Strona 45 z 46

PostNapisane: 27 wrz 2020, 11:09
przez child
Jeśli pisząc "poprzednim razem" masz na myśli poprzedni przegląd, to wtedy nie wymieniali ci płynu hamulcowego, bo to się robi co 2 lata, a teraz powinni wymienić.

Chyba, że wiesz, że było inaczej, ale również moim zdaniem 0.5l to za mało.

PostNapisane: 27 wrz 2020, 11:13
przez esem
child napisał(a):Jeśli pisząc "poprzednim razem" masz na myśli poprzedni przegląd, to wtedy nie wymieniali ci płynu hamulcowego, bo to się robi co 2 lata, a teraz powinni wymienić.

Chyba, że wiesz, że było inaczej, ale również moim zdaniem 0.5l to za mało.

Poprzednim razem = 2 lata temu. <ok>
Już nie robią jak za PRLu: 2l denaturatu na przepłukanie i kolejny litr DOT3 na napełnienie. To była zabawa <lol>

PostNapisane: 13 paź 2020, 09:02
przez esem
No i wczoraj w ASO do zestawu ze zdjęcia dołożyłem kolejne 647PLN, w tym 10PLN na podkładkę pod korek oleju. 0,5l płynu wystarczyło – nie płakali że mało.
Poprosiłem aby nie lali oleju pod górną kreskę tylko na 80% i załatwione. Jest rezerwa na rozcieńczanie oleju benzyną. <ok>

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 9 lis 2020, 21:48
przez Ziolo
Hej,
Czy może ktoś polecić jakiś korek spustowy do miski olejowej?
Jakiś link albo nr seryjny.
Mazda 3 Sedan, rok 2015, 120KM, benzyna
Z góry dzięki.

PostNapisane: 10 lis 2020, 11:05
przez Kritik
mam pytanie, chce się upewnić czy dobrze to rozumiem

swoja M3 kupiłem 10.2018
1 przegląd 10.2019 – Done
2 przegląd 10.2020 – Done
rozumiem ze 3 przegląd już bez sensu robić?
I tak gwarancja jest na 3 lata, czyli kończy się 10.2021

p.s. nie mam przedłużonej gwarancji
p.s.2. wymianę oleju i tak zrobię w ASO, żeby wbić przebieg, ale nie chce płacić 1000+zl za przegląd...

PostNapisane: 10 lis 2020, 11:19
przez esem
Kritik napisał(a):mam pytanie, chce się upewnić czy dobrze to rozumiem

swoja M3 kupiłem 10.2018
1 przegląd 10.2019 – Done
2 przegląd 10.2020 – Done
rozumiem ze 3 przegląd już bez sensu robić?
I tak gwarancja jest na 3 lata, czyli kończy się 10.2021

p.s. nie mam przedłużonej gwarancji
p.s.2. wymianę oleju i tak zrobię w ASO, żeby wbić przebieg, ale nie chce płacić 1000+zl za przegląd...

Warto zrobić ostatni przegląd w ostatnim dniu gwarancji. Mi znaleźli podciekającą pompę wodną. :>
No i są akcję na osłony amortyzatorów przód i wycieki po bloku po stronie alternatora. <nie powiem>
Zaproponują Ci dokupienie gwarancji na 2 lata za 1kzł – prawie na wszystko. Ja nie skorzystałem bo miałem (i mam) tą za 1zł. <oczko>

PostNapisane: 10 lis 2020, 22:27
przez piotear
To jest gwarancja tylko od ewentualnych awarii i nie obejmuje wszystkiego. Gwarancja oferowana przez firmę zewnętrzną, nie przez mazdę. Sam doradca serwisowy stwierdził, że szkoda na to pieniędzy, często migają się od pokrycia kosztów, twierdząc że to nie jest awaria a zużycie.

Co do ostatniego przeglądu. Warto z jednego względu – jeśli coś zepsuje się niedługo po upływie gwarancji, a serwisowałeś auto w ASO, to często MMPOL idzie na rękę i może się zgodzić naprawić coś w ramach gestu handlowego. Przykładem mogą być tutaj lusterka. Koszt 3 przegladu ze swoim olejem i filtrem wyniósł mnie około 800 zl brutto. Myślę, że jest to do przełknięcia.

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 10 lis 2020, 23:37
przez andrep
Ja byłem sceptycznie nastawiony do dodatkowej gwarancji ubezpieczeniowej
( nie kupiłbym gdybym nie dostał za 1 zł przy negocjacjach zakupu samochodu) , ale zmieniłem zdanie po tym co mnie spotkało rok i 2 miesiące po zakończeniu gwarancji fabrycznej 3 letniej :D
W tym wątku opisałem , i pomyśleć że w maju chciałem zrezygnować po 1 roku gwarancji tzw. ubezpieczeniowej z przeglądu ...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=200900

Dopisano 11 lis 2020, o 00:07:

Ziolo napisał(a):Czy może ktoś polecić jakiś korek spustowy do miski olejowej?
Jakiś link albo nr seryjny.

Ktoś kto robił przegląd powinien na FA mieć nr wymienianej części-korka jeśli był wymieniany (bo np. uszczelki nr jest) ,nie wiem czy w moim silniku jest taki sam? ale jeśli tak to w wątku dot. cx3 i przeglądu wklejałem faktury :może miałem korek wymieniany?-sprawdzę <oczko>
Sprawdziłem , zerknij na moją FA za przegląd , korek był wymieniany w trzecim roku (po wpisaniu nr w wyszukiwarkę wyskakuje sporo ofert-pamiętaj o uszczelce :D )
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3388517
Jestem zwolennikiem wklejania FA za przegląd (oczywiście z ukrytymi wrażliwymi danymi) bo wtedy byś zobaczył nr katalogowy korka bo w tym wątku kolega Adrian200 pisał że miał wymieniony korek + uszczelka :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3416379
Pozdrawiam

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 15 lis 2020, 10:20
przez mxostry
Czy tylko ASO Olsztyn pobiera 100 zł za tzw .” Utylizacje oleju „ jak przyjeżdżacie ze swoim olejem , czy są jeszcze normalne serwisy w Polsce ?

PostNapisane: 15 lis 2020, 12:01
przez piotear
W Rzeszowie nic nie pobierają.

PostNapisane: 16 lis 2020, 13:28
przez Kritik
mxostry napisał(a):Czy tylko ASO Olsztyn pobiera 100 zł za tzw .” Utylizacje oleju „ jak przyjeżdżacie ze swoim olejem , czy są jeszcze normalne serwisy w Polsce ?


W Krakowie we Wrześniu tez nic nie doliczali, miałem swój olej

PostNapisane: 5 kwi 2021, 17:45
przez Gregor01
Wojtek napisał(a):
Wojtek napisał(a):zrobi ktoś skan i wrzuci?

no to ja wrzucę...

Poniżej zakresy prac przeglądów w zależności od czasu i przebiegu:

plan obslugi m3 BM.jpg


plan obslugi2 M3 BM.jpg


Dopisano 3 gru 2014, o 14:50:

ps.
O piwerwszej wymianie oleju jest temat w silnikach benzynowych :P


Mam drobne pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mam 3-kę z 2019 przebieg jest już 95-tyś. Czy wymieniać przy 100-tysiącach pasek rozrządu?
W poprzednich moich samochodach trzeba było tak robić. Czy w tym też tak jest?

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 5 kwi 2021, 17:57
przez Dmb_T
W maździe 3 nie ma paska rozrządu.....

PostNapisane: 6 kwi 2021, 21:24
przez child
To ja może rozbuduję tę zwięzłą, choć niepodważalnie prawdziwą wypowiedź :P

W Mazdach od dawien dawna (a może od zawsze) zamiast pasków rozrządu stosuje się łańcuchy. W dodatku – w przeciwieństwie do innych producentów – łańcuchy te nie zostały w ostatnich latach zastąpione łańcuchami rowerowymi, dzięki czemu ich wytrzymałość pozostaje znacznie wyższa od pasków. Teoretycznie łańcuch rozrządu powinno się wymienić przy 200 tys. km przebiegu, ale w praktyce można poczekać, aż zacznie wydawać niepokojące odgłosy (bo zużyty pasek potrafi pęknąć, przez co trzeba go wymieniać prewencyjnie, a łańcuch najpierw dzwoni).

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 6 kwi 2021, 23:01
przez RobertPi
To ja jeszcze dołożę.
Moja była 3BK ma teraz około 320kkm i dalej świetnie jeździ pomimo tego, że nowy właściciel od razu założył gaz <nie>
Silnik cały czas fabryczny :D .

PostNapisane: 12 kwi 2021, 20:35
przez gaffel
Panowie, szybkie pytanie:

Byłem dzisiaj w ASO mazdy zrobić tylko i wyłącznie wymianę oleju (Mazda3 BM G120 2015) i po wszystkim dostałem wydruk z rachunkiem, elektronicznym wpisem i dodatkowo jakiś wydruk z programu ASBUILT (mazda as-built search engine) gdzie sa wyszczególnione różne PCM Module i BCE Module. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostałem a serwisy robiłem w innych ASO. Czy spotkał się ktoś z wydrukiem z takiego programu?

PostNapisane: 13 kwi 2021, 08:51
przez darrecki
Teoretycznie istnieje (sam nie sprawdzałem) strona Mazdy, gdzie wpisując VIN można pobrać oryginalną konfigurację modułów pojazdu zapisaną w ASBUILT. I mając ASBUILT z innego auta z wyższej wersji wyposażenia (nie różniącą się nazwijmy to hardwarem, a jedynie softwarem) można podnieść wersję wyposażenia u siebie. Tyle, że mając plik excela z wątku o dodatkowych funkcjach MZD możemy osiągnąć to samo.

A co to za wydruk, nie mam pojęcia – wrzuć tu zdjęcie to może powie coś więcej.

PostNapisane: 13 kwi 2021, 09:01
przez child
Nie wiem, czy pytanie było o to, dlaczego jest ten wydruk, czy też o to, co to jest ten wydruk. Jeśli o to drugie, to tutaj jest wątek (o czym zresztą wspomina darrecki): https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227

PostNapisane: 27 kwi 2021, 14:08
przez mikas1994
popi2009 napisał(a):bez sensu

kupiłem wideorejestrator MIO do mazdy (nieważne jaki)

do tego dokupiłem MIO SMARTBOX (wprawdzie nie zależy mi na rejestrowaniu przy zamkniętym aucie ale ulatwilo mi to montaż). kabel jest wystarczająco długi

umiescilem mio smartbox pod plastikowa zaslepka kolo lewej nogi kierowcy (są tam bezpieczniki) i popdialem do bezpiecznika po stacyjce za pomocą:

http://allegro.pl/bypass-bajpas-mini-do ... ca3a6ab870


kable latwo poprowadzić aby były niewidoczne, nic nie trzeba rozbierać.

idąc od strony rejestratora to wpychasz pod podsufitke, potem przechodzisz swobodnie i wpychasz pod uszkelke jak zejdziesz do dolu to jesteś już pod ta zaslepka



Witam, jeżeli jesteś jeszcze na forum. Daj znać na priv mam pytanie, ponieważ sam chciałbym zamontować wideorejestrator 70mai A800 4K Dash na stałe. Pozdrawiam

Re: Serwisowanie Mazdy – Pytania

PostNapisane: 6 gru 2021, 14:14
przez artgeo
Ktoś coś o tej akcji serwisowej? Linki zapożyczone z forum BP. Na liście jest też BN od 2017.
https://www.autoservicepraxis.de/rueckr ... ld-3062397
https://www.consumerreports.org/car-rec ... 120295804/