero po nastepnych 5 min spokojniejszej jazdy system znowu pokazuje ze jest gotowy.
- Od: 28 lip 2018, 13:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 120 sedan snowflake white 6mt
Panowie jedna tylko rzecz.. żeby nie było, że mi się nie chciało przejrzałem z grubsza posty i nie znalazłem info na temat – mianowicie:
-Są 3 ikonki do istop i eloop te same prawda? Rozumiem że wszyskie muszą być wyłączone żeby oba systemy zadziałały <?>
– No i wreszcie, czy PODŚWIETLENIE ikony białą poświatą znaczy że np "akumulator" jest OK czy PODŚWIETLENIE znaczy właśnie że jest nie gotowy? , wszyskie 3 mają być nie podświetlone wtedy zadziałają systemy dobrze GOODOM?
-Są 3 ikonki do istop i eloop te same prawda? Rozumiem że wszyskie muszą być wyłączone żeby oba systemy zadziałały <?>
– No i wreszcie, czy PODŚWIETLENIE ikony białą poświatą znaczy że np "akumulator" jest OK czy PODŚWIETLENIE znaczy właśnie że jest nie gotowy? , wszyskie 3 mają być nie podświetlone wtedy zadziałają systemy dobrze GOODOM?
Panowie, a ja mam pytanie sezonowe. Dziwna przypadłość dotknęła dziś mnie. Przez cały dzień mimo wielu jazd – wraz z gasnącym niebieskim wskaźnikiem niskiej temperatury nie podświetla się ikonka gotowości silnika systemu i-stop. Niby instrukcja przewiduje, że w skrajnie wysokich i niskich temperaturach system nie zadziała ale jeszcze nigdy przez kilka lat tak mi się nie zdarzyło. Podświetlenie czasem gaśnie przy mocniejszej jeździe – wiadomo ale tu ani przez chwilę się nie aktywowało. Macie w tym względzie jakieś doświadczenia?
Witaj
Ja bym się nie martwił po moim doświadczeniu w zimie , mnie od grudnia do marca się ani raz i-stop się nie włączył i to mnie zmartwiło ( w poprzednim roku tego nie było) w końcu po 2 dniach ładowania podjechałem do ASO. Oczywiście autko odpalało bez problemu , ale jak funkcja jest to powinna działać (chociaż jej nie używam ),robiłem krótkie trasy może to jest przyczyną ? myślałem.W ASO pan podpiął do kompa autko i powiedział że wszystko jest OK i w dłuższej trasie się na pewno aktywuje, dostałem wydruk i spokojniejszy że w razie czego odnotowali problem (bo gwarancja się kończy).Po ok 3 tygodniach wybrałem się w trasę i tak jak serwisant powiedział i -stop się włączył i działa do dzisiaj, tzn. teraz sam go wyłączam
Oczywiście przyczyna u Ciebie może być inna, ale opisuję swój przypadek bo mnie się wydawał dziwny...
Niby prostownik przechodził po naładowaniu aku w stan podtrzymania (aku naładowany) a system nie działał , a po naładowaniu podczas jazdy działa... Na wyświetlaczu tylko akumulator się wyświetlał że "nie gotowy"
Pozdrawiam
Ja bym się nie martwił po moim doświadczeniu w zimie , mnie od grudnia do marca się ani raz i-stop się nie włączył i to mnie zmartwiło ( w poprzednim roku tego nie było) w końcu po 2 dniach ładowania podjechałem do ASO. Oczywiście autko odpalało bez problemu , ale jak funkcja jest to powinna działać (chociaż jej nie używam ),robiłem krótkie trasy może to jest przyczyną ? myślałem.W ASO pan podpiął do kompa autko i powiedział że wszystko jest OK i w dłuższej trasie się na pewno aktywuje, dostałem wydruk i spokojniejszy że w razie czego odnotowali problem (bo gwarancja się kończy).Po ok 3 tygodniach wybrałem się w trasę i tak jak serwisant powiedział i -stop się włączył i działa do dzisiaj, tzn. teraz sam go wyłączam
Oczywiście przyczyna u Ciebie może być inna, ale opisuję swój przypadek bo mnie się wydawał dziwny...
Niby prostownik przechodził po naładowaniu aku w stan podtrzymania (aku naładowany) a system nie działał , a po naładowaniu podczas jazdy działa... Na wyświetlaczu tylko akumulator się wyświetlał że "nie gotowy"
Pozdrawiam
Konstatacja Twa bliską mi jest !
Dopisano 13 cze 2019, 04:30:
Niestety coś jest nie tak. Poranna podróż, temperatura nie upalna a ikonka silnika nie drgnie. System i-stop też nie aktywuje się, choć żadnego błędu nie zgłasza. Nie miga kontrolka itd. Wygląda jakby nie dostawał sygnału z czujnika temperatury lub dostawał zły. Nie jest to ten sam czujnik, który odpowiada za wskazanie na desce, bo zazwyczaj ikony reagowały na przekroczenie 50 C w podobnym ale nie tym samym czasie.
Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać modułu i-stop, czy da się samodzielnie coś w tej kwestii zrobić, choćby sprawdzić wtyczki itd...
Dopisano 13 cze 2019, 04:30:
Niestety coś jest nie tak. Poranna podróż, temperatura nie upalna a ikonka silnika nie drgnie. System i-stop też nie aktywuje się, choć żadnego błędu nie zgłasza. Nie miga kontrolka itd. Wygląda jakby nie dostawał sygnału z czujnika temperatury lub dostawał zły. Nie jest to ten sam czujnik, który odpowiada za wskazanie na desce, bo zazwyczaj ikony reagowały na przekroczenie 50 C w podobnym ale nie tym samym czasie.
Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać modułu i-stop, czy da się samodzielnie coś w tej kwestii zrobić, choćby sprawdzić wtyczki itd...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości