Serwisowanie Mazdy – Pytania
bbogdan napisał(a):Co sprzedajesz oleje Amsoil ?
bbogdan napisał(a):Co sprzedajesz oleje Amsoil ?
Tak oczywiście!!!! Ciekawe skąd takie przypuszczenia!!!??? Przedstawiam tylko testy w których używany jest olej 0W20 w warunkach o wiele gorszych niż codzienna eksploatacja w Polsce. Przeczytaj, a potem wyciągnij wnioski.
- Od: 27 kwi 2014, 19:45
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 2013-(BM) wersja SkyENERGY
silnik SKYACTIV-G 2.0 120 KM
skrzynia biegów manualna
Serwis po 3 roku (~58 700 km).
Materiały własne (olej, filtr powietrza, filtr kabinowy): 237,43 zł (łącznie z kosztami przesyłki)
Przegląd w ASO Anndora Kraków: 488 zł (myjnia, przegląd nadwozia, przegląd 3 rok, filtr oleju, uszczelka).
Razem: 725,43 zł
Miałem też przygotowane swoje klocki przód i tył, ale nie było konieczności wymiany (nie sprawdzałem wcześniej stanu klocków, więc bardzo fajnie, że nie naciągnęli mnie na koszty wymiany).
Chciałem też zamontować gniazdo USB w panelu z czujnikami pod lusterkiem wstecznym (w celu podpięcia wideorejestratora), ale nie ma szans bez wcześniejszego informowania serwisu (Pan pytał mnie, czy mam gniazdo USB przy sobie xD). Dzwoniłem jakiś miesiąc wcześniej zorientować się, czy wykonują taką usługę, Pan powiedział że "tak, oczywiście, koszt 350 zł".
Materiały własne (olej, filtr powietrza, filtr kabinowy): 237,43 zł (łącznie z kosztami przesyłki)
Przegląd w ASO Anndora Kraków: 488 zł (myjnia, przegląd nadwozia, przegląd 3 rok, filtr oleju, uszczelka).
Razem: 725,43 zł
Miałem też przygotowane swoje klocki przód i tył, ale nie było konieczności wymiany (nie sprawdzałem wcześniej stanu klocków, więc bardzo fajnie, że nie naciągnęli mnie na koszty wymiany).
Chciałem też zamontować gniazdo USB w panelu z czujnikami pod lusterkiem wstecznym (w celu podpięcia wideorejestratora), ale nie ma szans bez wcześniejszego informowania serwisu (Pan pytał mnie, czy mam gniazdo USB przy sobie xD). Dzwoniłem jakiś miesiąc wcześniej zorientować się, czy wykonują taką usługę, Pan powiedział że "tak, oczywiście, koszt 350 zł".
- Od: 5 kwi 2018, 20:58
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BM, benzyna 2.0 120 KM, 2016 rok
bez sensu
kupiłem wideorejestrator MIO do mazdy (nieważne jaki)
do tego dokupiłem MIO SMARTBOX (wprawdzie nie zależy mi na rejestrowaniu przy zamkniętym aucie ale ulatwilo mi to montaż). kabel jest wystarczająco długi
umiescilem mio smartbox pod plastikowa zaslepka kolo lewej nogi kierowcy (są tam bezpieczniki) i popdialem do bezpiecznika po stacyjce za pomocą:
http://allegro.pl/bypass-bajpas-mini-do ... ca3a6ab870
kable latwo poprowadzić aby były niewidoczne, nic nie trzeba rozbierać.
idąc od strony rejestratora to wpychasz pod podsufitke, potem przechodzisz swobodnie i wpychasz pod uszkelke jak zejdziesz do dolu to jesteś już pod ta zaslepka
kupiłem wideorejestrator MIO do mazdy (nieważne jaki)
do tego dokupiłem MIO SMARTBOX (wprawdzie nie zależy mi na rejestrowaniu przy zamkniętym aucie ale ulatwilo mi to montaż). kabel jest wystarczająco długi
umiescilem mio smartbox pod plastikowa zaslepka kolo lewej nogi kierowcy (są tam bezpieczniki) i popdialem do bezpiecznika po stacyjce za pomocą:

kable latwo poprowadzić aby były niewidoczne, nic nie trzeba rozbierać.
idąc od strony rejestratora to wpychasz pod podsufitke, potem przechodzisz swobodnie i wpychasz pod uszkelke jak zejdziesz do dolu to jesteś już pod ta zaslepka
-
popi2009
Oczywiście że w serwisie się nie opłaca.
Można też kombinować z zasilaniem lusterka samościemniającego – tam też jest zasilanie po stacyjce no i dużo bliżej rejestratora (nie trzeba rozcinać wiązki żeby pobrać stamtąd zasilanie).
Można też kombinować z zasilaniem lusterka samościemniającego – tam też jest zasilanie po stacyjce no i dużo bliżej rejestratora (nie trzeba rozcinać wiązki żeby pobrać stamtąd zasilanie).
Po co Ci osobne gniazdo. Poprowadzenie kabla to 5 minut roboty. Kupiłem navitel r600 i kabel nawet jest troszke za długi
Kabel tylko widać przy podłokietniku skąd wychodzi i to by było tyle. Puściłem pod tunelem, schowkiem uszczelkami i podsufitką 
Jaki przebieg?
Mariusz-TT napisał(a):Jaki przebieg?
skoro 4 po 4 latach to przebieg nie ma znaczenia traktuje się go jako przegląd po 4 lata/80 kkm
-
popi2009
Według genialnej instrukcji po 80 tys należy wymienić układ wydechowy ,więc przebieg ma znaczenie 
Mariusz-TT napisał(a):Według genialnej instrukcji po 80 tys należy wymienić układ wydechowy ,więc przebieg ma znaczenie
Wydaje mi się, że wg tej samej genialnej instrukcji cały czas obowiązuje przeliczniki 1 rok – 20 tys. km, a więc jeśli przez te 4 lata przejedziesz w sumie 15 tys. km, to układ wydechowy też do wymiany

child napisał(a):..
Wydaje mi się, że wg tej samej genialnej instrukcji cały czas obowiązuje przeliczniki 1 rok – 20 tys. km, a więc jeśli przez te 4 lata przejedziesz w sumie 15 tys. km, to układ wydechowy też do wymiany
To było już wielokrotnie wyjaśniane: złe tłumaczenie

Na początku tego wątku natknąłem się na taki wpis
"Na klockach kolejne 400zł. W ogóle wymiana tarcz/klocków w ASO to średni pomysł. Po pierwsze ze względu na ceny oryginałów lub marż na zamienniki, a po drugie... ze względu na to, że ani tarcze, ani klocki w Polsce nie są objęte gwarancją Mazdy.".
Czyli moge klocki i tarcze wymienic poza ASO , nie tracąc przy tym gwarancji na inne elementy? Czy taka wymiana poza aso rodzi jakies konsekwencje?
Z góry dzieki za odpowiedź.
"Na klockach kolejne 400zł. W ogóle wymiana tarcz/klocków w ASO to średni pomysł. Po pierwsze ze względu na ceny oryginałów lub marż na zamienniki, a po drugie... ze względu na to, że ani tarcze, ani klocki w Polsce nie są objęte gwarancją Mazdy.".
Czyli moge klocki i tarcze wymienic poza ASO , nie tracąc przy tym gwarancji na inne elementy? Czy taka wymiana poza aso rodzi jakies konsekwencje?
Z góry dzieki za odpowiedź.
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
mikadoo1 napisał(a):Czyli moge klocki i tarcze wymienic poza ASO , nie tracąc przy tym gwarancji na inne elementy? Czy taka wymiana poza aso rodzi jakies konsekwencje?
Klocki i tarcze nie są objęte gwarancją (bo u jednego kierowcy przetrwają tyle a u innego tyle) więc można wymieniać poza ASO. Z jednym zastrzeżeniem: nie wymieniasz na chińskie badziewie, które się rozleci przy hamowaniu np. powodując ukręcenie półosi itd. Wtedy producent na pewno odmówi odpowiedzialności w przypadku zdarzenia drogowego (i słusznie, bo czemu producent ma odpowiadać za niepasujące części zamienne).
Dlatego wszystko zgodnie ze zdrowym rozsądkiem – poza ASO jest taniej ale tak na hamulcach jak i oponach i obręczach oszczędzać się nie opłaca
Identyczna sytuacja jest właśnie z obręczami kół (felgi) – jeździj sobie na nieoryginalnych (poza rozmiarem – ten musi być originalny czyli szerokość felgi, rozstaw śrub i rozmiar opon), ale jak felga pęknie lub się odkształci (chińskie felgi po zagrzaniu potrafią bić na boki powyżej centymetra, zaczepiając o zaciski
Sądzisz że te felgi które zakłada fabryka robią w Japonii lub Meksyku ?
Dzieki za info. Jasne ze nie zamierzam montować chińskiego badziewia , raczej ide w te strone ze za te same pieniądze co wydałbym w aso moge zakupic tarcze i klocki znacznie lepsze niż te montowanie fabrycznie . Te oryginalne nie mają dobrej opinii.
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość