Serwisowanie Mazdy – Pytania

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez creet » 25 lis 2015, 22:33

czarmi napisał(a):Zakup olej tutaj: https://www.facebook.com/czarnepaliwo. Wiele osób zaopatrywało się tam w olej do mazd, z tego co pamietam, to między innymi creet.


Potwierdzam. Świetny sklep, sprzedają oryginalny 0w20 w pakiecie z oryginalnym filtrem paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 26 lis 2015, 13:24

Jestem po przeglądzie, chcieli mnie "naciąć" na filtr kabinowy bo niby juz czarny. Chwila moment jak jest z węglem aktywnym to zawsze jest ciemny. Wczoraj zobaczylem, że nie zaktualizowali mi softu w tablecie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez usrobo » 26 lis 2015, 13:26

Super
Nie kupuj tego filtra. Lepiej wdychac ten syf i miec 60zl w kieszeni
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez edi34 » 28 gru 2015, 11:15

Czeka mnie przegląd. Można wiedzieć jaki najlepiej kupić filtr oleju, powietrza i kabinowy? Alej kupuję ten MAZDA Original Oil Supra 0W-20. Czy mam zwrócić szczególnie na coś uwagę? Co z tym przeglądem blach i lakieru?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2015, 19:12
Posty: 25
Auto: Mazda 3 skyenergy + xenon

Postprzez greg007 » 4 sty 2016, 20:22

Przymierzam się na dniach do kupienia Mazdy 3. Zastanawiałem się nad olejami silnikowymi. W instrukcji rzeczywiście są dwa 0W20 oraz 5W30. Pomijając, który jest na liście pierwszy, z klasy lepkości wynika, że ten pierwszy jest lepszy zimą, ale może gorzej sobie radzić latem, natomiast drugi na odwrót. Czy w takim razie nie powinno się u nas wlewać 0W30 (lato bywa bardzo gorące)? Rozumiem, że taka opcja odpada, bo nie jest dopuszczona przez Mazdę, ale czy wybór 0W20 nie wynika z tego, że Mazda chce odrobinkę zmniejszyć spalanie, ale za to silnik dostanie w lecie bardziej w kość?
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2016, 20:16
Posty: 34 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, Enso SoulRed

Postprzez creet » 5 sty 2016, 19:48

Mógłbyś napisać dlaczego 0w20 ma gorzej sobie radzić latem? Całe USA i Kanada musi jeździć na 0w20 jako jedynym wskazanym oleju. Ja mam odwrotną teorię. Powinno się używać 0W20, ale ze względu na konkurencję i cenę w Europie, Mazda dopuszcza 5w30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Minor » 5 sty 2016, 22:36

W kwestii oleju jest obecnie lekkie zamieszanie. Mazda swoje, ASO swoje. MMP w oficjalnych informacjach w odniesieniu do 0W20 używa określenia "rekomendowany", a w odniesieniu do 5W30 słowa "dopuszczony". I to, przynajmniej dla mnie, kierując się znaczeniem obu słów, jest wskazaniem. Ale dla ASO już nie, bo jak się nie odezwiesz w momencie przyjęcia auta na serwis, to leją 5W30. ASO z uporem powtarza, że 5W30 jest lepszy bo lepiej smaruje, bo lepiej pracuje w naszym klimacie, mimo, że jego klasa jest SL, a 0W20 ma klasę SN ( jeśli dobrze pamiętam). Byłoby fajnie, gdyby Mazda i ASO zaczęły prezentować jednolite stanowisko w tej sprawie. Argument, ze całe USA i Kanada mają zalecenia jeżdżenia na 0W20 o czymś świadczy, ale dla niektórych ASO nie jest to żadnym argumentem. Ja kiedyś obdzwoniłem parę ASO i tylko jedno z nich oświadczyło, że leje zawsze 0W20, inne powtarzały tezy, że 5W30 jest w naszym klimacie lepszym olejem, a jedno przyznało otwarcie, ze leje się 5W30 bo jest po prostu tańszy. Pozostaje jednak wątpliwość, bo podobne "dylematy" są również w Niemczech czy też Anglii i czy tam też chodzi tylko o kasę?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez greg007 » 5 sty 2016, 23:46

Chodzi o klasę lepkości, 5W30 oznacza, że w niskiej temperaturze (5W) jest gęstszy od 0W20 (0W). W zimie to dobrze, bo szybciej zacznie smarować. Podobnie w temperaturze 100 stopni C, im większa liczba po W, tym jest bardziej gęsty – 5,6mm^2/s (0W20) vs 9,3mm^2/s (5W30). Czyli olej 0W20 w wysokiej temperaturze jest bardziej rzadki – co niby jest dobre bo ma mniejsze opory. Problem jest tylko z tym, że im rzadszy, tym łatwiej zerwać film olejowy i olej przestaje smarować.
Wygląda więc na to, że trochę racji mają ci, którzy mówią, że olej należy dobrać do klimatu. Sprawdzałem w instrukcji obsługi i np. Rosja ma do wyboru (nie znalazłem tam określenia który jest zalecany) bodajże 8 olejów. Który więc wybierać?
Mogę dopytać skąd pochodzą oficjalne informacje z Mazdy? Czy to jakieś oficjalne materiały? Jeśli tak to pewnie należy ich słuchać. Czy ktoś wie jak jest np. w Niemczech? Tam temperatury wydają się być podobne.

BTW. Polecam http://www.lotosoil.pl/pl/home/baza/baz ... tabela,115
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2016, 20:16
Posty: 34 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, Enso SoulRed

Postprzez creet » 6 sty 2016, 10:51

Filmik z tego wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=502&t=170012 przekonuje mnie, że łatwiej w 5w30 nie nasmarować silnika wcale niż w 0w20 zerwać film olejowy;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 6 sty 2016, 13:04

Minor napisał(a):ASO z uporem powtarza, że 5W30 jest lepszy bo lepiej smaruje, bo lepiej pracuje w naszym klimacie,

Swoistego rodzaju "mistrzostwo świata" w wykładni tematu olejów <glupek2>

Minor napisał(a): ... że 5W30 jest w naszym klimacie lepszym olejem, a jedno przyznało otwarcie, ze leje się 5W30 bo jest po prostu tańszy.

W drugiej części zdania to prawda, bo w ogólnym rozrachunku klient laik jest bardziej zadowolony, gdyż mniej zapłaci za przegląd o ok. 90zł :| Myślę, że to cała folozofia.
Obrazek
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Minor » 6 sty 2016, 16:31

greg007 napisał(a):Mogę dopytać skąd pochodzą oficjalne informacje z Mazdy? Czy to jakieś oficjalne materiały? Jeśli tak to pewnie należy ich słuchać.


Fragment maila od MMP:
Cyt:
Nie mamy wiedzy na temat charakterystyki każdego z olejów i tabeli korzyści dla zastosowania poszczególnych rodzajów olejów w różnych silnikach, przekazujemy wytyczne producenta, a co za tym idzie dla bardzo zaawansowanego technicznie silnika benzynowego Skyactiv 2.0 .120 KM rekomendujemy olej Mazda Original Oil Supra o lepkości 0W-20, ale informujemy o możliwości zastosowania oleju Mazda Original Oil Ultra o lepkości 5W30.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez czareq » 19 lut 2016, 20:19

Właśnie wróciłem z przeglądu pierwszego, po – 1 roku.
Wcześniej poczytałem trochę to forum i zadzwoniłem do dwóch serwisów, na szczęście są dwa w Gdańsku.
U pierwszego cena przeglądu miała wynieść ok. 900zl, jak spytałem się o możliwość wymiany oleju przywiezionego przez siebie, to zaczęło się zniechęcanie, bo musza to odnotować, ze olej klienta, ze mogą ewentualnie dopisać, ze olej z oryginalnych butelek...
U drugiego cena była o 200zl niższa, żadnego problemu nie widzieli w tym, ze miałbym swój olej, na moje pytanie jaki leja, to ze 5w30 lub 0w20. Koszt to 60zl za litr. Odniosłem wrażenie, ze im wszystko jedno który olej, jakby oba były w tej samej cenie.
Zdecydowałem się na ten drugi serwis, ale olej kupiłem swój 0w20 ze strony www.czarne... Cena 5x1l z przesyłka – 215zl, czyli prawie 100zl taniej niż w serwisie, ale nie to mnie przekonało, tylko to, ze chciałem mieć pewność, ze ten olej wleją, a nie 5w30.
Cena przeglądu:
384zl, a w tym wyszczególnione na fakturze: filtr oleju i podkładka. Przegląd karoserii tez został zrobiony, czyli jest w cenie usługi. Mechanik podszedł do mnie z filtrem kabinowymi, faktycznie trochę brudnym (przebieg mam niski bo dopiero 10100km), ale stwierdziłem, ze kupie i wymienię sam, bo cena od nich to 110zl.

Także z olejem koszt przeglądu to 600zl, auto tez zostało umyte, czas to niecałe dwie godziny.

Kupował ktoś filtr kabinowy poza aso? Jakieś namiary? Byłbym wdzięczny, bo na necie cieżko coś znaleźć...
Prosiłem, żeby nie aktualizowali systemu rozrywki, tez nie było problemu. Ogólnie jestem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2015, 13:51
Posty: 112 (0/2)
Skąd: Gdańsk
Auto: -Mazda 3 BM HB 1.5
Jet black
-Fiat Tipo
Było:
– BMW e87 130i (szatan)
– BMW e46 318i coupe
– Audi A4 B6 1.8
– Citroen C5 (LIFT) 2.0 HDI
– BMW e39 520
– Lanos 1.5 16v
– Fiat 126p 600

Postprzez maryousz » 22 lut 2016, 22:52

Filtr kabinowy np. blueprinta. Kosztuje ok. 60 zl. Polecam mazparts.pl
maryousz
 

Postprzez czareq » 22 lut 2016, 22:56

Ten filtr jest węglowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2015, 13:51
Posty: 112 (0/2)
Skąd: Gdańsk
Auto: -Mazda 3 BM HB 1.5
Jet black
-Fiat Tipo
Było:
– BMW e87 130i (szatan)
– BMW e46 318i coupe
– Audi A4 B6 1.8
– Citroen C5 (LIFT) 2.0 HDI
– BMW e39 520
– Lanos 1.5 16v
– Fiat 126p 600

Postprzez slomaaa » 13 mar 2016, 11:22

Witam Wszystkich:)
Od lutego jestem szczęśliwym posiadaczem nowej mazdy 3, chcę wymienić olej po przejechaniu ok 3 tys km. Po przeczytaniu tego wątku planuje kupić olej Mazda Original Oil Supra 0w20 we własnym zakresie oraz filtr oleju. Rozumiem, że w ASO przed wydaniem mi samochodu zalali go 5W30? Jeśli tak by było to mogę teraz nalać 0w20?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2016, 22:44
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM
SkyEnergy 2.0
165 KM Soul Red 2015

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 12:08

slomaaa napisał(a):Rozumiem, że w ASO przed wydaniem mi samochodu zalali go 5W30? Jeśli tak by było to mogę teraz nalać 0w20?

W ASO raczej nie zalewają oleju. Zalewany jest w fabryce przez producenta, na linii produkcyjnej. Z tego co wiem, auta produkowane wcześniej w Japonii zalewane były olejem 0W20.
Obrazek
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez slomaaa » 13 mar 2016, 13:21

Rocznik 2015 więc racze produkcja w Meksyku. Co nie zmienia faktu czy jak mam w silniku olej 5w30 to mogę go zalać w ASO zakupionym przeze mnie 0w20?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2016, 22:44
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM
SkyEnergy 2.0
165 KM Soul Red 2015

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 13:40

slomaaa napisał(a):Co nie zmienia faktu czy jak mam w silniku olej 5w30 to mogę go zalać w ASO zakupionym przeze mnie 0w20?

Instrukcja zaleca oleje 0W-20 i 5W-30, tak więc na pewno możesz. Ważne jedynie, aby spełniały parametry wymienione w owej instrukcji.
Obrazek
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 13 mar 2016, 14:12

czarmi napisał(a):Instrukcja zaleca oleje 0W-20 i 5W-30


Gwoli ścisłości, instrukcja w Europie zaleca olej 0W20 i dopuszcza używanie 5W30. To jednak nie to samo. Nie używajmy proszę retoryki ASO;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 15:00

... a to dziwne :| , gdyż "w mojej" instrukcji zalecane w Europie przez producenta są oleje: 0W-20 oraz 5W-30. Jest tam wyraźnie napisane, że 5W30 jest olejem zalecanym, a nie dopuszczanym przez producenta. Koledze jednak chodziło chyba o ... trochę inną kwestię <co?>
Załączniki
noname.jpg
noname (2).jpg
Obrazek
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323