Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...
osobiście uważam że skoro to wada fabryczna (a jest to oczywiste) to powinni to po gwarancji także wymieniac za darmo
-
popi2009
jabartnik napisał(a):Post przez Mariusz-TT » wczoraj, 18:16
Może spróbuj poniższego rozwiązania, jeśli masz jeszcze gwarancję. Borykałem się z problemem skrzypienia przedniego zawieszenia przez jakiś czas. Objawy pojawiały się przy przejeżdżaniu (nawet bardzo powolnym) przez "śpiących policjantów". Za pierwszym razem ASO dokonało czyszczenia zacisków, problem nie został usunięty. Za drugim razem wymieniono górne mocowanie amortyzatorów, łożyska amortyzatorów oraz zamontowano gumowe osłony na sprężynach. Problem rozwiązany. Wymieniłem powyżej 3 rzeczy które wykonano, aczkolwiek być może tylko jedna z nich powodowała kłopot, niemniej ASO dokonało tego "dla świętego spokoju", aby za jednym podejściem wyeliminować problem i dlatego abym nie jeździł do nich wielokrotnie. Cała operacja trwała niecałą godzinę. Przejechałem od tamtego czasu kilka tysięcy km i problem nie powrócił.
Ja też mam teraz taki problem z dziwnym skrzypieniem podczas jazdy po wybojach czy po przejeżdżaniu jakiś tzw spiących policjantów.. byłem na diagnozie u diagnosty przy badaniu technicznym, on mówi że do wymiany jest [jaki?] sworzeń w wachaczu przednim i jakieś łączniki i to powinno usunąć problem. Myślicie że to może być faktycznie to? bo co prawda koszt ponad 1000 zł z zbieżnością.
Pozdrawiam.
- Od: 5 cze 2018, 20:04
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 2.0 2015r. 120km skyactive hatchback
3 tygodnie czekania i jest zgoda Mazdy. Wygląda to tak, że oni pokrywają koszt części na robociznę na pół, czyli mój koszt to 360zł, umówiony jestem na koniec miesiąca... zobaczymy czy to coś pomoże....kuba_t napisał(a):91.500km, od pewnego czasu przy manewrach parkingowych i jednoczesnym hamowaniu słychać dziwne stuki – myslałem, że to hamulce bo występowało tylko przy hamowaniu i jednoczesnym skręcie kierownicą. Trochę kilometrów już z tym dźwiękiem zrobiłem, ze względu na długie terminy w ASO. Do rzeczy... dzisiejsza wizyta rozwiała wątpliwości z hamulcami – serwis twierdzi, że winne są tuleje wahaczy, na co jest nota serwisowa (najpierw przesmarowali wózek silnika – cokolwiek to jest – może źle usłyszałem, to nie pomogło więc tuleje). Koszt samych tulei nie jest wielki – 80zł sztuka, należy wymienić po jednej na stronę, gorzej wygląda koszt robocizny... 900złPozytywnym zaskoczeniem była reakcja serwisanta, który od razu zaproponował odesłanie usterki do importera – pomimo, że gwarancja skończyła się we wrześniu ubiegłego roku. Jeśli Mazda nie pokryje kosztów to oleje temat i będę tak jeździć dalej, albo wymienię gdzie indziej... Mam cichą nadzieję, że pokryją koszty robocizny...
Za chwilę stuknie 30 tyś km i tak parę rzeczy się uzbierało:
– lakier – dramat – rysuje się i odpryskuje od samego patrzenia,
– zawieszenie z przodu skrzypi podczas skręcania kołami na maxa w lewo/prawo i stuka przy przejazdach przez progi zwalniające,
– hamulce piszczą od kilku tysięcy km,
– head up display – parę dni temu zaniemógł – nie wyświetla się na nim nic a i mam wrażenie, że nie chowa się w pełni tak jak to było wcześniej tylko delikatnie odstaje po złożeniu,
– ekran MZD connect – też od niedawna zaczął strasznie skrzypieć – pewnie nie sam ekran ale cały ten wyświetlacz wraz z obudową i mocowaniem; skrzypi podczas codziennej jazdy i oczywiście przy poruszaniu ręką.
– klapa bagażnika czasem się nie domyka i trzeba mocniej pierd...
Poza tym wciąż uwielbiam to auto i wciąż daje mi wiele frajdy z jazdy.
