System i-Stop – różne zagadnienia
Zapewne przyczyna problemu będzie w błędach DTC. Kupić/podpiąć interfejs diagnostyczny na ELM327, zainstalować na telefonie/laptopie Forscan i sprawdzić. Innej opcji nie ma
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dzięki za podpowiedź. W ostateczności czeka mnie ASO. Czy w rejonie Trójmiasta jest ktoś z Was, kto pomógłby w diagnostyce?
Dopisano 13 cze 2019, 13:35:
P.S. Ewentualną próbą odpięcia na kilkanaście minut aku nic nie tracę, poza ew zapisem błędu? Czy to w Waszej ocenie nie warta zabawa, bo skoro starem reaguje na inne czujniki, to znaczy, że nie wisi?
Dopisano 13 cze 2019, 13:35:
P.S. Ewentualną próbą odpięcia na kilkanaście minut aku nic nie tracę, poza ew zapisem błędu? Czy to w Waszej ocenie nie warta zabawa, bo skoro starem reaguje na inne czujniki, to znaczy, że nie wisi?
SebaK napisał(a):Panowie, a ja mam pytanie sezonowe. Dziwna przypadłość dotknęła dziś mnie. Przez cały dzień mimo wielu jazd – wraz z gasnącym niebieskim wskaźnikiem niskiej temperatury nie podświetla się ikonka gotowości silnika systemu i-stop. Niby instrukcja przewiduje, że w skrajnie wysokich i niskich temperaturach system nie zadziała ale jeszcze nigdy przez kilka lat tak mi się nie zdarzyło. Podświetlenie czasem gaśnie przy mocniejszej jeździe – wiadomo ale tu ani przez chwilę się nie aktywowało. Macie w tym względzie jakieś doświadczenia?
Nasuwa mi się jedna refleksja. I-stop się nie załącza bo jest za gorąco. Z tego co kojarzę, to wentylatory nie pracują na wyłączonym silniku. Mogę się mylić ale u mnie nigdy nie słyszałem aby pracowały po zgaszeniu silnika.
U mnie też i-stop nie działa ale ze względu na klimę. Na zewnątrz 30+, zadana temperatura 21 i i-stop nie gotowy. Wystarczy, że wyłączę klimę i jest ok. W zimie jest podobnie tylko w druga stronę. Jak jest za duża różnica temperatur między rzeczywistą i zadaną, to ikonka klimy się nie podświetla.
adam_we napisał(a): Z tego co kojarzę, to wentylatory nie pracują na wyłączonym silniku.
Pracują , nie raz w upały po wjeździe do garażu zamykam drzwi (samochód oczywiście zamknięty )a pod maską buczy wentylator.
Dodam odnośnie mojego poprzedniego postu ,że mam system I-Eloop i działał (oddawał prąd na postoju) mimo to w zimie i-stop nie włączał się
Z tego co się orientuję i obserwowałem u siebie (chociażby wczoraj stojąc w korku na bramkach), gdy wentylator się włączy zanim zatrzymam samochód, to iStop się nie wyłączy dopóki nie wyłączy się wentylator).
Gdy żona robiła 3-4 km odcinki codziennie iStop przez kilka tygodni się nie włączał – komputer zauważył, że samochód nie jest w stanie odpowiednio ładować akumulatora.
Gdy żona robiła 3-4 km odcinki codziennie iStop przez kilka tygodni się nie włączał – komputer zauważył, że samochód nie jest w stanie odpowiednio ładować akumulatora.
- Od: 3 lut 2016, 21:24
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 SkyPassion, 2.0 120 KM, 2015
Panowie, jestem Wam winny wyjaśnienie mojej zagadki. Przynajmniej częściowe. Po dwóch dniach i kilkunastu uruchomieniach i-stop i jego kontrolka dotycząca gotowości silnika zaczęła działać prawidłowo. Nie wiadomo co było przyczyną, bo komputer żadnych błędów nie zanotował. Przy okazji dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Mianowicie, że wskazania temperatury dla wszystkich sterowników i wskaźników w silniku obsługuje jeden i ten sam czujnik...
Przyszedł chyba czas na wymianę baterii w mojej M3 (coraz częściej pojawia mi się ostrzeżenie o awarii systemu iStop). Chciałbym kupić oryginał, ale nie musi być z brandem Mazdy. Czy mógłbym prosić o szczegółowe info odnośnie akumulatora montowanego w aucie (2014, 165 KM). W jednym ze sklepów dostałem info, że oryginał to Exide. Z góry dzięki.
To jest oryginał naszych:
https://akpol.net/yuasa-64ah-620a-ybx7005-p-805.html
Są dość drogie, ale w ASO jeśli je mają, to koszt ok. 1000zł
Moje auto, też z 2014r. (październik) i jeszcze na nim (pierwszy montaż) jeżdżę. Ostatnio w te olbrzymie upały przestał mi sie załączać i-stop, ale po przejechaniu kilkuset km znowu odżył i pięknie się załącza.
Jak pociągnie jeszcze z rok, to będę barrrdzo zadowolony.
https://akpol.net/yuasa-64ah-620a-ybx7005-p-805.html
Są dość drogie, ale w ASO jeśli je mają, to koszt ok. 1000zł
Moje auto, też z 2014r. (październik) i jeszcze na nim (pierwszy montaż) jeżdżę. Ostatnio w te olbrzymie upały przestał mi sie załączać i-stop, ale po przejechaniu kilkuset km znowu odżył i pięknie się załącza.
Jak pociągnie jeszcze z rok, to będę barrrdzo zadowolony.
Esem -tzw. zamienniki (nie wiem dlaczego piszesz podróby) raczej nie wytrzymają tyle co Yuasa. Opieram się na ocenach i opinii posiadaczy M6 GJ, którzy na "bratniej" stronie opisują trochę ten temat, a swoje auta mają produkowane rok wcześniej (2012), więc ich autka rok dłużej jeżdżą
Szwagier w CX5 z 2012 ciągle jeździ na oryginalnym, tyle że od 2 lat świeci się błąd istop, bo wg samochodu aku już umarł.
Gdzieś 2014-2015 była partia (Japonia) z wadliwymi akumulatorami, rok i kaplica.
Mowa oczywiście i 2.0 benzyna.
Gdzieś 2014-2015 była partia (Japonia) z wadliwymi akumulatorami, rok i kaplica.
Mowa oczywiście i 2.0 benzyna.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Mam taki problem,niedawno kupiłem Mazde 3 i podświetla ikone silnika na niebiesko klima na niebiesko a aku biały i oczywiście nie działa i-stop,aku za słaby?
Nie martw się ja tak miałem i doładowywanie aku prostownikiem nic nie dawało...opisałem problem na poprzedniej stronie. Po dłuższej trasie wszystko zaczęło działać a te ikonki miałem wcześniej podświetlone tak jak u Ciebie.Oczywiście że może w Twoim przypadku być inaczej ale bądźmy dobrej myśli.Teraz od dłuższego czasu i-stop u mnie nie wyłącza silnika jak poprzednio , ale autko więcej stoi niż jeździ ...(dla mnie to zaleta )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Od nowości auta stale używam i-stop, przy ciągle fabrycznym akumulatorze, a ma on już 5 lat i 3 miesiące. Nic nie kombinuję (jazda w 90% – Warszawa), chyba, że są jakieś gigantyczne korki w mieście i więcej się stoi jak jedzie to wtedy go wyłączę, ale to bardzo rzadkie chwile.
Qpis napisał(a):Witam
Mam pytanie, niedawno zakupiona mazda 3 bm 2013
Przy zakupie byłem świadomy ze i-stop nie działa paliła się pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem oraz migała druga i-stop na pomarańczowo. Wszystko wskazywało na konieczność wymiany akumulatora, akumulator został wymieniony ... kontrolki zagrały i i-stop zadziałał ALE TYLKO jeden raz po czym znowu się problem pojawił ... komunikat usterka systemu sterowania akumulatorem oraz druga usterka systemu i-stop, na konsoli podświetla się na niebiesko akumulator oraz klimatyzacja, niestety silnik nie podświetla się na niebiesko (?) jaki może być powód? W ASO powiedzieli ze może jakaś wiązka padła no i jeszcze mówili ze może padł konwerter dcdc (?) już nie mam pomysłów
Cześć.
"Qpis" – mam do Ciebie pytanie, jak skończyła się powyższa sprawa?
Od pewnego czasu mam ten sam problem, czyli pojawia się info o "awarii systemu sterowania akumulatorem". Auto jest z listopada 2013 i obawiam się o stan stan akumulatora. Jego ładowanie dało poprawę, ale na tylko 2 tygodnie. Twój post pokazuje, że sprawa nie musi być taka prosta, jak to się wydaje a chciałbym jakoś upewnić się, że faktycznie zakup nowego akumulatora jest niezbędny.
A może ktoś jeszcze ma doświadczenia z tym komunikatem?
Pozdrawiam
Bardzo przystępnie opisana procedura ładowania akumulatora EFB w M6. Akumulatory są te same, więc myślę, że przyda się również użytkownikom M3. Mam nadzieję, że koledzy z tamtego fo się nie obrażą:
https://[...].pl/viewtopic.php?f= ... start=3150
https://[...].pl/viewtopic.php?f= ... start=3150
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości