Serwisowanie Mazdy – Pytania
jaro93 napisał(a):sevecc napisał(a):Hejo,
Zbliża mi się 3 przegląd serwisowy.
Czy ktoś byłby uprzejmy i powiedział co obejmuje i jaki mniej więcej koszt ?
Z góry dziękuję
tyle co pierwszy i obejmuje to samo co pierwszy
+ koszt filtra powietrza

Mam pytanie.
2 tygodnie temu miałem przegląd w ASO. Zgłosili mi, że klocki już się kończą. Przód wymieniłem sam, natomiast tyłu nie ruszałem, ponieważ na jednym kole jeden klocek zużyty jest do 2mm, drugi klocek do około 6mm. Zadzwoniłem do ASO, że chcę u nich wymienić te tylne klocki i żeby mi od razu zacisk przeglądnęli bo coś jest nie tak. Za wyczyszczenie i przegląd zacisku zaśpiewali dodatkowe 70 zł.
Czy nie powinni byli tego zacisku przeglądnąc na przeglądzie lub w ramach gwarancji skoro widzieli ze zużycie jest nierównomierne ?
2 tygodnie temu miałem przegląd w ASO. Zgłosili mi, że klocki już się kończą. Przód wymieniłem sam, natomiast tyłu nie ruszałem, ponieważ na jednym kole jeden klocek zużyty jest do 2mm, drugi klocek do około 6mm. Zadzwoniłem do ASO, że chcę u nich wymienić te tylne klocki i żeby mi od razu zacisk przeglądnęli bo coś jest nie tak. Za wyczyszczenie i przegląd zacisku zaśpiewali dodatkowe 70 zł.
Czy nie powinni byli tego zacisku przeglądnąc na przeglądzie lub w ramach gwarancji skoro widzieli ze zużycie jest nierównomierne ?
Będę się kłócił z nimi dla zasady. 70 zł to niedużo, ale chodzi o fakt, iż auto było na przeglądzie za który kasują 1500 zł, a takiej rzeczy nie wyłapali... Szkoda słów.
child napisał(a):Może i powinni, ale zapewne użyją argumentu, że hamulce to część eksploatacyjna
Czy eksploatacyjna czy nie, to taka sytuacja powinna być zbadana bez jakiegokolwiek upominania się ze strony klienta. W przeciwnym wypadku wygląda to tak, że właściciel auta wie więcej niż takie ASO.
Tylne tarcze łatwo przegrzać, a taki zapieczony klocek to idealne do tego warunki. Potem tarcza bije, a wymówka ASO – "nie umiesz pan jeździć".
Auto powinno być oddawane auto do serwisu z przeświadczeniem, że będzie sprawdzone wzdłuż i wszerz. Bo olej i filtry to sobie sam potrafię zmienić, niestety w 99% ASO również interesuje tylko tym (i dojeniem z kasy)

- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3177 (53/165)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Masz całkowitą rację i tę samą argumentację zawarłem w formie skróconej w emotce "
"
Natomiast muszę powiedzieć, że moje własne doświadczenia z ASO (Jaremko Wrocław) akurat w tym zakresie były jak najbardziej pozytywne – w trakcie gwarancji wymienili mi z własnej inicjatywy wahacz i amortyzator, których usterki sami wykryli.
Piotear – może za bardzo błysnąłeś wiedzą?
Może trzeba było po prostu powiedzieć: "Coś mi tam nierówno hamuje, niech Panowie sprawdzą i naprawią na gwarancji"...
"Natomiast muszę powiedzieć, że moje własne doświadczenia z ASO (Jaremko Wrocław) akurat w tym zakresie były jak najbardziej pozytywne – w trakcie gwarancji wymienili mi z własnej inicjatywy wahacz i amortyzator, których usterki sami wykryli.
Piotear – może za bardzo błysnąłeś wiedzą?
No właśnie chodzi o to mi chodzi. Dajesz auto, żeby je sprawdzili, teoretycznie, na najbliższy rok jazdy, a tu sam musisz wyłapać takie rzeczy... Nie tak chyba powinien wyglądać przegląd
Powiedziałem tylko panu, że jest problem z zaciskiem i chciałbym żeby to sprawdzili, bo auto było przecież na przeglądzie. Dostałem zwrotkę, że to będzie kosztować. No kurde zagotowało mnie, ale stwierdziłem że będę się kłócił na miejscu
Powiedziałem tylko panu, że jest problem z zaciskiem i chciałbym żeby to sprawdzili, bo auto było przecież na przeglądzie. Dostałem zwrotkę, że to będzie kosztować. No kurde zagotowało mnie, ale stwierdziłem że będę się kłócił na miejscu
Panowie, a jaka grubość klocków jest jeszcze akceptowalna do jazdy? u mnie jest 3 mm na przodzie. Podobno według ogólnie przyjętej zasady, klocki hamulcowe należy wymieniać wówczas, gdy grubość okładziny ciernej wynosi 1,5 mm. Ostatni przegląd 5 miesięcy temu wykazał 4,5 mm. Czyli do 1.5 brakuje jeszcze kilka miesięcy jazdy....Jaka jest wasza opinia?
Nie czuć żadnych sensacji przy hamowaniu, cena za wymianę w ASO to 750 zł tylko za przód. Drogo. Pewnie już i tak niebawem trzeba wymienić albo myśleć o wymianie w krótkim czasie ale można taniej?
Nie czuć żadnych sensacji przy hamowaniu, cena za wymianę w ASO to 750 zł tylko za przód. Drogo. Pewnie już i tak niebawem trzeba wymienić albo myśleć o wymianie w krótkim czasie ale można taniej?
Dmb_T napisał(a):...cena za wymianę w ASO to 750 zł tylko za przód. Drogo. Pewnie już i tak niebawem trzeba wymienić albo myśleć o wymianie w krótkim czasie ale można taniej?
Chyba nie chciało się przeczytać cokolwiek więcej na ten temat w wątku o jakości tarcz i klocków, bo pisane było sporo...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=460
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...

12 Lutego jadę na 4 przegląd i mam pytania.
Napewno wiem, że póki auto mam na gwarancji zostaje przy oleju mazdowskim 0w20,
ale czy Ktoś porównywał już stary olej "Supra 0w20" z tym nowym Supra X.
Porównywał Ktoś może te dwa oleje?
Napewno wiem, że póki auto mam na gwarancji zostaje przy oleju mazdowskim 0w20,
ale czy Ktoś porównywał już stary olej "Supra 0w20" z tym nowym Supra X.
Porównywał Ktoś może te dwa oleje?
Krzychuu86 napisał(a):póki auto mam na gwarancji zostaje przy oleju mazdowskim
nie ma takiego obowiązku
nie musisz tego robić
Krzychuu86 napisał(a):Porównywał Ktoś może te dwa oleje?
wydaje mi się ze to tylko "rebrending"
Może i nie muszę lać ich Mazdowskiego ale po co dawać im argument jakby coś stało się z układem napędowym. Poki gwarancja jest zalej to co każą tylko nie od nich bo za olej chca 280 zł
Wiec wole kupić gdzie indziej,
Masz jakieś sprawdzone źródło ?
Wiec wole kupić gdzie indziej,
mf113 napisał(a):Właśnie kupiłem i będę zalewał.
Masz jakieś sprawdzone źródło ?
Mam lokalnie hurtownię: https://galonoleje.pl/
Ten olej w poprzedniej wersji serwis już mi lał 4 razy i nie marudzili, nawet serwisant mówił, że dobry oryginalny i nie leją takiego. Ale oczywiście – "nie ich".
Ten olej w poprzedniej wersji serwis już mi lał 4 razy i nie marudzili, nawet serwisant mówił, że dobry oryginalny i nie leją takiego. Ale oczywiście – "nie ich".
Temat wałkowany wielokrotnie, poszukaj w tym wątku, a znajdziesz.
Wybór należy do Ciebie, a filtra paliwa w benzynie się nie wymienia chyba, że masz diesla...
Wybór należy do Ciebie, a filtra paliwa w benzynie się nie wymienia chyba, że masz diesla...

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

