Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?
Na jedno wychodzi, filtr nie występuje jako część eksploatacyjna, więc można uznać że go nie ma. Cały syf gromadzi się na dnie zbiornika w tych nieużywanych 6 litrach paliwa.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
[quote="Kritik"]Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
przemek24p584 napisał(a):Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19
Kritik napisał(a):przemek24p584 napisał(a):Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19
przyczyna tej różnicy w spalaniu jest bardzo prosta – skrzynia w wersji 120 KM jest sporo dłuższa. Na 5-ce masz bardzo zbliżone obroty co w wersji 165KM na 6-ce.
(oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem
Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce

KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.
jaro93 napisał(a):KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.
tabelka jest OK – sprawdzone informacje
Wersja z długą skrzynią idzie idealnie 4000 rpm na 6-tym biegu przy 200 km/h.
odcinka 6500 rpm czyli prędkość max 325/65= 5 km na każde 100 obr, 40*5=200 km/h
oczywiście odradzam testowanie takich rzeczy na drogach z ograniczeniami prędkości, zdjęcie zostało zrobione na odcinku bez ograniczeń na niemieckiej autostradzie i robiła je osoba siedząca obok – proszę trzymać ręce na kierownicy!
ps. da się utrzymać Vmax na 6-ce w sprzyjających warunkach, no i dużo łatwiej się rozpędzić do tej prędkości na 5

p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki
Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki![]()
wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama
Mirecsk38 napisał(a):Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki![]()
wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama
no tak, zgoda
Trasa 2.6 tys. km (Polska-Chorwacja i spowrotem). 4 dorosle osoby na pokladzie plus pelen bagaznik. Polska, Slowacja jazda dynamiczna. Wegry i chorwacja juz niestety zgodnie z przepisami, tempomat na autostradzie 130-140...
Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l
Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l
Ostatnio z dwóch tankowań i przy tych upałach komp pokazuje 5.5 (realnie z 5.7). Drogi lokalne dojazd do pracy 30 km w jedną stronę, noga lekka, pb98.
Ostatnio trasa, przy okazji test:
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP
Trasa Warszawa – Pieniny – 5,7l/100km, przejazd przez Kraków z godzinnym postojem – 5 godz.
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...
2500km Chorwacja i spowrotem. Słowacja 130, Węgry 30-90, Chorwacja 130 + wypad do Bośni. Na pokładzie żona dziecko i dwa psy, auto zapakowane "po sufit".
Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.
Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość