System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez artur1313 » 8 lis 2018, 09:46

Także była to pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy. Zmyliło mnie tylko to, że tydzień wcześniej byłem na przeglądzie po 100 tys. Wszystko było ok. Specjalnie pytałem się o akumulator. Dostałem odpowiedź, że mieści się jeszcze w normie. A tak na marginesie, czy można gdzieś kupić oryginalny akumulator poza serwisem lub jaki inny, trwały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 166 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez child » 8 lis 2018, 20:15

esem napisał(a):A tak a'propos: ile wytrzymują aku w madziach <co?>


Mój przejechał 120 tys. przez niecałe 5 lat i pokazuje 81% przy sprawdzaniu przez OBD.

Moje doświadczenia z poprzednią Mazdą 3 (BK) były takie, że akumulator działał elegancko do czasu, aż samochód miał dzwona i stał 2 tygodnie. Wtedy od razu pojawił się problem z zapalaniem i musiałem doładować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 10 lis 2018, 21:17

W BK wymieniałem po 8 latach i 150 kkm. W BM na razie jest oryginał.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Qpis » 16 sty 2019, 15:38

Witam
Mam pytanie, niedawno zakupiona mazda 3 bm 2013
Przy zakupie byłem świadomy ze i-stop nie działa paliła się pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem oraz migała druga i-stop na pomarańczowo. Wszystko wskazywało na konieczność wymiany akumulatora, akumulator został wymieniony ... kontrolki zagrały i i-stop zadziałał ALE TYLKO jeden raz po czym znowu się problem pojawił ... komunikat usterka systemu sterowania akumulatorem oraz druga usterka systemu i-stop, na konsoli podświetla się na niebiesko akumulator oraz klimatyzacja, niestety silnik nie podświetla się na niebiesko (?) jaki może być powód? W ASO powiedzieli ze może jakaś wiązka padła :( no i jeszcze mówili ze może padł konwerter dcdc (?) już nie mam pomysłów
Początkujący
 
Od: 12 gru 2018, 15:58
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2014 1.5 100 KM

Postprzez child » 16 sty 2019, 17:35

Mówili, że "może" wiązka padła? To byłeś u nich czy nie? Podłącz do komputera i odczytaj błędy, bo nie ma sensu wróżenie z fusów, jeśli można po prostu sprawdzić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Qpis » 16 sty 2019, 18:14

Byłem ale sami nie wiedzą, mówią ze błędy nie wyskakują i trzeba wiązki sprawdzić :/
Początkujący
 
Od: 12 gru 2018, 15:58
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2014 1.5 100 KM

Postprzez geraf » 26 sty 2019, 23:25

Przyczyną problemu może być również sam akumulator, który z uwagi właśnie na system i-stop musi spełniać dod. wymagania (o ile dobrze kojarzę to m.in. powinien być wykonany w technologii AGM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2017, 14:48
Posty: 56 (5/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN 2018 sedan, SkyENERGY 120KM M/T + LED

Postprzez czarmi » 27 sty 2019, 12:58

Oryginalny akumulator (Q-85) w moim aucie, to japoński Yuasa 12V/64Ah/620A, wykonany w technologii EFB. Z tego co się orientuję, to podczas wymiany akumulatora na nowy należy go "zaprogramować", bo system mówiąc oględnie pamięta parametry tego starego.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez AKURAT » 10 lut 2019, 15:58

ale w jaki sposób zaprogramować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Tolekcacek » 16 lut 2019, 20:18

Koledzy a macie też tak że po dłuższej jeździe tj ponad 5 min powyżej 150-160 km/h, lub kilku biegach do odcinki ikonka silnika w wyświetlaczu i-stop Wam gaśnie i , pokazuje "nie gotowy"? Dopiero po nastepnych 5 min spokojniejszej jazdy system znowu pokazuje ze jest gotowy. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 28 lip 2018, 13:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 120 sedan snowflake white 6mt

Postprzez child » 17 lut 2019, 19:23

NIe ma w tym nic dziwnego, po prostu temperatura silnika przy takiej eksploatacji wzrasta, a wtedy i-stop się nie włącza, żeby nie wpływać negatywnie na chłodzenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzysiekWPR » 23 lut 2019, 18:20

Panowie jedna tylko rzecz.. żeby nie było, że mi się nie chciało przejrzałem z grubsza posty i nie znalazłem info na temat – mianowicie:
-Są 3 ikonki do istop i eloop te same prawda? Rozumiem że wszyskie muszą być wyłączone żeby oba systemy zadziałały <?>
– No i wreszcie, czy PODŚWIETLENIE ikony białą poświatą znaczy że np "akumulator" jest OK czy PODŚWIETLENIE znaczy właśnie że jest nie gotowy? <glupek2> , wszyskie 3 mają być nie podświetlone wtedy zadziałają systemy dobrze GOODOM? <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez SebaK » 12 cze 2019, 15:54

Panowie, a ja mam pytanie sezonowe. Dziwna przypadłość dotknęła dziś mnie. Przez cały dzień mimo wielu jazd – wraz z gasnącym niebieskim wskaźnikiem niskiej temperatury nie podświetla się ikonka gotowości silnika systemu i-stop. Niby instrukcja przewiduje, że w skrajnie wysokich i niskich temperaturach system nie zadziała ale jeszcze nigdy przez kilka lat tak mi się nie zdarzyło. Podświetlenie czasem gaśnie przy mocniejszej jeździe – wiadomo ale tu ani przez chwilę się nie aktywowało. Macie w tym względzie jakieś doświadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez andrep » 12 cze 2019, 17:24

Witaj
Ja bym się nie martwił :) po moim doświadczeniu w zimie <oczko> , mnie od grudnia do marca się ani raz i-stop się nie włączył i to mnie zmartwiło :D ( w poprzednim roku tego nie było) w końcu po 2 dniach ładowania podjechałem do ASO. Oczywiście autko odpalało bez problemu , ale jak funkcja jest to powinna działać (chociaż jej nie używam :D ),robiłem krótkie trasy może to jest przyczyną ? myślałem.W ASO pan podpiął do kompa autko i powiedział że wszystko jest OK i w dłuższej trasie się na pewno aktywuje, dostałem wydruk i spokojniejszy że w razie czego odnotowali problem (bo gwarancja się kończy).Po ok 3 tygodniach wybrałem się w trasę i tak jak serwisant powiedział i -stop się włączył i działa do dzisiaj, tzn. teraz sam go wyłączam :)
Oczywiście przyczyna u Ciebie może być inna, ale opisuję swój przypadek bo mnie się wydawał dziwny...
Niby prostownik przechodził po naładowaniu aku w stan podtrzymania (aku naładowany) a system nie działał , a po naładowaniu podczas jazdy działa... :) Na wyświetlaczu tylko akumulator się wyświetlał że "nie gotowy"
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez child » 12 cze 2019, 21:13

SebaK, a które z 3 ikon (silnik, klima i co tam jeszcze) się nie świecą na ekranie i-stop?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 12 cze 2019, 21:59

Od samego początku jazdy i konsekwentnie nie podświetla się tylko silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez child » 12 cze 2019, 22:10

W takim razie ja bym to zwalił na karb wysokich temperatur. Poczekaj na chłodniejszy dzień – powinno się poprawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 12 cze 2019, 22:19

W tym pokładam nadzieję. Na osiedlu krąży kuna ale wewnątrz komory silnika nie dostrzegłem absolutnie niczego podejrzanego. Nawet śladów otarć zakurzonego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez child » 12 cze 2019, 22:40

Dalece nie sądzę, aby kuna była w stanie precyzyjnie uszkodzić ci tylko i-stop :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 12 cze 2019, 22:55

Konstatacja Twa bliską mi jest ;)!

Dopisano 13 cze 2019, 04:30:

Niestety coś jest nie tak. Poranna podróż, temperatura nie upalna a ikonka silnika nie drgnie. System i-stop też nie aktywuje się, choć żadnego błędu nie zgłasza. Nie miga kontrolka itd. Wygląda jakby nie dostawał sygnału z czujnika temperatury lub dostawał zły. Nie jest to ten sam czujnik, który odpowiada za wskazanie na desce, bo zazwyczaj ikony reagowały na przekroczenie 50 C w podobnym ale nie tym samym czasie.
Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać modułu i-stop, czy da się samodzielnie coś w tej kwestii zrobić, choćby sprawdzić wtyczki itd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323