Mazda2 – dołożenie tempomatu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez arti.sa » 8 sie 2016, 10:51

Czy jest możliwość dołożenia tempomatu?
W niektórych autach wystarczy zmienić manetkę lub kierownicę.
W przypadku M2 wymiana kierownicy wystarczy czy może jest dodatkowa wiązka lub oprogramowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Wojtek » 8 sie 2016, 11:46

Niestety, nie wiem jak w dwójce, ale w nowszych modelach Mazd (M6) nie wystarczyło zmienić kilku rzeczy... potrzeba było zmiany softu w ECU...

Kilka rzeczy do sprawdzenia:
1. Jakie jest sterowanie tempomatem – kierownica
2. Jaki jest włącznik świateł hamowania (2 czy 4 pinowy)
3. Sprawdzenie samych zegarów... czy są przygotowane do tempomatu.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arti.sa » 8 sie 2016, 11:56

1. Tak kierownica.
2 i 3 do sprawdzenia – dam znać.
Jakiś schemat by się przydał ale do 2-jek co by potrzebne jak na lekarstwo.
Kierownica zamówiona
Załączniki
kierownicaM2.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Wojtek » 8 sie 2016, 12:10

Co do kontrolki w zegarach, to postaraj się wywołać test zegarów...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arti.sa » 8 sie 2016, 20:39

2 włącznik świateł hamowania 2 piny – niedobra wiadomość
3 nie mam pojęcia jak wywołać test podobne kombinacje z tematów m3 i 6 nie skutkują, google też nic nie mówi. Dla pocieszenia jest w zegarach "CRUISE" ale czy tam się dioda znajduje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Wojtek » 8 sie 2016, 21:20

arti.sa napisał(a):2 włącznik świateł hamowania 2 piny – niedobra wiadomość

Jest to ten sam włącznik jak w M3 czy M5... BN7N-66-490

http://www.onlinecarparts.co.uk/febi-bi ... 47726.html

222.jpg


Lepiej sprawdź czy w wiązce / wtyczce są 4 kable...


ps. W M5 po lifcie wystarczy zmienić tylko kierownicę i włączniki... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arti.sa » 9 sie 2016, 10:45

Niestety są dwa przewody. W 2 aucie wystarczyło również/aż manetkę kierunkowskazów z tempomatem dołożyć ;) Koszt całe 50zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Wojtek » 9 sie 2016, 11:11

arti.sa napisał(a):Niestety są dwa przewody.

To potrzebujesz schematu elektrycznego wiązki... by dołożyć te dwa brakujące... :|
One wyłączają tempomat w momencie naduszenia pedału hamulca...

Wiem, że można wykupić dostęp do dokumentacji Mazdy, ale nie mam pojęcia ile to kosztuje...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arti.sa » 9 sie 2016, 11:18

Rzucam biały ręcznik na ring. Następne podejście może będzie lepsze. Spróbuję się w między czasie dowiedzieć o dokumentację.
W 2 aucie odpalam wis'a i mam każdy schemat. Mazda to trochę inny obyczaj a szczególnie m2 (mało tych DE w naszym kraju) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Zbig10101 » 14 paź 2016, 17:33

Z tych dwóch przewodów: jeden idzie do masy a drugi do wyświetlacza. Dwa istniejące przewody obsłgują abs.
Tak jest w m3.
Lepiej skoncentruj się nad testem zegarów.

Dopisano 14 paź 2016, 18:47:
Początkujący
 
Od: 3 mar 2016, 20:20
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008 1.6 benzyna sedan

Postprzez ernestowski » 27 sty 2019, 13:07

@arti.sa udało się uruchomić tempomat w Mazdzie 2 DE?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 12:19
Posty: 5
Auto: W zakupie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121