[Mazda 3 MPS] SRI

Postprzez BUrdoror » 1 sie 2010, 01:06

Ogolnie wiadomo, ze dolot w trojce jest -delikatnie rzecz ujmujac – malo wydajny. Czy ktos wie, albo czytal – co jest powodem takiej a nie innej budowy? Tak sobie mysle, ze przecez cos musialo byc na rzeczy. Miejsce nie jest problemem, skoro wszelkiego rozaju SRI, szersze "inlety" czy CAI pasuja bez problemu.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 1 sie 2010, 08:03

BUrdoror napisał(a):Ogolnie wiadomo, ze dolot w trojce jest -delikatnie rzecz ujmujac – malo wydajny. Czy ktos wie, albo czytal – co jest powodem takiej a nie innej budowy? Tak sobie mysle, ze przecez cos musialo byc na rzeczy. Miejsce nie jest problemem, skoro wszelkiego rozaju SRI, szersze "inlety" czy CAI pasuja bez problemu.


Podchodząc do tematu z drugiej strony – widziałeś kiedyś w wielkoseryjnym aucie dolot inny niż plastikowa puszka i papierowa wkładka <oczy>

Auto seryjne musi być kompromisem, najczęściej zachowawczym kompromisem. Żaden producent nie założy Ci stożka który w jakiś tam określonych, wyjątkowo niekorzystnych czy pechowych warunkach, może zassać wodę czy inny syf.

Do tego dochodzi cywilność rozwiązania – hałas. SRI jest głośne, słychać sprężrkę, słychać zawór... a cywilne auta mają być ciche, z generacji na generację coraz bardziej ciche i nudne <nie> Nie jechałeś ze mną czy z którymś z chłopaków który ma dolot zmieniony więc nie słyszałeś o czym mówię <oczko> Już słyszę reklamacje klientów że turbina do wymiany bo hałasuje albo co to za metaliczny dźwięk przy odpuszczaniu gazu, proszę to naprawić hahaha

Seryjny dolot jest cichy, zapewne ekologiczny i zapewniający święty spokój producentowi. A że po zmianie na SRI przybywa 30KM i 40Nm?? Po co to komu, tylko problemy z trakcją większe <zeby> <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 1 sie 2010, 12:25

Ja to wszystko rozumiem. Ale nie dolot to nie tylko filtr powietrza. W SRI i CAI filtry sa "gole" i fakt – narazone na chocby zalanie. Jednak sam wlot powietrza jest bardzo ograniczony. Tutaj pewnie dochodzi czynnik halasu.
Wspomniales o problemach z trakcja – moze tutaj lezy glowny problem. Przy seryjnym dolocie ten problem wystepuje. A dodatjowe koniki tylko go zwiekszaja. Co do zyskanych HP z samego SRI – troche przesadziles. Z tego, co sie orientuje po dolozeniu stozka mozna usyskac max 11-15. DOpiero przy dalszych modyfikacjach poziom klaczy wzrasta.

BTW Injen wypuscil SRI dla naszych Mazd: http://protegegarage.com/1718-injen-short-ram-intake-mazdaspeed3.html
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 1 sie 2010, 13:06

BUrdoror napisał(a):Co do zyskanych HP z samego SRI – troche przesadziles. Z tego, co sie orientuje po dolozeniu stozka mozna usyskac max 11-15. DOpiero przy dalszych modyfikacjach poziom klaczy wzrasta


momentami naprawdę mnie rozczulasz :| zacznijmy od tego, że zmierzysz swój samochód na hamowni, później zmienisz w nim dolot, później zmierzysz go drugi raz na tej samej hamowni a dopiero później będziesz się na ten temat wypowiadał, OK ??

moje auto przed dolotem
Obrazek

moje auto po dolocie
Obrazek

też kiedyś twierdziłem że dolot nic nie daje
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 1 sie 2010, 13:29

BUrdoror napisał(a):momentami naprawdę mnie rozczulasz :| zacznijmy od tego, że zmierzysz swój samochód na hamowni, później zmienisz w nim dolot, później zmierzysz go drugi raz na tej samej hamowni a dopiero później będziesz się na ten temat wypowiadał, OK ??


Ja pier... Czyli Twoim zdaniem nie majac zmierzonego wlasnego samochodu, – nie mozna prowadzic dyskusji. Informacje, ktore podalem pochodza od innych uzytownikow, z innych for. Na Twoim przykladzie widac, ze jest inaczej – jednak upiekszacze typu "rozczulasz mnie" zachowaj dla siebie, prosze.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Feat » 1 sie 2010, 13:31

Misiek, czy pierwszy wykres (264 KM, 396 Nm) to seria? Czy cos juz dlubane?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez DISItune » 1 sie 2010, 14:04

BUrdoror napisał(a):Ja pier... Czyli Twoim zdaniem nie majac zmierzonego wlasnego samochodu, – nie mozna prowadzic dyskusji. Informacje, ktore podalem pochodza od innych uzytownikow, z innych for. Na Twoim przykladzie widac, ze jest inaczej – jednak upiekszacze typu "rozczulasz mnie" zachowaj dla siebie, prosze.


Dobra skoro rozmawiamy w ten sposob to zachowaj dla siebie odzywki typu "ja pier..."
Nie chodzi o to co masz zmierzone a co nie. Chodzi o to zebys majac seryjne auto nie zwracal mi uwagi, ze przesadzilem, bo ja przerobilem to w praktyce, Ty nie.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 1 sie 2010, 14:10

Feat napisał(a):Misiek, czy pierwszy wykres (264 KM, 396 Nm) to seria? Czy cos juz dlubane?


Teoretycznie seria, praktycznie z wydechem ;)
Tylko ze pomiary przed i po wydechu roznily sie o ile dobrze pamietam o 1KM i 5Nm
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 1 sie 2010, 15:22

misiekwaw napisał(a):
Feat napisał(a):Misiek, czy pierwszy wykres (264 KM, 396 Nm) to seria? Czy cos juz dlubane?


Teoretycznie seria, praktycznie z wydechem ;)
Tylko ze pomiary przed i po wydechu roznily sie o ile dobrze pamietam o 1KM i 5Nm


Jestes jedyna znana mi osoba, ktora twierdzi, ze uzyska z czystego SRI 35KM. Tylko, ze wlasnie zapominales dodac, zy miales robiony wydech... I to juz nie jest tylko SRI. Ja opieram sie na informacjach glownie z http://www.mpsowners.co.uk/.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 11 sie 2010, 14:40

Misiek,
Troche mnie ostatnio ponioslo – zle dni mialem... takze oficjalnie przepraszam Za swoja obcesowosc i jakby nie bylo – glupi atak.

Wracajac do tematu. Jutro spodziewam sie paczki z Forge-a. Zaczalem dosc niekonwencjonalnie, bo od BOVa. SRI bede zamawial w przyszlym miesiacu. Troche sie juz naczytalem o dolotach i bardzo czesto pojawia sie informacja, ze dolot, to dolot i kazdy "robi" swoja robote. Jednak producenci nie sa do konca tak zgodni i podaja dosc mocno zroznocowane przyrosty mocy.

Macie jakies opinie na ten temat? Gerealnie ceny wahaja sie od 170$ za COBBA, przez 200$ za caly pakiecik SRI + TIP Protege Garage, 200$ za SRI Injen az po nadjdrozszy (270 GBP) K&N Typhoon.
To sa moje typy, tylko nie bardzo wiem, czym sie kierowac? Ze wzgledu na ilosc elementow i stozek K&N stawialbym na Protege Garage. Boje sie tylko, coby komputer nie zaczal bledami sypac. COBB jest najszerzej opisywany, a z kolei K&N najbardziej popularny wsrod Brytoli.
Jest jeszcze CPE, ale o nim nic nie slyszalem.

Takze mam pare kryteriow, ktorymi kieruje sie przy wyborze:
1. Przyrost mocy
2. Problematycznosc eksploatacji (Bledy ECU, kotrolka silnika, itp)
3. (Najniej istotny punkt) Dostepnosc:
a) COBB, CPE – trzeba czekac wieki;
b) PG, Injen – wysylka natychmiastowa (czas dostawy, jak to z PG min 6 tygodni :P, btw poduszki i swiece ciagle w drodze :/ );
c) K&N – najdrozszy – dostepny od reki.

Co wybrac?

Wydech bedzie kolejna modyfikacja – ale pewnie juz nie w tym roku.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 11 sie 2010, 14:58

BUrdoror napisał(a):Misiek,
Troche mnie ostatnio ponioslo – zle dni mialem... takze oficjalnie przepraszam Za swoja obcesowosc i jakby nie bylo – glupi atak.


<piwo> <uklon>

BUrdoror napisał(a):Wracajac do tematu. Jutro spodziewam sie paczki z Forge-a. Zaczalem dosc niekonwencjonalnie, bo od BOVa.


BOVa czy BPV'a <oczy>

BUrdoror napisał(a):Macie jakies opinie na ten temat? Gerealnie ceny wahaja sie od 170$ za COBBA, przez 200$ za caly pakiecik SRI + TIP Protege Garage, 200$ za SRI Injen az po nadjdrozszy (270 GBP) K&N Typhoon.
To sa moje typy, tylko nie bardzo wiem, czym sie kierowac? Ze wzgledu na ilosc elementow i stozek K&N stawialbym na Protege Garage. Boje sie tylko, coby komputer nie zaczal bledami sypac. COBB jest najszerzej opisywany, a z kolei K&N najbardziej popularny wsrod Brytoli.
Jest jeszcze CPE, ale o nim nic nie slyszalem.

Takze mam pare kryteriow, ktorymi kieruje sie przy wyborze:
1. Przyrost mocy
2. Problematycznosc eksploatacji (Bledy ECU, kotrolka silnika, itp)
3. (Najniej istotny punkt) Dostepnosc:
a) COBB, CPE – trzeba czekac wieki;
b) PG, Injen – wysylka natychmiastowa (czas dostawy, jak to z PG min 6 tygodni :P, btw poduszki i swiece ciagle w drodze :/ );
c) K&N – najdrozszy – dostepny od reki.

Co wybrac?

Wydech bedzie kolejna modyfikacja – ale pewnie juz nie w tym roku.


1. Czy K&N ma filtr suchy czy nasączany (kiedyś były tylko nasączane). Z tego co czytałem (nie tylko w stosunku do MPSa) nasączanych filtrów (a dokładniej olejku który z nich może byc zasysany) nie lubią przepływomierze, dlatego szukałem suchego filtra.

2. Czy któryś z tych filtrów ma coś takiego jak AEM i MazdaSpeed ?? (pytam bo o ile dobrze pamiętam kiedyś nie miały ale od półtora roku temat mnie nie interesuje)

Obrazek
http://www.streetunit.com/AEM_Mass_Air_ ... -21070.htm

Podobno znacznie ogranicza to występowanie CELi (Check Engine Light), ja mam takie coś zrobione u siebie i w życiu CELa nie widziałem (tfu !! tfu !! )

3. Zrobiłem sobie najpierw SRI, później osobno TIP i moim zdaniem zupełnie nic to nie dało (poza zwiększeniem hałasu z dolotu), pomiar na hamowni nie wykazał chyba najmniejszej różnicy <oczy> nawet takiej w granicach błędu <nie powiem>

[EDIT]
Z wymienionych brałbym chyba Injena
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 11 sie 2010, 15:27

misiekwaw napisał(a):BOVa czy BPV'a <oczy>

Oczywiscie jak zwykle nie mam pojecia. EDIT. Juz mam nieco – oczywiscie to BPV. Zamiennik oryginala :)
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=100101&product=FMDVMAZ3S

misiekwaw napisał(a):1. Czy K&N ma filtr suchy czy nasączany (kiedyś były tylko nasączane). Z tego co czytałem (nie tylko w stosunku do MPSa) nasączanych filtrów (a dokładniej olejku który z nich może byc zasysany) nie lubią przepływomierze, dlatego szukałem suchego filtra.

Wydaje mi sie, ze suchy... http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=69-6011TS

misiekwaw napisał(a):2. Czy któryś z tych filtrów ma coś takiego jak AEM i MazdaSpeed ?? (pytam bo o ile dobrze pamiętam kiedyś nie miały ale od półtora roku temat mnie nie interesuje)

Obrazek
http://www.streetunit.com/AEM_Mass_Air_ ... -21070.htm

Podobno znacznie ogranicza to występowanie CELi (Check Engine Light), ja mam takie coś zrobione u siebie i w życiu CELa nie widziałem (tfu !! tfu !! )


Pierwsze slysze o czyms takim :( Na zadnym z for nikt nie pisal o AEM. Nawet u Brytoli nie znalazlem. Jedyne informacje, to ze COBB, Injen i K&N przystosowane sa do tego, by MAF sensor nie wiariowal. Maja w rurze jakby mala, mniejsza rurke :D
Tutaj watek o Injen SRI: http://www.mpsowners.co.uk/viewtopic.php?f=21&t=1370

misiekwaw napisał(a):3. Zrobiłem sobie najpierw SRI, później osobno TIP i moim zdaniem zupełnie nic to nie dało (poza zwiększeniem hałasu z dolotu), pomiar na hamowni nie wykazał chyba najmniejszej różnicy <oczy> nawet takiej w granicach błędu <nie powiem>

Wlasnie ze wzgledu na dzwiek mysle o TIP :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 13 sie 2010, 13:03

BPV zainstalowane. W zestawie byly 3 sprezyny: zolta, niebieska i czerwona. Sugerujac sie wskazowkami z UK i US zainstalowalem niebieska. Instalacja to czysty banal – nawet ja sie z tym uporalem <glupek2> Jestem w szoku! Turbo trzyma o nieeebo lepiej, niz orygialny element. Dzwiek sie nie zmienil – moze jest nieco bardziej miekki – basowy – ale moze mi sie to tylko tak wydawac. W przyszlym miesiacu idzie dolocik :D Znaczy zamowienie... instalacja pewnie za 2 miesiac <lol>

Waham sie pomiedzy K&N Typhoonem a Injenem. Teraz zawezilem wybor do tych dwoch.
Dzieki Misiek za pomoc i wskazowki. Mysle, ze ten ogranicznik przeplywu nie bedzie potrzebny – z tego co widze producenci jakos sie uporali z MAF sensorem.

BTW, jak nazwac Blow Pass Valve (ew recilculating valve) po polskiemu? Ma to jakis odpowiednik w naszej mowie?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez habzimierz » 13 sie 2010, 14:32

zawór recyrkulacyjny? <nauka>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez BUrdoror » 13 sie 2010, 14:37

Probowales przeczytac to szybka i na glos :D:D Jezyk sobie polamalem. Ale dzieki.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez radzi89 » 17 sie 2010, 15:34

Ja w prawdze nie w MPS ale zwyklej 3, zamontowalem dolot K&N . Jestem bardzo zadwowolony, przyrost mocy u mnie na wolnossaku 7 KM, czyli bardzo wprzadku moim zdaniem. Co do samego stozka jest on nasaczony olejkiem. Na typhoon kicie przejechalem 20 tys i nie ma zadnych problemow. Pozdrawiam!
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez glowix » 21 sie 2010, 17:12

misiekwaw napisał(a):1. Czy K&N ma filtr suchy czy nasączany (kiedyś były tylko nasączane). Z tego co czytałem (nie tylko w stosunku do MPSa) nasączanych filtrów (a dokładniej olejku który z nich może byc zasysany) nie lubią przepływomierze, dlatego szukałem suchego filtra.


A moze taki patent – kupic K&N, zeby miec sama konstrukcje i wymienic sam stozek za suchy odpowiednik?

I pytanie niezwiazane -- ktora z firm od razu w SRI ma suchy filtr?
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Postprzez BUrdoror » 22 sie 2010, 13:26

Nie bardzo wiem, gdzie lezy problem z nasaczanymi filtrami. Ludziska uzywaja K&N, Injena, cobba i nie narzekaja. Patrze glownie po uzytkownikach w UK (forum). Duza czesc montuje wlasnie K&N.
Moglby ktos w skrocie napisac, gdzie moze wystapic problem i dlaczego MPS moze nie strawic nasaczanego filtra?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 22 sie 2010, 16:04

BUrdoror napisał(a):Nie bardzo wiem, gdzie lezy problem z nasaczanymi filtrami. Ludziska uzywaja K&N, Injena, cobba i nie narzekaja. Patrze glownie po uzytkownikach w UK (forum). Duza czesc montuje wlasnie K&N.
Moglby ktos w skrocie napisac, gdzie moze wystapic problem i dlaczego MPS moze nie strawic nasaczanego filtra?

Przecież już Michał napisał :

misiekwaw napisał(a):1. Czy K&N ma filtr suchy czy nasączany (kiedyś były tylko nasączane). Z tego co czytałem (nie tylko w stosunku do MPSa) nasączanych filtrów (a dokładniej olejku który z nich może byc zasysany) nie lubią przepływomierze, dlatego szukałem suchego filtra.


Ja potwierdzam że słyszałem dokładnie to samo.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez BUrdoror » 22 sie 2010, 16:35

OK, faktycznie slepota ze mnie. Ciekawe, ze producenci nie podaja takiej informacji – czy jest nasaczony, czy suchy.
Mozecie wrzucic jakies lnki opisujace te problemy. Jak na razie znajduje same informacje typu "I have/had no issue with typhoon", etc. Nie mogie sie doszukac zadnej wzmianki o o problemach z nasaczanymi filtrami :(

Edyta:
Corksport wrzuca suchy filtr. I biorac pod uwage,z e w paczce jest TIP i SRI – to cena jest bardzo przyzwoita :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed