[6MPS] Hamulce

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez habzimierz » 21 wrz 2010, 14:20

Mam problem, polegający na słabym hamowaniu z wyższych prędkości – czuję miękki pedał i słyszę głuchy dźwięk już. To samo przy kilku hamowaniach z trochę mniejszych prędkości, 2 czy 3 z rzędu jest wyraźnie słabsze. Pamiętam, że kiedyś ten samochód hamował w miarę, w miarę. Później było gorzej więc założyłem tarcze stoptech'a + klocki hawka (wszystko przodu). Ale dalej jest dópa i teraz nie wiem co jest nietegez: czy to kwestia słabego tyłu? Czy może płyn hamulcowy? A może to dlatego, że nie mam hamulców w stalowym oplocie? <lol>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 14:24

Stalowy oplot to na tor, Ferodo i dot 5.1 :D Gdzies czytalem, ze powinnismy wymieniac plyn raz w roku.
Zakladam, ze grubosc klockow sprawdziles :D
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, 14:32 przez BUrdoror, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 14:31

BUrdoror napisał(a):Stalowy oplot to na tor, Ferodo i dot 5.1 :D Sprawdz plyn, bo zakladam,ze grubosc klockow juz sprawdziles :D Choc z drugiej strony wyglada to na luzne linki – miekki pedal.


jakie linki :| to nie rower, żebyś pedałem hamulca za linki ciągnął <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 14:34

Z malucha pamietam,ze byly linki... Dobra, juz nic nie pisze <nie powiem>
(hehe, zdazylem wyrzucic linki przed twoim postem – zdalem sobie sprawe z absurdu)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 14:51

BUrdoror napisał(a):Z malucha pamietam,ze byly linki... Dobra, juz nic nie pisze <nie powiem>
(hehe, zdazylem wyrzucic linki przed twoim postem – zdalem sobie sprawe z absurdu)


spoko, apropos płynu <czytaj>
– zwykłe płyny – co 2 lata
– płyny o podwyższonej temp wrzenia np Motul RBF600/660 czy zapewne wymienione Ferodo – co 1 rok lub częściej, niektórzy po całodziennym upalaniu na torze już wymieniają co imho jest lekkim hardcorem, z drugiej strony w przypadku częstego upalania pewnie zmiana co pół roku wcale nie byłaby przesadą
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 21 wrz 2010, 15:52

no ale czy to znaczy, że moje objawy mogą być bezpośrednio związane z płynem? (był wymieniany nie tak dawno, tyle że ori)
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 16:25

habzimierz napisał(a):no ale czy to znaczy, że moje objawy mogą być bezpośrednio związane z płynem? (był wymieniany nie tak dawno, tyle że ori)


nie wiem <zawstydzony>
wydaje mi się że nie, bo musiałbyś mu naprawdę bardzo dać w kość albo musiałby być bardzo stary <oczy>

teraz masz stoptecha i hawka i nie hamuje ?? :|

co do tyłu – w 3 MPS tył nie hamuje prawie wcale <oczy> ale w 6 MPS jako że jest cięższa i ma napęd na cztery łapy więc może być inaczej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 21 wrz 2010, 16:34

hamować hamuje tyle, że robi to jakby miał postawić przy tym brązową figurkę <zeby>
I ten głuchy odgłos... coś jest nie tak :|
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez emilioestewez » 21 wrz 2010, 16:36

Mogą. Płyn jest silnie higroskopijny i jak nałapie nawet trochę wody to później zaczyna wpadać pedał. Miałem tak kiedyś w Toyce a płyn był całkiem świeży.
A może faktycznie zaczynają Ci się robić rodzyny na przewodach <lol>
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 16:42

habzimierz napisał(a):hamować hamuje tyle, że robi to jakby miał postawić przy tym brązową figurkę <zeby>
I ten głuchy odgłos... coś jest nie tak :|


może je zeszkliłeś ?? <zeby> czy jak to się tam nazywa = złe dotarcie zaraz po wymianie

u mnie się hamulec trochę zepsuł ostatnio ale nie za wiele go tam zostało prawdę mówiąc <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 16:46

Apropos hamulcy
Ma ktos z was kontakty w jakims ASO, co by wziasc jakis stary drucik od tylnych klockow do mps3?
Przeceiz stare hamulce musza jakos wyrzucac – a poszukuje tylko tego durnego druta.

Taki offtop, sorki.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Grucha » 21 wrz 2010, 16:53

W Intercarsie są po pare groszy

Pozdr
Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 17:07

zdaje sie, ze chodzi o to cos :)
Obrazek
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Grucha » 21 wrz 2010, 18:26

Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 18:35

file not found :(
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Grucha » 21 wrz 2010, 18:39

Obrazek
Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 18:47

Kurcze, niestety to chyba nie to :( Chodzi o tylny, taki jakby zrolowany , przypominajacy nieco kokarde... Nie mam pojecia, jak to opisac :D
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez habzimierz » 22 wrz 2010, 09:26

ej dobra wy tu o kokardkach a u mnie dalej jest lipa – te odglosy pojawiaja sie tylko przy mocnym hamowaniu, jak wdepne tak solidnie. Wystarczy, ze troche odpuszcze i jest lepiej. Ale kuzwa jak jakis Zdzisiek w traktorze wyjedzie na szose to nie bede hamowal delikatnie :/ Moze zaciski sa za slabe??
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 22 wrz 2010, 09:37

habzimierz napisał(a):ej dobra wy tu o kokardkach a u mnie dalej jest lipa – te odglosy pojawiaja sie tylko przy mocnym hamowaniu, jak wdepne tak solidnie. Wystarczy, ze troche odpuszcze i jest lepiej. Ale kuzwa jak jakis Zdzisiek w traktorze wyjedzie na szose to nie bede hamowal delikatnie :/ Moze zaciski sa za slabe??


zaciski raczej sie nie zepsuły, wymień płyn na jakiś o wysokiej temperaturze wrzenia, to grosze (60zł? 100zł?) i zobacz, jak nie bedzie lepiej to obstawiam ze przysmazyles klocki zaraz po zalozeniu i czeka Cie ich wymiana
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez emilioestewez » 22 wrz 2010, 11:54

habzimierz napisał(a):Moze zaciski sa za slabe??

To już prędzej pompa dostaje pierdolca. Gdzieś w odległej galaktyce już się to komuś zdarzyło.
Podjedź do siusiaków na serwis i niech Ci odczytają ciśnienia na pompie. A może brake assistant Ci się nie załącza z jakiegoś powodu, pompa nie wali max ciśnienia od razu i czujesz jakbyś nie miał hampli ?
(już pomijam fakt że ten asystent jest u nas z doopy... w nowszym empeesie to poprawili podobno)
Z tym zeszkleniem o którym wspominał Michał to też bardzo prawdopodobne.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed