Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez karolkus » 26 cze 2020, 21:50

demonpredkosci napisał(a):ja zrobilem na zewnetrznym przycisku z sygnalizacja

moze nie jest jak oryginal ale po co sie bawic. przeciwgmielne w miejscu tylnych odblaskow


Wszystko zależy jak kto woli. Mam nadzieje ze zrobiłeś to na przycisku chwilowym? dzięki czemu po wyłączeniu zapłonu lub świateł tylne przeciwmgielne wyłącza się automatycznie? Czy tez po prostu jest to włącznik monostabilny i świeci później przez 2 miesiące od mgły? :). Sposób " jak oryginalny ma jedna zaletę – wpinamy się w moduł z tyłu i nie trzeba ciągnąc przewodu do przodu :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez demonpredkosci » 29 cze 2020, 07:18

nie no – kontrolka na przycisku zapala sie tylko jak sa swiatla aktywne mijania – jak odpalam mgłę tył to zapala sie dodatkowo czerwona lampka na przycisku

jak tylne swiatla sa wylaczone to mgla nie załączy sie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 77 (0/2)
Auto: Mazda 3 2.5

Postprzez bezkluczyk » 29 cze 2020, 20:47

Jest możliwość dorobienia kluczyka do M3 BM 2016 z USA, bo posiadam tylko jeden :(
Gdzie najlepiej? (ASO?) I jaki koszt takiej operacji?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2020, 06:25
Posty: 10
Auto: M3

Postprzez karolkus » 29 cze 2020, 22:57

bezkluczyk napisał(a):Jest możliwość dorobienia kluczyka do M3 BM 2016 z USA, bo posiadam tylko jeden :(
Gdzie najlepiej? (ASO?) I jaki koszt takiej operacji?


Mozna, trzeba nabyć kluczyk (musi być od wersji usa – one mają na dole przycisk z !) HB ma 3 przyciski SDN ma 4. Przyuczenie jest dość proste i moze być bodaj max 6 kluczy – przy czym opcja zdalnego odpalania (to było tylko w USA) traktowana jest jako jeden kluczyk. Aso moze przyuczyć albo ktos kto dorabia klucze w twojej okolicy. koszt poza aso to cos kolo 100-150 pln a w ASO nie mam pojęcia strzelam ze pewnie od 250 w górę.

Pozdrawiam
Karol
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez demonpredkosci » 30 cze 2020, 09:44

aso 1500 z kluczykiem

w wawie 500-900 poza aso u kluczmistrza

a jak kupisz sam klucz to ktos ci ogarnie za 100-150
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 77 (0/2)
Auto: Mazda 3 2.5

Postprzez raven42 » 1 lip 2020, 01:02

Siema. Wiecie może czy mazdy wyprodukowane w usa posiadają wifi w radiu? Sprawdzałem u siebie i mam tylko połączenie bluetooth :(
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 14:18
Posty: 3
Auto: Mazda 3 2.0 165km 2017 Hatchback

Postprzez zbiorzec » 1 lip 2020, 22:01

Raczej mają. Jest opcja włączenia wifi w MZD-AIO.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2017, 13:13
Posty: 59 (0/4)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion, Snowflake White, sedan 2015, 2.0 l Pb, 120 KM, MT

Postprzez Qoobs » 4 lip 2020, 22:07

Witam!

Jestem posiadaczem Mazdy 3 Sport GT 2.5 2018, zakupionej w Kanadzie, gdzie aktualnie mieszkam.
Nie jest to auto bite, reperowane, tylko uzywane od nowosci.
Ma "tech package", czyli i-Eloop, i naglosnienie Bose.
Wyswietlacz predkosci jest na plastikowej plytce podnoszonej pod szyba przednia.
Zostal tez dolozony Android Auto (w autoryzowanym serwisie).

Rozwazam czy oplaca mi sie je sciagac do Polski, i jakie problemy moga sie z tym wiazac.
Wedlug serwisu Mazdy w Polsce od strony mechanicznej i serwisowania nie powinno byc problemow, ale bedzie problem z diagnostyka komputerowa (bo jakies oprogramowanie sie ponoc rozni).
Dodatkowo znalazlem firme ktora zajmuje sie zmiana software na europejski, ale dotyczy to jezyka w systemie i chyba radia, nie wiedzieli nic na temat np. systemu rozpoznawania znakow).
Z tego co widzialem na tym forum to przerozne rzeczy sa inne, od brakujacych swiatel przeciwmgielnych z tylu, do innej konfiguracji kostek na kablach...

Jakie problemy z takim autem moga sie pojawic?

Dodatkowo zupelnie nic nie udalo mi sie znalezc na temat systemu rozpoznawania znakow drogowych i lane assist.
Czy tego typu bajery dzialaja w Europie? Czy cos trzeba zmienic? Czy da sie w ogole?
Z tego co obserwowalem, to informacje o znakach pochodza z nawigacji, ale rowniez z kamery – automatycznie rozpoznawane sa ograniczenia predkosci ktorych nie ma na mapie (np. przy robotach drogowych), jak i znaki stop.
A jak wiadomo znaki w Europie sa inne... Linie na jezdni tez sie troche roznia...

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie porady! :)
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 21:53
Posty: 5
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez karolkus » 4 lip 2020, 22:21

Cześć,
Od strony mechanicznej i diagnostyki nie ma ma zadnego problemu – ewentualnie trzeba by dłużej czekać np na półoś napędową która wystepuje tylko w m3 (w m6 jest inna) za to silniki i skrzynie to samo (no chyba ze 2.5 w manualu to wtedy skrzynia jest troche inna niz w EU 2.0.
Rozpoznawanie znaków (przynajmniej ograniczen prędkości innych nie pamiętam) bez przeróbek działa z wersji USA w EU nie wiem jak z Kanadą ale podejzewam ze macie znaki jak w Usa. Dodam tylko, że kamera w USA jest taka jak w EU wiec jesli już to kwestia konfiguracji ale jak pisałem wczesniej nie zauwazyłem zeby rozpoznawanie znaków nie działało. Rozpoznawanie lini na drogach też działa poprawnie (znów ver USA).
z przeróbek to dodanie przeciwmgielnego wgranie softu EU i ewentualnie wymiana tunera radiowego zeby łapał EU częstotliwości.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez Qoobs » 4 lip 2020, 22:28

karolkus napisał(a):półoś napędową która wystepuje tylko w m3 (w m6 jest inna) za to silniki i skrzynie to samo (no chyba ze 2.5 w manualu to wtedy skrzynia jest troche inna niz w EU 2.0.

2.5L, automat.

karolkus napisał(a):Rozpoznawanie znaków (przynajmniej ograniczen prędkości innych nie pamiętam) bez przeróbek działa z wersji USA w EU nie wiem jak z Kanadą ale podejzewam ze macie znaki jak w Usa.

Znaki sa identyczne jak w USA, tyle ze w km/h a nie w mph.

karolkus napisał(a):Dodam tylko, że kamera w USA jest taka jak w EU wiec jesli już to kwestia konfiguracji ale jak pisałem wczesniej nie zauwazyłem zeby rozpoznawanie znaków nie działało. Rozpoznawanie lini na drogach też działa poprawnie (znów ver USA).

No wlasnie chodzilo mi o te konfiguracje. Czy ten system obsluguje i znaki europejskie i amerykanskie rownoczesnie, czy cos trzeba wgrywac/przestawiac, a jesli tak to gdzie to siedzi...

karolkus napisał(a):z przeróbek to dodanie przeciwmgielnego wgranie softu EU i ewentualnie wymiana tunera radiowego zeby łapał EU częstotliwości.

I to wszystko jest do ogarniecia bez jakichs specjalnych inwestycji ani rozbierania polowy samochodu?

Dzieki ogromne!
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 21:53
Posty: 5
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez karolkus » 4 lip 2020, 22:41

2.5 Automat – nie bedzie problemu w EU (z wyjatkiem czesci wystepujacych tylko w m3 wlasnie jak wspomniane półosie.

I to jest ciekawe z km/h i mpg :) ciekawe jak to system ogarnia jak ktoś przejeżdża z Kanady do USA i np nie przestawi jednostek na granicy to jak rozpoznawany jest znak prędkości... podejzewam ze cyfram na znaku rozpoznawana jest tak jak jest ustawiona jednostka odległości.

Jezdziłem jakiś czas m3 polift 2017 GT z usa i rozpoznawało znaki predkości prawidłowo... ale tak jak mowie trzebaby porownac konfiguracje FSC (kamery) na EU i USA.

Tak to jest do ogarniecia trzeba tuner tylko kupic (nowy badz uzywany – wazne zeby był do wersji z BOSE lub bez zaleznie od systemu w samochodzie) i zmienić go w nogach pasazera mysle ze jakies 30 min to zabierze czasu :) (reszte załatwia się programowo).
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez Qoobs » 5 lip 2020, 03:47

karolkus napisał(a):Tak to jest do ogarniecia trzeba tuner tylko kupic (nowy badz uzywany – wazne zeby był do wersji z BOSE lub bez zaleznie od systemu w samochodzie) i zmienić go w nogach pasazera mysle ze jakies 30 min to zabierze czasu :) (reszte załatwia się programowo).

A swiatla przeciwmgielne? W moim sa tylko z przodu. Wlacznik swiatel przy kierownicy ma pokretlo do przeciwmgielnych, ale tylko jedna pozycje (poza off). Ma tez 'auto', jesli to cos zmienia. To wersja hatchback, jesli to tez cos zmienia ;)
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 21:53
Posty: 5
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez karolkus » 5 lip 2020, 07:58

Qoobs napisał(a):A swiatla przeciwmgielne? W moim sa tylko z przodu. Wlacznik swiatel przy kierownicy ma pokretlo do przeciwmgielnych, ale tylko jedna pozycje (poza off). Ma tez 'auto', jesli to cos zmienia. To wersja hatchback, jesli to tez cos zmienia ;)

Trzeba wymienic przełącznik na taki co ma dwie pozycje najpierw przednie pozniej tylne i zmienic lewe światło cofania na przeciwmgielne (i dołożyć jeden przewód pomiędzy tylnym modułem a lampą przeciwmgielna). A na koniec zmienić jeden rejestr w rbcm (tylnym module) i tyle – jedynie sygnalizacji nie bedzie na zegarach
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez Qoobs » 5 lip 2020, 17:13

karolkus napisał(a):Trzeba wymienic przełącznik na taki co ma dwie pozycje najpierw przednie pozniej tylne i zmienic lewe światło cofania na przeciwmgielne (i dołożyć jeden przewód pomiędzy tylnym modułem a lampą przeciwmgielna). A na koniec zmienić jeden rejestr w rbcm (tylnym module) i tyle – jedynie sygnalizacji nie bedzie na zegarach

Czy amator jest w stanie to ogarnac samemu? A jesli nie, to czy daloby sie znalezc warsztat ktory by sie tego podjal? Z duzymi kosztami to sie wiaze? Bo brzmi jak zdecydowanie powazniejsza operacja niz wymiana radia...

Ktos wczesniej pisal ze kanadyjskie Mazdy maja swiatla "zgodne" z Europejskimi, mialem nadzieje ze to oznacza mniejsze problemy z wymiana...

A jesli by tego nie robic i zostawic samochod bez przeciwmgielnego swiatla z tylu, to czy duzo problemow z tym by bylo? Nie przejdzie przegladu technicznego? Mandat jak zlapia? Czy po prostu ryzyko ze ktos mi we mgle w plecy wjedzie (ktore to ryzyko niejako ponosze juz teraz, jezdzac tutaj ;) ).
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 21:53
Posty: 5
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez karolkus » 5 lip 2020, 21:24

zalezy jakie zdolnosci manualne ma ten amator. prawde mowiac to nie wiem czy trudniej wymienic radio czy tuner w mazdzie :) i tu i tam trzeba kilka wtyczek odłączyć.
Nie wiem co ten ktos miał na mysli ze kanada ma światła zgodne z europa. Moim zdaniem ma zgodne z USA tyle ze z tyłu sa kierunki pomaranczowe co akurat w usa jest dozwolone. W Kanadzie przeciez tez sa obrysowe pomarańczowe itp.
Ogolnie brak przeciwmgielnego z tyłu to problem przy badaniu technicznym. Mandat tez i zatrzymany dowod o ile jakis policjant wpadłby na pomysł by to sprawdzić. Tylne światło przeciwmgłowe i tak powinno się włączać jak widoczność spadnie poniżej 50m wiec nie ma za wielu okazji za to jak tylko zaczyna padac to ludzie zapierdzielaja autostrada 150-160km/h nic nie widać przed nimi bo leje ale tylne przeciwmgielne jest (chyba jako forma talizmanu szczęscia).
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 124 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: M3 2015 BM 2,0
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf

Postprzez demonpredkosci » 6 lip 2020, 06:44

karolkus napisał(a):Cześć,
Od strony mechanicznej i diagnostyki nie ma ma zadnego problemu – ewentualnie trzeba by dłużej czekać np na półoś napędową która wystepuje tylko w m3 (w m6 jest inna) za to silniki i skrzynie to samo (no chyba ze 2.5 w manualu to wtedy skrzynia jest troche inna niz w EU 2.0.
Rozpoznawanie znaków (przynajmniej ograniczen prędkości innych nie pamiętam) bez przeróbek działa z wersji USA w EU nie wiem jak z Kanadą ale podejzewam ze macie znaki jak w Usa. Dodam tylko, że kamera w USA jest taka jak w EU wiec jesli już to kwestia konfiguracji ale jak pisałem wczesniej nie zauwazyłem zeby rozpoznawanie znaków nie działało. Rozpoznawanie lini na drogach też działa poprawnie (znów ver USA).
z przeróbek to dodanie przeciwmgielnego wgranie softu EU i ewentualnie wymiana tunera radiowego zeby łapał EU częstotliwości.


ja mam 2018 mazde 3 polift 2.5 automat Grand Touring z Kanady (mam nawet full led fabryczne z przodu) i nie mam czytania znaków (mam aktywny tempomat, martwe pole, lane assist) – czytanie znakow to byl jakis dodatkowy pakiet?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 77 (0/2)
Auto: Mazda 3 2.5

Postprzez Qoobs » 6 lip 2020, 07:45

demonpredkosci napisał(a):ja mam 2018 mazde 3 polift 2.5 automat Grand Touring z Kanady (mam nawet full led fabryczne z przodu) i nie mam czytania znaków (mam aktywny tempomat, martwe pole, lane assist) – czytanie znakow to byl jakis dodatkowy pakiet?

Co to jest polift?

Rozpoznawanie znaków (i kilka innych rzeczy) było w "Technology Package": http://en.media.mazda.ca/download/2018+ ... atures.pdf
Początkujący
 
Od: 4 lip 2020, 21:53
Posty: 5
Auto: Mazda 3 Sport GT 2.5 2018

Postprzez demonpredkosci » 6 lip 2020, 08:18

auto po liftingu – roczniki od 2017
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 77 (0/2)
Auto: Mazda 3 2.5

Postprzez demonpredkosci » 8 lip 2020, 09:28

jakby ktos byl zainteresowany to moja 2018 M3 BN Grand Touring jest do sprzedania. Biała perła, import własny kanada, lekka kolizja z tylu po prawej (bron boze zaden wypadek / ulep). Auto samo zjechalo z lawety. Naprawa trwała 5 dni.

Jakby co to priv
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 77 (0/2)
Auto: Mazda 3 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323