@creet: Kiedyś badałem temat, bo w poprzedniej Vectrze też miałem blokowanie drzwi po ruszeniu i chciałem znaleźć sposób jak to u nas włączyć. Wtedy natrafiłem na informacje, że producent nie może tego oferować wprost bez jakichś dodatkowych zabezpieczeń ("no bo podczas wypadku zostaniesz z zablokowanymi drzwiami"). Tak samo UE zabrania montowania funkcji antynapadowej czyli wyłączenia silnika podczas jazdy w momencie wykrycia napadu, np. braku obecności kluczyka w pojeździe.
W jaki sposób mogłeś w tych samochodach włączyć autoryglowanie drzwi? Miałeś to w instrukcji, czy google podpowiadało, że należy przytrzymać przycisk, nacisnąć hamulec itp? Bo możliwe, że sterownik obsługuje taką funkcję, ale producent nie informuje o tym wprost (bo nie może).
Jeśli spojrzysz na Mazdę 3 w wersji USA to zobaczysz, że oni mają:
a) dodatkowy przycisk do blokowania drzwi w drzwiach kierowcy, koło przycisku blokowania uchylania okien
b) opcję w Infotainment dot. autoryglowania drzwi po ruszeniu (
https://youtu.be/R0sVh1W0Ihg?t=22)
Pytaniem jest, czy możliwe jest u nas włączenie tej opcji poprzez "odprawianie czarów" w samochodzie lub "hackowanie" infotainment.