Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?
witam rowniez jestem ciekawy spalania nowej 3 w AUTO MOTO pisza ze srednia spalania w tescie (2.0 120 km) to 5,9 L to wiecej jak podaje producent ale i tak swietny wynik. Ciekawy jestem ile te auta naprawde pala 
6.1L./100 km
Na trasie Kraków-Warszawa-Kraków, cztery osoby + bagaż, prędkości na trasie 90-110 do 150 km/h (na S-kach), wyjazd z Krakowa, przejazd przez Radom (korki) – średnie wg. komputera 6,7, rzeczywiste 7.0 l/100km. Dodam, że autko ma dopiero 700 km przejechane. Pzdr. PS. dodatkowa "ciekawostka" to taka, że po zniknięciu ostatniej "kosteczki" na wyświetlaczu paliwomierza w zbiorniku pozostaje jeszcze ok. 7 litrów paliwa.
Pierwszy bak opróżniony
Po odbiorze auta zatankowałem 47 litrów PB95 do pełna, paliła się rezerwa komputer pokazywał około 40 km do przejechania. Zrobiłem ogółem 605 km z czego 480 km w trasie (3x160km) reszta w mieście na dość krótkich odcinkach, średnia spalania z kompa 7,1. Do zbiornika wlałem do pełna 42,41 litra, paliła się od dawna rezerwa, komputer pokazywał 7 km do przejechania(albo bak się skurczył albo w jednej z krakowskich stacji mają podkręcony dystrybutor, bo po odbiorze wlałem 47 do pełna mając do przejechania 40 a nie 7 km<cisza> ). Reasumując spalanie więcej niż zadowalające średnia z baku wychodzi 7,0099 lita, przy podobnych warunkach jazdy 3 BK 1.6 B paliła mi 7,5 do nawet 8 litrów. Dodam, że prędkości na trasie nie w stylu "kapelusznika" 
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Poniekąd sprawdzałaby się opinia dealera u którego miałem jazdę próbną:
– M3 120KM – średnie ok. 6l/100km
– M3 165KM – średnie ok. 7l/100km
obydwa manuale. Po ułożeniu silnika za kilka tys. km oraz przetrwaniu zimy, jak sądze spalanie średnie z kilku tankowań powinno spaść nieco poniżej 7l/100km.
– M3 120KM – średnie ok. 6l/100km
– M3 165KM – średnie ok. 7l/100km
obydwa manuale. Po ułożeniu silnika za kilka tys. km oraz przetrwaniu zimy, jak sądze spalanie średnie z kilku tankowań powinno spaść nieco poniżej 7l/100km.
Jazda świąteczna i ze spalania jestem zadowolony
zrobiłem 624 km z czego 85 km autostrady Kraków-Tarnów około 30 km ekspresówek i około 40 km miasta, reszta "normalne" polskie drogi. Zatankowałem do odbicia 42,3 litra PB 95 więc średnia 6,78
. Co do prędkości: autostrada bardzo zatłoczona co chwila wyprzedzanie i zwalnianie średnio około 140 km/h przejazd przez Tarnów mocno zakorkowany i w Kraku bez szaleństw reszta poza zabudowanym około 90-120 km/h przy małym ruchu świątecznym
Auto spala mi mniej niż poprzednia 3 BK z silnikiem 1,6B a przyjemność z jazdy bez porównania.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
hmm.. po 1700 km średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,7l/100km
przy delikatnej jeździe w cyklu mieszanym.
Przy jeździe bardziej dynamicznej w okolicach 8,5l /100 km
Na autostradzie wydaje mi się, że osiągnięcie 6.0 lub 5.9 jest realne ale nie ma przyjemności z jazdy.
przy delikatnej jeździe w cyklu mieszanym.
Przy jeździe bardziej dynamicznej w okolicach 8,5l /100 km
Na autostradzie wydaje mi się, że osiągnięcie 6.0 lub 5.9 jest realne ale nie ma przyjemności z jazdy.
- Od: 29 gru 2013, 02:25
- Posty: 6
- Auto: Mazdy 3 SkyMotion SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT
Ok to czas na mój pierwszy raport spalania. Zrobiłem 483 km, w cyklu 100% miejskim – większość w korkach
. Do tego trzeba pamiętać, że:
Od pełnego baku, po przejechaniu wyliczonych 498,65 km, została mi jedna kreska na paliwa i wg. komputera 13 km (po przeliczeniu 13,42 km) do przejechania. Zajechałem na stację, i udało mi się zatankować 41,18L benzyny, oznacza to:
- Pierwsze 100-150 km było przejechane w typowy sposób aby nacieszyć się autem – trochę szybkiej jazdy, wymijania, wyprzedzania itp itd. oraz jeżdżenia sposobem na lenia – hamowanie hamulcem + luz na skrzyni (w tym trybie spalanie wg. komputera to od 10,5L do 11,5L średnie). Reszta jako super eco-driver z zielonym listkiem na czole – prędkość do 100km/h, hamowanie skrzynią po kolei, zmiana biegów zgodnie z nakazem komputera (ok. 2000rpm), używanie i-stop wszędzie gdzie się da, ale zawsze powyżej 5 sek. (w tym trybie spalanie wg. komputera to od 6,5L do 7,8L średnie).
- Jest to pierwszy bak i wszystko się docierało.
- Zamiast nominalnych opon 205/60/R16 mam 205/55/R16 co daje -3,24% różnicy średnic, więc jeżeli dobrze liczę to prawdziwy przebieg wynosi 498,65 km.
