[3 MPS BL] Paliwo

"Jakie paliwo lejecie do swojego MPS'a?" :–) Nie, nie, to nie jest kolejny watek na temat wyzszosci V-Powera czy Ultimate.
Zastanawialem sie ostatnio na czyms takim. Dotyczy MPS BL, ale moze w innych modelach jest podobnie, np. BK.
MazdaSpeed 3, 263 KM i w przeliczeniu 380 nM – dane katalogowe.
Mazda 3 MPS, 260 KM, 380 nM,
MazdaSpeed Axela, 264 KM, 380 nM.
Pojecia nie mam jak w Japonii, ale w US rekomendowane paliwo to 91 oktanów. W Polsce instrukcja mowi tak: 98 oktanów, ale można nalać 95 jednak należy spodziewać się spadku osiągów....
Po pierwsze, czy mapy sa rzeczywiscie rozne w US i EUR?
Po drugie, czy nalanie 95 nie spowodowałoby chociażby spalania stukowego?
Innymi słowy czy 95 rzeczywiście pogarsza osiągi, czy to tylko marketing? Bo jeżeli nasz motor akceptuje 95 to na czym polega pogorszenie osiągów. Przy tej samej mapie powinno być dokładnie to samo według mnie. To coś jak nalanie 98 do Kia Cee'd 1.4. Wiadomo, że nic nie da.
Jeżeli mapa jest taka sama jak w US to 95 to już prawdziwy wypas....
Jak się o tym przekonać?
1. Na forum jest ktoś kto ogarnia temat, pracuje w Mazda, itp. Czekamy....
2. Na forum jest ktoś kto wykonał jakieś doświadczenia... niestety raczej nie.
3. Doświadczenie 1. Łatwe, ale mało miarodajne i drogie. Hamownia, 3 baki na 95 oktanów, druga hamownia.
4. Doświadczenie 2. Ochotnik z BL w wersji USA + BL w wersji EUR (np. moje auto). Podjechać do zaprzyjaźnionego tunera, zczytać mapy i porównać.
Co myślicie?
Zastanawialem sie ostatnio na czyms takim. Dotyczy MPS BL, ale moze w innych modelach jest podobnie, np. BK.
MazdaSpeed 3, 263 KM i w przeliczeniu 380 nM – dane katalogowe.
Mazda 3 MPS, 260 KM, 380 nM,
MazdaSpeed Axela, 264 KM, 380 nM.
Pojecia nie mam jak w Japonii, ale w US rekomendowane paliwo to 91 oktanów. W Polsce instrukcja mowi tak: 98 oktanów, ale można nalać 95 jednak należy spodziewać się spadku osiągów....
Po pierwsze, czy mapy sa rzeczywiscie rozne w US i EUR?
Po drugie, czy nalanie 95 nie spowodowałoby chociażby spalania stukowego?
Innymi słowy czy 95 rzeczywiście pogarsza osiągi, czy to tylko marketing? Bo jeżeli nasz motor akceptuje 95 to na czym polega pogorszenie osiągów. Przy tej samej mapie powinno być dokładnie to samo według mnie. To coś jak nalanie 98 do Kia Cee'd 1.4. Wiadomo, że nic nie da.
Jeżeli mapa jest taka sama jak w US to 95 to już prawdziwy wypas....
Jak się o tym przekonać?
1. Na forum jest ktoś kto ogarnia temat, pracuje w Mazda, itp. Czekamy....
2. Na forum jest ktoś kto wykonał jakieś doświadczenia... niestety raczej nie.
3. Doświadczenie 1. Łatwe, ale mało miarodajne i drogie. Hamownia, 3 baki na 95 oktanów, druga hamownia.
4. Doświadczenie 2. Ochotnik z BL w wersji USA + BL w wersji EUR (np. moje auto). Podjechać do zaprzyjaźnionego tunera, zczytać mapy i porównać.
Co myślicie?