[3 MPS BL] Paliwo

Postprzez glowix » 29 gru 2010, 11:46

"Jakie paliwo lejecie do swojego MPS'a?" :–) Nie, nie, to nie jest kolejny watek na temat wyzszosci V-Powera czy Ultimate.

Zastanawialem sie ostatnio na czyms takim. Dotyczy MPS BL, ale moze w innych modelach jest podobnie, np. BK.

MazdaSpeed 3, 263 KM i w przeliczeniu 380 nM – dane katalogowe.
Mazda 3 MPS, 260 KM, 380 nM,
MazdaSpeed Axela, 264 KM, 380 nM.

Pojecia nie mam jak w Japonii, ale w US rekomendowane paliwo to 91 oktanów. W Polsce instrukcja mowi tak: 98 oktanów, ale można nalać 95 jednak należy spodziewać się spadku osiągów....

Po pierwsze, czy mapy sa rzeczywiscie rozne w US i EUR?
Po drugie, czy nalanie 95 nie spowodowałoby chociażby spalania stukowego?

Innymi słowy czy 95 rzeczywiście pogarsza osiągi, czy to tylko marketing? Bo jeżeli nasz motor akceptuje 95 to na czym polega pogorszenie osiągów. Przy tej samej mapie powinno być dokładnie to samo według mnie. To coś jak nalanie 98 do Kia Cee'd 1.4. Wiadomo, że nic nie da.

Jeżeli mapa jest taka sama jak w US to 95 to już prawdziwy wypas....

Jak się o tym przekonać?
1. Na forum jest ktoś kto ogarnia temat, pracuje w Mazda, itp. Czekamy....
2. Na forum jest ktoś kto wykonał jakieś doświadczenia... niestety raczej nie.
3. Doświadczenie 1. Łatwe, ale mało miarodajne i drogie. Hamownia, 3 baki na 95 oktanów, druga hamownia.
4. Doświadczenie 2. Ochotnik z BL w wersji USA + BL w wersji EUR (np. moje auto). Podjechać do zaprzyjaźnionego tunera, zczytać mapy i porównać.

Co myślicie?
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Postprzez gucior » 29 gru 2010, 11:55

na początku poczytaj w necie o różnicach oktanowości paliw w EU i US, przyjęte są inne normy i inne przeliczniki. Stąd 91 Us oktan to nie 91 EU oktan.
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 15:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez DISItune » 29 gru 2010, 11:58

zapominasz o tym, że w USA i u nas sa inne oktany, mierzone według innych norm. Nasze 98 to mniej więcej ich 91 ( !! ) o ile dobrze pamiętam <oczy>

masz jeszcze ten syf w baku? możemy sprawdzić czy mój program naprawdę potrafi zbierać logi z innych aut niż moje i możemy spróbować zobaczyć co w trawie piszcze jeśli chodzi o doładowanie i np. stuki
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez glowix » 29 gru 2010, 12:40

Oki, to odpowiada na jedno pytanie.

A co z tym, ze MPS akceptuje 95 z "pogorszeniem osiagow"?
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Postprzez glowix » 29 gru 2010, 12:49

Kontynując... Mimo innej skali amerykańskie AKI 91 przelicza się właśnie na nasze RON 95.
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Więc? <diabełek>
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Postprzez DISItune » 29 gru 2010, 13:00

to trochę bardziej skomplikowana sprawa

Czy Mazda gdzies napisała w BL (instrukcja?) że wolno warunkowo stosować 95? W BK czerwona naklejka na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa mówi wyraźnie conajmniej 98 a instrukcję mam po niemiecku i ni w ząb jej nie kumam, choć przyznam szczerze że nie szukałem takiej informacji bo w życiu nie przyszło mi do głowy tankowanie 95.

Druga sprawa. W BK (nie wiem jak w BL) fabryczne mapy mają bardzo ostry (mocno przyśpieszony/wyprzedzony) zapłon. Cytując znajomego który kilka aut zestroił "w zyciu nie widziałem takiego hardcore'u w fabrycznych mapach" albo "jak na fabryczne mapy to niezły hardcore" czy coś w tym guście. Co to oznacza jeżeli chodzi o wymagania w stosunku do benzyny? Liczba oktanowa (LO) oznacza odporność na spalanie stukowe. Im wyższa LO tym wyższa odporność na spalanie stukowe.

Co to oznacza w praktyce? Otóż w praktyce hardcorowość map zapłonu w BM i 6MPS (nie wiem jak w BL ale pewnie analogicznie) oznacza to że w tych autach spalanie stukowe zdarza się nawet na benzynie 98 i uwaga V-Power Racing. Mówię o moim egzemplarzu, ale czytając fora z Obamowa u nich jest tak samo tylko dotyczy benzyny 91. Co się dzieje jak czujnik stuku wykryje stuk? Cofa zapłon, niejednokrotnie mocno, wręcz przełączając się na mapę oznaczoną jako "Safe" która ma w całym zakresie dużo bardziej zachowawcze ustawienia zapłonu i auto na niej jest poprostu słabsze.

Także to że ktoś czuje że auto mu na jakiejs benzynie "nie jedzie" może oznaczać ni mniej ni więcej to, że benzyna była kiepska i auto zaczęło stukać a ECU przełączyło się na bezpieczniejsze mapy zapłonu.
Ja gdybym musiał zalać 95 to starałbym się unikać ostrej jazdy, ale jak wiadomo każdy robi ze swoim autem co mu sie żywnie podoba.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 29 gru 2010, 13:01

glowix napisał(a):Kontynując... Mimo innej skali amerykańskie AKI 91 przelicza się właśnie na nasze RON 95.
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Więc? <diabełek>


a zalej sobie nawet 86 tylko nie jęcz później że auto mocy nie ma albo wybuchło <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed