Serwisowanie Mazdy – Pytania
Serwis po 1 roku (11396KM):
-przegląd nadwozia 108,00
-przegląd okresowy OT 1 Rok 239,11
-czyszczenie/konserwacja układu hamulcowego (grubość przód 7mm / tył 8mm)212,54
-wymiana filtru oleju 42,74
-wymiana oleju (Mazda Orginal Oil Ultra 5w30)223,02
-podkładka7,99
-mycie samochodu standard0,01
Łącznie: 833,41
Zgłosiłem przed przeglądem:
-wyłączanie się SCBS – sprawdzone na komputerze, brak problemów
-zapach spalenizny po cofaniu (nie, nie palę sprzęgła
) – sprawdzone, niby nic nie robili i przestało.
Natomiast po samy serwisie czuć drganie na postoju. Dodatkowo system i-stop gdy wybudza silnik to trzepie całym autem co nie miało miejsca przed serwisem... Jutro jadę jeszcze raz.
-przegląd nadwozia 108,00
-przegląd okresowy OT 1 Rok 239,11
-czyszczenie/konserwacja układu hamulcowego (grubość przód 7mm / tył 8mm)212,54
-wymiana filtru oleju 42,74
-wymiana oleju (Mazda Orginal Oil Ultra 5w30)223,02
-podkładka7,99
-mycie samochodu standard0,01
Łącznie: 833,41
Zgłosiłem przed przeglądem:
-wyłączanie się SCBS – sprawdzone na komputerze, brak problemów
-zapach spalenizny po cofaniu (nie, nie palę sprzęgła
Natomiast po samy serwisie czuć drganie na postoju. Dodatkowo system i-stop gdy wybudza silnik to trzepie całym autem co nie miało miejsca przed serwisem... Jutro jadę jeszcze raz.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2018, 18:38 przez Moras, łącznie edytowano 1 raz
Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie leją
Serwis po 20 tys. km, Mazda Matsuoka Motor Lublin, ceny brutto:
– Przegląd po 20.000km 343,54zł,
– Coroczna kontrola nadwozia 114.51zł,
– Filtr kabinowy (wymieniają co roku/co przegląd) 102.82zł,
– Bateria CR2025 17.99zł,
– Bateria pilota CR2032 17,99zł,
– Zmywacz (zakładam że filtra powietrza) 13.51zł
Z kartą VIP (druga Mazda) dostałem łącznie 41,05zł rabatu, razem wyszło 610,36zł za serwis.
Dodatkowo zostało naprawione prawe nadkole (wyrwany kołek po kolizji przy cofaniu) – wstawienie kołka, prosiłem także o sprawdzenie III-go biegu (lekko haczy przy przejściu z dwójki), niestety nie udało się nic poprawić.
Wymieniałem olej drugi raz (pierwszy po 10 tys.) i ani za pierwszym ani za drugim nie było żadnego marudzenia kiedy powiedziałem że mam swój olej i filtr, obsługa też na plus, chociaż jak widać po cenach to części sporo droższe niż kupiłbym samemu...
Do tego w http://carspeed.pl, też ceny brutto:
– Olej OW20 5L (zostaje zawsze ok. 0.5l po wymianie) 185zł,
– Filtr oleju Mazda 40zł,
– Podkładka korka oleju, 5szt. 25zł,
– Pióra wycieraczek (zwykłe Denso, hybrydowe "zaciągają" już po 1000km) 70zł
Czyli 320zł i 610zł co daje razem 930zł.
– Przegląd po 20.000km 343,54zł,
– Coroczna kontrola nadwozia 114.51zł,
– Filtr kabinowy (wymieniają co roku/co przegląd) 102.82zł,
– Bateria CR2025 17.99zł,
– Bateria pilota CR2032 17,99zł,
– Zmywacz (zakładam że filtra powietrza) 13.51zł
Z kartą VIP (druga Mazda) dostałem łącznie 41,05zł rabatu, razem wyszło 610,36zł za serwis.
Dodatkowo zostało naprawione prawe nadkole (wyrwany kołek po kolizji przy cofaniu) – wstawienie kołka, prosiłem także o sprawdzenie III-go biegu (lekko haczy przy przejściu z dwójki), niestety nie udało się nic poprawić.
Wymieniałem olej drugi raz (pierwszy po 10 tys.) i ani za pierwszym ani za drugim nie było żadnego marudzenia kiedy powiedziałem że mam swój olej i filtr, obsługa też na plus, chociaż jak widać po cenach to części sporo droższe niż kupiłbym samemu...
Do tego w http://carspeed.pl, też ceny brutto:
– Olej OW20 5L (zostaje zawsze ok. 0.5l po wymianie) 185zł,
– Filtr oleju Mazda 40zł,
– Podkładka korka oleju, 5szt. 25zł,
– Pióra wycieraczek (zwykłe Denso, hybrydowe "zaciągają" już po 1000km) 70zł
Czyli 320zł i 610zł co daje razem 930zł.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2018, 13:23 przez m1a1, łącznie edytowano 1 raz
esem napisał(a):rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie lejąBo kasują za 0w20
Jakoś w instrukcji jest napisane, że obydwa są zalecane, nic o tym nie ma, że jeden jest zalecany, a drugi akceptowalny. Nie mam zamiaru dyskutować czy jeden jest lepszy od drugiego, piszę tylko jak jest
A tu zrzut z instrukcji:

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
m1a1 napisał(a):esem napisał(a):To ile kosztuje wymiana?
Wymiana jest wliczona w cenę baterii. Płaciłem tylko to co napisałem.
W Lublinie chyba wszystkim wciskają baterie nie pytając wcześniej. Mi też tak wymienili a tydzień wcześniej sam wymieniałem na nową i za 10x niższą cenę.
K_o_n_r_a_d napisał(a):m1a1 napisał(a):esem napisał(a):To ile kosztuje wymiana?
Wymiana jest wliczona w cenę baterii. Płaciłem tylko to co napisałem.
W Lublinie chyba wszystkim wciskają baterie nie pytając wcześniej. Mi też tak wymienili a tydzień wcześniej sam wymieniałem na nową i za 10x niższą cenę.
A w Toruniu bateryjka gratis i przegląd nadwozia za 1 zł
rafs24 napisał(a):esem napisał(a):rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie lejąBo kasują za 0w20
Jakoś w instrukcji jest napisane, że obydwa są zalecane, nic o tym nie ma, że jeden jest zalecany, a drugi akceptowalny. Nie mam zamiaru dyskutować czy jeden jest lepszy od drugiego, piszę tylko jak jest
A tu zrzut z instrukcji:
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe ,że na tej grafice oba w temp. letniej dochodzą do 50 *C
bo tu trochę inaczej
przy autach bez doładowania biorąc pod uwagę że nie są to wyścigówki to jednak 0w20 jest lepszym wyborem
pomijam już że nawet do nowego TYPE R zalecany jest 0w20 (co akurat jest nieporozumieniem)
lexus is200t (245KM 2.0T) również 0w20 i może i lepieje BMW 28i (2.0T 245-254KM) zalewane jest 5w30 i się sypie – o silniku z lexusa wszyscy jeśli chodzi o zywotnosc mowia bdb.
pomijam już że nawet do nowego TYPE R zalecany jest 0w20 (co akurat jest nieporozumieniem)
lexus is200t (245KM 2.0T) również 0w20 i może i lepieje BMW 28i (2.0T 245-254KM) zalewane jest 5w30 i się sypie – o silniku z lexusa wszyscy jeśli chodzi o zywotnosc mowia bdb.
-
popi2009
- Od: 27 kwi 2014, 19:45
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 2013-(BM) wersja SkyENERGY
silnik SKYACTIV-G 2.0 120 KM
skrzynia biegów manualna
Panowie, wątek o olejach jest tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=128239
0W20 – lepszy na zimę (bo nie gęstnieje na mrozie tak jak 5W30),
5W30 – lepszy na lato (bo nie jest taki rzadki na ciepło jak 0W20 i teoretycznie lepiej zabezpiecza przed zerwaniem filmu olejowego przy dużym obciążeniu/temperaturze – w przypadku SkyActiv'ów nieistotne bo nie są ani doładowane, ani wysilone).
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=128239
0W20 – lepszy na zimę (bo nie gęstnieje na mrozie tak jak 5W30),
5W30 – lepszy na lato (bo nie jest taki rzadki na ciepło jak 0W20 i teoretycznie lepiej zabezpiecza przed zerwaniem filmu olejowego przy dużym obciążeniu/temperaturze – w przypadku SkyActiv'ów nieistotne bo nie są ani doładowane, ani wysilone).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość