Strona 1 z 5

[6 GG MPS] Indeks prędkości i nośność opon

PostNapisane: 16 sty 2007, 20:16
przez kowalesik
Wiem, ze niewielu jest uzytkownikow MPSa (MazdySpeed) na forum, niemniej jednak zadam to pytanie :)
Jak to jest z indeksem predkosci i nosnoscia opon dla MPSa. W Stanach jest to 215/45 R18 93Y. Przesledzilem tez strony europejskie i australijska. Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci. W Australii na MPSa zakladaja 215/45 R18 89Y. O ile indeks predkosci mozna przebolec i zalozyc nizszy (chociazby W) o tyle nosnosc lepiej utrzymac taka sama.
Jak to jest z MPS w specyfikacji europejskiej? Jakie sa nosnosc i indeks predkosci w oponach zalozonych fabrycznie w Waszych MPSach?
Pytam dlatego, bo istnieje jeden, gora dwa modele opon do tego auta :)
Pozdrawiam

PostNapisane: 16 sty 2007, 20:20
przez Grzyby
kowalesik napisał(a):Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci

Znajdź interesujący cię rozmiar opony i wejdź na stronę jej producenta – wątpię żebyś tym sposobem nie znalazł interesujących cię informacji.
Na większości stron z oponami masz oznaczenia i tłumaczenia do nich.

PostNapisane: 16 sty 2007, 20:48
przez martinpl
ani autodata, ani infotech, ani nawet mazda epc nic nie mowi na ten temat, albo nie potrafie szukac :P

PostNapisane: 16 sty 2007, 21:13
przez newbie
General (L.H.D. R.H.D.) specs:

215/45R17 91W
(reinforced)

European (L.H.D. U.K.) specs:

Mazda6 MPS: 215/45R18 93Y
Except Mazda6 MPS: 215/45R 18 89W

PostNapisane: 16 sty 2007, 21:59
przez kowalesik
Grzyby,
Ja wiem, co oznacza 93Y. Chodzilo mi o to, ze w zaleznosci od kraju przeznaczenia w MPS montowane sa rozne rodzaje opon. 215/45 R18 moze byc 89Y, 89W, 93W, 93Y. Jak juz napisalem, indeks predkosci moze byc nizszy, dla mnie nie ma znaczenia czy to W – 270km/h czy Y – 300km/h. Zastanowilo mnie, dlaczego na Australie idzie 89Y, a na Stany 93Y w tym samym aucie (oczywiscie mozna przyjac teze, ze Amerykanie sa grubsi). Nie znalem specyfikacji europejskiej.
Newbie,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze mozna zastosowac opony: 89W, 89Y, 93W, 93Y. Roznica w nosnosci pomiedzy 89 a 93 to 70kg czyli calkiem sporo. Slowko "except" sugeruje, ze 89W jest zamiennikiem, a podstawowe indeksy to 93Y. Czy moglbys mi powiedziec, na jakim ogumieniu przychodzi auto do dealera?
Przegladajac strony internetowe jest zdecydowanie wiecej opon 215/45 R18 89Y(W) niz 215/45 R18 93Y(W).
Pozdrowka

PostNapisane: 16 sty 2007, 22:35
przez alf28
kowalesik napisał(a):Nie znalem specyfikacji europejskiej.
ale polska specyfikacja to opony o max-nośności <lol>

PostNapisane: 16 sty 2007, 23:25
przez XEDOS6
stray nie rozdrabniaj sie w indeksach...walisz na krzywo nic sie nie stanie jak zalozysz np (w) i tak nie osiagasz takich predkosci????????????? no coz zostaje zapoznac sie ksiazka serwisowa auta i dostosowac do niego oponki..

PostNapisane: 16 sty 2007, 23:59
przez kowalesik
XEDOS6,
Nie obraz sie, ale czy nie rozumiesz, co pisze, czy moze ja niewyraznie pisze. Dwa razy w tym topicu zaznaczylem, ze nie przywiazuje sie do indeksu predkosci (wisi mi, czy to bedzie W czy Y), ale interesuje mnie indeks nosnosci czyli liczby 89 lub 93 w moich postach. Co jest w mojej instrukcji/ksiazce serwisowej to ja doskonale wiem – to bylo pierwsze miejsce, w ktorym sprawdzilem. Na forum zapytalem, z jakimi oponami przychodza samochody do Polsk/Europyi, bo jak widac na swiecie to samo auto moze miec opony o nosnosci 89 i indeksie predkosci Y, jak i nosnosci 93 i indeksie predkosci Y, a na europejskich stronach mazdy nie znalazlem tej informacji.
Czy teraz juz jasne? :)

PostNapisane: 18 sty 2007, 10:36
przez klub3
Pomnóż sobie indeks nośności czterech opon i będziesz widział, jak się on ma do maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu.

PostNapisane: 16 lis 2007, 15:36
przez grze.gorz
Moja nówka sztuka miała założone letnie 93Y.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 22:19
przez silme
Rozruszam temat bo idze lato,

Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)

Mazda Polska oraz sieć dealerska zaleca w/w opony, Konfigurator Bridgetstone, instrukcja auta również więc nie ma co kombinować z rozmiarem.

Rozmawiałem z różnymi fachowcami, wszyscy twierdzą, że jest różnica między oponami chodzi głównie o to, że Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL jest oponą wzmocnioną, dlatego nie zaleca się indeksów W i niczego poniżej 93. Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W. Trzeba pamiętać, że MPS jest ciężki. Ja również uważam, że Y to przesada, rozpędziłem się do licznikowych 255km/h i nie sądzę, że MPS poleci 300 :) Ale chodzi o to, że Bridgetston Y jest robiony 93, a Bridgetstone W 89 i tyle.

A teraz najlepsze, od miesiąca próbuje zakupić opony Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL i powiem szczerze, że jest cholerny problem, żeby te gumy dostać. Wszystkie sklepy oponiarskie twierdzą, że opony są niedostępne i nie wiadomo kiedy będą, a niektórzy twierdzą, że producent zrezygnował z produkcji tego rozmiaru. Dopiero od Mazda Polska dostałem info, że w połowie mają będą dostępne w ASO w cenie 935,00 zł + VAT / szt. Cena oczywiście chora, dlatego mam nadzieje, że opony będą dostępne również w innych sklepach.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 11:53
przez Maciej Loret
silme napisał(a):Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)


Czy ja wiem czy szybko. Kup inne z najwyższej półki i przy tym samym stylu jazdy zobaczysz ile wytrzymują... Nie spodziewałbym się większych różnic, może poza Michelin (ale to tylko przypuszczenie, po tym jak w testach ADAC opony 225/45/17W Michelin Pilot Sport 2 pobiły wszystkie opony, jeśli chodzi o trwałość )...

silme napisał(a):Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W.


Jest jeszcze Toyo PROXES T1-R 215/45 ZR18 93Y RF za 658PLN/szt., ale IMHO to razem PIlot Exalto półka niżej niż pozostałe powyższe.
Sklepów z oponami jest mnóstwo, poszukaj jeszcze...
A jeśli jeszcze bywasz w Niemczech, to tam na pewno nie będzie problemu – większy rynek i nie są to specjalnie nietypowe opony.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 12:22
przez mckoper
silme patrzałeś na eBay'u?
znalazłem trochę większe(255/45R-18) nówki za $129.95
Napisz może do sprzedawcy czy będzie miał te opony w rozmiarze 215? :)


pozdrawiam,
mckoper

PostNapisane: 12 kwi 2009, 12:22
przez gryzoon
Ja na swojej mam założone letnie Michelin PILOT SPORT 2 225/45R18 95 Y XL i uważam, że to BARDZO DOBRE opony – idealne na mokrą i suchą nawierzchnię – jak by komuś przyszło do głowy jeżdżenie w zimie na tych oponach to krzyż na drogę – bo jeździ się na nich jak na lodowisku (ja tydzień po tym jak spadł śnieg, miałem okazję się przekonać) – miesiąc szukałem pasujących felg 16" okazało się że 17" to minimum – no a później poszukiwanie opon.

Zimówki założyłem na oryginalne mazdowskie felgi 17" (mniejsze felgi nie wchodzą), a oponki założyłem Nokian WR G2 215/45R17 XL 91 V – opony dobre na śniegu i tylko i wyłącznie na śniegu – przy takiej zimie jaka bywa najczęściej w Warszawie to kiepska opcja – dość głośne, przyczepność na mokrym niby dobra, ale są lepsze opony zimowe, z lepszą trakcją na mokrym.

Co do sklepów to ja kupuje opony na http://www.opony.com – szybka realizacja zamówienia i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć opony (może dlatego, że trafiam na promocje :) ) – generalnie polecam.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 12:55
przez silme
Macieju nigdy nie kupie opon Toyo Proxes, miałem je w Vectrze i powiem szczerze, że poza dobrymi właściwościami na suchej nawierzchni oraz tym, że długo wytrzymały to w moich oczach dyskwalifikuje je ich niemiłosierna ilość decybeli, były mega głośne, jeden wielki huk. Pomijam zachowanie na mokrej nawierzchni., które można porównać z dupolotem kupionym w biedronce.

Opon 225 nie założę, wiem jak auto się na nich zachowuje, a nie chce tracić na trakcji. Poczekam do połowy maja, jak nie będzie mojego rozmiaru kupię Piloty.

Podaje jeszcze link dla zainteresowanych odnośnie opon zimowych do M6 MPS, bo ja w przeciwieństwie do gryzoon'ia zakupiłem opony, zamiast szukać nowych felg i chyba lepiej na tym wyszedlem.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 10#1132410

www.opony.com – też jestem zdania, że sklep jest OKej w końcu mam do chłopaków jakieś 5km, bo to Bydgoszcz :) Ale są w necie tańsze sklepy, zalecam używanie porównywarek typu ceneo, radar itp.

Na eBay'u sprawdzalem, ale wolę kupić opony w Polsce, zwłaszcza, że mają być w maju.

PostNapisane: 22 kwi 2009, 16:24
przez belu
Ja zdecydowałem się jednak na szersze, zakupiłem Dunlop SP SPORT MAXX 225/40R18 92 YXL, indeks nośności trochę mniejszy ale zwykle jeżdżą max dwie osoby. Wybrałem ten rozmiar głównie z powodu dużej różnicy w cenie, ten rozmiar jest najbardziej "typowy" i jest największa oferta i promocje, między innymi na opony.com (kupowałem po 574 za szt.). Mam nadzieję że nie przekonam się o utracie trakcji.

PostNapisane: 22 kwi 2009, 22:30
przez silme
Różnica jest zauważalna, porównywaliśmy z kolegą z Torunia, 2 MPS'y, opony 215 i 225, na pierwszych auto mniej się "kołysało" w zakrętach. Prosiłbym o Twoją opinię jak się te opony sprawują, bo wciąż nie mogę dostać 215...

PostNapisane: 23 kwi 2009, 07:16
przez belu
Na razie używam opon od 4 dni a auto mam od 2 tygodni (nawet nie) więc pewnie nie wydam miarodajnej opinii, będę w weekend w trasie, zobaczę czy będzie różnica pomiędzy zimówkami 215/45R17 (wiem... jeszcze co innego). Póki co nie narzekam (bałem się 18'' na miasto), co prawda jeżdżę dość spokojnie :).

PostNapisane: 23 kwi 2009, 07:46
przez kowalesik
bart72, przy 225/40 masz ściankę boczną niższą od fabrycznych 215/45 o prawie 7mm (6,75), więc trakcja w zakrętach nie powinna się pogorszyc, wręcz przeciwnie.
silme, ja po fabrycznych Bridgestonach mam Toyo Proxes T1R i na hałas nie narzekam. Na oponytanio.pl pojawiła się opona Falken ZIEX ZE-912 215/45 ZR18 93W XL, jest też Pirelli P ZERO ROSSO 215/45 R18 93W XL. Obie mają nieco niższy indeks prędkości, ale chyba nie ma znaczenia czy to 270 czy 300km/h.
Zawsze możesz wrócić do fabrycznych Bridgestone :)

PostNapisane: 23 kwi 2009, 08:03
przez belu
nie znam się... nie mam porównania... więc nawet jak stracę trochę trakcji to nie zauważę :D
a parę złotych na piwko zostało w kieszeni <jupi>