[6MPS] wymiana silnika

Witam po przerwie.
Na dzień dzisiejszy samochód stoi miesiąc w serwisie i czekam na wymianę silnka włącznie z turbiną.
Sprawa zaczęła się od tego, że auto zaczeło brac olej, niewiele bo ok. 0,1l/1000 km, czego wczesniej nie zanotowałem. Sprawę zgłosiłem w ASO, ale panowie stwierdzili, że to norma i jest to standard w mocnych doładowanych jednostkach. Po moich naciskach, zgodzili się na pomiar ciśnienia sprężania wyszło po 12,5 bar na cylindrach z wyjątkiem trzeciego gdzie było 10. Serwis stwierdził jeździc dalej a problem zgłoszą w centrali Mazdy. po ok 7000km wezwanie do serwisu, kolejny pomiar ciśnienia i wynik na 3 cylindrze 9 bar. Decyzja odstawic auto na szczegółowe testy. Po wstępnych testach wszysko wyszło ok. Kolejna decyzja rozbiórka silnika. I niespodzianka, około 2,5 cm pęknięcie tuleji trzeciego cylindra. Zdjęcia, opis, wysyłka do Mazda Polska i tutaj duży plus, bez problemów pełna akceptacja na wymianę kompletnego silnika razem z turbiną (diagnoza: przyczyną pęknięcia była wada fabryczna). Na moje szczęście auto jest na gwarancji i wszystko zrobią za friko. Wniosek: jeżeli komuś silnik zaczyna brac olej, a turbo jest szczelne (u mnie turbo było ok) to może byc niemiła niespodzianka w postaci wady fabrycznej ( z tego co się dowiedziałem kilka takich wymian w 3,6MPS i CX7 już było).
I to by było na tyle.
Pozdrawiam
Na dzień dzisiejszy samochód stoi miesiąc w serwisie i czekam na wymianę silnka włącznie z turbiną.
Sprawa zaczęła się od tego, że auto zaczeło brac olej, niewiele bo ok. 0,1l/1000 km, czego wczesniej nie zanotowałem. Sprawę zgłosiłem w ASO, ale panowie stwierdzili, że to norma i jest to standard w mocnych doładowanych jednostkach. Po moich naciskach, zgodzili się na pomiar ciśnienia sprężania wyszło po 12,5 bar na cylindrach z wyjątkiem trzeciego gdzie było 10. Serwis stwierdził jeździc dalej a problem zgłoszą w centrali Mazdy. po ok 7000km wezwanie do serwisu, kolejny pomiar ciśnienia i wynik na 3 cylindrze 9 bar. Decyzja odstawic auto na szczegółowe testy. Po wstępnych testach wszysko wyszło ok. Kolejna decyzja rozbiórka silnika. I niespodzianka, około 2,5 cm pęknięcie tuleji trzeciego cylindra. Zdjęcia, opis, wysyłka do Mazda Polska i tutaj duży plus, bez problemów pełna akceptacja na wymianę kompletnego silnika razem z turbiną (diagnoza: przyczyną pęknięcia była wada fabryczna). Na moje szczęście auto jest na gwarancji i wszystko zrobią za friko. Wniosek: jeżeli komuś silnik zaczyna brac olej, a turbo jest szczelne (u mnie turbo było ok) to może byc niemiła niespodzianka w postaci wady fabrycznej ( z tego co się dowiedziałem kilka takich wymian w 3,6MPS i CX7 już było).
I to by było na tyle.
Pozdrawiam