Niemniej jedna, powyższe usterki są strasznie wkurzające i oczywiście mam zamiar zareklamować je przy najbliższej wymianie oleju przy 30tyś km.
Mam nadzieję, że ogarną mi to wszystko...
– lakier – dramat – rysuje się i odpryskuje od samego patrzenia,
– zawieszenie z przodu skrzypi podczas skręcania kołami na maxa w lewo/prawo i stuka przy przejazdach przez progi zwalniające,
– hamulce piszczą od kilku tysięcy km,
– head up display – parę dni temu zaniemógł – nie wyświetla się na nim nic a i mam wrażenie, że nie chowa się w pełni tak jak to było wcześniej tylko delikatnie odstaje po złożeniu,
– ekran MZD connect – też od niedawna zaczął strasznie skrzypieć – pewnie nie sam ekran ale cały ten wyświetlacz wraz z obudową i mocowaniem; skrzypi podczas codziennej jazdy i oczywiście przy poruszaniu ręką.
– klapa bagażnika czasem się nie domyka i trzeba mocniej pierd...
Poza tym wciąż uwielbiam to auto i wciąż daje mi wiele frajdy z jazdy.
Niemniej jedna, powyższe usterki są strasznie wkurzające i oczywiście mam zamiar zareklamować je przy najbliższej wymianie oleju przy 30tyś km.
Mam nadzieję, że ogarną mi to wszystko...
sevecc napisał(a):– zawieszenie z przodu skrzypi podczas skręcania kołami na maxa w lewo/prawo i stuka przy przejazdach przez progi zwalniające,
– hamulce piszczą od kilku tysięcy km,
Mam dokladnie to samo... a jeszcze 20tys KM nie mam
Co do hamulcow to chyba TRW czesto tak ma... w poprzednim samochodzie TRW tez skrzypialy
sevecc napisał(a):– klapa bagażnika czasem się nie domyka i trzeba mocniej pierd...
Jest to mega irytujace (tak jak stukanie i skrzypienie). Najsmieszniejsze jest to ze zima prawie tego nie bylo. A jak sie cieplej zrobilo i wycentrowali mi klape (bo sie w ciagu zimy przesunela lekko w lewo) to znowu mam to samo i czasek kilka razy musze walnac klapa. Raczej tak to nie powinno dzialac.
nie wiem czy ktoś jest zainteresowany, ale wymiana tulei wahaczy nic nie pomogła, czekam na nowy termin wizyty w serwisie – mają sprawdzać czy źle wymienili, czy niepotrzebnie itd, itd...kuba_t napisał(a):3 tygodnie czekania i jest zgoda Mazdy. Wygląda to tak, że oni pokrywają koszt części na robociznę na pół, czyli mój koszt to 360zł, umówiony jestem na koniec miesiąca... zobaczymy czy to coś pomoże....kuba_t napisał(a):91.500km, od pewnego czasu przy manewrach parkingowych i jednoczesnym hamowaniu słychać dziwne stuki – myslałem, że to hamulce bo występowało tylko przy hamowaniu i jednoczesnym skręcie kierownicą. Trochę kilometrów już z tym dźwiękiem zrobiłem, ze względu na długie terminy w ASO. Do rzeczy... dzisiejsza wizyta rozwiała wątpliwości z hamulcami – serwis twierdzi, że winne są tuleje wahaczy, na co jest nota serwisowa (najpierw przesmarowali wózek silnika – cokolwiek to jest – może źle usłyszałem, to nie pomogło więc tuleje). Koszt samych tulei nie jest wielki – 80zł sztuka, należy wymienić po jednej na stronę, gorzej wygląda koszt robocizny... 900złPozytywnym zaskoczeniem była reakcja serwisanta, który od razu zaproponował odesłanie usterki do importera – pomimo, że gwarancja skończyła się we wrześniu ubiegłego roku. Jeśli Mazda nie pokryje kosztów to oleje temat i będę tak jeździć dalej, albo wymienię gdzie indziej... Mam cichą nadzieję, że pokryją koszty robocizny...
Steel napisał(a):sevecc napisał(a):– zawieszenie z przodu skrzypi podczas skręcania kołami na maxa w lewo/prawo i stuka przy przejazdach przez progi zwalniające,
– hamulce piszczą od kilku tysięcy km,
Mam dokladnie to samo... a jeszcze 20tys KM nie mam
Co do hamulcow to chyba TRW czesto tak ma... w poprzednim samochodzie TRW tez skrzypialysevecc napisał(a):– klapa bagażnika czasem się nie domyka i trzeba mocniej pierd...
Jest to mega irytujace (tak jak stukanie i skrzypienie). Najsmieszniejsze jest to ze zima prawie tego nie bylo. A jak sie cieplej zrobilo i wycentrowali mi klape (bo sie w ciagu zimy przesunela lekko w lewo) to znowu mam to samo i czasek kilka razy musze walnac klapa. Raczej tak to nie powinno dzialac.
Mam nalatane niecałe 13 000 km i identyczne objawy
Czekam na pierwszy przegląd we wrześniu/październiku i zacznę szarpaninę z Mazdą.
Witam.
Jestem posiadaczem 3 z 2016 roku. Przebieg niecałe 40 tys. Auto kupiłem kilka dni temu. Zastanawia mnie bardzo głośna praca silnika po odpaleniu. Po chwili uspokaja się. To przypadłość każdej Mazdy, silnika 2.0, 120 KM czy tylko mojego egzemplarza? Poza tym i lekkimi drganiami wszystko super.
Zastanawiam się czy zgłaszać to na przeglądzie serwisowym czy to normalna przypadłość.
Pozdrawiam.
Jestem posiadaczem 3 z 2016 roku. Przebieg niecałe 40 tys. Auto kupiłem kilka dni temu. Zastanawia mnie bardzo głośna praca silnika po odpaleniu. Po chwili uspokaja się. To przypadłość każdej Mazdy, silnika 2.0, 120 KM czy tylko mojego egzemplarza? Poza tym i lekkimi drganiami wszystko super.
Zastanawiam się czy zgłaszać to na przeglądzie serwisowym czy to normalna przypadłość.
Pozdrawiam.
- Od: 16 lip 2018, 16:28
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3, 2.0, 120 KM, sedan 2016r, przedlift
Potwierdzam, wszystkie tak mają. Spójrz na obrotomierz po odpaleniu silnika na zimno. Przez jakiś czas ECU utrzymuje obroty na poziomie 1700 RPM aby silnik szybciej złapał choć trochę temperatury.
objaw występuje na zimnym ale do czasu wrzucenia biegu na D, jak wrzucisz sekundę po odpaleniu to samochodowi automatycznie spadają obroty
-
popi2009
W kwietniu zgłosiłem do ASO że "chromowane" listwy przy grillu mają pęcherze. Niby zamówili. Po 1,5 miesiącu dostałem telefon z pytaniem czy zgłaszałem coś z tymi listwami bo im się dwie po magazynie pałętają
Czekałem ponad miesiąc na kolejny telefon i w końcu mogłem przyjechać na wymianę.
Po 2h wymiany okazało się, że z Belgii dostali dwie takie same listwy (a jest prawa i lewa). Wypożyczyli mi auto do następnego dnia za zero złotych tylko musiałem pokryć koszt paliwa
(nic że z ich winy dodatkowo musiałem tracić paliwo na dojazd do domu i z powrotem, straconego czasu nie liczę.
Autko odebrałem, nowe listwy bez zastrzeżeń. Na "do widzenia" usłyszałem przepraszam i oczywiście wymyto i odkurzono mi auto (byle jak byle by było). ASO Bielsko-Biała.
Po 2h wymiany okazało się, że z Belgii dostali dwie takie same listwy (a jest prawa i lewa). Wypożyczyli mi auto do następnego dnia za zero złotych tylko musiałem pokryć koszt paliwa
Autko odebrałem, nowe listwy bez zastrzeżeń. Na "do widzenia" usłyszałem przepraszam i oczywiście wymyto i odkurzono mi auto (byle jak byle by było). ASO Bielsko-Biała.
Wkurzające jest to działanie tempomatu MRCC – jeśli musi wyhamować więcej niż 10km/h (testowałem to głównie przy ustawionej 140km/h) to, gdy już ma czystą drogę przed sobą, robi redukcję, 5tys. obr/ min by szybko wskoczyć z powrotem na te 140.
Niepotrzebny hałas. Irytuje mnie to nieco.
Niepotrzebny hałas. Irytuje mnie to nieco.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Kozza i 1 gość