[3 BK MPS] Amortyzatory i klocki
Misiek, jakie frontowe klocki masz? HB519, czy HB549. Bo jestem skolowany totalnie. Ja mam 549... Wedlug dokumentacji w PDF (Hawk Performance) 549 pasuja zarowno do speed3, ajk i 6. Jednak wedlug dokumentacji elektronicznej (Excel – lol) do trojki wchodza 519, a do szostki 549. Masz jeszcze gdzeis pudelko po klockach? Jak mozesz, to sprawdz prosze. To jakas paranoja jest.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
nic nie robiłem specjalnego, na dodatek wymieniałem sam może założyli wewnętrze na zewnątrz, bo te klocki nie sa symetryczne... ale tego się chyba nie da zrobić
co do numeru to nie wiem, postaram się pamiętac żeby sprawdzić, ale zamawiałem z PG i tam na stronie jest oznaczenie 549 AFAIR
co do numeru to nie wiem, postaram się pamiętac żeby sprawdzić, ale zamawiałem z PG i tam na stronie jest oznaczenie 549 AFAIR
No to nie mam pojecia, dlaczego tluka przy hamowaniu. Sam nie wymienie, bo nie mam narzedzi. Nie wsponiajac, ze nie mam pojecia, jak to zrobic
A zapomnialem dodac, ze po zalozeniu starych klockow hamulce jakby slabiej reaguja. Do wczoraj wystarczylo lekko nacisnac pedal a auto stawalo w miejscu. Teraz ma najwidoczniej jakies problemy z sila zacisku. Czy to normalne? Czy przetoczenie tarcz moze miec na to wplyw?
A zapomnialem dodac, ze po zalozeniu starych klockow hamulce jakby slabiej reaguja. Do wczoraj wystarczylo lekko nacisnac pedal a auto stawalo w miejscu. Teraz ma najwidoczniej jakies problemy z sila zacisku. Czy to normalne? Czy przetoczenie tarcz moze miec na to wplyw?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
A konkretniej? Bo z tego, co widze – to na oko jedyna roznica jest brak rantu na tarczach. I jak pisalem wczesniej, na starych klockach nie bije. Po 20km widze slad (jakby jasniejszy)na zewnetrzenj czesci tarcz (na szer ok 2cm). Czy mozliwe,ze klocki tereaz tra tylko w tym miejscu a nie po calej powierzchi?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Miałem tak samo sprężyna wypchnęła dół klocka i łapał tylko górą , rozłożyć i złożyć poprawnie
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
Odwiedze chyba ASO. Za wymiane klockow zadaja 150PLN! Ale przynajmniej bede mial pewnosc, ze albo klocki sa do d..., albo zle przetoczyli tarcze, albo "moj" mechanik jest kompletna dupa wolowa.
BTW – przednie Blisteiny sprawuja sie swietnie. Wybieraja dziury az milo
BTW – przednie Blisteiny sprawuja sie swietnie. Wybieraja dziury az milo
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):BTW – przednie Blisteiny sprawuja sie swietnie. Wybieraja dziury az milo
a są trochę twardsze niż seria, czy nie?
Biorac pod uwage, ze przejezdzilem miesiac na cieknacym i "odbijajacym" amortyzatorze – to sa zdecydowanie bardziej elastyczne. A na powaznie – nie odczulem jakiejs wiekszej roznicy. Wypowiem sie po nieco wiekszym przebiegu oraz po zalozeniu tylnych.
Dzwonilem do Hawk PL. Potwierdzili, ze do mojego modelu i rocznika mam dobre klocki. Jednak zaznaczyl, ze moga ystepowac roznice w zaciskach pomiedzy wersjami US i EU. Tak mieli w przypadku Hondy...
Co do dyskow DBA 4000. Gosc powiedzial, ze koszt to ok 570PLN. I zadzwonic pod koniec maja (tak do 20-ego). Beda organizowali nowy transport z Australii. Jesli zdecyduje sie w maju – czas dostawy: czerwiec, lipiec.
Dzwonilem do Hawk PL. Potwierdzili, ze do mojego modelu i rocznika mam dobre klocki. Jednak zaznaczyl, ze moga ystepowac roznice w zaciskach pomiedzy wersjami US i EU. Tak mieli w przypadku Hondy...
Co do dyskow DBA 4000. Gosc powiedzial, ze koszt to ok 570PLN. I zadzwonic pod koniec maja (tak do 20-ego). Beda organizowali nowy transport z Australii. Jesli zdecyduje sie w maju – czas dostawy: czerwiec, lipiec.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Zapomnialem wam powiedziec o dziurze, ktora w ubiegla sobote zmasakrowala moja felge. Dziura wycieta przez roboli, ale nie oznakowana. Wiec jadac grzecznie 50km/h wpier... sie w nia jak ta lala. Chcac ja ominac probowalem odbic do kraweznika... ale bylo juz za pozno. W druga strone nie moglem skrecic, bo na rownoleglym pasie mialem konkurencje .
Felga dziala, ale jest zmasakrowana. Lakier zdarty fo zywego aluminium. Pisze to w radosnej euforii, bo ubezpieczyciel zaakceptowal moja skarge i felga bedzie wymieniona. Jezuuu, zeby tylko nie wpadli na pomysl naprawy... tak [cenzura] po czesku.
Felga dziala, ale jest zmasakrowana. Lakier zdarty fo zywego aluminium. Pisze to w radosnej euforii, bo ubezpieczyciel zaakceptowal moja skarge i felga bedzie wymieniona. Jezuuu, zeby tylko nie wpadli na pomysl naprawy... tak [cenzura] po czesku.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Panowie. Co moze byc powodem "bijacych uderzen" po zalozenkiu klockow Hawka? Ze starymi (ATM) nie ma tego problemu, wiec to chyba nie tarcze. Mazda krzyczy 150 PLN za zmiane. A nie chce wywalac pieniedzy w bloto... Czy w przypadku naszych zaciskow jest jakas specjalna procedura montazu, inna od calej reszty?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Co bylo powodem? Nie wiadomo. POjechalem do serwisu Mazdy – zaplacilem za montaz jak za zboze – ale klocki pasuja i na dodatek spelniaja swoja funkcje
Czyzby mechanik "z polecenia" nie potrafil wykonac najprostszej czynnosci jaka jesty wymina klockow hamulcowych? Ehh te czeskie podejscie do profesjonalizmu....
Czyzby mechanik "z polecenia" nie potrafil wykonac najprostszej czynnosci jaka jesty wymina klockow hamulcowych? Ehh te czeskie podejscie do profesjonalizmu....
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
trzeba było od razu przyjechac do mnie wymieniłbym taniej i od ręki byłoby dobrze
Czy mozna wymienic jedynie przenie tarcze? Czy zalecana jest wymiana wszystkich czterech? Jesli to drugie – czy moga byc rozne (np przednie wiercone+nacinanae, z tylu tylko nacicnane)?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
można wymienić tylko przednie
mysle o DBA. PG jako jedyni daja sensowna oplate za przesylke a :
1. wiercone maja tylko przednie.
2. Mysle nad mixem wierconych i nacinanych
3. A moze bez sensu i kupic tylko nacicnane? Dziurki napewno nadzadza szyku , ale czy szyk idzie w parze ze skutecznoscia hamowania? Mowa o ulicy, nie torze. Na tor, czy lotniska jezdze bardzo sporadycznie.
Senkju za podpowiedz.
1. wiercone maja tylko przednie.
2. Mysle nad mixem wierconych i nacinanych
3. A moze bez sensu i kupic tylko nacicnane? Dziurki napewno nadzadza szyku , ale czy szyk idzie w parze ze skutecznoscia hamowania? Mowa o ulicy, nie torze. Na tor, czy lotniska jezdze bardzo sporadycznie.
Senkju za podpowiedz.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
czytałem wiele opinii że wiercone są bardziej podatne na pękanie, ALE gdyby były jednoznacznie złe nie stosowano by takich tarcz w wersjach AMG i różnych dużo bardziej sportowych furach niż MPS
ja jak będę zmieniał najprawdopodobniej wezmę nacinane i nawiercane
ja jak będę zmieniał najprawdopodobniej wezmę nacinane i nawiercane
ja mam nacinane i to tak naprawde jest szyk/sryk. Nie wiem czy daje to cos poza tym ze masz mniejsza powierzchnię trącą co powinno skutkować gorszym hamowaniem. Ale uj, uzmysłowiłem sobie to grubo po zakupie... W dobrych sportowych furach tak jak Michał pisze są nawiercane, nacinanych jeszcze nie widzialem ale przecież nie zbluźnię i nie powiem ze MPS to dobra sportowa fura
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość