Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)
PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

Postprzez Gorles » 29 wrz 2014, 11:49

Witam, W piątek nabyłem swoją Mazdę 3 Sedan Skyenergy + xenon Whitepearl.

Poki co jestem bardzo zadowolony z samochodu, wygląd zewnętrzny jest super.
Bardzo wygodnie i fajnie się jeździ. Jeśli chodzi o audio to uważam, że jest bardzo dobre.

Mam przejechane 200 KM, więcej napiszę po 1000 chociaż, bo narazie jezdzę zeby dotrzeć silnik :D

Pozdrawiam i Polecam !

Sławek
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 11:02
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy + Xenon

Postprzez Scorsese » 29 wrz 2014, 18:06

Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem Mazdy 3 sedan 120KM od maja tego roku. Przejechałem ponad 5 tysięcy km (z czego większość na wakacyjnych wojażach po autostradach i górskich serpentynach w Europie), więc mogę się pokusić o małe podsumowanie. Na wstępie powiem, że generalnie z samochodu jestem zadowolony. Nie oznacza to, że samochód jest bez wad, bo ewidentnie je ma. I może od nich zacznę:

– skrzynia biegów pomimo w/w przebiegu nadal "chrumka" przy załączeniu "dwójki" i trochę mniej "jedynki". Generalnie nie podzielam zachwytów z licznych testów tego samochodu odnośnie skrzyni. Co więcej, niestety w moim starym 12-letnim Polo skrzynia chodziła o niebo lepiej.
– faktycznie trudno jest nie zrobić "żabki" po wrzuceniu drugiego biegu (chociaż nie niemożliwe).
– system multimedialny, pomimo wgrania najnowszej wersji softu (33.00.500) nadal się zawiesza w połowie utworu i po postoju potrafi zacząć grać z pena od początku.
– wada, która u mnie dopiero wystąpi to rdza (niektórzy już ją mają) – i to naprawdę będzie przykra rzecz.
– głośność przy prędkościach powyżej 100km/h. Niestety trzeba podkręcać radio do połowy skali, a pasażerowie z tyłu absolutnie nie słyszą o czym mówi się z przodu (nawet przy wyłączonym radiu). Hałas ewidentnie jest od kół (+ szum powietrza), bo na niektórych odcinkach idealnej autostrady w Niemczech czy Szwajcarii, samochód potrafi być znacznie cichszy, a silnika prawie nie słychać. Ale w Polsce takich dróg nie widziałem, a i tam są rzadkie.
– jakość nagłośnienia audio jest niestety kiepska (wersja nie-Bose). Ma to znaczenie tylko w mieście, bo poza miastem hałas i tak wymusza zgaszenie radia (nie ma to sensu, a jedynie głowa boli). Może jestem zbyt wymagający, ale gra jak ze starego Kasprzaka
– piękne fortepianowe plastiki niestety błyskawicznie łapią rysy
– oparcie foteli regulowane skokowo
– bardzo szybko zaparowujące szyby (czy to tylko tak u mnie?). Wystarczy lekka wilgoć w powietrzu i już bez klimy ani rusz
– brak koła dojazdowego
– choroby wieku dziecięcego jak skrzypiący przedni słupek
– fatalnie działające czujniki parkowania (ale to znowu może tylko u mnie?) co z kiepską widocznością do tyłu niestety oznacza kłopoty z parkowaniem tyłem (wymagana wzmożona czujność, albo... zbyt jestem przyzwyczajony do Polo ;)
– po obejrzeniu instrukcji obsługi strach przed ewentualną wymianą żarówki
Jeszcze nie byłem w serwisie, więc może po wizycie tam kilka wad zostanie zlikwidowanych, zobaczymy.

Za to nie zgadzam się z wieloma "wadami" wymienianymi w niektórych testach, takimi jak:
– miękka podsufitka (nie zdarzyło mi się jeszcze jej uginać, jakoś nie czuję potrzeby)
– umocowanie tylnej kanapy (j.w.)
– kiepskie wykończenie podłogi bagażnika (położyłem plastikową "rynienkę" i kłopot zniknął o ile w ogóle był)

A teraz czas na zalety :)
– wygląd wewnątrz i z zewnątrz (człowiek nie ma kompleksów nawet w Monaco!)
– silnik z jego elastycznością i spalaniem(!)
– przyjemność z prowadzenia
– mnogość dodatkowych systemów (przynajmniej w mojej opcji – SkyEnergy), które bardzo ułatwiają życie, jak np. wspomaganie ruszania na wzniesieniu, tempomat, czujnik zmierzchu, system i-stop, otwieranie bagażnika z kluczyka... itd. itd. :)
– wydajna klimatyzacja
– mimo wszystko wygodne fotele
– całkiem sporo miejsca dla pasażerów z tyłu

Czy kupiłbym jeszcze raz? Tak!
Po prostu trzeba być świadomym co się kupuje i za ile. Nadal uważam, że stosunek jakość/cena jest bardzo dobry. Pewnie, że chciałbym żeby wad nie było, ale kupiłem samochód nie za 274 tys., a za 74 tys. i trzeba być realistą. W każdym modelu są jakieś "ale", a czym niższa cena tym "ale" jest więcej. Na dziś wydaje mi się, że gdyby Mazda poprawiła tylko wyciszenie i zabezpieczenie antykorozyjne to miałaby samochód absolutnie bezkonkurencyjny w swojej klasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

Postprzez ulmen » 10 paź 2014, 19:27

Dzisiaj moja M3 przekroczyła magiczne 10000 km. To dobra okazja na podsumowanie tego samochodu.
Auto posiadam od 3 czerwca tego roku. W dni tygodnia dojeżdżam do pracy, dziennie pokonuję ok 95km. Głównie autostrada A4 oraz ok 4 km w Gliwicach.

Zalety:
1. Zużycie paliwa: średnio z kilku ostatnich tankowań wychodzi 5,54l/100km. Na autostradzie tempomat 105 km/h przez większość czasu.
2. Bardzo wygodny fotel – jak dla osoby z dyskopatią lędźwiowa to jeden z najlepszych w jakich siedziałem.
3. I-Stop – to chyba nie wymaga komentarza.
4. Tym samochodem można nauczyć się bardzo precyzyjnie parkować, bez czujników i kamery. Bałem się, że może być z tym problem.

I wiele innych, które nie powinny być rozpatrywane w kategoriach zalet a raczej normalnych cech użytkowych w samochodzie za 75tyś zł.

Wady:
1. Najbardziej upierdliwa, która pojawiła się z nastaniem mgieł: parujące z zewnątrz szyby i lusterka! Tak jak już napisano w poprzednim poście.
2. Auto nie prowadzi się stabilnie przy podmuchach wiatrów, czuć, że rzuca na boki.
3. Hałas wewnątrz przy prędkościach >100km
4. Problemy z BlueTooth – Nokia C3 w żaden sposób nie chce prawidłowo współpracować z systemem inforozrywki.
5. Nagłówek fotela pasażera (jeśli ustawiony jest pod osobę ok 170cm wzrostu) ogranicza widoczność przez tylną prawą szybę.
6. Po deszczu uszczelka pod lusterkami wstecznymi gromadzi wodę, która w wyniku spływania tworzy brzydkie zacieki. Podobnie ma się sprawa przy reflektorach przednich. Także boczne szyby, po deszczu, gromadzą wodę.
7. Po 3 miesiącach spokoju pojawił się problem ze stukami w słupku bocznym A.

Samochodowi wystawiam ocenę 4. Do obniżenia tej oceny przyczynia się też lokalne ASO, gdzie byłem już 3 razy...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

Postprzez Jankes » 10 paź 2014, 21:10

Pierwszy tysiąc kilometrów za mną. Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze jak za auto za nieco ponad osiemdziesiąt tysięcy zł! Szczególnie silnik rewelacja, design piękny, komfort jazdy i wnętrza bardzo dobry (również mały hałas silnika jest wręcz fajny jeśli ktoś tak lubi), prowadzenie extra, dynamika wystarczająca, konwencje faktycznie przełamane! Samochód ma charakter i aż chce się jeździć.. Skupia uwagę innych. Ale nowa 3 ma też swoje wady jak np. u mnie jakieś dziwne odgłosy – drgania czegoś luźnego z okolic środkowego nawiewu (przy okazji wjadę do ASO), łatwo rysujące się plastiki, pozostająca woda po deszczu, myciu w różnych zakątkach (np. uszczelki pod lusterkami), co w następstwie pozostawia smugi, zabrudzenia. Są to jednak wady nie wpływające na to co najważniejsze – przyjemność z jazdy! Jeszcze dodam o skrzyni biegów. Z kilometra na kilometr jest lepiej, niekiedy potrafi się lekko zacinać, ale jest to mało uciążliwe, praktycznie niewyczuwalne (przynajmniej u mnie). Co bym zmienił – mimo wszystko dodał troszeczkę mocy, byłoby genialnie :) Spalanie oceniam pozytywnie, średnio 7 do 7,7 l przy dosyć dynamicznej jeździe w różnych warunkach. Ogólnie polecam!!
Jankes
 

PostTen post został usunięty przez darrecki 26 sty 2016, 20:42.
Powód: OT

Postprzez waxain » 13 paź 2014, 08:46

To ja dodam parę słów od siebie po przejechaniu 10 tys km.

Minusy:
– brak schowka na skrobaczkę i ogólnie schowki mało praktyczne (na napoje w zasadzie),
– plastki faktycznie szybko się rysują i dość trudno je doczyścić,
– głośność, głośność i jeszcze raz głośność w środku powyżej 120 km/h, jak kolega Scorsese napisał nic w samochodzie nie słychać, radio trzeba wyłączyć itd., na pewno część winy ponoszą opony,
– jak dla mnie trochę zbyt głośna praca sprzęgła, słychać na niskich przełożeniach wysprzęglanie/zmianę biegów (ciekawostka, miałem okazję jako pasażer jechać nowiutką 6stką i tam też to słyszałem!),
– słaby lakier, niestety szybko łapie odpryski/zarysowania, nocą jakieś zwierze zrobiło mi drobne zarysowania z boku :(
– na wolnych obrotach w kabinie słychać specyficzny szum z silnika, coś jakby wygłuszony dźwięk pralki (poza dźwiękiem pracy silnika którego prawie w ogóle nie słychać). Byłem z ciekawości nawet w ASO z tym i w innych trójkach jest dokładnie tak samo (mówili coś, że to praca pompy paliwa może taki dźwięk wydawać),
– trochę wkurza czujnik deszczu, czasami potrafi wyłapać jakąś jedną kropelkę i kilka razy przejechać po suchej szybie, wg. mnie zbyt intesywnie macha piórem (mimo zmiany na mniej intesywny zakres),
– to już moje czepialstwo – drzwi mogłyby się domykać przy udziale mniejszej siły,
– tablet mógłby być jakoś chowany albo lepiej "wtopiony", ogólnie nie wygląda zbyt dobrze.


Usterki lub rzeczy do wyjaśnienia (niebawem będę je omawiał z ASO):
– skrzynia czasem lubi lekko przyhaczyć, zdarza się (ale bardzo rzadko), że po załączeniu i-stop następnie wciśnięciu sprzęgła nie potrafię wrzucić 1 biegu (trzeba ponownie wysprzęglić lub wrzucić najpierw inny bieg), natomiast nadal uważam, że jest to bardzo dobra skrzynia i przyjemnie się nią operuje,
– pylenie z klocków w przednich kołach które powoduje, że felgi bardzo szybko są brudne,
– coś czasami zatrzeszczy w prawym słupku (chyba) przy obrotach 3-4 tys, miałem już z tym jechać do ASO, potem ustało, teraz znowu wróciło (może to kwestia zewn. temperatury),
– przy płycie CD "nie widzi" tytułów kolejno granych utworów, chyba, że kliknie się "następny" z panelu,
– po większym deszczu trzeszczenie gum (chyba) przejeżdżając przez próg zwalniający,
– po dłuższym postoju (kilka godzin), przy ruszaniu przez ok. 5-10s występuje dźwięk z silnika jakby zwiększających się samoistnie obrotów (a wskazówka obrotów zachowuje się normalnie), po chwili znika.

Plusy:
– spalanie, oszczednie jadąc w trybie mieszanym jestem w stanie zejść poniżej 6l, normalne spalanie oscyluje wokół 7l/100km. Takich wyników mogą pozazdrościć nawet niektóre małe auta :) Ciekawe jakie spalanie będzie w nowej maździe 2,
– prowadzenie, trzymanie się drogi,
– wygląd zewnętrzny/wewnętrzny,
– wydajna klima/ogrzewanie,
– bardzo wygodne fotele z przodu,
– praca i-Stop,
– przyjemny i intuicyjny w obsłudze komp i cały system multimedialny,
– dynamika/przyspieszenie (nawet na autostradzie daje spokojnie radę),
– świetnie działający i naprawdę przydatny RVM,
– podwozie, miałem okazję wbić się w jakieś totalne leśne dziury i przez 2-3km tak jechać, nadal nic stuka/puka :),
– generalnie frajda i przyjemność z jazdy.


Nie potwierdzam za to opinii dot.:
– złego działania czujników z tyłu, póki co jestem z nich zadowolony,
– nadmiernego parowania szyb, nawet bym powiedział, że parują mniej niż w innych moich byłych autach,
– jakość nagłośnienia określiłbym na średnią, na pewno nie kiepską – do Bose jest daleko, ale daje radę, nawet jakieś tam basy są i w miarę przyjemnie się tego słucha (choć oczywiście chciałoby się wiecej),
– rdza? na razie jej nie mam, więc nie mogę na nią narzekać,

W szkolnej ocenie 1-6 uczciwie dałbym teraz 4+. Co do stosunku jakości/ceny jest on niezły, największa konkurencja to wg. mnie Honad Civic którą można kupić z rabatami/po negocjacjach za nieco mniej.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Dramaturg » 13 paź 2014, 14:23

W 100 % podzielam opinię Scorsese. i dodatkowo też jeździłem do tej pory Polo : )
Ja generalnie mam dalej kangurzenie przy próbie zmiany biegu z 1 na 2. Trzeba dość precyzyjnie operować sprzęgło/gaz by tego uniknąć. Przy szybkich zmianach biegu 1/2/3 ewidentnie jest szarpnięcie. Wkurza strasznie. Cały problem nasila się bardziej przy włączonej klimie. Boję się o sprzęgło/ koło dwumasowe (jeśli jest w tym samochodzie). Dolegliwości ze skrzynią można uniknąć pod warunkiem, że biegi zmienia się dość wolno dając czas na synchronizację. Oczywiście taka jazda przypomina jazdę Tico, a nie tego spodziewałem się po aucie za 75 tyś.
Ja już tracę cierpliwość i nie widzi mi się oddawać do ASO by jakiś "praktykant" grzebał mi w skrzyni.
Tak na marginesie spalanie 9,2 L w ruchu 100 % miejskim z korkami itp też nie robi wrażenia.
Parowanie szyby przedniej – również potwierdzam
Jakość audio – hmm bose to to nie jest, ale żeby tak marnie ...
Fortepianowe plastiki strasznie łapią rysy
No i lakier... czasami mam obawy czy się nie rysuje od patrzenia.
Generalnie jeżdżę 100 % miasto, ale raz na dwa miesiące przelecę 100 km trasę. Smród zgniłych jaj przez pierwsze 20 km nieoceniony... czy to coś z katalizatorem ?

Najbardziej wkurzająca skrzynia jaką kiedykolwiek jechałem- miałem chyba 7 samochodów i nigdy takiej lipy nie widziałem.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 18:44
Posty: 8
Auto: Mazda 3 120 KM 2.0 Benzyna Manual, rok 11.2013

Postprzez czarmi » 13 paź 2014, 14:49

Dla mnie skrzynia jest idealna. Jedynie raz, podczas pierwszej jazdy przy zmianie z 1 ma 2, poczułem szarpnięcie, a spala mi póki co 7,7l w mieście. Fakt, że mam dopiero 500km przejechane, ale jedynie w zakorkowanej Warszawie. Może trzeba tę skrzynię wyczuć? A propos dwumasowego koła – nie ma go w naszych BM. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez nexus30 » 13 paź 2014, 14:53

Nie wiem właśnie czemu ludzie tak narzekają na skrzynię. Jak dla mnie jest idealna, krótki skok lewarka, precyzyjnie wskakujące biegi. Nic mi nie haczy, jedynie sporadycznie faktycznie jest problem z wrzuceniem jedynki jak auto stanie na start-stop.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez creet » 13 paź 2014, 16:48

Ludzie narzekają bo jak widać w sporej ilości przypadków, skrzynia w zimnym aucie haczy i zgrzyta przy wrzucaniu biegów. Jeśli Wasze egzemplarze są wolne od tej wady, to tylko pogratulować farta i pożyczyć szczęścia w dalszej eksploatacji. Mnie nie dziwi fakt, że pryzmat słabej skrzyni przesłania pozostałe plusy auta, sam mając przebieg 7tys km bujam się z tą chimeryczną skrzynią i problem jest w tym że strach oddać auto do ASO, bo grzebanie przy skrzyni może skończyć się różnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez waxain » 13 paź 2014, 18:11

Ja mimo pewnych mankamentów jestem zadowolony. Bardzo wygodne, piękne, mało spalające, z naprawdę niezłymi właściwościami jezdnymi auto :) Można ponarzekać na pewne niedociągnięcia, część z nich pewnie uda się wyeliminować, część niestety pozostanie jako "ten typ tak ma" :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ulmen » 13 paź 2014, 18:15

Dramaturg napisał(a):Jakość audio – hmm bose to to nie jest, ale żeby tak marnie ...

A do tego drgające lusterko wsteczne przy większej głośności i akustycznym basie z perkusji. Aż strach pomyśleć co jeszcze drga w takt muzyki przy głośniejszym słuchaniu :–)
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez creet » 13 paź 2014, 18:47

ulmen napisał(a):A do tego drgające lusterko wsteczne przy większej głośności i akustycznym basie z perkusji. Aż strach pomyśleć co jeszcze drga w takt muzyki przy głośniejszym słuchaniu :–)


W Bose na poziomie głośności 35+ w trakcie mocnych basów potrafią drgać też boczki drzwi kierowcy i pasażera, szczególnie te drugie poza drganiem trzeszczą. Piszę oczywiście o moim egzemplarzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez georaf » 13 paź 2014, 20:10

Mam przejechane 4k km . Spalanie kształtuje sie u mnie srednio w cyklu mieszanym na poziomie 6.5 l/100km . Jestem z tego bardzo zadowolony. Udało mi sie nawet osiągnąć rekord 4.2 l/100km jadąc w kolumnie samochodów z predkością ok 70-90 przez 40 km. Mam skrzynie auto.. i działa bez zastrzeżeń. Na poczatku wymagała troche wyczucia pedału przyspieszenia.
Przy przebiegu 500 km zaczęło się u mnie "cpykanie" (jakby odgłos gniecionej puszki) przy przejeżdżaniu po nierównościach w lewym przednim słupku. Obecnie "cpykanie" występuje rzadziej.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2014, 15:01
Posty: 35
Auto: Mazda 3 HB SkyPAssion 120km AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323