Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
nieoficjalne pirackie ANDROID AUTO moze uszkodzic samochdo – zainstaluj oryginalne i tyle
aby zrobic konwersje US-ECE
wgrywasz EU firmware – masz PL jezyk i pelen zakres radia (jednak powyzej 90mhz bedzie szumial – musisz kupic DRX europejski – ok 300zl tylko pamietaj sa rozne dla wersji BOSE i bez) – wymeiniasz i juz
MAPA -kup karte SD na allegro – 180zl
aby zrobic konwersje US-ECE
wgrywasz EU firmware – masz PL jezyk i pelen zakres radia (jednak powyzej 90mhz bedzie szumial – musisz kupic DRX europejski – ok 300zl tylko pamietaj sa rozne dla wersji BOSE i bez) – wymeiniasz i juz
MAPA -kup karte SD na allegro – 180zl
jacekb napisał(a):Jak już będę miał wszystko powyżej, to rozumiem, że mogę wtedy wgrać Android Auto, czy to wymaga jakiegoś dodatkowego sprzętu do zamontowania w samochodzie?
Poczytaj na temat oprogramowania
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=594
Dopisano 19 maja 2020, o 09:07:
demonpredkosci napisał(a):nieoficjalne pirackie ANDROID AUTO moze uszkodzic samochdo – zainstaluj oryginalne i tyle
Po wymianie modułu USB w ASO wgrywają do telefonu AA inne niż wszyscy?, mają wyłączność ? bo w sklepie Play nie jest dostępne, coś mi się wydaję że z tego samego doku co piraci pobierają
Poza tym to nie jest żadne "pirackie" AA. Jeśli ktoś ci powie, że jego książkę możesz czytać tylko w Stanach Zjednoczonych, a ty będziesz ją czytał w Europie, to raczej jego nazwiesz burakiem, a nie siebie piratem 
Udało mi się wymontować tuner. Zrobiłem zdjęcia i teraz pytanie. O ile dobrze myślę jest to tuner bez bose. Czym powinienem się kierować kupując tuner na rynek europejski. Czy oznaczenie KA300 ma jakieś znaczenie czy mogę np. kupić z oznaczeniem KA085 lub innym. Czy może sugerować się oznaczeniem modelu. I czy tuner z np CX3 będzie działał w zwykłej 3? Dodam jeszcze że mój model jest z 2017 r. po lifcie. Większość tunerów z allegro ma dodatkowe niebieskie gniazdo. Za co ono odpowiada?
Ostatnio edytowano 24 maja 2020, 17:17 przez gregwit, łącznie edytowano 1 raz
Tylko pamiętaj że do tunera EU potrzebna będzie Ci też przejściówka, żeby podpiąć do samochodu.
Witam,
Jeśli chodzi o tuner to zmiana oprogramowania powoduje tylko to ze pokazuje parzyste częstotliwości – tuner fizycznie nie może ich odbierać z uwagi na nie pełną głowicę FM na płytce. Wszystkim którym się wydaje ze jest inaczej proponuje test najpierw w wersji USA spisać wszystkie stacje z nazwami i później po przeprogramowaniu wszystkie spisać na sofcie EU.
Z resztą to ładnie widać jak wyszukuje stacje na EU sofcie z tunerem NA znajduje jakaś parzysta (po czym przeskakuje) ale w rds stacji jest nieparzysta.
Słowem żeby mieć wszystkie częstotliwości EU trzeba wymienić tuner. auta do 2016 (i m6 do 2017) modelowego roku miły jedna mniejszą i jedną duża wtyczkę, późniejsze obie mniejsze. Rzut okiem na schemat odpowie ze tylko zmienione są wtyczki i rozkład pinów sterowanie i sygnały jest to samo.
Zasada jest taka tuner bose wymieniamy na tuner bose a zwykły na zwykły (w zwykłym jest na naklejce napisane speaker 4 ohm – informuje ze tuner ma swój wzmacniacz głośnikowy w bose kończy się tor audio na przedwzmacniaczu).
Żeby dołożyć AA trzeba dołożyć wiązkę (dwa przewody USB i wymienić czytnik wcześniej zmieniając program na wersje 7x.
Z takich małych uwag to w CX-3 na desce jest miejsce i są piktogramy przedniego i tylnego przeciwmgielnego ale trzeba by je rozebrać bo wydaje mi się ze nie ma w tym miejscu wlutowanych diód.
Pozdrawiam
Karol
Jeśli chodzi o tuner to zmiana oprogramowania powoduje tylko to ze pokazuje parzyste częstotliwości – tuner fizycznie nie może ich odbierać z uwagi na nie pełną głowicę FM na płytce. Wszystkim którym się wydaje ze jest inaczej proponuje test najpierw w wersji USA spisać wszystkie stacje z nazwami i później po przeprogramowaniu wszystkie spisać na sofcie EU.
Z resztą to ładnie widać jak wyszukuje stacje na EU sofcie z tunerem NA znajduje jakaś parzysta (po czym przeskakuje) ale w rds stacji jest nieparzysta.
Słowem żeby mieć wszystkie częstotliwości EU trzeba wymienić tuner. auta do 2016 (i m6 do 2017) modelowego roku miły jedna mniejszą i jedną duża wtyczkę, późniejsze obie mniejsze. Rzut okiem na schemat odpowie ze tylko zmienione są wtyczki i rozkład pinów sterowanie i sygnały jest to samo.
Zasada jest taka tuner bose wymieniamy na tuner bose a zwykły na zwykły (w zwykłym jest na naklejce napisane speaker 4 ohm – informuje ze tuner ma swój wzmacniacz głośnikowy w bose kończy się tor audio na przedwzmacniaczu).
Żeby dołożyć AA trzeba dołożyć wiązkę (dwa przewody USB i wymienić czytnik wcześniej zmieniając program na wersje 7x.
Z takich małych uwag to w CX-3 na desce jest miejsce i są piktogramy przedniego i tylnego przeciwmgielnego ale trzeba by je rozebrać bo wydaje mi się ze nie ma w tym miejscu wlutowanych diód.
Pozdrawiam
Karol
Cześć mam problem z drl w mojej Mazdzie 3 bn. Nie włączają mi się wcale światła drl. Zmieniłem lampy soczewkowe bez led USA na lampy soczewkowe bez led eu i światła drl nie działają. Próbowałem ta kombinacja i nadal nie świeca się. Bezpiecznik od drl też wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Jest ktoś mi w stanie pomóc i wytłumaczyc łopatologicznie? Z góry dzięki
- Od: 28 maja 2020, 19:37
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 bn 2.5l 2017
Witam,
W maździe BN (podobnie jak we wcześniejszej BM) w USA DRL jest obsługiwane poprzez wpięcie dwóch żarówek świateł drogowych szeregowo (dlatego słabiej świecą
Są to żarówki HB3. W EU natomiast są troszkę inne lampy i dzienne i długie maja osobne włókna (żarówka H15). najprościej podłączyć tylko włókno w H15 do długich w obu lampach i mazda już sobie ogarnie dzienne sama.
Dodam tylko ze w BN żeby zapaliły się dzienne auto musi się toczyć i nie może być włączony bieg P w automacie oraz zaciągnięty ręczny ( co z reszta wyklucza toczenie się auta
Jeśli wszystko jest podłączone jak powinno być to proponuję jeszcze sprawdzić przekaźnik od drl (szary w usa)
Pozdrawiam
W maździe BN (podobnie jak we wcześniejszej BM) w USA DRL jest obsługiwane poprzez wpięcie dwóch żarówek świateł drogowych szeregowo (dlatego słabiej świecą
Dodam tylko ze w BN żeby zapaliły się dzienne auto musi się toczyć i nie może być włączony bieg P w automacie oraz zaciągnięty ręczny ( co z reszta wyklucza toczenie się auta
Jeśli wszystko jest podłączone jak powinno być to proponuję jeszcze sprawdzić przekaźnik od drl (szary w usa)
Pozdrawiam
ja mam z Kanady tylko lampy FULL LED i niestety ale na AUTO w ciagu dnia swieci mi sie PASEK LED wraz z SOCZEWKĄ
nie mam mozliwosci zeby mi sie swiecil sam pasek led – tzn moge to zrobic ale jak z palca przełączę na swiatla postojowe co jest bez sensu majac AUTO
ktos ma pomysl jak to przekodowac?
nie mam mozliwosci zeby mi sie swiecil sam pasek led – tzn moge to zrobic ale jak z palca przełączę na swiatla postojowe co jest bez sensu majac AUTO
ktos ma pomysl jak to przekodowac?
Imbeer napisał(a):Uściśle, auto nie musi się toczyć, na D z hamulcem nożnym też nie będzie się toczyć a światła będą swiecic
Uścisle tak jak piszesz było w BM czyli do 16r od 16 do 18 czyli BN juz musi sie toczyc (inny moduł fbcm)
Dopisano 29 maja 2020 12:38:
demonpredkosci napisał(a):ja mam z Kanady tylko lampy FULL LED i niestety ale na AUTO w ciagu dnia swieci mi sie PASEK LED wraz z SOCZEWKĄ (...)
Auto z Kanady a lampy EU czy tez Kanada? I czy auto było oryginalnie z lampami LED (było nie było u nich to musiał być model grand touring i do tego jeszcze z pakietem. Co by nie było na pewno da się zrobić żeby świeciło osobno.
karolkus napisał(a):Imbeer napisał(a):Uściśle, auto nie musi się toczyć, na D z hamulcem nożnym też nie będzie się toczyć a światła będą swiecic
Uścisle tak jak piszesz było w BM czyli do 16r od 16 do 18 czyli BN juz musi sie toczyc (inny moduł fbcm)
Czyli w BN działa to tak, że jak samochód jedzie, to DRL świecą, a jak się tylko zatrzyma, to się wyłączają? Szczerze mówiąc brzmi to dość głupio i wydaje mi się, że podejście zastosowane w BM było znacznie sensowniejsze.
child napisał(a):karolkus napisał(a):Imbeer napisał(a):Uściśle, auto nie musi się toczyć, na D z hamulcem nożnym też nie będzie się toczyć a światła będą swiecic
Uścisle tak jak piszesz było w BM czyli do 16r od 16 do 18 czyli BN juz musi sie toczyc (inny moduł fbcm)
Czyli w BN działa to tak, że jak samochód jedzie, to DRL świecą, a jak się tylko zatrzyma, to się wyłączają? Szczerze mówiąc brzmi to dość głupio i wydaje mi się, że podejście zastosowane w BM było znacznie sensowniejsze.
Różnica o której mówi kolega wynika pewnie z elektrycznego ręcznego w trybie auto hold, tylko przecież nie trzeba pozwalać zaciągać ręcznego przy każdym postoju na swiatlach. Jeśli rzeczywiście jest tak, że wystarczy zatrzymanie pojazdu, to bezpieczeństwo można o kant du** rozbic
różnica BN/BM polega na tym ze dzienne włączają się jak auto zacznie się toczyć a wyłączają po włączeniu P lub zaciągnięcie ręcznego czyli gdy auto sie spodziewa ze za szybko nie ruszy – no chyba ze ktoś na każdych światłach włącza ręczny albo jeździ wajchą biegów D –> P i P –> D . Jeśli stoisz na światłach i trzymasz tylko nogę na hamulcu to oczywiście DRL się palą. Tak samo jest w m6 (na pewno od 2017 możliwe ze od 2016) w cx-5 dla roku modelowego 2016. Podsumowując jedyna różnica jest taka ze w BN auto musi się zacząć toczyć żeby dzienne się zapaliły natomiast ich wyłączenie w BN/BM następuje w tych samych warunkach. Jako ciekawostka napiszę ze ze np w Emiratach można nabyć mazde BN z silnikiem 1.6 (pośredni wtrysk) i ręczny na dźwignie.
karolkus napisał(a):Imbeer napisał(a):Uściśle, auto nie musi się toczyć, na D z hamulcem nożnym też nie będzie się toczyć a światła będą swiecic
Uścisle tak jak piszesz było w BM czyli do 16r od 16 do 18 czyli BN juz musi sie toczyc (inny moduł fbcm)
Dopisano 29 maja 2020 12:38:demonpredkosci napisał(a):ja mam z Kanady tylko lampy FULL LED i niestety ale na AUTO w ciagu dnia swieci mi sie PASEK LED wraz z SOCZEWKĄ (...)
Auto z Kanady a lampy EU czy tez Kanada? I czy auto było oryginalnie z lampami LED (było nie było u nich to musiał być model grand touring i do tego jeszcze z pakietem. Co by nie było na pewno da się zrobić żeby świeciło osobno.
BN grandtouring – full led fabrycznie – kanada
niestety jak mowie na auto w dzien swieci sie soczewka i pasek led
Witam,
Jesli to fabryczne to zaczął bym od przeprogramowania modułu fbcm (tego w skrzynce bezpieczników) na konfiguracje z podobnego (czyli gt z ledami) auta z USA.
jak to nie pomorze to trzeba szukać różnic w instalacji ale nie będzie to jakoś bardzo skomplikowane
Jesli to fabryczne to zaczął bym od przeprogramowania modułu fbcm (tego w skrzynce bezpieczników) na konfiguracje z podobnego (czyli gt z ledami) auta z USA.
jak to nie pomorze to trzeba szukać różnic w instalacji ale nie będzie to jakoś bardzo skomplikowane
wg forum mazda3revolution usa tez ma te pzrypadlosc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości