Krótka instrukcja wymiany tarcz i klocków hamulcowych – przód

Witam,
Dzisiaj byl piekny, sloneczny dzien... chyba pierwszy tej wionsy
Z tej racji, postaniwilem wykonac wymiane tarcz i klockow w mojej zony Mazdzie
(o bezpieczenstwo naszych pan nalezy dbac ze szczegolnym naciskiem na "bezpieczenstwo")
Ponizej opis potrzebnych rzeczy i czynnosci.
Uwaga:
Osoby nie czujące się na siłach samodzielnie wykonać poniższych czynności lub nie mające odpowiedniej wiedzy i narzędzi, proszone są o przekazanie auta do wykwalifikowanego warsztatu
Pozostali beda wiedziec jak ten opis uzyc...
Potrzebne narzedzia:
– koncowki nasadowe metryczne 14 i 16 mm
– reczny klucz dynamometryczny
– podnosnik
– kliny pod kola – 2 szt
– lyzka z kompletu kluczy Mazdy (ta co uzywamy do krecenia podnosnikiem)
– klucz do kol
– szczotka druciana
– plyn do czyszczenia hamulcow w aerozolu
– nowe czesci: tarcze i klocki:
Czynnosci krok po kroku:
1. parkujemy auto i zabezpieczamy kola przed niekontrolowanym stoczeniem sie auta (uzyc poprawnie kliny pod kola)
2. zaciagamy reczny, a auto pozostawiamy na "luzie"
3. luzujemy nakretki kol i podnosimy przod auta
4. zdejmujemy przednie kolo
5. odkrecamy dwie sruby 14mm mocujace tloczek na prowadnicach i odkladamy na bok (tak, aby nie wisial na przewodzie gumowym)
6. odkrecamy kluczem nasadowym 16mm dwie sruby trzymajace caly uchwyt zacisku do zwrotnicy
7. demontujemy stare klocki ze sprezyn (ja uzylem lyzke) i dokladnie czyscimy sprezynki i prowadnice klockow. Najlepiej uzyc do tego celu szczotke druciana i aerozol do odtluszczania/czyszczenia ukladow hamulcowych... szmatka na koncu i oki
8. sciagamy stara tarcze (nie jest ona przymocowana do piasty) i zakladamy nowa
9. czysty juz uchwyt (wraz ze sprezynkami) mocujemy srubami 16mm (za pomoca klucza dynamometrycznego) do zwrotnicy
10. w uchwyty wkladamy nowe klocki (beda siedzialy bardzo ciasno) wraz z podkladkami ze starych klockow
11. otwieramy maske i odkrecamy zamkniecie zbiorniczka plynu
12. lekko wciskamy tloczek hamulcowy (uzylem swoich malych dloni) kontrolujac poziom plynu w zbiorniczku
13. zakladamy tloczek na uchwyt zacisku i przykrecamy sruby 14mm (klucz dynamometryczny oczywiscie)
14. zakladamy kolo, przykrecamy je i sprawdzamy jak sie obraca... powinno sie krecic lekko, bez widocznych tarc i zgrzytow
15. opuszczamy auto i pompujemy pedal hamulca kilka razy, aby sie wszystko ustawilo...
16 powyzsze czynnosci powtarzamy dla drugiej strony auta
17. zakrecamy zbiorniczek plynu hamulcowego
18. jedziemy na krotka przejazdzke, podczas ktorej sprawdzamy dzialanie ukladu hamulcowego...
19. przez kilkaset kilometrow nie katujemy auta... niech sie klocki i tarcze dotra
Mam nadzieje, ze sie komus przyda
ps. co ciekawe, to Mazda montuje na pierwszy montaz klocki Textar'a
TEXTAR 4123
Przyjrzyjcie sie im
prawda, ze widnieje napis Textar T4123?
a wedlug katalogu np Inter Cars-u powinny byc te: T4047
i badz tu czlowieku madry...
dlatego polecam, aby kazdy sam sprawdzal zamawiany towar...
Dzisiaj byl piekny, sloneczny dzien... chyba pierwszy tej wionsy
Z tej racji, postaniwilem wykonac wymiane tarcz i klockow w mojej zony Mazdzie
(o bezpieczenstwo naszych pan nalezy dbac ze szczegolnym naciskiem na "bezpieczenstwo")

Ponizej opis potrzebnych rzeczy i czynnosci.
Uwaga:
Osoby nie czujące się na siłach samodzielnie wykonać poniższych czynności lub nie mające odpowiedniej wiedzy i narzędzi, proszone są o przekazanie auta do wykwalifikowanego warsztatu
Pozostali beda wiedziec jak ten opis uzyc...

Potrzebne narzedzia:
– koncowki nasadowe metryczne 14 i 16 mm
– reczny klucz dynamometryczny
– podnosnik
– kliny pod kola – 2 szt
– lyzka z kompletu kluczy Mazdy (ta co uzywamy do krecenia podnosnikiem)
– klucz do kol
– szczotka druciana
– plyn do czyszczenia hamulcow w aerozolu
– nowe czesci: tarcze i klocki:
Czynnosci krok po kroku:
1. parkujemy auto i zabezpieczamy kola przed niekontrolowanym stoczeniem sie auta (uzyc poprawnie kliny pod kola)
2. zaciagamy reczny, a auto pozostawiamy na "luzie"
3. luzujemy nakretki kol i podnosimy przod auta
4. zdejmujemy przednie kolo
5. odkrecamy dwie sruby 14mm mocujace tloczek na prowadnicach i odkladamy na bok (tak, aby nie wisial na przewodzie gumowym)
6. odkrecamy kluczem nasadowym 16mm dwie sruby trzymajace caly uchwyt zacisku do zwrotnicy
7. demontujemy stare klocki ze sprezyn (ja uzylem lyzke) i dokladnie czyscimy sprezynki i prowadnice klockow. Najlepiej uzyc do tego celu szczotke druciana i aerozol do odtluszczania/czyszczenia ukladow hamulcowych... szmatka na koncu i oki
8. sciagamy stara tarcze (nie jest ona przymocowana do piasty) i zakladamy nowa

9. czysty juz uchwyt (wraz ze sprezynkami) mocujemy srubami 16mm (za pomoca klucza dynamometrycznego) do zwrotnicy
10. w uchwyty wkladamy nowe klocki (beda siedzialy bardzo ciasno) wraz z podkladkami ze starych klockow
11. otwieramy maske i odkrecamy zamkniecie zbiorniczka plynu
12. lekko wciskamy tloczek hamulcowy (uzylem swoich malych dloni) kontrolujac poziom plynu w zbiorniczku
13. zakladamy tloczek na uchwyt zacisku i przykrecamy sruby 14mm (klucz dynamometryczny oczywiscie)
14. zakladamy kolo, przykrecamy je i sprawdzamy jak sie obraca... powinno sie krecic lekko, bez widocznych tarc i zgrzytow
15. opuszczamy auto i pompujemy pedal hamulca kilka razy, aby sie wszystko ustawilo...
16 powyzsze czynnosci powtarzamy dla drugiej strony auta
17. zakrecamy zbiorniczek plynu hamulcowego
18. jedziemy na krotka przejazdzke, podczas ktorej sprawdzamy dzialanie ukladu hamulcowego...
19. przez kilkaset kilometrow nie katujemy auta... niech sie klocki i tarcze dotra
Mam nadzieje, ze sie komus przyda
ps. co ciekawe, to Mazda montuje na pierwszy montaz klocki Textar'a
TEXTAR 4123
Przyjrzyjcie sie im
prawda, ze widnieje napis Textar T4123?
a wedlug katalogu np Inter Cars-u powinny byc te: T4047
i badz tu czlowieku madry...
dlatego polecam, aby kazdy sam sprawdzal zamawiany towar...