- Opony, które mam na kołach mają opór toczenia klasy C.
- Mamy zimę
.
Od pełnego baku, po przejechaniu wyliczonych 498,65 km, została mi jedna kreska na paliwa i wg. komputera 13 km (po przeliczeniu 13,42 km) do przejechania. Zajechałem na stację, i udało mi się zatankować 41,18L benzyny, oznacza to:
- Spalanie wyniosło 8,2583 L/100 km.
- Komputer przekłamał obliczając spalanie na 7,8 L / 100 km, co w przeliczeniu dałoby 8,053L / 100 km więc pomylił się o ok. 0,25L / 100 km.
W mazdach jest wgrany specjalny program tak usłyszałem w aso dlatego palą więcej z biegiem km spalanie spada
i tak było z moja Madzią
więc tak pewnie jest z nową M3 bo takie 6,4 jest realne (120km) 
6.1L./100 km
Na świeżo pozyskanej BM
(120 KM) trasa Zielona Góra – Wrocław: 6.5l wg komputera, 6.7l wg pistoletu na stacji. Głównie trasa, wcześniej trochę kręcenia się po Zielonej. Jazda raczej spokojna (wyczuwanie nowego samochodu), od czasu do czasu mocniejsza redukcja przy wyprzedzaniu. Będę podawał dalsze informacje jak już trochę pojeżdżę.

W temacie spalania, bo dzisiaj pierwsze "pełne" tankowanie. 409 km przejechane, 50% miasto, 50% trasa, właściwie bez autostrad/ekspresówek. Sposób jazdy – normalny, bez pałowania (do 1 tys. km przebiegu staram się nie przekraczać 4 tys. rpm zgodnie z zaleceniami sprzedawcy), ale bez wleczenia się. W trasie 100-120 km/h (max. do 160, ale rzadko), często 60-90km ze względu na kolumnę samochodu. Spalanie wg. komputera 7.4, wg. pistoletu na stacji 7.6 (czyli i tak mała różnica w porównaniu z moją Mazdą 3 BK).
Potem jeszcze przejazd Poznań – Brzezina (czyli Wrocław i jeszcze trochę): praktycznie sama trasa, bo przez Wrocław głównie AOW i w ogóle wieczór, więc mały ruch był. Z komputera spalanie 6.8, więc w rzeczywistości ok. 7 (jeszcze nie tankowałem po tej trasie).
Potem jeszcze przejazd Poznań – Brzezina (czyli Wrocław i jeszcze trochę): praktycznie sama trasa, bo przez Wrocław głównie AOW i w ogóle wieczór, więc mały ruch był. Z komputera spalanie 6.8, więc w rzeczywistości ok. 7 (jeszcze nie tankowałem po tej trasie).
Kendi ma silnik 1,5 100 KM, natomiast Krzychu86 2,0 120 KM, a więc 20 KM więcej = 0,1l/100 km więcej, czy takie rozumowanie jest logiczne
?
-
Trekuś
No i następne tankowanie – 399km przejechane, 50% trasa, 50% miasto, może ze 20 km na autostradzie. Spalone 31.83l, więc wychodzi prawie 8l na 100 km
Komputer pokazywał 7.5l, więc spore przekłamanie (z obserwacji swoich i innych z reguły wychodziło ok. 0.2l różnicy).
Widzę kilka możliwych powodów takiego wysokiego spalania:
* ja nie potrafię jeździć oszczędnie tym samochodem (chociaż naprawdę mi się wydaje, że nie piłuję)
* osiągam za dużą prędkość maksymalną (bardzo prawdopodobne)
* na tej stacji oszukują na ilości paliwa
Bo jakoś takiej możliwości, że po prostu ten silnik nie jest oszczędny, nie będę nawet rozważał
Jakoś innym pali przyzwoicie.
Do następnego tankowania chcę się przerzucić na styl kapelusznika – testowo dla sprawdzenia spalania, bo na dłuższą metę to nie wyrobię z takim jeżdżeniem
Zwłaszcza postaram się nie przeginać z maksymalną in nie przekraczać 120km/h. Dodałem sobie sygnaturkę z motostata, żeby mi wisiała jak wyrzut sumienia 
Widzę kilka możliwych powodów takiego wysokiego spalania:
* ja nie potrafię jeździć oszczędnie tym samochodem (chociaż naprawdę mi się wydaje, że nie piłuję)
* osiągam za dużą prędkość maksymalną (bardzo prawdopodobne)
* na tej stacji oszukują na ilości paliwa
Bo jakoś takiej możliwości, że po prostu ten silnik nie jest oszczędny, nie będę nawet rozważał
Do następnego tankowania chcę się przerzucić na styl kapelusznika – testowo dla sprawdzenia spalania, bo na dłuższą metę to nie wyrobię z takim jeżdżeniem
U mnie pierwsze tankowanie (po 500 km) z średnią jazdą w cyklu mieszanym wyszło 7.0
Drugie tankowanie to już 7.7 ale to większość trasy na autostradzie z prędkością ok 140-150
Średnie po 1100 km 7.3 ze stacji i 7.1 z komputera
Drugie tankowanie to już 7.7 ale to większość trasy na autostradzie z prędkością ok 140-150
Średnie po 1100 km 7.3 ze stacji i 7.1 z komputera
- Od: 16 sty 2014, 00:18
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BM hatchback
SkyMotion 120KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości