Wymiana sworznia wahacza Mazda 2

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zadra » 30 gru 2020, 08:39

Ja również jestem zdania, że stare warto zachować, choćby po to, żeby wymienić w nim wszystkie tuleje i sworzeń na nowe.
Jeżeli stary wahacz(metalowy element) nie jest przerdzewiały, to chociaż będzie trzymał wymiary fabryczne.
Kupując nowy zamiennik nie masz tej pewności.
Co do zagadnienia, czy wymieniać tuleję lub sworzeń na nowy to ja biorę pod uwagę przede wszystkim stan techniczny i wizualny elementów.
Widziałem kiepskie nowe tuleje, które po 2 latach od montażu wyglądały i zachowywały się gorzej od starych fabrycznych.

Podobne doświadczenie mam teraz z amortyzatorami w aucie – wymieniłem oryginalne na nowe monroe'y na tyle i szlag by je... chyba wstawię na powrót zdemontoowane 13-o letnie oryginały...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez RobertPi » 30 gru 2020, 13:58

Jeżeli można kupić w rozsądnych pieniądzach oryginalny zamiennik, w przypadku amortyzatorów Kayaby, to należy kupić. Oryginalne wahacze w DE są fordowskie FoMoCo więc z tą jakością bym nie przesadzał. W naszym przypadku wahaczy był mocno pordzewiały więc decyzja była jedyna słuszna.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez infernus » 30 gru 2020, 20:02

Skoro już tak wątek zszedł z tematu i skupiliście się Panowie na wahaczach, to jako ciekawostkę Wam powiem, że oryginalne wahacze do Mazdy 2 DE /Forda Fiesta produkowane były w Hiszpanii.

A kolega niech zmieni diagnostę, który skutecznie wyszuka mu problem z zawieszeniem czy układem kierowniczym bo od tego on jest.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 14:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez Andrzej414 » 30 gru 2020, 22:20

Tyle że co ma pordzewiały wahacz do ewentualnych stuków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pandox » 6 sty 2021, 00:14

infernus napisał(a):A kolega niech zmieni diagnostę, który skutecznie wyszuka mu problem z zawieszeniem czy układem kierowniczym bo od tego on jest.


U diagnosty bylem – stąd wymiana wahacza. O niczym więcej nie mówi a wydawało mi się że ogarnięty człowiek więc nie podejrzewam o jakieś amatorstwo.
Auto mam od kilku tygodni i myślałem że ten typ tak ma ale widzę że będę musiał jeszcze poszukać.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2020, 15:04
Posty: 5
Auto: Mazda 2 1.5 AT

Postprzez infernus » 6 sty 2021, 00:23

A jakie masz koła? 15 czy 16 cali?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 14:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez RobertPi » 7 sty 2021, 15:27

Andrzej414 napisał(a):Tyle że co ma pordzewiały wahacz do ewentualnych stuków?


Stan wahacza w okolicach gniazda sworznia był słaby. Nie wiem czy nie miał jakiejś historii wypadkowej. Być może coś mu pomogło. Jeśli byśmy wymienili sam sworzeń to w niedługim czasie przeleciałby pewnie na wylot. Wtedy by już nie stukało wcale :D
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121