Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez crone » 11 lut 2019, 09:49

Ostatnio tarcze zaczęły charczeć przy hamowaniu. Spójrzcie jak wyglądają przy przebiegu 6500km, a ja należę do tych kierowców co prędzej puszczają nogę zamiast dłużej hamować. W poprzednim aucie (również automat) tarcze i klocki po 60 000 km wyglądały lepiej od tych z Mazdy.

Czy u kogoś jest podobnie?
Na razie napisałem do Mazdy Polska, dam znać co odpiszą.

P.S. Tylna kanapa jak pewnie u wszystkich.
Załączniki
t1.jpg
t2.jpg
t3.JPG
Początkujący
 
Od: 16 maja 2018, 09:50
Posty: 12
Auto: 3BN 2.0 6AT SkyEnergy + LED

Postprzez mf113 » 11 lut 2019, 10:26

Do Mazdy napisałeś poleconym, czy mejlem? Bo mejla to mi przekierowali do lokalnego serwisu.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 274 (4/12)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez crone » 11 lut 2019, 14:19

crone napisał(a):Ostatnio tarcze zaczęły charczeć przy hamowaniu. Spójrzcie jak wyglądają przy przebiegu 6500km, a ja należę do tych kierowców co prędzej puszczają nogę zamiast dłużej hamować. W poprzednim aucie (również automat) tarcze i klocki po 60 000 km wyglądały lepiej od tych z Mazdy.

Czy u kogoś jest podobnie?
Na razie napisałem do Mazdy Polska, dam znać co odpiszą.

P.S. Tylna kanapa jak pewnie u wszystkich.


Jestem umówiony na serwis w przyszłym tygodniu. Dam znać co ustalili.

Czy u kogoś z Was ogarnęli już rdzę na tylnej kanapie?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2018, 09:50
Posty: 12
Auto: 3BN 2.0 6AT SkyEnergy + LED

Postprzez kubala147 » 11 lut 2019, 18:43

Tu masz cały wątek znajdziesz tam też relacje z naprawionych oparć.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=207695
W naszych układach hamulcowych, nie wiem czy to kwestia budowy, ale lubią się jakieś kamyczki, inne głupoty dostać między klocek a tarcze. Zdarzają się historie, że tarcze tak wyglądały by po kilkuset km wróciły do stanu "gładkości" ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 95 (5/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez subframe » 25 lut 2019, 09:06

Jeżeli komuś dokuczają lekkie stuki w przednim zawieszeniu przy pokonywaniu np. dziur i nie wymieniał jeszcze w ASO podkładek pod McPersony to niech koniecznie to zrobi.
Mi uwzględnili to zgłoszenie dopiero za trzecim razem, a różnica jak dla mnie jest kolosalna. Auto pokonuje nierówności cichutko i mam wrażenie, że pewniej się prowadzi w zakrętach.
W ASO zajmuje to jakieś 2 godziny.

Ps. Temat był już wałkowany w innych wątkach, ale warto o tym przypomnieć.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 82 (2/4)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez yaroaig » 5 mar 2019, 19:52

subframe napisał(a):Jeżeli komuś dokuczają lekkie stuki w przednim zawieszeniu przy pokonywaniu np. dziur i nie wymieniał jeszcze w ASO podkładek pod McPersony to niech koniecznie to zrobi.
Mi uwzględnili to zgłoszenie dopiero za trzecim razem, a różnica jak dla mnie jest kolosalna. Auto pokonuje nierówności cichutko i mam wrażenie, że pewniej się prowadzi w zakrętach.
W ASO zajmuje to jakieś 2 godziny.

Ps. Temat był już wałkowany w innych wątkach, ale warto o tym przypomnieć.


Potwierdzam, dzisiaj też miałem robioną tą samą akcję (gwarancyjna) i zdecydowanie na plus. Nie ma tego "płaskiego stukania" i zdecydowanie ciszej pracuje.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 46 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BN, 2.0 AT, SkyEnergy, 2018

PostTen post został usunięty przez darrecki 3 kwi 2019, 12:09.
Powód: OT

Postprzez child » 10 kwi 2019, 17:59

Ponieważ ktoś prosił o zdjęcia od dołu, a ja sobie przypomniałem, jak miałem trochę podniesiony samochód i odkręcone koło, to coś tam popstrykałem. Robiłem zdjęcia tym elementom, na których są wyraźne ślady rudej. Układ wydechowy wyglądał mniej więcej podobnie w połowie przebiegu.

Rocznik 2013, przebieg 130 tys. km.

Niech każdy sam sobie oceni. Jeśli niektóre części źle nazwałem, to proszę o poprawkę – nie znam się.
Załączniki
DSC_1004.jpg
Rura wydech przód
DSC_1005.jpg
Rura wydech tył
DSC_1006.jpg
Tłumik środkowy czy tam katalizator
DSC_1007.jpg
Wspornik wahacza?
DSC_1008.jpg
Jarzmo wraz z zaciskiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 964 (29/57)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez popi2009 » 11 kwi 2019, 07:53

zacisk i jarzmo tak wyglkadaja od ostrej chemii do felg

ja popsikalem sprayem do zaciskow tak na chama bez oklejania (srebrnym) i od 2 lat zero rdzy
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2017, 08:42
Posty: 493 (2/21)
Auto: Mazda 3

Postprzez tomeq83 » 13 kwi 2019, 16:22

Wygląda to duuużo lepiej niż w poprzedniej generacji po 5 latach. Oczywiście nie mówię o zaciskach i tego elementu przy nim bo to jakaś porażka. Chyba jednak mazda odrabia lekcję.

Szkoda tylko że podwozie miałeś upaćkane bo może więcej rudej by było widać ;)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 299 (4/15)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez child » 13 kwi 2019, 21:12

Nie byłoby widać, bo większość podwozia jest przykryta plastikowymi osłonami (tak mi się przynajmniej wydaje, że to plastik). Zdjęcia tego nie oddają, ale naprawdę między tymi paroma pordzewiałymi elementami a resztą jest ogromna różnica widoczna na pierwszy rzut oka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 964 (29/57)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323