Serwisowanie Mazdy – Pytania
bez przesady do mazdy wszystko jest tanie począwszy od filtrów przez klocki i tarcze hamulcowe
jedynie kabinowego z węglem aktywnym nie kupisz za 30zł jak do innych marek tylko trzeba dać za corteco te 60zł ale z drugiej strony co to jest 60zł
jedynie kabinowego z węglem aktywnym nie kupisz za 30zł jak do innych marek tylko trzeba dać za corteco te 60zł ale z drugiej strony co to jest 60zł
-
popi2009
popi2009, tanie moze specjalnie nie (nie porownuje do ferrari czy Maybacha
)... Jesli chcesz skorzystac z oryginalnych czesci to tanio specjalnie nie jest. W porownaniu do Kii co mialem czesci sa w aso o 50% drozsze a w czesci przypadkow nawet 100%. Ale wiadomo, dwie rozne firmy.
Kupilem juz weglowy zamiennik filtru kabinowego, ale sam sobie wymienie po przegladzie...
bo boje sie ze jak zobacza ze wsadzilem weglowy to beda myslec ze jest brudny i beda chcieli wymienic 
Tak wiec bede musial ponegocjowac cene w blizszym ASO i zobaczyc co powiedza
moze pogonia mnie do konkurencji 
Kupilem juz weglowy zamiennik filtru kabinowego, ale sam sobie wymienie po przegladzie...
Tak wiec bede musial ponegocjowac cene w blizszym ASO i zobaczyc co powiedza
no ale nikt nie broni przecież kupować zamienników części – renomowanych producentów nie odbiegają jakością od oryginałów a i nie naruszają gwarancji.
jedyne co bym brał z ASO to filtr oleju aby się ktoś w razie awarii nie przyczepił że filtr się rozpadł bo zamiennik. a jeśli chodzi o zamienniki to jak poniżej:
– filtr powietrza SCT Germany – 25zł
– filtr węglowy kabina Corteco – 60zł
– klocki przód ATE 180 / Ferodo 120
– klocki tył TRW 139 / Ferodo 65
– tarcza przód ATE 2x180 / TRW 2x150
– tarcza tył ATE 2x165 / Bosch 2x140 / TRW 2x120
To są na prawdę super ceny ;D i KIA wcale tansza nie bedzie
jedyne co bym brał z ASO to filtr oleju aby się ktoś w razie awarii nie przyczepił że filtr się rozpadł bo zamiennik. a jeśli chodzi o zamienniki to jak poniżej:
– filtr powietrza SCT Germany – 25zł
– filtr węglowy kabina Corteco – 60zł
– klocki przód ATE 180 / Ferodo 120
– klocki tył TRW 139 / Ferodo 65
– tarcza przód ATE 2x180 / TRW 2x150
– tarcza tył ATE 2x165 / Bosch 2x140 / TRW 2x120
To są na prawdę super ceny ;D i KIA wcale tansza nie bedzie
-
popi2009
z ta negocjacja bardziej chodzilo mi o zrobienie wszystkiego co maja zrobic w cenie konkurencji (przeglad+zmiany filtrow i oleju, przeglad powloki, ew. czyszczenie ukladu hamulcowego co wg. nich jest dodatkowa czynnoscia trwajaca prawie 50 min, podczas gdy sprawdzenie ukladu hamulcowego to standardowa czynnosc na przegladzie gdzie sprawdza sie grubosc tarcz/klockow, dzialanie tloczkow itd)
bo czesci jak juz mowilem bede mial swoje poza filtrem oleju bo oryginal w sieci kosztuje tyle samo praktycznie (ok 45pln).
Najbardziej bylem ciekawe tej dodatkowej czynnosci sprawdzenia i czyszczenia ukladu hamulcowego, czy po prostu ktos to mial. Bo jakbym zobaczyl cos takiego na fakturze to bym sie bardzo zdziwil i wkurzyl.
Najbardziej bylem ciekawe tej dodatkowej czynnosci sprawdzenia i czyszczenia ukladu hamulcowego, czy po prostu ktos to mial. Bo jakbym zobaczyl cos takiego na fakturze to bym sie bardzo zdziwil i wkurzyl.
w toyocie i lexusie (więc kwestia marki premium nie jest tutaj wyznacznikiem) – rozebranie i czyszczenie układu hamulcowego jest standardową czynnością podczas przeglądu – innymi słowy można się dogadać ze ściągają stary klocek a zakładają nowy bez dodatkowej opłaty – w końcu i tak to robi w ramach przeglądu
w BMW na przykład czynność ta nie jest wykonywana nigdy – chyba ze skoncza Ci się klocki i trzeba wymienic
w BMW na przykład czynność ta nie jest wykonywana nigdy – chyba ze skoncza Ci się klocki i trzeba wymienic
-
popi2009
Dokladnie. Dla mnie przeglad ukladu hamulcowego (a w razie czego jego czyszczenie) to dla mnie czesc czynnosci przegladowych, jak wymiana oleju w silniku i innych prac przewidzianych przy konkretnym przegladzie.
Jak pytałem w ASO podczas przeglądu auta o czyszczenie układu hamulcowego, to powiedziano mi, że jest to standardowa czynność wchodząca w skład okresowego przeglądu...
Zastanawiam się jaki filtr powietrza kupić. Do tej pory miałem oryginał i po pierwszym przeglądzie zmieniłem na Bosch (36 zł). Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z filtrem MANN (40zł) lub BLUE PRINT (48zł). Któryś z tych trzech jest znacząco lepszy od pozostałych? Ja o Bosch mogę powiedzieć tyle, że jakość wykonania ok i nie zauważyłem żadnej różnicy w użytkowaniu względem oryginału. Czy może po prostu nie ma to znaczenia i brać po prostu najtańszy?
MANN JEST OK
Ale polecam SCT SB2342 – cena ok 22zł jakość taka sama jak bosch czy oryginał – polecam
producent niemiecki
Ale polecam SCT SB2342 – cena ok 22zł jakość taka sama jak bosch czy oryginał – polecam
producent niemiecki
-
popi2009
w sklepie częściarnia – Warszawa ul. Jagiellońska 6 (jak nie ma to na zamówienie z dnia na dzień).
Są też na allegro i to jest ten filtr:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-sct-a ... 05506.html
Są też na allegro i to jest ten filtr:

-
popi2009
witam proszę o podpowiedz co zrobić przy 90tys km mazda 3 bm 2014
Pierwszy przegląd po roku eksploatacji :
BMG GDYNIA
#obsługa serwisowa MY MAZDA 1-szy przegląd – 276,75
#test komputerowy -podstawowy – 61,50
#PR .Blacharski -przegląd roczny nadwozia -123,00
#podkładka pod korek oleju-7,80
#olej O.ULTRA 5W30/BECZKA 4,4L-198,03
#wkład filtra oleju s -43,59
SUMA 710,67 PLN brutto
karta VIP -10%
BMG GDYNIA
#obsługa serwisowa MY MAZDA 1-szy przegląd – 276,75
#test komputerowy -podstawowy – 61,50
#PR .Blacharski -przegląd roczny nadwozia -123,00
#podkładka pod korek oleju-7,80
#olej O.ULTRA 5W30/BECZKA 4,4L-198,03
#wkład filtra oleju s -43,59
SUMA 710,67 PLN brutto
karta VIP -10%
Zdzierstwo w szczególności pozycje
Test komputerowy – sorry błędy to sobie forscanem sam zczytasz jeśli są
Przegląd nadwozia za 100 netto który zajmuje zapewne nie więcej niż 2-3 minuty patologia
I czemu olej 5w30 a nie 0w20
Test komputerowy – sorry błędy to sobie forscanem sam zczytasz jeśli są
Przegląd nadwozia za 100 netto który zajmuje zapewne nie więcej niż 2-3 minuty patologia
I czemu olej 5w30 a nie 0w20
-
popi2009
też mam takie odczucia że jest to zdzierstwo, dodam że z lenistwa dałem sobie wymienić koła , czyli odkręcić 4 koła i założyć drugie , wyszło 123 pln brutto, na pytanie skąd taka cena – musieliśmy wyważyć koła
Mi wulkanizator do którego jeżdzę od lat z 2-3 samochodami dwa razy do roku jak zobaczył małą CX-3 to za wymianę kół zażyczył sobie 130 żł ( bez wyważania ) na pytanie dlaczego tak dużo stwierdził że duże koła ( 18 ) i to jeszcze w crossover i coś tam jeszcze o trudnościach ble ble ble i to był ostatni raz jak widział jedno z moich aut dwa razy w roku .Ciekawe kto więcej stracił ? 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości