Dla potomnych
Pacjent: Mazda 3 2017 BN Mexico built w/EPB (z elektrycznym hamulcem postojowym):
– tylne tarcze hamulcowe wymieniłem na: ATE 24.0109-0181.1
– tylne klocki hamulcowe wymieniłem na: TRW GDB2172
Wszystko pasuje i działa bezproblemowo.
Pozdrawiam
Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Cześć wszystkim,
Mam kilka pytań w związku z pracami, które należy wykonać, by przystosować sprowadzone ze stanów auto do przepisów obowiązujących w Polsce.
Moja Mazda 3 BN 2017 jest moim pierwszym sprowadzonym ze stanów autem więc jestem dość zielony w temacie i niestety wielu rzeczy uczę się po zakupie
Stan na teraz jest taki:
– kierunkowskazy były od początku w prawidłowym pomarańczowym kolorze
– światło przeciwmgłowe dołożyłem. Klosz pozostał oryginalny, tylko dołożony został osobny przewód, żarówka LED czerwona i przycisk z kontrolką w kabinie
– światła przednie są jeszcze oryginalne i świecą po amerykańsku, czyli w jednej linii
I teraz chciałbym ostatecznie wyjaśnić moje wątpliwości, bo o potrzebie przerobienia świateł przednich dowiedziałem się dopiero na stacji diagnostycznej. Chciałbym wyczyścić już wszystko co trzeba i w 100% przystosować samochód do jazdy w Polsce.
Co w sumie jeszcze muszę zrobić?
– lampy przednie do przerobienia (znalazłem w Jabłonnej warsztat gdzie człowiek mi powiedział, że wymieni soczewki / przesłony w obecnych lampach dzięki czemu przystosuje je do przepisów polskich)
– światła pozycyjne – nie zapala się nic z przodu (tylko czerwone z tyłu świeci).
Więc to też trzeba dorobić w lampach przednich – prawda?
1. Czy cokolwiek poza powyższym muszę jeszcze wykonać? Przerobienie lampy przedniej oraz uzupełnienie świateł pozycyjnych z przodu – to będzie wszystko?
2. Co w przypadku ewentualnych kontroli policji? W dowodzie będę miał wbite aktualne badanie techniczne – ale czy policja pomimo to może je podważyć przez to, że samochód jest ze stanów? Czy mogą na przykład powiedzieć że lampy przednie są przerobione i świecą prawidłowo ale nadal są to lampy wykonane na rynek amerykański, a nie europejski?
Podsumowując, chcę zrobić wszystko co trzeba i mieć na przyszłość spokój o przeglądy i potencjalne kontrole policyjne.
Proszę o pomoc w odpowiedź na powyższe kwestie.
Mam kilka pytań w związku z pracami, które należy wykonać, by przystosować sprowadzone ze stanów auto do przepisów obowiązujących w Polsce.
Moja Mazda 3 BN 2017 jest moim pierwszym sprowadzonym ze stanów autem więc jestem dość zielony w temacie i niestety wielu rzeczy uczę się po zakupie
Stan na teraz jest taki:
– kierunkowskazy były od początku w prawidłowym pomarańczowym kolorze
– światło przeciwmgłowe dołożyłem. Klosz pozostał oryginalny, tylko dołożony został osobny przewód, żarówka LED czerwona i przycisk z kontrolką w kabinie
– światła przednie są jeszcze oryginalne i świecą po amerykańsku, czyli w jednej linii
I teraz chciałbym ostatecznie wyjaśnić moje wątpliwości, bo o potrzebie przerobienia świateł przednich dowiedziałem się dopiero na stacji diagnostycznej. Chciałbym wyczyścić już wszystko co trzeba i w 100% przystosować samochód do jazdy w Polsce.
Co w sumie jeszcze muszę zrobić?
– lampy przednie do przerobienia (znalazłem w Jabłonnej warsztat gdzie człowiek mi powiedział, że wymieni soczewki / przesłony w obecnych lampach dzięki czemu przystosuje je do przepisów polskich)
– światła pozycyjne – nie zapala się nic z przodu (tylko czerwone z tyłu świeci).
Więc to też trzeba dorobić w lampach przednich – prawda?
1. Czy cokolwiek poza powyższym muszę jeszcze wykonać? Przerobienie lampy przedniej oraz uzupełnienie świateł pozycyjnych z przodu – to będzie wszystko?
2. Co w przypadku ewentualnych kontroli policji? W dowodzie będę miał wbite aktualne badanie techniczne – ale czy policja pomimo to może je podważyć przez to, że samochód jest ze stanów? Czy mogą na przykład powiedzieć że lampy przednie są przerobione i świecą prawidłowo ale nadal są to lampy wykonane na rynek amerykański, a nie europejski?
Podsumowując, chcę zrobić wszystko co trzeba i mieć na przyszłość spokój o przeglądy i potencjalne kontrole policyjne.
Proszę o pomoc w odpowiedź na powyższe kwestie.
- Od: 29 sie 2023, 21:39
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BN 2017
Co do lamp to powinna być homologacja na rynek EU to że będą świecić ok nie zmienia tego faktu.
Temat opisywany od lat na tym forum i nie tylko jak będziesz miał lampy US świecące ok ale bez homologacji oczywiście ważny przegląd tech. to można to podważyć w sprawie cywilnej tym samym ubezpieczyciel umywa ręce Twoje auto nie powinno być dopuszczone do ruchu i zostajesz sam a to są już koszty.
To tak w skrócie najlepiej lampy zmienić na europejskie.
Temat opisywany od lat na tym forum i nie tylko jak będziesz miał lampy US świecące ok ale bez homologacji oczywiście ważny przegląd tech. to można to podważyć w sprawie cywilnej tym samym ubezpieczyciel umywa ręce Twoje auto nie powinno być dopuszczone do ruchu i zostajesz sam a to są już koszty.
To tak w skrócie najlepiej lampy zmienić na europejskie.
U córki jest taki problem. Mazda 3 III BN z Kanady (2018 rok). 4 lata w Polsce jeździła poprzednia właścicielka. Silnik 1998 benzyna ( w dowodzie rejestracyjnym wpisano moc 127 KW- nie znalazłem takiego w necie) automat. Otóż świecą jej się dwie ikonki SBS/SCBS. O ile prawą (SBS) można w systemie wyłączyć to lewa ciągle się świeci. W Kanadzie miała stłuczkę (przód). Może czegoś tam nie zamontowali naprawiając? Po vinie, nawet w serwisie nie mogli jej znaleźć. Czy coś możecie pomóc? Może coś trzeba zamontować lub w komputerze pogrzebać aby system włączyć a kontrolka zgasła. Nadmieniam że Mazda nie ma fizycznego przycisku SCBS OFF po lewej stronie, obok kierownicy. Dziękuję wszystkim pomocnym.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości