Serwisowanie Mazdy – Pytania
Panowie, to jak to w końcu jest z wymiana oleju po pierwszych 2-5tys ? Z informacji z forum, sieci i ewentualnej opinii mechaników, zdania są podzielone.
Z jednej strony skoro producent nie sugeruje takiej wymiany, to jest tylko niepotrzebny wydatek, z drugiej strony jest wiele opinii, ze jednak warto. Na pewno nie zaszkodzi ale czy zmieni/pomoże za cenę około 400zl?
Z własnym olejem (0w20) w serwisie usłyszałem kwotę około 280zl za usługę + filtr. Znajomy mechanik, ktorego zapytalem o ewentulna wymianę zasugerował, ze skoro producent zaleca wymianę po 20tys (roku) to nie ma sensu niepotrzebnie wydawac pieniadze i "poprawiac fabryke".
Czy ktos, kto ma doświadczenie w tej kwestii moze sie wypowiedziec? Z gory dzieki
Z jednej strony skoro producent nie sugeruje takiej wymiany, to jest tylko niepotrzebny wydatek, z drugiej strony jest wiele opinii, ze jednak warto. Na pewno nie zaszkodzi ale czy zmieni/pomoże za cenę około 400zl?
Z własnym olejem (0w20) w serwisie usłyszałem kwotę około 280zl za usługę + filtr. Znajomy mechanik, ktorego zapytalem o ewentulna wymianę zasugerował, ze skoro producent zaleca wymianę po 20tys (roku) to nie ma sensu niepotrzebnie wydawac pieniadze i "poprawiac fabryke".
Czy ktos, kto ma doświadczenie w tej kwestii moze sie wypowiedziec? Z gory dzieki
pmaniek89 napisał(a):Hej mam pytanie, czy komukolwiek ASO w trakcie obowiazkowych gwarancyjnych przeglądów wykryło na przeglądzie jakąś usterkę czy to raczej takie tylko obejrzenie auta i nic nie znajdują ?;)
Mi znaleźli np. uszkodzone tuleje wahaczy przednich i pocący się amortyzator, które następnie na gwarancji wymienili.
Maku99. Wg fachowców ten olej wytrzymuje praktycznie ok 13 tys km. Moim zdaniem warto zmienić. Zdaje się, że w Japonii przewiduje się wymianę co 10 tys km. Ja wiem, że po x latach nakłady na dodatkowe wymiany przewyższą koszt ew napraw silnika ale temat do indywidualnego przemyślenia.
Gwarancja jest przypisana do auta i przechodzi na kolejnego właściciela.Megas napisał(a):Z tego co pytałem przed zakupem, to rozszerzona gwarancja jest przypisana do właściciela,
Czy ona jest czy jej nie ma jest zapisane w systemach Mazdy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
maku99 napisał(a):Panowie, to jak to w końcu jest z wymiana oleju po pierwszych 2-5tys ? Z informacji z forum, sieci i ewentualnej opinii mechaników, zdania są podzielone.
Wymieniłam w ASO po bodajże 4500km, dla "świętego spokoju", żeby było "po bożemu". Z każdym kolejnym tysiącem spalanie ładnie zaczęło schodzić w dół. Jeśli coś Ci to pomoże uważam, że było warto
Bez wymiany oleju po tym przebiegu również spalanie zaczyna schodzić w dół, więc nie wiązałbym obu rzeczy ze sobą. Aczkolwiek jeżeli masz zamiar dłużej jeździć tym autem, to wymienić olej za ~250zł nie zaszkodzi, a koszt względnie niewielki.
Czytając wypowiedzi co poniektórych osób odnoszę wrażenie, że najlepiej byłoby wymieniać w ogóle olej co 5 tyś. km. Na pewno to nie zaszkodzi co 
Pozwolę sobie podłączyć się pod wątek serwisowania mazdy 3
W maju kończy mi się 3 letnia gwarancja , której nie zamierzam przedłużać , tym samym nie widzę sensu płatnego trzeciego przeglądu... Myślę , że olej i filtr oleju samemu można wymienić , nie mówiąc już o filtrze kabinowym. Podejmował ktoś już samodzielną próbę wymiany oleju w silniku naszych 3-jek oraz filtra oleju ? Jeszcze nie robiłem oględzin jak do tej wymiany zabrać się , zapewne trzeba będzie zdemontować plastiki od spodu i zlokalizować korek spustowy oraz umiejscowienie filtra oleju ( może być zamontowany od spodu , albo pod maską , gdzieś widziałem takie rozwiązanie ).
Zestaw oleju 5l z filtrem ok.170 zł.
W maju kończy mi się 3 letnia gwarancja , której nie zamierzam przedłużać , tym samym nie widzę sensu płatnego trzeciego przeglądu... Myślę , że olej i filtr oleju samemu można wymienić , nie mówiąc już o filtrze kabinowym. Podejmował ktoś już samodzielną próbę wymiany oleju w silniku naszych 3-jek oraz filtra oleju ? Jeszcze nie robiłem oględzin jak do tej wymiany zabrać się , zapewne trzeba będzie zdemontować plastiki od spodu i zlokalizować korek spustowy oraz umiejscowienie filtra oleju ( może być zamontowany od spodu , albo pod maską , gdzieś widziałem takie rozwiązanie ).
Zestaw oleju 5l z filtrem ok.170 zł.
Pod autem masz 2 małe okienka w plastikowej odsłonie silnika. Jedno do miski olejowej, drugie do filtra. Korek spustowy jest na imbus, rozmiar 8 z tego co pamiętam. Robota czysta i szybka, aczkolwiek mi filtr tak mocno dokręcili w serwisie, że bez klucza się nie obeszło.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3114 (47/159)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Film z wymiany oleju i filtra w M3 Skyactive
https://www.youtube.com/watch?v=ds7FEiGtXdw
Ja w swojej BL wymieniałem sam po za serwisem i żadna filozofia.
https://www.youtube.com/watch?v=ds7FEiGtXdw
Ja w swojej BL wymieniałem sam po za serwisem i żadna filozofia.
darrecki napisał(a):Pod autem masz 2 małe okienka w plastikowej odsłonie silnika. Jedno do miski olejowej, drugie do filtra. Korek spustowy jest na imbus, rozmiar 8 z tego co pamiętam. Robota czysta i szybka, aczkolwiek mi filtr tak mocno dokręcili w serwisie, że bez klucza się nie obeszło.
Dzięki za odpowiedź.
Właśnie wracam "spod auta"
Musiałem odkręcić większe okienko na dwie śrubki i dwie plastikowe "spinki". Tam jest korek spustowy i filtr. Z tego co widziałem korek spustowy ma podkładkę , mam nadzieję że użyję ją ponownie ? Czy uszczelka spod filtra nadaje się do ponownego użytku , no chyba że z filtrem będzie nowa w zestawie ?
tomeq83 napisał(a):Film z wymiany oleju i filtra w M3 Skyactive
https://www.youtube.com/watch?v=ds7FEiGtXdw
Ja w swojej BL wymieniałem sam po za serwisem i żadna filozofia.
..o dzięki również , jeszcze nie obejrzałem , ale na pewno to zrobię
W ASO ok. 140 zł. wołają za robociznę.
Dopisano 20 kwi 2017, 19:04:
Właśnie obejrzałem link z YouTube , dzięki – włąśnie dokładnie tak to u mnie wygląda . Nie wiem tylko czy rzeczywiście jest i czy trzeba coś pod korek spustowy , jeśli nie byłoby podkładki tylko jakiś silikon , czy coś w tym stylu ..?
Faktycznie w PB wszystko jest pod 1 klapką, w Dieslu są 2.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3114 (47/159)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
NIXON napisał(a):A jak jest z wymianą oleju w skrzyni automatycznej co ile czasu i jaki olej? Nie znalazłem tej informacji w książce serwisowej
Bo nie ma tej informacji w książce serwisowej, teoretycznie oleju się w tej skrzyni nie wymienia
HTC#10
W każdym ASO może być inna stawka, mnie skasowali 1099zł z czyszczeniem klimatyzacji. Oprócz tego wymienili olej, filtr oleju i filtr kabinowy, no i oczywiście płatne sprawdzenie blach. ASO Matsuoka Łódź.
HTC#10
HTC#10
Można korzystać z karty rabatowej VIP na części.
Kiedy ją pokazuję to zawsze dają dodatkowy rabat od siebie.
Kiedy ją pokazuję to zawsze dają dodatkowy rabat od siebie.
-
lukaszjakubowski
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość