Strona 1 z 1
Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
31 mar 2013, 02:14
przez wgrzechowiak
Witam,
jestem nowy na forum oraz od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 2 z 2007 roku (po liftingu, jak z 2008 roku). W moim przypadku podczas pełnego skrętu w prawo, lewe (zewnętrzne) koło "kręci się" ale jakby z poślizgiem. Gdy wykonuję pełny skręt w przeciwną stronę, analogicznych obserwacji nie mam. Może ktoś się z tym problemem spotkał? Proszę o informację, sugestie, pomoc.
Pozdrawiam
Wojtek
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
1 kwi 2013, 09:46
przez Waterlive
Chodzi o przód czy tył? Przy jakich prędkościach to się dzieje?
Ja u siebie nie kojarzę takiego zachowania, hmmm. Jaką masz szerokość opony? Sprawdzałeś ciśnienie w oponach?
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
1 kwi 2013, 10:40
przez Wojtek
Jakie auto, wyposazenie jak I stan opon?
tapatalk 2

Napisane:
1 kwi 2013, 21:20
przez wgrzechowiak
Chodzi o przednie koła i tylko przy skręcie w prawo (lewe – zewnętrzne koło się kręci z poślizgiem), raczej przy małych prędkościach i pełnym skręcie (np. ciasne zawracanie). Przy większych prędkościach nie wiem, ciężko stwierdzić... Opony letnie TOYO 195/45R16 80W na aluminiowych felgach (z takimi kupiłem te auto). Ciśnienie powietrza sprawdzę, ale wizualnie wygląda ok. Bieżnik tak, na ten sezon powinien wystarczyć. Auto to Mazda 2 (2007/2008 rok), benzyna 1,5 (103 KM). Wyposażenie, to co zdążyłem zauważyć: klimatyzacja półautomat, elektryczne lusterka, elektryczne szyby (4 szt.), tempomat, komputer, czujnik deszczu i zmierzchu, światła przeciwmgielne – przód, poduszka 4 poduszki powietrzne plus kurtyny. Inne typu ABS, ESP i inne bardziej skomplikowane skróty 3 literowe to nie wiem dokładnie.
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
1 kwi 2013, 22:27
przez Wojtek
Mazda nie ma ESP tylko TCS

u mnie takiego dziwnego efektu nie ma, ale nie mam systemu trakcji na pokladzie


Napisane:
2 kwi 2013, 11:20
przez People_Hate_Me
Moze lewa opona dostala bardziej w kosc i dlatego sie slizga w obecnych warunkach
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
2 kwi 2013, 13:02
przez Wojtek
People_Hate_Me napisał(a):Moze lewa opona dostala bardziej w kosc i dlatego sie slizga w obecnych warunkach
Dlatego pytalismy o stan opon

tapatalk 2
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
2 kwi 2013, 13:10
przez wgrzechowiak
Z Waszych opinii wygląda na przyczynę spowodowaną słabym ogumieniem lub niskim ciśnieniem. Ok, poszukam nowych opon (chyba, że ktoś z Was poleci jakiś sklep internetowy lub bezpośrednio w Poznaniu). W każdym bądź razie miałem obawy o jakieś usterki mechaniczne zwieszenia lub elektroniczne różnych systemów (Wojtek dzięki za TCS – nie miałem pojęcia). Jeśli jednak ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o informację. Dam znać czy powodem były złe opony.
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
2 kwi 2013, 21:42
przez Waterlive
Ja bym bardziej stawiał na zbyt duże ciśnienie,a nie za małe.
Z tego co się orientuję, to systemy elektroniczne hamują w awaryjnych sytuacjach koło, a nie je przyspieszają zrywając przyczepność.
Stan ogumienia raczej wzrokowo da się określić.

Napisane:
3 kwi 2013, 09:00
przez Wojtek
Waterlive napisał(a):Ja bym bardziej stawiał na zbyt duże ciśnienie, a nie za małe.
ewentualnie stan bieznika...
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
3 kwi 2013, 23:37
przez pitolaque
do nie dawna jezdziłem 1,5 Impression, miałem takie same koła/opony TOYO 16" (przebieg 20tkm, ok 5,5mm bierznika) i nie miałęm nigdy takich objaw,... a troche eksperymentowałem tymi 103ma konikami :–)
Dodam że elektronika, jak kontrola trakcji działa dopiero od ok 30 km/h w góre... czyli nie może być tutaj winny TCS lub cały DSC!
Zmiana opon napewno przyniesie rozwiązanie problemu!

Napisane:
4 kwi 2013, 21:34
przez wgrzechowiak
Dziś dokładnie ustawiłem ciśnienie opon zgodnie z informacją nalepioną na bocznym słupku samochodu (przód 2,2 i tył 2,0 at. "jak dla auta z 3 osobami"). Ogólnie wszystkie opony miały trochę niższą wartość niż zalecana.
Niestety objawy nie znikły, ale zauważyłem, że skręcając w prawo promień skrętu jest o ok 1/3 mniejszy niż przy skręcie w lewo (oba pełne wychylenia kierownicy) poza tym zauważyłem, że kierownica w prawo skręca się więcej niż w lewo (co by tłumaczyło trochę promień skrętu w obu przypadkach).
W związku z tym myślę, że nie do końca jest to wina opon i stanu bieżnika (pomimo, że opon jeszcze nie wymieniłem). Jeśli ktoś z Was zna się trochę na układzie kierowniczym Mazdy 2 to proszę o informację gdzie szukać przyczyny. Niebawem wizyta u mechanika...
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
4 kwi 2013, 22:40
przez pitolaque
czy Twoja M2 miała kiedys drobną kolizje? Wjechałbym na geometrie, koszt nie wielki a będziesz wiedział napewno co się stało!
Bardzo wątpie, ale jakbyś potrzebował wymienić coś... to mam cały układ kierowniczy, przebieg 25tkm!

Napisane:
4 kwi 2013, 22:57
przez wgrzechowiak
Oo dzięki za info. Myślę, że na geometrię się wybiorę, a także do mojego mechanika. Jeśli coś uda się ustalić odezwę się w sprawie tych części. Czy była "bita"... nie wiem bo mam ją dopiero ok tygodnia, a poprzedni właściciele mówią, że bezwypadkowa.
Re: Poślizg koła zewnętrznego w pełnym zakręcie

Napisane:
2 cze 2013, 00:04
przez mazia
Drogi Kolego, poslizg boczny kola przy maksymalnym skrecie w lewo czy w prawo bierze sie z faktu iz masz zle ustawiony TRAPEZ! Co to zatem jest? Trapez to uklad katow ktore powstaja po polaczeniu kilku elementow ukladu kierowniczego linia, np na rysunku. Inaczej mowiac, fakt ze jadac na wprost masz ustawiona kierownice tez na wprost, wcale to nie oznacza sie masz ustawiona PRZEKLADNIE KIEROWNICZA do jazdy na wprost. Dziwne co? Moze zwrociles kiedys uwage na zwrotnice Twojego samochodu, odlew z otworem, gdzie zamontowana jest Twoja koncowka kierownicza jest nieco odgieta w kierunku srodka samochodu. Powoduje to ze np. podczas maksymalnego skretu w lewo wlasnie kolo lewe w pewnym momencie zaczyna skrecac bardziej niz prawe, to jest zjawisko konstrukcyjnie zamierzone. Tak samo ma sie temat podczas skrecania w druga strone. Dlaczego u Ciebie tak nie ma? Ktos gdzies kiedys wymienial przekladnie albo drazki i geometria kol zostala ustawiona wg kierownicy a nie TRAPEZU! Kierownica zostala przelozona na wielowpuscie bo kogos denerwowalo ze ma krzywa kierownice podczas jazdy kiedy to koncowki lataly na wszystkie strony. I co teraz? Trzeba NAJPIERW ustawic przekladnie w punkcie do jazdy na wprost tzn zmierzyc odleglosc pomiedzy krewedzia przekladni przy zdjetej oslonie gumowej a ostatnim punktem koncowki kierowniczej. Jaka to odleglosc to wiedza serwisanci Twojego samochodu TYLKO! Jak ustawia maglownice to napewno Twoja kierownica nie bedzie ustawiona do jazdy na wprost wiec trzeba bedzie zdjac klaksonik, sruba out i kierownice ustaw na wielowpuscie centralnie tak jak ma byc. I kolego teraz dopiero mozesz ustawiac geometrie kol. Majac ustawiony TRAPEZ nigdy nie bedziesz mial efektu roznych srednic zawracania samochodu w prawo czy lewo, zawsze bedzie tak samo. Kazdy z kolegow czytajacy to niech sobie sprawdzi u siebie roznice ilosci obrotow kierownicy lewo-prawo

Pamietajcie ze TRAPEZ i geometrie kol ustawia sie tymi samymi drazkami ale jedno i drugie to sa dwie rozne rzeczy!