Serwisowanie Mazdy – Pytania
Oczywiście to nie wada. Tylko czy tego nie zaprawić przed przeglądem? A może zrezygnować z gwarancji na lakier skoro pewnie dotyczy to tylko perforacji i to od środka. Niby 160zł to niewiele – ale już 160zł * 5 lat....
Czy może ktoś już coś reklamował w związku z lakierem? Co daje realnie ta gwarancja w tym zakresie?
Czy może ktoś już coś reklamował w związku z lakierem? Co daje realnie ta gwarancja w tym zakresie?
Dodam od siebie że za tą usługę nigdzie w Europie po za paroma ASO w Polsce nikt nie pobiera opłaty, jest wykonywana podczas przegladu przez mechanika w już opłaconej roboczogodzinie.
W Polsce też nie każde ASO pobiera za to opłatę.
W Polsce też nie każde ASO pobiera za to opłatę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
To wygląda tak, jakby za przegląd podwozia auta (czyt. – rzucenie okiem), chciano dodatkowej opłaty np. 100 lub 150zł. Nigdzie z takim czymś się nie spotkałem i nie tylko w mojej opinii graniczy to po prostu ze skandalem
Dziwna to polityka firmy, która na to pozwala
Dziwna to polityka firmy, która na to pozwala

Mogliby już nie robić "popeliny" i wpieprzyć tę cenę za przegląd nadwozia w ogólną cenę przeglądu auta.
Na dobrą sprawę wartość całego przeglądu (z tymże nadwoziem), waha się w granicach wartości przeglądów innych marek aut. Ja w ub. roku za pierwszy zapłaciłem 765zł za wszystko i w tym uwzględniono cenę owego przeglądu blach. Nie rozumiem polityki Mazdy, a jej ASO w Polsce są po prostu do
Na dobrą sprawę wartość całego przeglądu (z tymże nadwoziem), waha się w granicach wartości przeglądów innych marek aut. Ja w ub. roku za pierwszy zapłaciłem 765zł za wszystko i w tym uwzględniono cenę owego przeglądu blach. Nie rozumiem polityki Mazdy, a jej ASO w Polsce są po prostu do

Prawda jest taka ze aso mazdy to kompketna klapa. Na sile chca byc premium a do tego w jakosci obslugi to bilzej ma skoda.
Np mam nowe kia sorento. W mazdzie maja taki niby tlok ze na jazde trzeba sie kilka dni wczesniej umawiac a w kia wszedlem handlowiec mial klientow to dal mi klucze abym sam sobie zrobil jazde autem prawie za 200tys. Dodam. Ze w tym aso kia serwisowalem moja wczesniejsza kijanke.
Np mam nowe kia sorento. W mazdzie maja taki niby tlok ze na jazde trzeba sie kilka dni wczesniej umawiac a w kia wszedlem handlowiec mial klientow to dal mi klucze abym sam sobie zrobil jazde autem prawie za 200tys. Dodam. Ze w tym aso kia serwisowalem moja wczesniejsza kijanke.
- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
fux napisał(a):W Wache Poznań bodaj 80 zeta.
Potwierdzam. Na pytanie co dokładnie robią uzyskałem odpowiedź, że mechanik sprawdza w jakim stanie jest powłoka lakiernicza. Jak dopytałem się co sprawdza, czy jakimś sprzętem i co dokładnie robi, to uzyskałem odpowiedź, że po prostu patrzy dokładnie. 80zł za zapewne 2-3 minuty patrzenia "fachowca" to nawet nie jest śmieszne.
Swoją drogą czy ktoś z forumowiczów robił przegląd po zmianie ECU w celu podniesienia mocy w wersji 120km? Jeśli tak to czy ASO coś wykryło? Dodam tylko, że DisiTune świadczy taką usługę.
- Od: 22 sie 2015, 14:02
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BM 2015
SkyEnergy 120km MT
Temat jest poruszony w tym wątku:
viewtopic.php?f=102&t=185432
Ogólnie można się spodziewać przyrostu mocy rzędu 35 do nawet 40 km. Całość polega na zdjęciu "blokady" przepustnicy, która w zakresie od 4-4,5 tys obrotów jest otwarta tylko w połowie. W sprawie ceny musiałbyś się skontaktować bezpośrednio z nimi, ale z tego co kojarzę to chyba w 2 tys się mieści.
Z racji modyfikacji w ECU serwis podczas zwykłego przeglądu raczej nie doszuka się żadnych zmian, jednak mimo wszystko istnieje ryzyko utraty gwarancji. Ciekawy jestem czy jest ktoś, kto skorzystał już z tej usługi i był po tym w serwisie.
viewtopic.php?f=102&t=185432
Ogólnie można się spodziewać przyrostu mocy rzędu 35 do nawet 40 km. Całość polega na zdjęciu "blokady" przepustnicy, która w zakresie od 4-4,5 tys obrotów jest otwarta tylko w połowie. W sprawie ceny musiałbyś się skontaktować bezpośrednio z nimi, ale z tego co kojarzę to chyba w 2 tys się mieści.
Z racji modyfikacji w ECU serwis podczas zwykłego przeglądu raczej nie doszuka się żadnych zmian, jednak mimo wszystko istnieje ryzyko utraty gwarancji. Ciekawy jestem czy jest ktoś, kto skorzystał już z tej usługi i był po tym w serwisie.
- Od: 22 sie 2015, 14:02
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BM 2015
SkyEnergy 120km MT
To w takim razie co powinienem zrobić z odpryskami na masce? Jak samodzielnie dam lakier zaprawkowy albo zostawię bez zabezpieczenia to stracę gwarancję na blachę? Przecież chyba z AC dealerskiego mi odprysków nie naprawią? Poważnie pytam. Mam kilka odprysków i myślałem żeby je lakierem zaprawkowym z aso podmalować.
Maluj śmiało. To ma być przegląd, czy nie widać samoistnie powstałych purchli albo ognisk rdzy, a nie czy obiłeś, porysowałeś, naprawiłeś sobie lakier. Zastanów się, jaki interes miałoby ASO w przyczepieniu się do jakości Twoich blach i odnotowaniu utraty gwarancji? To przecież nie oni są gwarantem. Przyjechałbyś ponownie do takiego ASO?
Chodzi jedynie o adnotację, że wykonano przegląd blach. Śmiem twierdzić, że ten przegląd sprowadza się do postawienia ptaszka długopisem przy tym punkcie na check liście.
Pytanie do tych, którzy maja wykupione dodatkowe ubezpieczenie gwarancyjne na kolejne 2 lata po uplywie 3 leniej gwarancji fabrycznej. Czytalem zakres i wylaczenia ale oczywiscie pisane jest to jezykiem dość ogólnym. Czy ktoś z was zgłębiał temat np. w ASO jak wyglada ew. naprawa czy trzeba po tych 3 latach nadal serwisowac auto w ASO aby utrzymac to ubezpieczenie, co wchodzi w zakres napraw bo opisane jest to bardzo ogolnie..?
Dostałem ją gratis więc mam. Podobno jest taka sama jak fabryczna bez wyłączeń aby była ważna raczej trzeba robić przegląd w ASO.
- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
marcin7913 napisał(a):Podobno jest taka sama jak fabryczna bez wyłączeń
Nie powtarzaj kłamstw. Przeczytaj OWU.
Realizacja napraw z tego ubezpieczenia wygląda podobnie do bezgotówkowej naprawy auta w ASO z Autocasco.
Cytat z warunków:
6. Ważność ubezpieczenia
Nabywca ubezpieczenia musi przeprowadzać zalecane
przez producenta okresowe przeglądy serwisowe
i czynności obsługi technicznej. Zaleca się, aby czynności te
były przeprowadzane w autoryzowanej stacji obsługi
sprzedawcy polisy ubezpieczeniowej. Okresowe przeglądy
może nabywca również wykonywać w innej autoryzowanej
stacji obsługi Mazdy. Ważne jest, aby autoryzowana stacja
obsługi zarejestrowała przegląd w systemie DSR i wystawiła
fakturę za wykonane prace.
6. Ważność ubezpieczenia
Nabywca ubezpieczenia musi przeprowadzać zalecane
przez producenta okresowe przeglądy serwisowe
i czynności obsługi technicznej. Zaleca się, aby czynności te
były przeprowadzane w autoryzowanej stacji obsługi
sprzedawcy polisy ubezpieczeniowej. Okresowe przeglądy
może nabywca również wykonywać w innej autoryzowanej
stacji obsługi Mazdy. Ważne jest, aby autoryzowana stacja
obsługi zarejestrowała przegląd w systemie DSR i wystawiła
fakturę za wykonane prace.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość