Dysze spryskiwaczy niewłąściwie spryskują szybę

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Feat » 13 wrz 2008, 01:11

Witam szanownych forumowiczów,

dzisiaj wracając z trasy przy standardowym myciu szyby zauważyłem, że dysze spryskiwaczy po jednej stronie źle pryskają, tzn jeden ze strumieni leci zupełnie na dach a jeden kończy swój lot 5 cm od podszybia. Więc pełen zapału zabrałem się za regulację i nie wyszła ona na dobre, dysze pryskają na szybę, ale nie tak dobrze i równo jak kiedyś... Zatem chciałbym się zapytać czy ktoś z was przerabiał już podobny temat i może wypracował jakiś dobry system ustawiania tego ustrojstwa? Dzisiaj wypryskałem cały zbiornik płynu na testy, a i tak nie udało mi się ustawić tego porządnie. A może lepiej wymienić same dysze na nowe i nie bawić się w regulacje? Czy ktoś wymieniał już je w 3? Chodzi mi głównie o wężyki wpięte w dysze, nie wiem czy są poprostu bardzo mocno wciśnięte czy może przyklejone, a nie chce rozłączać ich na siłę bo pewnie wielu wie jak takie działania zazwyczaj się kończą. Będę wdzięczny za każde info na ten temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez andrzej 08 » 13 wrz 2008, 16:01

u mnie pryskaja dokladnie na odwrot czyli baaaaardzo nisko a regulacja dopiero przede mna wiec rowniez poczytam madre rzeczy w temacie


edit:

no pobawilem sie i troche mi to zajelo [20min]
sprawa rozbija sie chyba o makrometry :D

tez mi leci na dach lekusko ale to wynika z bardzo duzego cisnienia pod jakim plyn leci i kata padania na szybe.plyn odbija sie od szyby i leci dalej :P

uzyje spryskiwacza i wlaczaja sie automatycznie wycieraczki ktore musza machnac 3 rundy i to wydluza czas regulacji
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 22:45
Posty: 77 (6/0)
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez mr_t » 15 wrz 2008, 22:41

Ja u siebie nie ustawiałem, ale nawet się tym bawić nie chcę, bo te dysze ciągle mi się same przestawiają. Raz pryskają pod wycieraczki, raz po dachu, czasem z jednej dyszy lecą 3 strumienie a czasem jeden.
(płyn do spryskiwaczy – BP).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Lesiu » 16 wrz 2008, 14:58

wężyki ciężko wchodzą, najlepiej podgrzać troche zapalniczką i ściągnąć :]
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 18:25 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Dortann » 16 wrz 2008, 16:50

Ja za pomocą igły ustawiałem te cholerstwa chyba ze 30 minut ale wreszcie nie pryskają mi na dach i na sąsiada z boku <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Fortuniarz » 12 gru 2008, 15:07

A słyszał ktoś że do mazdy 323F Z5 BA, można zamontować "pipeczki" od Citroena ( nie wiem jaki model, ale z aktualnej oferty sprzedażowej). Wtedy mamy tzw. mgiełkę i to chyba najlepsza forma natrysku na szybę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez Globy » 12 gru 2008, 17:00

Pewnie tak, do GE ludzie montowali (poszukaj tematu w dziale Tuning).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Borys » 12 gru 2008, 19:22

Fortuniarz napisał(a):A słyszał ktoś że do mazdy 323F Z5 BA, można zamontować "pipeczki" od Citroena ( nie wiem jaki model, ale z aktualnej oferty sprzedażowej). Wtedy mamy tzw. mgiełkę i to chyba najlepsza forma natrysku na szybę.

od C3 ;)
Globy napisał(a):(poszukaj tematu w dziale Tuning).

np. tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27397 <czytaj>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez markmas » 12 gru 2008, 20:13

Dortann napisał(a):Ja za pomocą igły ustawiałem te cholerstwa chyba ze 30 minut ale wreszcie nie pryskają mi na dach i na sąsiada z boku <lol>


Ha! Dokladnie było cos takiego u mnie. Meczyłem się i męczyłem, ale ustawiłem :) Zajęło mi to.... pół zbiornika. Przydaje się druga osoba do pomocy :)
Dowcip polaga na tym ze w moich spryskiwaczach (przód) są mosiężne kulki (pewnie u Was też). Za pomocą igly udało mi się je ustawić. Mosiądz mimo wszystko się utlenia i zaczyna cieżko chodzić w plastiku. Przez to ruchy odbywały się skokowo. Po woli, po woli (decydują mikrometry <lol> ) udało mi się osiągnąć zamierzony cel :)
Jeśli chodzi o tył to niestety jest to zwykły plastik, bez kulki prowadzącej strumień :/ Tu już nic nie da sie przestawić bez "rozberania" spryskiwacza.

PS.
1. Nie wiem czy kulki występują we wszsytkich modelach.
2. Raczej nie proponował bym używania jakiegoś wynalazku w postaci wd-40. Może to spowodować zbytnie obluzowanie kulek i koszmarne "mazy" na szybie.
Ja robiłem to na zwykły płyn do spyskiwaczy. Delikatnie – po woli do celu. Od ustawienia mija jakieś dwa miesiące i ze trzy pełne zbiorniki – Nic nie uległo pogorszeniu :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez m23477 » 5 sty 2009, 18:54

Witam Wszystkich!
Mam do Was pytanie, które niektórym pewnie wyda się banalne i dziwne:) W które miejsce na przednią szybę trafaia u Was płyn ze spryskiwaczy. U mnie na sam dół szyby tuż przy wycieraczkach. Można jakoś wyregulować dyszę spryskiwaczy??? W mojej poprzedniej Madzi spryskiwacze były umiejscowione na masce, te w Madzi GH znajdują się pod krawedzią maski i raczej nie da się ich regulować. Jeśli jest inaczej to mnie uświadomcie ;) . Może w myjni przez przypadek uległy przesunięciu???
Pozdrawiam
M6 GH 2.0 MZR-CD 140 KM
rok prod. 2008
Olo
Początkujący
 
Od: 23 mar 2007, 14:30
Posty: 26
Skąd: Przecław
Auto: Mazda 6 GH rok prod. 2008

Postprzez japoniec » 5 sty 2009, 21:21

powinna byc regulacja
czasami dysza zatka sie paprochem i bardzo slabo pryska – wtedy trzeba przeczyscic jakims cienkim drucikiem, znacznie cienszym niz srednica dyszy – wtedy dyszy nie uszkodzisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez domin1979 » 5 sty 2009, 22:43

m23477 napisał(a):te w Madzi GH znajdują się pod krawedzią maski i raczej nie da się ich regulować.

Podobnie jest w CX-7 i raczej nie da się tego regulować jak się chwilę przyjrzałem. Leją na dół szyby ale zbiera. Sam się zastanawiałem czy nie ustawić wyżej. Chyba tak ma być i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez gstr » 6 sty 2009, 01:13

m23477 napisał(a):jakoś wyregulować dyszę spryskiwaczy


Kiedyś (M626) wkładało się szpilkę i kręciło dyszą jak chciało... Nie wiem jak w nowych, w M6 nie ćwiczyłem jeszcze.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 01:17

m23477 napisał(a):W które miejsce na przednią szybę trafaia u Was płyn ze spryskiwaczy.

u mnie prosto w czoło..
ale ja mam jeszcze GG
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez domin1979 » 6 sty 2009, 02:03

Żeby była jasność, w starej M6 dało się regulować każdą z dyszy co czasami doprowadzało do szewskiej pasji szczególnie po wizycie na myjni automatycznej. Myślę, że zrezygnowano z tego po narzekaniach ludzi na częste rozregulowanie, a może z innych względów. Tak czy inaczej są to inne rozwiązania i wydaje mi się, że identyczne w CX-7 i nowej M6. Przeglądałem nawet instrukcję i nie ma nic o ustawianiu, z tego co pamiętam w GG było to w instrukcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 6 sty 2009, 12:47

Dołączam temat do istniejącego w Eksploatacji.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fazzi » 6 sty 2009, 14:04

Witam,
U mnie z kolei występuje inny problem. Jak stoję w korku to leję sobie po górnej części szyby (lub dachu).
Jak jadę 120 to leci pd wycieraczki... Czy to wina zużytego już silniczka? Że nie daje dobrego ciśnienia?
Kupiłem wczoraj dysze od C3 ale przy -10 nie chce mi się ich montować. :|
Chciałbym jednak wiedzieć czy aż taka różnica w zależności od prędkości występuje tylko u mnie czy też u innych. Bo jeśli to silniczek to wymiana dysz niewiele mi da...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez domin1979 » 6 sty 2009, 17:27

fazzi napisał(a):Chciałbym jednak wiedzieć czy aż taka różnica w zależności od prędkości występuje tylko u mnie czy też u innych. Bo jeśli to silniczek to wymiana dysz niewiele mi da...

fazzi napisał(a):Czy to wina zużytego już silniczka? Że nie daje dobrego ciśnienia?
To wina wiatru. Jak jedziesz 120 to normalne, że jest niżej strumień bo jest zdmuchiwany pędem powietrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fazzi » 6 sty 2009, 17:35

domin1979 Wiem, ale jak jadę autem ojca, które ma 3 lata to strumień jest na tyle silny że nie ma aż takiej różnicy. Dlatego pytam czy może pompka która już swoje lata mogła stracić parametry ciśnienia i czy u innych różnica jest aż tak duża.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez domin1979 » 6 sty 2009, 17:56

Zrób prosty test. Jak się da ustaw dysze max.do góry u siebie i u ojca i porównaj. Rozumiem, że oboje macie płyn zimowy, bo w przypadku letniego może po prostu zbyt gęstnieć na mrozach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed