Strona 1 z 1

Mazda 2 DE – Światła przeciwmgłowe przód – samodzielny montaż

PostNapisane: 10 sty 2021, 16:48
przez infernus
Witam,
Chciałbym się z Wami podzielić małą relacją z montażu świateł przeciwmgłowych do Mazdy 2 DE. Ci, którzy ich nie posiadają, a chcieli by je mieć to nic nie stoi na przeszkodzie bo montaż nie jest trudny, nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu ani specjalistycznej wiedzy z zakresu mechaniki i elektryki samochodowej. W wersji przed Liftem (taką właśnie posiadam) oraz bez automatycznych świateł i wycieraczek, cała instalacja jest poprowadzona, wystarczy tylko dołożyć niezbędne elementy, przykręcić i wszystko działa.

Co nam jest potrzebne?
Narzędzia,
– śrubokręt krzyżakowy,
– mały śrubokręt płaski,
– nasadka S=8
– nasadka S=10
– nasadka S=21

Zakupy:
– Przede wszystkim potrzebne są halogeny wraz z zaślepkami. Można kupić używane oryginały lub nowe zamienniki Depo lub Tyc. Ja kupiłem używki.
– przełącznik zespolony: jeśli nie mamy halogenów i bez AUTO to zapewne posiadacie go o numerze DF 71 66122, a trzeba zakupić przełącznik zespolony z włącznikiem halogenów bez AUTO o numerze DF 73 66122.
– wkręt 4,2x21 (najlepiej skrócić je na długość 19mm) lub zastosować podkładkę.
– żarówki H11 jeśli kupimy halogeny bez żarówek – 2 szt.

Cała procedura montażu jest pokazana na filmiku z tego linka:
https://www.youtube.com/watch?v=KSUcOUC0Dd4

W moim przypadku nie poradziłem sobie z demontażem pokrywy kolumny kierowniczej (2m 45s filmu) bo nie chciałem jej połamać. Dlatego postanowiłem zdemontować kierownicę.
Demontaż kierownicy:
https://www.youtube.com/watch?v=1IPf8rSdSYA
I tu również zrobiłem odrobinę inaczej. Ponieważ autor nagrania nie wyjmuje wtyczek od poduszki tylko wykręca cały moduł. Ja wyjąłem wtyczkę (posiadam tylko 1 żółtą nie nie dwie jak na filmie).
Po demontażu kierownicy mamy bardzo fajny dostęp do zaczepów osłony drążka kierownicy i nie przeszkadza w dalszych czynnościach związanych z wymianą przełącznika zespolonego. Pamiętamy o odpięciu akumulatora przed demontażem poduszki powietrznej.

Przy montażu halogenów zachęcam do przystąpienia wymiany najpierw prawego, dla treningu bo lewy halogen jest trudniej przykręcić do zderzaka.

Wymiana:
– podnosimy sobie auto lub wjeżdżamy na najazd;
– sugeruję odkręcić po 2 śruby z każdej strony mocujące nadkole (zaznaczone na jednym ze zdjęć biało – czerwonymi strzałkami), znacznie ułatwi to procedurę. Z prawej strony udało mi się zamontować halogen bez ich odkręcania;
– demontujemy kratkę halogenu;
– montujemy halogen za pomocą wkrętów 4,2x19
– wpinamy istniejąca wtyczkę w żarówkę H11
– zakładamy kratkę halogenu.

Dlatego zachęcam aby zacząć od prawej strony ponieważ z lewej strony znajduje się zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, który skutecznie blokuje nam dostęp do jednego z wkrętów (górnego). Jednak, metodą na wyczucie udało mi się wkręcić go za pomocą grzechotki i nakładki ze śrubokrętem krzyżakowym (przy tym wkręcie trzeba się uzbroić w cierpliwość i próbować bo się da :) ) jeśli brakuje cierpliwości to chyba pozostaje demontaż zderzaka bo przez nadkole wątpię aby też się dało.

W każdym razie cała operacja udała się i zakończyła pełnym sukcesem. Światła przeciwmgłowe działają prawidłowo

Czas:
Wymiana przełącznika zespolonego wraz z kierownicą zajęła mi mniej więcej 1-1,5h
Montaż halogenów około 1h z czego najwięcej czasu pochłonęło wkręcenie tego jednego opisywanego powyżej wkręta.