[3 BK MPS] Amortyzatory i klocki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BUrdoror » 27 kwi 2010, 22:20

Misiek, jakie frontowe klocki masz? HB519, czy HB549. Bo jestem skolowany totalnie. Ja mam 549... Wedlug dokumentacji w PDF (Hawk Performance) 549 pasuja zarowno do speed3, ajk i 6. Jednak wedlug dokumentacji elektronicznej (Excel – lol) do trojki wchodza 519, a do szostki 549. Masz jeszcze gdzeis pudelko po klockach? Jak mozesz, to sprawdz prosze. To jakas paranoja jest.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 27 kwi 2010, 22:27

nic nie robiłem specjalnego, na dodatek wymieniałem sam <zeby> może założyli wewnętrze na zewnątrz, bo te klocki nie sa symetryczne... ale tego się chyba nie da zrobić hahaha
co do numeru to nie wiem, postaram się pamiętac żeby sprawdzić, ale zamawiałem z PG i tam na stronie jest oznaczenie 549 AFAIR <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 27 kwi 2010, 23:57

No to nie mam pojecia, dlaczego tluka przy hamowaniu. Sam nie wymienie, bo nie mam narzedzi. Nie wsponiajac, ze nie mam pojecia, jak to zrobic :)

A zapomnialem dodac, ze po zalozeniu starych klockow hamulce jakby slabiej reaguja. Do wczoraj wystarczylo lekko nacisnac pedal a auto stawalo w miejscu. Teraz ma najwidoczniej jakies problemy z sila zacisku. Czy to normalne? Czy przetoczenie tarcz moze miec na to wplyw?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez kryystian » 28 kwi 2010, 01:18

może je zjebail a nie przetoczyli
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez BUrdoror » 28 kwi 2010, 07:39

A konkretniej? Bo z tego, co widze – to na oko jedyna roznica jest brak rantu na tarczach. I jak pisalem wczesniej, na starych klockach nie bije. Po 20km widze slad (jakby jasniejszy)na zewnetrzenj czesci tarcz (na szer ok 2cm). Czy mozliwe,ze klocki tereaz tra tylko w tym miejscu a nie po calej powierzchi?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Grucha » 28 kwi 2010, 08:59

Miałem tak samo sprężyna wypchnęła dół klocka i łapał tylko górą , rozłożyć i złożyć poprawnie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 28 kwi 2010, 10:57

Odwiedze chyba ASO. Za wymiane klockow zadaja 150PLN! Ale przynajmniej bede mial pewnosc, ze albo klocki sa do d..., albo zle przetoczyli tarcze, albo "moj" mechanik jest kompletna dupa wolowa.

BTW – przednie Blisteiny sprawuja sie swietnie. Wybieraja dziury az milo :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 28 kwi 2010, 11:08

BUrdoror napisał(a):BTW – przednie Blisteiny sprawuja sie swietnie. Wybieraja dziury az milo :)


a są trochę twardsze niż seria, czy nie?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 28 kwi 2010, 11:18

Biorac pod uwage, ze przejezdzilem miesiac na cieknacym i "odbijajacym" amortyzatorze – to sa zdecydowanie bardziej elastyczne. hahaha A na powaznie – nie odczulem jakiejs wiekszej roznicy. Wypowiem sie po nieco wiekszym przebiegu oraz po zalozeniu tylnych.

Dzwonilem do Hawk PL. Potwierdzili, ze do mojego modelu i rocznika mam dobre klocki. Jednak zaznaczyl, ze moga ystepowac roznice w zaciskach pomiedzy wersjami US i EU. Tak mieli w przypadku Hondy...

Co do dyskow DBA 4000. Gosc powiedzial, ze koszt to ok 570PLN. I zadzwonic pod koniec maja (tak do 20-ego). Beda organizowali nowy transport z Australii. Jesli zdecyduje sie w maju – czas dostawy: czerwiec, lipiec.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez kryystian » 28 kwi 2010, 11:27

BUrdoror napisał(a):czas dostawy: czerwiec, lipiec
trochę poślizgu i na wrzesień dotrą :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez BUrdoror » 28 kwi 2010, 16:34

Zapomnialem wam powiedziec o dziurze, ktora w ubiegla sobote zmasakrowala moja felge. Dziura wycieta przez roboli, ale nie oznakowana. Wiec jadac grzecznie 50km/h wpier... sie w nia jak ta lala. Chcac ja ominac probowalem odbic do kraweznika... ale bylo juz za pozno. W druga strone nie moglem skrecic, bo na rownoleglym pasie mialem konkurencje :D.
Felga dziala, ale jest zmasakrowana. Lakier zdarty fo zywego aluminium. Pisze to w radosnej euforii, bo ubezpieczyciel zaakceptowal moja skarge i felga bedzie wymieniona. Jezuuu, zeby tylko nie wpadli na pomysl naprawy... tak [cenzura] po czesku.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 4 maja 2010, 15:08

Panowie. Co moze byc powodem "bijacych uderzen" po zalozenkiu klockow Hawka? Ze starymi (ATM) nie ma tego problemu, wiec to chyba nie tarcze. Mazda krzyczy 150 PLN za zmiane. A nie chce wywalac pieniedzy w bloto... Czy w przypadku naszych zaciskow jest jakas specjalna procedura montazu, inna od calej reszty?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 13 maja 2010, 22:42

Co bylo powodem? Nie wiadomo. POjechalem do serwisu Mazdy – zaplacilem za montaz jak za zboze – ale klocki pasuja i na dodatek spelniaja swoja funkcje :D :D
Czyzby mechanik "z polecenia" nie potrafil wykonac najprostszej czynnosci jaka jesty wymina klockow hamulcowych? Ehh te czeskie podejscie do profesjonalizmu....
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 13 maja 2010, 22:54

trzeba było od razu przyjechac do mnie <lol> wymieniłbym taniej i od ręki byłoby dobrze hahaha <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 13 maja 2010, 23:46

Taniej to by nie bylo. 1,5 baku w jedna strone + piwo hahaha
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 2 lip 2010, 11:10

Czy mozna wymienic jedynie przenie tarcze? Czy zalecana jest wymiana wszystkich czterech? Jesli to drugie – czy moga byc rozne (np przednie wiercone+nacinanae, z tylu tylko nacicnane)?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 2 lip 2010, 11:18

można wymienić tylko przednie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 2 lip 2010, 11:32

mysle o DBA. PG jako jedyni daja sensowna oplate za przesylke a :
1. wiercone maja tylko przednie.
2. Mysle nad mixem wierconych i nacinanych
3. A moze bez sensu i kupic tylko nacicnane? Dziurki napewno nadzadza szyku hahaha , ale czy szyk idzie w parze ze skutecznoscia hamowania? Mowa o ulicy, nie torze. Na tor, czy lotniska jezdze bardzo sporadycznie.

Senkju za podpowiedz.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 2 lip 2010, 11:41

czytałem wiele opinii że wiercone są bardziej podatne na pękanie, ALE gdyby były jednoznacznie złe nie stosowano by takich tarcz w wersjach AMG i różnych dużo bardziej sportowych furach niż MPS

ja jak będę zmieniał najprawdopodobniej wezmę nacinane i nawiercane
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 2 lip 2010, 15:21

ja mam nacinane i to tak naprawde jest szyk/sryk. Nie wiem czy daje to cos poza tym ze masz mniejsza powierzchnię trącą co powinno skutkować gorszym hamowaniem. Ale uj, uzmysłowiłem sobie to grubo po zakupie... W dobrych sportowych furach tak jak Michał pisze są nawiercane, nacinanych jeszcze nie widzialem <lol> ale przecież nie zbluźnię i nie powiem ze MPS to dobra sportowa fura hahaha
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed