Serwisowanie Mazdy – Pytania
dbaa napisał(a):Jutro jadę po olej do Madzi. Dotychczas wlewali swój w Aso ale teraz chciałbym im zawieźć juz kupiony
Czy ten Mazda Ultra 5W30 będzie ok ? Przykladowo:
https://efiltry.pl/pl/olej-mazda-dexeli ... 30-5l.html
ok, ale jest wiele lepszych i nawet tańszych olejów
2 przegląd ( rezygnacja z wymiany filtra powietrza/ kabinowego i z własnym olejem silnikowym) 916zł
Czynności : Wymiana oleju + filtra oleju
-odgrzybanie klimatyzacji chemiczne
– przegląd nadwozia
-wymiana płynu hamulcowego
-odczyt DTC przez test
-uszczelka + korek
– wymiana baterii w pilocie
Z olejem ASO + filtrem powietrza+ kabinowym cena 1505zł
Dla ciekawych klocki hamulcowe przód 7mm a tył 10mm ( praktycznie nie ruszone)
Czynności : Wymiana oleju + filtra oleju
-odgrzybanie klimatyzacji chemiczne
– przegląd nadwozia
-wymiana płynu hamulcowego
-odczyt DTC przez test
-uszczelka + korek
– wymiana baterii w pilocie
Z olejem ASO + filtrem powietrza+ kabinowym cena 1505zł
Dla ciekawych klocki hamulcowe przód 7mm a tył 10mm ( praktycznie nie ruszone)
Dmb_T napisał(a):czy ktoś może polecić dobry serwis poza ASO we Wrocławiu, do wymiany klocków hamulcowych w mazdzie 3, rocznik 2018. z góry dziękuje. Auto leszcze na gwarancji ale cena 750 zł za wymianę przednich klocków to czysta granda.
Ja osobiście byłem tylko na sprawdzeniu samochodu u nich, ale kolega serwisował regularnie i polecał – http://www.hrs-japanserwis.pl/
A jak ci zależy na kasie, to proponuję zrobić samemu – to jest naprawdę proste, zwłaszcza z przodu, gdzie odpada wkręcanie tłoczka.
masakrą jest dla mnie to że serwisowanie auta z usa/kanady w ASO nie powoduje że w bazie ASO Mazda widnieje to auto i jego historia
podbno aut z usa nie da sie przechowywac elektronicznej ksiazki serwisowej wPL
podbno aut z usa nie da sie przechowywac elektronicznej ksiazki serwisowej wPL
Ja wymieniałem klocki po ok. 30 tysiącach km. Na przednich nie było już prawie okładziny i jeden się rozklejał... Tył też prawie się skończył. Polecam nie zakładać tych oryginalnych gówien (przynajmniej na przód)
Pisałem w innym wątku o hamulcach i 3 przeglądzie ale napiszę i tu:
Przebieg 48000
Za usługę przeglądu zapłaciłem 627zl (z 15%upustem) olej i filtr oleju swój, kabinowy i powietrza wymieniłem sam.
Na przeglądzie okazało się między innymi że:
-pisk przednich hamulców przy lekkim dohamowywaniu spowodowany jest powstałym rantem na tarczach, nie ma to wpływu na nic po za słyszanym czasami piskiem, klocki 6,5mm
– tarcze z tyłu się zapiekły i spowodowały nadmierne zużycie klocków i te od wewnętrznej strony mają 1,5mm – oczywiście muszę wymienić na swój koszt bo to części eksploatacyjne. Za ten sam badziew z wymianą usłyszałem 1500zl. W tej cenie to 3 komplety zamienników mogę kupić...
-auto załapało się na akcję serwisową polegająca na wymianie modułu sterowania światłami matrycowym i wycieraczkami (jakieś styki mogą się zapiekać). Oczywiście nie mieli i muszę drugi raz bakać
-potwierdzono przeciek jaki zauważyłem przy deszczach w okolicy uchwytu do zamykania klapy bagażnika. Będzie wymiana uszczelki lampy
-jedna listwa chromowana z grilla będzie znowu wymieniana bo ponownie pojawiły się pęcherze
Przez trzy lata trochę się tego uzbierało bo był wyciek spod uszczelki silnika, rdzewiejący stelarz, wymieniane chromy j/w a tu na koniec jeszcze taka przykra niespodzianka z hamulcami tylnymi
Przebieg 48000
Za usługę przeglądu zapłaciłem 627zl (z 15%upustem) olej i filtr oleju swój, kabinowy i powietrza wymieniłem sam.
Na przeglądzie okazało się między innymi że:
-pisk przednich hamulców przy lekkim dohamowywaniu spowodowany jest powstałym rantem na tarczach, nie ma to wpływu na nic po za słyszanym czasami piskiem, klocki 6,5mm
– tarcze z tyłu się zapiekły i spowodowały nadmierne zużycie klocków i te od wewnętrznej strony mają 1,5mm – oczywiście muszę wymienić na swój koszt bo to części eksploatacyjne. Za ten sam badziew z wymianą usłyszałem 1500zl. W tej cenie to 3 komplety zamienników mogę kupić...
-auto załapało się na akcję serwisową polegająca na wymianie modułu sterowania światłami matrycowym i wycieraczkami (jakieś styki mogą się zapiekać). Oczywiście nie mieli i muszę drugi raz bakać
-potwierdzono przeciek jaki zauważyłem przy deszczach w okolicy uchwytu do zamykania klapy bagażnika. Będzie wymiana uszczelki lampy
-jedna listwa chromowana z grilla będzie znowu wymieniana bo ponownie pojawiły się pęcherze
Przez trzy lata trochę się tego uzbierało bo był wyciek spod uszczelki silnika, rdzewiejący stelarz, wymieniane chromy j/w a tu na koniec jeszcze taka przykra niespodzianka z hamulcami tylnymi
Tomeq83 czy możesz napisać więcej na temat pęcherzy na listwie chromowanej grilla ?
Podeślesz zdjęcia jak to wyglądało ?
Mam u siebie również pęcherze i zastanawiałem się ostatnio czy by uznali reklamacje .
Podeślesz zdjęcia jak to wyglądało ?
Mam u siebie również pęcherze i zastanawiałem się ostatnio czy by uznali reklamacje .
ja rozumiem tłoczek zapieczony jak masz 200 tys na blacie a nie taki znikomy przebieg 
Adrian200 -tak samo jak tu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=208631
Co do hamulców to powinni się wstydzić i przynajmniej raz wymienić na gwarancji. W poprzedniej M3 BL (poprzednia generacja)tarcze i klocki od nowości i przebieg 135000km...
Co do hamulców to powinni się wstydzić i przynajmniej raz wymienić na gwarancji. W poprzedniej M3 BL (poprzednia generacja)tarcze i klocki od nowości i przebieg 135000km...
klocki na USA maja tez dluzsza zywotnosc -inne matieraly i normy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


