Spóźnione działanie pedału hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez klaudi » 28 kwi 2012, 17:46

Od jakiegoś czasu pedał hamulca w Madzi 2 (drugie auto) dziwnie się zachowuje: reakcja hamulca jest mniej więcej od 1/3 skoku pedała, potem hamulec normalnie działa :|. Jest to niebezpieczne, bo opóźnia moment hamowania.
Na wszelki wypadek pojechałem do ASO no i zdiagnozowali mi, że przyczyną tego jałowego skoku pedała jest uszkodzony moduł sterowania ABS. Koszt niebagatelny, bo 4.300 + wymiana 300 <płacze>. Powiedzieli mi również, że to pierwszy taki przypadek, nie mają na stanie części i muszą ściągać. Czy ktoś miał taki objaw na pedale hamulca? Co było przyczyną?
Pomóżcie <pomocy>, bo 4.600 za nową część to masakra...
Może ktoś wie gdzie można takie coś dostać za rozsądną cenę...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2008, 15:20
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 MPS '06, GG, z navi
Mazda 2 1.5 Sport '08, DE

Postprzez siewcu » 29 kwi 2012, 21:55

Mi to bardziej wygląda na zapowietrzone hamulce...
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 14:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Majek666 » 12 maja 2012, 22:19

Niestety powiem tobie w tajemnicy ze chlopaki maja racje. Modul albo uzywka (choc mozesz trafic na i tak zepsuty bo nowe sa juz poprawione) albo nowka z serwisu. Po wymianie modulu pedal bedzie jak nowka.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 17:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez Paweł » 13 maja 2012, 18:56

Jeżeli nie ufasz warsztatowi, to również zacząłbym od wykluczenia zapowietrzenia układu i sprawdzenia jak wyglądają okładziny i układają się szczęki w tylnych hamulcach – powinny być rozparte samoregulatorem, żeby cylinderek w pierwszej fazie wciskania pedału nie pracował "w powietrzu".

klaudi napisał(a):pedała

Mówi się "geja".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez diablo » 30 sie 2012, 18:37

witam u mnie w madzi hamulec też łapie przy koncu i jest mięki a jak przyczyma się dłużej i dociśnie to dochodzi do ogranicznika to znaczy do konca więc zareklamowałemw serwisie a oni na to że wszystko w porządku że te auta tak mają i niby poruwnywali z innymi i wszystkie tak mają.tak więc mam pytanie jak u was działa chamulec i czy łapie z góry i jest twardy czy niżej i miękki <co?> .z góry dziękki za pomoc
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 13:32
Posty: 23
Skąd: Bergen Norge
Auto: mazda 6 (1.8 2004) mazda 2 (1.3 2010)

Postprzez januszek3 » 6 wrz 2012, 21:31

Przy wyłaczonym silniku pedał hamulca ma być wysoki czyli normalny, jak w kazdym samochodzie.Po uruchomieniu silnika pedał mieknie i poddaje sie ale nie do końca. Wtedy po wyłaczeniu silnika dopiero po ci najmniej kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca ten twardnieje i wspomaganie zanika.
Dzieje się tak ponieważ układ absu posiada w sobie akumulator cisnienia i usuniecie tego ciśnienia z akumulatora abs następuje po wielokrotnym "pedałowaniu " hamulcem na zgaszonym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 16:42
Posty: 15
Auto: Mazda 2 DE 2008,
1500
zewnętrzny tuning sport

Postprzez diablo » 7 wrz 2012, 21:28

tak ale po krótkim trzymaniu schodzi do konca <co?>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 13:32
Posty: 23
Skąd: Bergen Norge
Auto: mazda 6 (1.8 2004) mazda 2 (1.3 2010)

Postprzez Paweł » 9 wrz 2012, 01:56

januszek3 napisał(a):Dzieje się tak ponieważ układ absu posiada w sobie akumulator cisnienia i usuniecie tego ciśnienia z akumulatora abs następuje po wielokrotnym "pedałowaniu " hamulcem na zgaszonym silniku.

Czy nie przypadkiem dlatego, że serwo hamulca ma w sobie "zmagazynowane" podciśnienie? <co?>

diablo napisał(a):tak ale po krótkim trzymaniu schodzi do konca

Zapowietrzony układ, puszcza sekcja pompy, albo wyciek. Jeśli płynu nie ubywa, to ostatnie możesz odrzucić. Jeśli pedał przy pierwszym dociśnięciu wchodzi dość głęboko, a przy kilku kolejnych, energicznych podnosi się, to prawdopodobnie zapowietrzenie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez januszek3 » 9 wrz 2012, 19:17

Jest jeszcze jedna możliwość ale spotykana w samochodach starszych. Gietkie – gumowe przewody hamulcowe tracą odporność na ciśnienie -spotkałem się własnie z tym problemem w starszym aucie.Jak w starej oponie po naciśnieciu hamulca wyskakuje zgrubienie na przewodzie taki mały balonik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 16:42
Posty: 15
Auto: Mazda 2 DE 2008,
1500
zewnętrzny tuning sport

Postprzez diablo » 9 wrz 2012, 19:29

tylko że chamulce działają nie ściąga ale ten dyskomfort że pedał tak łapie na dole i jest miękki <glupek2>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 13:32
Posty: 23
Skąd: Bergen Norge
Auto: mazda 6 (1.8 2004) mazda 2 (1.3 2010)

Postprzez januszek3 » 9 wrz 2012, 22:52

Nic tylko sprawdzić na hamowni siłę hamowania. Ale dla mnie jest to nieprawidłowe działanie. Specjalnie poszedłem do garazu ponaciskać w swojej 2 hamulec w różnych konfiguracjach. Na zgaszonym twardy i nie wpada głębiej ,na zapalonym silniku wpada głebiej ale nie do końca.Ja bym zaczął od sprawdzenia tylnych rozpieraczy szczęk.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 16:42
Posty: 15
Auto: Mazda 2 DE 2008,
1500
zewnętrzny tuning sport

Postprzez maroFX » 14 kwi 2015, 10:25

właśnie u siebie odkryłem problem z pedałem hamulca. Na postoju bez silnika pedał jest twardszy ale trochę się poddaje. Z kolei po włączeniu silnika pedał mocno się zapada i łapie gdzieś pod koniec. Podpompuję 2-3 razy i pedał twardnieje, ale jak go znowu przytrzymam to się poddaje i znowu łapie gdzieś nisko.
Siła hamowania jest duża, ale to na pewno nie ma tak działać i żadnemu serwisowi nie uwierzę że tak ma być. W każdym aucie pedał po włączeniu silnika trochę się zapadnie, ale nie aż tak.
Układ jest hydrauliczny i powinien sam kasować luzy np na klockach hamulcowych i i okładzinach w bębnach z tyłu, więc na "stojące" samoregulatory tez mi to nie wygląda.
Obstawiam zapowietrzenie układu bo olej był niedawno wymieniany, ale nie wiem przez kogo i jak. Albo puszcza jakiś uszczelniacz w pompce pod pedałem lub w serwie.

Przetestuje i napiszę.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 09:22
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 III benzyna 1.3 r.2008

Postprzez Hyper » 15 kwi 2015, 13:24

U nas jest tak samo, żona się już przyzwyczaiła. Podczas przeglądu serwisowego w Maździe prosiłem o sprawdzenie tego, ale nic nie wykryli poza klockami, które będą niebawem do wymiany. Daj znać jak coś znajdziesz, interesuje mnie ten temat.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121